Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Philken
    ​​​​​​​...en is dat niet algemeen, over elke sector in elk land en zelfs als burger, dat je steeds probeert efficienter met je middelen gaat omgaan

ik werk ook belange niet meer hetzelfde als 27 jaar terug

Comment

• Bij ons niemand in de zorg en dan moet je al extreme pech hebben denk ik.
      Dan nog, voor zover ik het kan inschatten, bij de werkende beroepsactieve bevolking zeg maar 18-65 is de kans heel groot dat je er vanaf komt met een dag of 7 griepsymptomen.
      Leuk is anders en je kan idd. ouderen zware schade berokkenen maar dan is het aan u als besmette die verantwoordelijk is om thuis te blijven.

Die paar procent jongeren waar het wel erger mee is worden dan breed uitgesmeerd in de media als afschrikmiddel. Heel begrijpelijk vanuit Van Ranst&co hun standpunt maar ik denk dat de meesten dat wel doorzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Maggie heeft niet alleen voor de Walen een onvergeeflijke fout gemaakt. Ze heeft gewoon bespaard op de volksgezondheid lang voor er van Corona sprake was. Die 6 miljoen vervallen maskers moesten 2 jaar geleden gewoon vervangen worden, punt!

​​​​​​​Er zijn politici voor minder moeten opstappen maar ik begrijp dat dit momenteel in deze situatie geen optie is.

Het is trouwens niet het eerste lijk wat op haar ministerie uit de kast valt

​​​​​​​En in die 'belazerde' landen zijn ondertussen wel maskers beschikbaar voor de gewone burger.
        Mja, wat kort door de bocht naar mijn idee, Jocar.
        Ik ben absoluut geen fan van Maggie (of eender welke politieke kleutergroep), maar die besparingen op gezondheidszorg zijn afgesproken door een van ons regeringen, aan haar de taak waar precies te snoeien.
        En dan heb ik persoonlijk liever dat ze een voorraad maskers niet vervangt (op een moment waarop nog geen sprake was van Covid19) dan dat ze ergens nog wat verpleging van een dienst plukt of bedden sluit.
        Maar blunders gebeuren overal (bijvoorbeeld bovenstaande artikels), hier in Frankrijk is een klein twee jaar terug nog een fabriek van Honeywell (dacht ik) dichtgesmeten wat oa die maskers maakte, wegens overbodig, in Nederland had Auping (beddenfabrikant) samen met een filterfabrikant twee weken terug aangeboden over te schakelen op productie van maskers (getest en goedgekeurd ontwerp, 'eendebekjes'), en vandaag pas heeft volksgezondheid akkoord gegeven. Levertijd machines + opstart erbovenop, kostbaar tijdsverlies mijn gedacht.
        En op dit vlak kan ik enkel voor Frankrijk spreken, hier zijn ook al verschillende ladingen chinese brolmaskers vernietigd. De zeldzame FFP2's en hoger zijn strikt voor de ziekenhuizen (en dan nog), en dan draait Mini Macaron ineens zijn kar wat betreft het nut de maskers en is er misschien sprake van een verplichting bij het verlaten van de woning. Wetende dat die krengen nergens te vinden zijn, de ideale manier om 'het volk' op de kast te krijgen.
        Het is overal hetzelfde vrees ik :-(

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

ik dacht dat de besparingen in gezondheidszorg al enkele deccenia bezig zijn, blauw, rood, geel, groen oranje, gelijk wie er in de regering zat, deed duchtig mee
          (mocht ik nog een kleurke vergeten zijn, tis ni met opzet...)
          Onvergeeflijk dus zoals nu blijkt. Ze kunnen beter op hun postjes beginnen te besparen dan want daar is nog keuze genoeg
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ga je niet naar de winkel dan? Jij of je gezinsleden kunnen besmet zijn zonder ziek te zijn en dus ook zonder het te weten. Ik vind zo' n mondmasker zeker niet overbodig en in de rest van de wereld vinden ze dat blijkbaar ook niet.

En jij spreekt hier voor jezelf terwijl er heel veel mensen niet in zo'n ideale situatie zitten of nog erger, zoals sommigen het zich helemaal niet aantrekken want hun overkomt toch niks
            Tuurlijk wel, Maar ook in winkel afstand houden hé. En handschoenen die op de parking weggegooid worden (vuilnisbak uiteraard) en daarna handgel. Wat bedoel je trouwens met "ideale situatie"? Ik zeg toch niet dat ik me va niets aantrek. Allen dat IK mondmasker overbodig vind, draagt u dat gerust wanneer u zich daar beter bij voelt, mij niet gelaten hoor.

Comment

Daarom dat ik bewust wegblijf van de meeste sociale media, zeker Instagram en FB, dan kunnen ze ook niet op mijn zenuwen werken. Het is hier op het forum soms al erg genoeg
              Instagram is op dat gebied wel beter hoor. Maar ik volg daar geen mensen die als vriend op FB staan, buiten een paar uitzonderingen. Instagram gebruik ik voornamelijk om mensen te volgen die dezelfde interesses hebben en moet zeggen dat ik daar weinig dingen zie zoals op Facebook, waar iedereen zijn mening kwijt moet.

Comment

• Van op afstand bekeken, met een helikopterview, zitten we nu met wat oversterfte tegenover een normaal griepseizoen maar ook weer niets dramatisch.
                Ik snap dat het moeilijk is om het zo te bekijken bij hun die er zelf van dichtbij of veraf mee geconfronteerd worden, maar het is wel de realiteit.

Bij vele ouderen +80 met onderliggende kwalen is hun levenseinde door corona nu met enkele maanden bespoedigd.
                Van Ranst heeft dit trouwens zelf gezegd dat de corona-periode in die leeftijdsgroep zal gevolgd worden door een periode van ondersterfte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

Tuurlijk wel, Maar ook in winkel afstand houden hé. En handschoenen die op de parking weggegooid worden (vuilnisbak uiteraard) en daarna handgel. Wat bedoel je trouwens met "ideale situatie"? Ik zeg toch niet dat ik me va niets aantrek. Allen dat IK mondmasker overbodig vind, draagt u dat gerust wanneer u zich daar beter bij voelt, mij niet gelaten hoor.
                  Ideale situatie zoals je zelf schrijft, 4 weken geen contact met anderen, enkel gezinsleden.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• In Equatoriaal Guinea worden de lijken gewoon op straat gedumpt momenteel of ongekoeld buiten het ziekenhuis bewaard.
                    In de NY worden de lijken die niet worden opgevraagd begraven in massagraven op Hart Island. Normaal gezien 25 per maand, nu 25 en meer per dag.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Maggie heeft niet alleen voor de Walen een onvergeeflijke fout gemaakt. Ze heeft gewoon bespaard op de volksgezondheid lang voor er van Corona sprake was. Die 6 miljoen vervallen maskers moesten 2 jaar geleden gewoon vervangen worden, punt!

Er zijn politici voor minder moeten opstappen maar ik begrijp dat dit momenteel in deze situatie geen optie is.

Het is trouwens niet het eerste lijk wat op haar ministerie uit de kast valt

​​​​​​​En in die 'belazerde' landen zijn ondertussen wel maskers beschikbaar voor de gewone burger.

Je kan een euro maar 1 maal uitgeven en als je moet besparen moet je kiezen. Het is allemaal makkelijk vanop de zijlijn te staan roepen hoe het moet...

Wie niets moet beslissen maakt geen fouten. Wanneer beslissen nemen je job is moet je aanvaarden dat je nooit 100% juist kan zitten.

Comment

• En nu is er ineens voor alles geld. Vorige week heeft Belgische staat voor 8 miljard geleend in één keer. Nu zijn hogere schulden blijkbaar geen probleem. Maar om preventief te zorgen voor een goed draaiend zorgsysteem ho maar. 1 nachtverpleegster voor 4 gangen (plaatselijk ocmw-rusthuis) vind ik echt niet kunnen hoor

Comment

• We gaan er dan ook héél lang voor betalen. Zoals bij alles gaat men het geld halen bij de burgers die wat spaarcenten hebben, want mensen die niks hebben kan je niet pluimen.

Het allermooiste akkoord is datgene die de banken gesloten hebben met de overheid: heb je problemen met je hypothecaire lening omdat je inkomen (deels) wegvalt, dan krijg je betalingsuitstel (in de meest extreme gevallen zelfs met kwijtschelding van intresten - ongeveer 25% van de mensen zit hierin op basis van eerste gegevens die ik zie).

Heb je echter zelf gespaard voor een slechte dag, dan mag je nu mooi alleen voort doen: al wie meer dan 25.000 Euro op spaarrekeningen of in effectendossiers staan/zitten heeft, pakt naast de mogelijkheid om ook uitstel te krijgen (zelfs niet mét intrest). Die mogen hun eigen gelden opsouperen.

Los van de ongetwijfeld grote hoop linkse reacties die er weer zullen komen: als je al 12 jaar werkt en zorgzaam omspringt met centen, is dat gemiddeld minder dan 200 Euro per maand sparen. Niet zo'n absurd bedrag dus.

Wat moet je hieruit nu leren? Verpruts het, en de overheid en de bank zullen je wel bijspringen. Wees zorgzaam, ga als een goede huisvader met de dingen om, en je mag het zelf oplossen.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Je kan een euro maar 1 maal uitgeven en als je moet besparen moet je kiezen. Het is allemaal makkelijk vanop de zijlijn te staan roepen hoe het moet...

Wie niets moet beslissen maakt geen fouten. Wanneer beslissen nemen je job is moet je aanvaarden dat je nooit 100% juist kan zitten.
                            Met alle respect! Dat doe jij toch ook over bepaalde dingen hier

Alleen maken ze in ons land tegenwoordig nogal veel fouten imo en dat gaat niet alleen over volksgezondheid. Laten we eerst maar eens dat virus verdrijven

Comment

1 nachtverpleegster voor 4 gangen (plaatselijk ocmw-rusthuis) vind ik echt niet kunnen hoor
                              Het sterf resultaat in de rusthuizen is er dan ook naar hé, plaats genoeg binnenkort. De mensen in de zorg kunnen niet genoeg betaald worden, daarop besparen is gewoon misdadig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Los van de ongetwijfeld grote hoop linkse reacties die er weer zullen komen: als je al 12 jaar werkt en zorgzaam omspringt met centen, is dat gemiddeld minder dan 200 Euro per maand sparen. Niet zo'n absurd bedrag dus.

Wat moet je hieruit nu leren? Verpruts het, en de overheid en de bank zullen je wel bijspringen. Wees zorgzaam, ga als een goede huisvader met de dingen om, en je mag het zelf oplossen.
                                Er zijn ook mensen die niets tot amper iets kunnen sparen, zonder het te 'verprutsen'. Dat is geen linkse reactie, wel een realistische reactie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

da's ook weer niet helemaal waar, winkels en cafes zijn open, maar je moet wel afstand houden, in cafe's niet aan de toog gaan zitten maar aan een tafeltje.
                                  evenementen met meer dan 50 personen zijn verboden.
                                  kleuterscholen zijn open maar die kinderen worden toch niet ziek - en wellicht zijn ze ook niet besmettelijk als ze het zelf binnenrkijgen.
                                  vergeet niet dat het vanuit virologisch standpunt weinig zin heeft om scholen te sluiten.
                                  hun aantal besmettingen en overlijdens gaan ook snel omhoog nu, als dit blijft verdubbelen elke week dan zal er ook harder ingegrepen moeten worden.
                                  Mijn kinderen wel hoor, helemaal niet zoals sommige volwassenen dat wel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Geen geur en smaak, daar stopt het voor mij. Covid-19 light noem ik mijn versie.
                                    Mijn vriendin heeft last van veel en zwaar hoesten, kortademigheid, slap op de benen en hoofdpijn.

We staan in contact met 5 andere besmette gezinnen en het is een vrij gevarieerd aanbod aan symptomen. Zeer merkwaardig.
                                    In onze familie varieert het ook zeer sterk, bij mij was het ook light versie.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Het sterf resultaat in de rusthuizen is er dan ook naar hé, plaats genoeg binnenkort. De mensen in de zorg kunnen niet genoeg betaald worden, daarop besparen is gewoon misdadig.
                                      Mijn oma was 103, en kreeg vollen bak bezoek van familie... denk je nu echt dat dat nodig is? Al mijn grootouders hadden vrede met hun dood, mijn pa is net gegaan aan doodgewone kuch pancreaskanker op 78, op korte tijd...heeft een mooi leven gehad vlg hem, ma’s leven hangt aan zijden draadje door longkanker, ze is goed maar net hervallen, 77...ze weigert verdere behandeling, tis ok

Als kind wil je je ouders niet afgeven maar das’t leven....moest het onze toekomst, jeugd en kinderen zijn das heel wat anders

Als je in de rusthuizen gaat praten met de bevolking, niet als kind maar als leek...die verklaren ons voor gek dat we de welvaart wegkieperen waar zij zo hard aan meegetimmerd hebben

Ze zitten 70000 mensen in wzc, er zijn 3000 doden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Van op afstand bekeken, met een helikopterview, zitten we nu met wat oversterfte tegenover een normaal griepseizoen maar ook weer niets dramatisch.
                                        Ik snap dat het moeilijk is om het zo te bekijken bij hun die er zelf van dichtbij of veraf mee geconfronteerd worden, maar het is wel de realiteit.

Bij vele ouderen +80 met onderliggende kwalen is hun levenseinde door corona nu met enkele maanden bespoedigd.
                                        Van Ranst heeft dit trouwens zelf gezegd dat de corona-periode in die leeftijdsgroep zal gevolgd worden door een periode van ondersterfte.
                                        Ik weet niet of uw naïviteit in deze een vloek of een zegen is. Maar wij zijn met een hele groep mensen in mijn omgeving wel getroffen ondanks alle voorzorgen. Niemand werkzaam in de zorg of een andere sector in de vuurlinie.

Dat beeld van kwalen dat je voorstelt is ook totaal fout, de zwaarst getroffenen bij ons hadden voordien niks, kerngezond leeftijd tussen 35 en 85. Maar er zit ook een 75 jarige tussen die al vele jaren met een lelijke hoest rondloopt en er eigenlijk relatief weinig last van heeft.

De reden dat 80 plus vooral sterft is omdat ze die laten sterven, zo ook in onze familie. Die mensen krijgen standaard code 2 bij ziekenhuisopname.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          In onze familie varieert het ook zeer sterk, bij mij was het ook light versie.

Had jij ook geen geur en smaak? Na hoeveel dagen kwam dat terug?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X