Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Mijn oma was 103, en kreeg vollen bak bezoek van familie... denk je nu echt dat dat nodig is? Al mijn grootouders hadden vrede met hun dood, mijn pa is net gegaan aan doodgewone kuch pancreaskanker op 78, op korte tijd...heeft een mooi leven gehad vlg hem, ma’s leven hangt aan zijden draadje door longkanker, ze is goed maar net hervallen, 77...ze weigert verdere behandeling, tis ok

Als kind wil je je ouders niet afgeven maar das’t leven....moest het onze toekomst, jeugd en kinderen zijn das heel wat anders

Als je in de rusthuizen gaat praten met de bevolking, niet als kind maar als leek...die verklaren ons voor gek dat we de welvaart wegkieperen waar zij zo hard aan meegetimmerd hebben

Ze zitten 70000 mensen in wzc, er zijn 3000 doden.
    Tot als je zelf bejaard bent, ik geloof niet dat je dan zo nog denkt. Mijn 86 jarige grootvader bv nam destijds niet zo graag afscheid van het leven. Als het niet meer doenbaar is kan ik dat nog enigszins begrijpen maar daar moet je zelfs niet oud voor zijn.

Collateral damage tot als je er zelf voorstaat
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Er zijn ook mensen die niets tot amper iets kunnen sparen, zonder het te 'verprutsen'. Dat is geen linkse reactie, wel een realistische reactie.
      Juist. En volgens jou moeten die mensen net gesteund worden. Dat weet ik, dat heb je al meermaals gezegd. En je kent ook mijn mening daarover, die ik niét ga herhalen, omdat ik het volgens jou dan weer ‘simplistisch’ voorstel.

Uit mijn zeer beperkte steekproef is er 20-30% die ik de steun echt toewens, waar de steun zelfs hoger zou mogen zijn voor mij. Alle andere die ik analyseer zijn prutsers. Samen +€3.000 verdienen, + courante voordelen à la vakantiegeld en 13e maand, maaltijdcheques, en dan geen €2.000 kunnen sparen op een heel jaar, maar wel twee relatief nieuwe auto’s hebben. Neen, dan moet de staat of de bank niet bijspringen.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Collateral damage tot als je er zelf voorstaat
        Ik heb geen bucketlist en van weinig dingen spijt, ik hoop alleen dat ik niet te hard moet afzien

Dacht altijd dat ik de 40 niet ging halen, dus zit al in overtime

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Had jij ook geen geur en smaak? Na hoeveel dagen kwam dat terug?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
          Dat duurde lang 10 dagen of zo.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dacht altijd dat ik de 40 niet ging halen, dus zit al in overtime
            Zever, gezever bobo

Ik weet ondertussen wat met mijn Chinese mondmaskers gebeurd is

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Dat duurde lang 10 dagen of zo.

Ok, zit nu op dag 8. Bedankt voor de info, je kan er anders niks over vinden.

Comment

• ...en nog een theorie
                de verschillende genenpoel tss de landen

UGent-onderzoekers geloven dat genetische verschillen tussen de inwoners verklaren waarom het coronavirus in sommige landen een hogere tol eist. Uit onderzoek blijkt dat er in landen waar een specifieke variant van het ACE1-gen vaak voorkomt, minder besmettingen en overlijdens worden geteld. Concreet gaat het om het D-polymorfisme van het bewuste gen, dat vooral in Oost-Europa voorkomt.

het ligt niet aan de zorg

Comment

Zever, gezever bobo

nix mis met pro-forma gebruik

Comment

Zever, gezever bobo

moeten we ons nu afvragen wat Maggie met die miljoenen maskers gedaan heeft ?

Comment

nix mis met pro-forma gebruik
                      Tuurlijk niet jong, vandaar mijn smiley erachter ook. Op den duur kent men zijn pappenheimers, leuk toch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

moeten we ons nu afvragen wat Maggie met die miljoenen maskers gedaan heeft ?
                        Deze op de foto pasten haar in ieder geval niet. Ze gaat het nu proberen met die van Aalst carnaval

Comment

• Dat meisje heeft mss wratten en aambeien

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik weet niet of uw naïviteit in deze een vloek of een zegen is. Maar wij zijn met een hele groep mensen in mijn omgeving wel getroffen ondanks alle voorzorgen. Niemand werkzaam in de zorg of een andere sector in de vuurlinie.

Dat beeld van kwalen dat je voorstelt is ook totaal fout, de zwaarst getroffenen bij ons hadden voordien niks, kerngezond leeftijd tussen 35 en 85. Maar er zit ook een 75 jarige tussen die al vele jaren met een lelijke hoest rondloopt en er eigenlijk relatief weinig last van heeft.

De reden dat 80 plus vooral sterft is omdat ze die laten sterven, zo ook in onze familie. Die mensen krijgen standaard code 2 bij ziekenhuisopname.

Je standpunt en reacties zijn toe te schrijven aan je emotionele betrokkenheid, wat ik trouwens ook ten volle begrijp. Maar fenomeen oversterfte nu vs. ondersterfte later is niet iets wat ik uit mijn duim zuig, komt nl. van virologen zelf. Mensen vergeten ook vaak dat de IC nog voor er van corona sprake was al goed vol lag. De stijgende capaciteit komt nu van bedden en afdelingen die in 7 haasten tot IC-waardig werden omgebouwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Juist. En volgens jou moeten die mensen net gesteund worden. Dat weet ik, dat heb je al meermaals gezegd. En je kent ook mijn mening daarover, die ik niét ga herhalen, omdat ik het volgens jou dan weer ‘simplistisch’ voorstel.

Uit mijn zeer beperkte steekproef is er 20-30% die ik de steun echt toewens, waar de steun zelfs hoger zou mogen zijn voor mij. Alle andere die ik analyseer zijn prutsers. Samen +€3.000 verdienen, + courante voordelen à la vakantiegeld en 13e maand, maaltijdcheques, en dan geen €2.000 kunnen sparen op een heel jaar, maar wel twee relatief nieuwe auto’s hebben. Neen, dan moet de staat of de bank niet bijspringen.
                              Ken er zo ook die zogezegd niet kunnen sparen, Maar ze roken met hun tweeën wel 3 pakken sigaretten per dag...Als je hun er dan op wijst dat dit meer dan 500€/maand is dan krijg je als antwoord 'ja maar da's ontspanning'

Comment

Met alle respect! Dat doe jij toch ook over bepaalde dingen hier

Alleen maken ze in ons land tegenwoordig nogal veel fouten imo en dat gaat niet alleen over volksgezondheid. Laten we eerst maar eens dat virus verdrijven
                                Omdat ik geen fan ben van EV-s ?

Je kent mijn beroep en ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om in deze situatie nieuwe aanvoerlijnen op te zetten met mensen waar je nog nooit eerder mee gewerkt hebt en welke onverwachte problemen er dan plotseling allemaal opduiken. Het stoort me dan ook dat mensen constant kritiek hebben op hoe het allemaal zou moeten wanneer een minister, viroloog of wie dan ook een fout maakt en er iets in de soep draait.

Maar los van dat stel ik toch maar even vast dat het fijn stof er nog steeds is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Maar los van dat stel ik toch maar even vast dat het fijn stof er nog steeds is.
                                  idd, maar dat lag aan de chauffages die overdag extra draaiden de boeren en de industrie (die ook stilligt deels)
                                  nu ligt de verwarming ook af de laatste dagen, met wat gaan ze nu afkomen

Comment

Ik weet niet of uw naïviteit in deze een vloek of een zegen is. Maar wij zijn met een hele groep mensen in mijn omgeving wel getroffen ondanks alle voorzorgen. Niemand werkzaam in de zorg of een andere sector in de vuurlinie.

Dat beeld van kwalen dat je voorstelt is ook totaal fout, de zwaarst getroffenen bij ons hadden voordien niks, kerngezond leeftijd tussen 35 en 85. Maar er zit ook een 75 jarige tussen die al vele jaren met een lelijke hoest rondloopt en er eigenlijk relatief weinig last van heeft.

De reden dat 80 plus vooral sterft is omdat ze die laten sterven, zo ook in onze familie. Die mensen krijgen standaard code 2 bij ziekenhuisopname.

Deze die het land en de economie terug opgebouwd hebben na de oorlog door hard te werken laten ze nu in de steek.
                                    Z4 M40i

Comment

• ik geloof er nix van dat zij daar zo over denken, camaro

ik ben er zeker van dat ze hun kleinkinderen hun volle toekomst toewensen
                                      de babyboomers is nog een andere generatie, daar gaan we meer onze peren mee zien, die leven ook al sterker als individu (zoals ons trouwens)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Omdat ik geen fan ben van EV-s ?
                                        Idd! Daar bash jij constant op en die komen er ook. Dus zo zal iedereen wel eens vanop de zijlijn staan te roepen zeker. Ik heb het niet op incompetente politici, so what? Ik vind dat Maggie een zware fout gemaakt heeft. Ieder zijn mening hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Ok, zit nu op dag 8. Bedankt voor de info, je kan er anders niks over vinden.

Er is ook heel weinig over geweten, dat merken wij ook wanneer we met de behandelende dokters spreken.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X