Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    En met onze oldtimer mogen we dan geen toerke doen terwijl er totaal geen kans is op besmetting.
    't is te onnozel voor woorden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Het concept van de deelregeringen is mislukt door de populisten van NVA. Ik ken persoonlijk (om toch een beetje in "auto" te blijven) een NVA'er die heel zijn leven het koningshuis verfoeid heeft omwille van de zware wagens en de chauffeurs. Nu hij zelf een hoge ambtenaarsfunctie heeft stond er direct een zware Mercedes met chauffeur... Zo hypocriet zijn die mannen van NVA. Ze doen exact in Vlaanderen wat ze de andere in Belgie hebben verweten maar dan nog veel erger....
      En ik mag dat zeggen,in 2019 ongeveer 100 000 euro belastingen betaald.....
      Ik zou dit ook willen betalen, dan had ik veel meer verdiend dan nu.
      Z4 M40i

Comment

• Het is hier precies een sossenforum geworden met al dat NVA bashen

Comment

• alles op zijn tijd he thor, iedereen zijn toer om gebashed te worden...maar van die andere grote leider mocht je op een bankje zitten en rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
            Het is hier precies een sossenforum geworden met al dat NVA bashen
            Wetende dat we veel meer overschot zouden hebben als die linkse jongens niet aan de macht waren geweest, idem met de blauwe.

De perfecte politieke partij bestaat helaas niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• ik vrees oprecht een clash binnenkort tss onze bevolking, als er stillekes-aan terug wordt aangemaand om te gaan werken...je hebt een groot deel die terug aan de slag willen om hun volle pree natuurlijk te hebben...maar ook omdat ze beseffen dat de remedie erger wordt in tjd als de kwaal en we onze kinderen hun toekomst hypothekeren...en je hebt een groot deel die willen wachten op 0-risico en die alle moeite zullen doen om gezond te blijven - das nobel - maar ziek worden en onder de max capaciteit blijven van onze zorg is ook nobel want het helpt de maatschappij vooruit

tis en blijft een oorlogsituatie waar doden vallen die we niet willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                damagnie

maar als die op +1.5 meter blijven doe ik hetzelfde op het werk, en damagwel
                Als je je gezond verstand gebruikt en de 1,5 m respecteert, dan kan dat allemaal best. Ik heb eergisteren samen met m'n vrouw met de fiets ook m'n schoonouders even gaan bezoeken. Op de oprit blijven staan en m'n schoonpa in de deuropening. Lijkt me niets mis mee te zijn.

Comment

• maar natuurlijk, probleem is als je de mensen niet ziet en stemmen hoort die zich amuseren en denkt dat ze elkaar staan af te lebberen in de hof van de buren

Comment

maar natuurlijk, probleem is als je de mensen niet ziet en stemmen hoort die zich amuseren en denkt dat ze elkaar staan af te lebberen in de hof van de buren
                    Mijn pa is hier van de week ook geweest met z'n koersfiets. Even dag komen zeggen in de tuin en alles vanop een min. afstand van 1,5m.

Comment

• !

Dju, fout.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 09/04/2020, 08:58.

Comment

ik vrees oprecht een clash binnenkort tss onze bevolking, als er stillekes-aan terug wordt aangemaand om te gaan werken...je hebt een groot deel die terug aan de slag willen om hun volle pree natuurlijk te hebben...maar ook omdat ze beseffen dat de remedie erger wordt in tjd als de kwaal en we onze kinderen hun toekomst hypothekeren...en je hebt een groot deel die willen wachten op 0-risico en die alle moeite zullen doen om gezond te blijven - das nobel - maar ziek worden en onder de max capaciteit blijven van onze zorg is ook nobel want het helpt de maatschappij vooruit

sorry he,maar maatschappij en nobel in 1 zin?
                        ziek worden om de maatschappij te helpen is toch een stapje tever laat die volle pree(voor hoelang?) dan maar.
                        er zijn al genoeg zieken waar de maatschappij niet zo nobel voor is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                          !

Dju, fout.
                          maar uw insteek was wel just, uw ogen zijn net zo belangrijk, als je het dan toch goed wil doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Mijn pa is hier van de week ook geweest met z'n koersfiets. Even dag komen zeggen in de tuin en alles vanop een min. afstand van 1,5m.
                            als je ziet hoe onze virologen rondhossen en overeind blijven...die zijn niet gevaccineerd he...die respecteren ook maar gewoon hun regels

Comment

ik vrees oprecht een clash binnenkort tss onze bevolking, als er stillekes-aan terug wordt aangemaand om te gaan werken...je hebt een groot deel die terug aan de slag willen om hun volle pree natuurlijk te hebben...maar ook omdat ze beseffen dat de remedie erger wordt in tjd als de kwaal en we onze kinderen hun toekomst hypothekeren...en je hebt een groot deel die willen wachten op 0-risico en die alle moeite zullen doen om gezond te blijven - das nobel - maar ziek worden en onder de max capaciteit blijven van onze zorg is ook nobel want het helpt de maatschappij vooruit

Bestaat 0 risico? Wat je al niet aanraakt als je een brood gaat kopen ... Ik denk dat je al heel extreem moet gaan om iets dat zo besmettelijk is te ontlopen. Dat moet je dan nog vele maanden volhouden, ik zie dat alleen mogelijk voor mensen met hoog risico. Als ik kijk in onze familie dan is echt minimaal contact al genoeg geweest. En als de symptomen komen heb je al een hoop mensen besmet ...
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

sorry he,maar maatschappij en nobel in 1 zin?
                                ziek worden om de maatschappij te helpen is toch een stapje tever laat die volle pree(voor hoelang?) dan maar.
                                er zijn al genoeg zieken waar de maatschappij niet zo nobel voor is.
                                Die afweging is verschrikkelijk moeilijk.
                                Tuurlijk is het direct gerelateerd aan corona veiliger om de lock-down nog langer vol te houden. Het gaat zeker voor minder corona doden zorgen, en als bijkomstigheid minder doden door milieueffecten en minder verkeer.

Maar een economie die compleet plat gaat heeft ook secundaire effecten.
                                Meer familiegeweld door mensen die te lang op elkaars lip zitten (zit maar eens met 4 mensen op een appartement zonder terras nu), maar ook meer zelfmoorden door mensen die alles wat ze opgebouwd hebben zien verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je zal maar net een zaak gestart zijn die nu plat ligt.
                                Als de economie lang plat gaat hebben we binnenkort simpelweg geen geld meer om verpleegsters en dokters te betalen, om ziekenhuizen te bouwen, te onderhouden etc.

Nu ben ik zeker geen voorstander om alles nu direct open te gooien, daar is simpelweg niet genoeg data voor om die beslissing te nemen. Dat er nu meer getest wordt en zal worden vind ik een goede beslissing. We moeten ook te weten komen hoeveel mensen nu al antistoffen hebben. Als dat naar 40 en 50% gaat, dan weten we dat het elke dag veiliger wordt, en dat ziekenhuizen de toevloed aan kunnen.
                                Maar nu weten we dat niet, en dan is open doen gevaarlijk.
                                Laat ons eerlijk zijn, mensen die in een autofabriek autos monteren kunnen niet altijd op 1.5 m van elkaar staan, dus daar is altijd extra risico.

Comment

• josenjef hoe is het met hen intussen? durf de vraag niet goed te stellen maar doe het toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Als de economie lang plat gaat hebben we binnenkort simpelweg geen geld meer om verpleegsters en dokters te betalen, om ziekenhuizen te bouwen, te onderhouden etc.
                                    leven aan de armoede-grens kost gemiddeld elke mens 7 jaar minder levenverwachting...en 15 jaar goede gezondheid tov een werkende medemens
                                    (single zijn, roken, en shiften draaien doen dat bvb ook)

Comment

josenjef hoe is het met hen intussen? durf de vraag niet goed te stellen maar doe het toch
                                      Vandaag begrafenis en nog 1 die derde week aan beademing ligt. De rest is ok fysiek.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

maar uw insteek was wel just, uw ogen zijn net zo belangrijk, als je het dan toch goed wil doen
                                        Ik had een fout gemaakt bij het invoegen van een foto.
                                        Camaro zijn masker trekt ook op niks, ik kom alleen met dit buiten om ook mijn ogen te beschermen!

Comment

• Dat moet zelfs de armoedegrens niet zijn, in EW heb je die bovenlimiet dat maakt dat wanneer je normaal boven 2700 bruto zit je onder de 70% van je loon zakt. Dat brengt mensen in een situatie die op termijn meer en meer stress gaat geven. Want wat je levensstandaard ook is, daar op inleveren maakt mensen ongelukkig.
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X