Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maggie haar "Blijf in uw kot" quote kwam helaas veel te laat. En trouwens, een hoop volk is nog altijd niet geleerd als je ziet hoeveel waarschuwingen en boetes er gisteren weer overal uitgeschreven zijn.

Als het gezond verstand er niet is....

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zelfs de burgemeester van Izegem zat ergens op een feestje of wat was dat allemaal dat ik gehoord heb ???

Comment

• Mocht men de maatregelen vroeger hebben afgekondigd, zou er helemaal geen hond geluisterd hebben. Mensen zijn rare beestjes wat dat betreft. Ik ken ook nog mensen die in Ischl zijn gaan skiën tot de laatste dag voor het daar dicht ging bv.
        Zoals Van Ranst het ook al zei, er moet eerst een bepaalde bewustwording zijn bij mensen vooraleer je een lockdown überhaupt kan afdwingen.

Ik pak in ieder geval mijn handjes samen dat ik nu in een land als België woon, met tenminste een degelijke medische opvang en een sociaal vangnet.

Zowat overal ter wereld is men slechter af op dat vlak, denk ik.

Comment

• Ik ben gisteren met de dochter even gaan wandelen in eigen straat, maar mensen nemen duidelijk niet genoeg afstand.
          Ze kijken je soms raar aan als je uit de weg gaat.

Ook jongeren lijken nog graag samen te moeten hangen op een bank. Onbegrijpelijk.
          IRIDIUM
          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
          Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Mocht men de maatregelen vroeger hebben afgekondigd, zou er helemaal geen hond geluisterd hebben. Mensen zijn rare beestjes wat dat betreft. Ik ken ook nog mensen die in Ischl zijn gaan skiën tot de laatste dag voor het daar dicht ging bv.
            Zoals Van Ranst het ook al zei, er moet eerst een bepaalde bewustwording zijn bij mensen vooraleer je een lockdown überhaupt kan afdwingen.

Ik pak in ieder geval mijn handjes samen dat ik nu in een land als België woon, met tenminste een degelijke medische opvang en een sociaal vangnet.

Zowat overal ter wereld is men slechter af op dat vlak, denk ik.
            ik denk ook dat men in belgie net op tijd heeft ingegrepen. we zijn al in lockdown voor dat de eerste dode viel, dat kunnen niet veel andere landen zeggen.
            dus ik ben enigzins hoopvol dat we hier tegen mei wel gaan uit geraken. intussen kan er ingezet worden op meer testcapaciteit want veelvuldig testen is ook een zeer belangrijk wapen.

Comment

• Inderdaad heel belangrijk. Hoe meer mensen besmet blijken te zijn, hoe meer immuniteit er is, hoe minder het virus verspreid kan worden.

Hoe meer we de maatregelen kunnen versoepelen, want een ‘stabiele’ inflow van zieken die gehospitaliseerd worden zal het zorgsysteem niet overbelasten, een hoge piek wel...

Heel tevreden met hoe BE het aanpakt. Lockdown was perfect, ook niet te vroeg want 1) dan leeft niemand het na en 2) immuniteit opbouwen. Het is perfect mogelijk dat heel wat kinderen via school al immuun geworden zijn.

Ook blij hier te wonen voor wat onze gezondsheidszorg, sociaal vangnet en economische maatregelen betreft.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

•  

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Maggie haar "Blijf in uw kot" quote kwam helaas veel te laat. En trouwens, een hoop volk is nog altijd niet geleerd als je ziet hoeveel waarschuwingen en boetes er gisteren weer overal uitgeschreven zijn.

Als het gezond verstand er niet is....
                  Moet wel zeggen, toen dat de eerste keer op tv kwam lag ik dubbel :-D
                  Vond dat zo'n 'Fabiola met appel' momentje, haha.

Maar inderdaad, de voorbeelden van stijf/lege (?)koppen zijn legio hé, die wat gisteren geïnterviewd werden in een park in BXL, twee Engelstaligen 'een op een contact met vrienden mag nog', dan twee meisjes (Nederlandstalig) waarvan ééntje met een lelijke struik haar en een dégoûtante reactie op de 'lockdown' (alsof ze van niks wist) Ge vraagt u toch af vanonder welke steen sommigen uitkomen hoor.
                  Of de toffe medemensen die idd tot het écht niet meer kon zijn nog zijn gaan skiën, of die toch nog 'efkes' naar Venetië gingen de donderdag voor de lockdown van de regio (Ah ja, dat is de cadeau voor mijn vrouw hare verjaardag - valabel argument, zeg nu zelf)
                  Tot mijn buren gisteren met hun gezellige familiemoment.
                  Evil me denkt dan dat het misschien toch eens tijd is om met de groffe Darwin borstel door de bevolking te vegen, pfff.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Ik kom regelmatig in China, sinds 2007, en je mag aan al mijn collega's vragen, wat ik na mijn eerste bezoek ginder, steevast verkondig... Het was gewoon een accident waiting to happen.

Denk trouwens ook dat dit nog maar een begin is. We zijn gewoon met té veel op deze aardkloot, en de natuur zal dat oplossen door een natuurlijke selectie door te voeren, vroeg of laat.

Comment

• Ik stel me toch serieuze vragen bij dat "immuniteit opbouwen".
                      Dit is een RNA virus: dat muteert vrij snel. Naar het schijnt zijn er al 4 varianten in omloop over heel de wereld. En net zoals de griep wordt dat sowieso ieder jaar een beetje anders.
                      Dus:
                      - het kan goed zijn dat we na enkele weken/maanden als Belgische bevolking voldoende immuniteit hebben opgebouwd om wat losser te gaan met de maatregelen. Maar dan komt net een aziaat of Amerikaan met hun variatie op bezoek en hebben we het dan weer vlaggen?
                      - stel dat we een vaccin vinden voor de versie van dit jaar, volgend jaar nieuwe versie, dus weer problemen?

Het grote probleem is dat dit virus zo'n lange incubatietijd heeft: je kan het 10 dagen hebben en verspreiden zonder zelf symptomen te hebben. Griep is meestal een dag of 2 en je ligt in je bed.

Comment

• De impact hier:

- tijdelijk werkloos. Tot hoelang?
                        - verhuisd dit weekend ( mocht nog ) gelukkig. De hulp die kwam is ook gekomen.
                        - Zoontje van 18m maar ook thuis gehouden zelfs al is de creche open, denk dat er anderen het meer nodig kunnen hebben.
                        - Vriendin werkt int ziekenhuis, ( op materniteit ) maar tis toch anders dan voor de corona
                        - Reis van juni voor EK maar alles geannuleerd. Madam heeft toch geen congé meer na september.
                        - Weekend van april naar cparks ook uitstel ( voucher gekregen )
                        - Winkels zijn dicht, dus veel klussen & winkelen moet je ook al niet meer doen.

Enfin gelukkige mogen we nog buiten en kunnen we nog fietsen en wandelen. Madam doet de boodschappen dus ik kom nauwelijks buitenshuis.
                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Wees maar zeker! We mogen onze 2 pollekes kussen.
                          Maar is het al opgevallen dat de overheid nu in deze crisistijden het meeste beroep doet op net die sectoren (zorg, onderwijs, openbare dienstverlening, openbaar vervoer, transport en logistiek...) die al jarenlang gebukt gaan onder de zwaarste besparingen? Hopelijk vergeet men dit niet van zodra dit allemaal achter de rug is maar ik vrees ervoor.

King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Het blijven natuurlijk, ook peperdure systemen, daarom dat zoveel landen er van af zien. Maar in tijden van nood, bewijzen ze duidelijk hun nut.

Kreeg trouwens net nog een berichtje dat benzinepompen ook zeer gevoelig zijn voor overdracht. Lijkt me ook logisch omdat iedereen hetzelfde pistool vast pakt.
                            Sowieso ga ik al sinds een week niet meer zonder latex handschoenen de deur uit. Hier in't dorp werd ik begin vorige week nog raar aangekeken, maar nu zie ik ze meer en meer.

Heb het geluk dat mijn dochters net de deur uit zijn allebei, dus vrij rustig met het vrouwtje thuis werken nu. Landelijke omgeving, dus plaats genoeg om te ontspannen tussendoor.
                            Had vanmorgen nog een collega aan de lijn die met 3 jonge bengels thuis zit nu. Chapeau als je relatie dat overleeft na enkele weken.

Comment

• ben gisteren gaan tanken en heb zowel de betaalterminal als het pistool met ontsmettingsalcohol ingewreven
                              www.peugeotforum.be

Comment

• ik heb een beetje er moeite mee, dat op gebied contacten ik op het werk ervaar...in mijn vrije tijd als ik hetzelfde doe, dat als 'crimineel' wordt aanzien

al snap ik natuurlijk wel dat het gaat om de instroom te beperken, maar blijft lastig...doorbijten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  ben gisteren gaan tanken en heb zowel de betaalterminal als het pistool met ontsmettingsalcohol ingewreven
                                  Ik onstmet zelf het flesje ontsmettingspray op mijn werk voor ik het begin te gebruiken (meerdere mensen gebruiken dat) ​​​​​​. Neem geen klinken meer vast met blote handen (enkel thuis), etc. Ik heb er in het begin ook wel wat 'lachend' over gedaan maar nu is het serieuze shit, en ga ik volgens sommige wat te ver in mijn 'obsessie'. Ik heb dan ook geen schrik om het zelf te krijgen, wel om het door te geven aan andere.. Op het werk heb ik al wel iets meer los gelaten, uiteraard hou ik mij aan alle maatregelen maar ik heb een paar dagen op de tippen van mijn tenen gelopen en iedereen moest minstens 2 meter uit mijn buurt blijven. Maar das ook geen leven zo..
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Ik onstmet zelf het flesje ontsmettingspray op mijn werk voor ik het begin te gebruiken (meerdere mensen gebruiken dat) ​​​​​​. Neem geen klinken meer vast met blote handen (enkel thuis), etc. Ik heb er in het begin ook wel wat 'lachend' over gedaan maar nu is het serieuze shit, en ga ik volgens sommige wat te ver in mijn 'obsessie'. Ik heb dan ook geen schrik om het zelf te krijgen, wel om het door te geven aan andere.. Op het werk heb ik al wel iets meer los gelaten, uiteraard hou ik mij aan alle maatregelen maar ik heb een paar dagen op de tippen van mijn tenen gelopen en iedereen moest minstens 2 meter uit mijn buurt blijven. Maar das ook geen leven zo..
                                    Het is ook moeilijk om àltijd het juiste te doen, denk ik. Maar als iedereen al eens gewoon zijn gezond verstand gebruikt, dan zal het toch al een pak schelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Wees maar zeker! We mogen onze 2 pollekes kussen.

alleen als je ze goed gewassen hebt hé
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• als ik begin te tellen toch al rap rond de 1000pv's opgesteld dit weekend alleen voor samenscholingsverbod en café's die het niet nodig vonden om dicht te doen

laat die als de crisis voorbij is, maar een paar honderd uur gemeenschapswerk doen
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Zelfs de burgemeester van Izegem zat ergens op een feestje of wat was dat allemaal dat ik gehoord heb ???
                                          Als je dan het video-fimpje bekijkt over wat het precies ging... Er staat iemand vanuit zijn garagepoort wat muziek te draaien, er staan op een paar opritten wat lichten te zwaaien, en iedereen staat ofwel op zijn eigen oprit, ofwel in zijn deurgat.
                                          Social distancing was meer dan ok.

Maar goed, het is geen goed signaal.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X