Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zoals welke?

ik heb er eerlijk gezegd weinig moeite mee. Als ik de beelden van Italië, Spanje en nu ook uit de VS zie dan heb ik weinig moeite om de stringente regels op te volgen.

Ik moet ook binnenkort terug aan het werk. En da's dus de hele dag met iemand op minder dan een meter van mij af in een gesloten ruimte. Vraag me dan ook af hoe dat geregeld gaat worden. Of ik getest ga moeten worden? En wat als ik het nog niet gehad heb? Social distancing zit er in mijn beroep echt niet in.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      zoals welke?

ik heb er eerlijk gezegd weinig moeite mee. Als ik de beelden van Italië, Spanje en nu ook uit de VS zie dan heb ik weinig moeite om de stringente regels op te volgen.
      je mag een hardrijder of een notoir drinker/rijder beelden van accidenten laten zien, je mag een roker beelden van een beschadigde long laten zien, dat heeft niet altijd het gewenste effect
      dat zijn verslavingen, en vrijheid is ook verslavend

Comment

• Sorry hoor, maar ze zijn hier echt nog véééél te laks. Als je kijkt hoe ze het regelen in Italië, Spanje en Griekenland. NIET BUITEN hé! Langs de andere kant, in de UK mag je dan nog wel met zeven buitenlandse individuen in een mini-busje kruipen en een tripje maken tussen London en Immingham van bijna 5h. Blijkt daar geen enkel probleem te zijn.
        In Zweden kan ook nog steeds veel.
        Het probleem hier is dat ze je wel regels proberen op te leggen om er dan vervolgens veel te nonchalant mee om te gaan, dit zowel van de overheid als van hun onderdanen. Mij stoort het allerminst zolang dit een tijdelijke regelgeving is uiteraard.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Welke regels en wat stel je in de plaats voor? Uit nieuwsgierigheid.
          Verbod op doelloze auto- en motorritjes (controleer gerust de auto’s waar meer dan iemand alleen in zit, maar iemand alleen in de auto kan nooit een risico zijn tot hij uitstapt - controleer de hotspots)

Verbod op in lockdown gaan op je tweede adres en je verplaatsen tussen eerste en tweede adres (het gezin is het gezin, zolang je contacten binnen dat gezin blijven zie ik er absoluut geen graten in dat je graag zicht op zee hebt in je appartement aan zee als je dat hebt)

Verbod op bezoeken van grootouders met de kinderen (zonder contact!), of om iets op te halen ergens. Naar de winkel mag, maar een risicoloze handeling als ergens iets uit een tuinhuis halen mag niet (en dit is puur omdat ze het niet kunnen controleren - daar alleen al heb ik het moeilijk mee).

Verbod, desgevallend, voor diegenen die een vaste partner hebben die nog niet samen wonen, om die te bezoeken. Als je altijd dezelfde persoon bezoekt is er geen risico, buiten die twee om.

En waarschijnlijk vergeet ik wel nog enkele dingen, ik schrijf dit losjes zonder nadenken terwijl ik tv kijk...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• als ge regels ziet als een beknotting van uw persoonlijke vrijheid en niet dat ze dienen voor het algemeen belang... ja, dan hebt ge gelijk
            www.peugeotforum.be

Comment

• Daar geef ik je volkomen gelijk in Timothy. Sommige regelgevingen zijn tegenstrijdig en niet goed bij nagedacht, dat is waar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Het is goed dat er regels zijn, maar zoals timothy ook al zegt, sommige van die regels schieten gewoon hun doel voorbij.
                Om het met een spreekwoord te zeggen "Het doel heiligt de middelen", maar sommige van die middelen hebben totaal niks met het doel dat ze willen bereiken te maken.
                Het zijn gewoon pestmaatregelen om de mensen wat te kloten.
                Zorg voor goede fatsoenlijke regels en de mensen zullen ook minder problemen hebben om die na te leven.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ge moet een een supermarktmedewerker proberen uit te leggen waarom hij of zij op een vrije dag geen mensen mag zien in zijn hof op veilige afstand

Comment

• het is ook langs de andere kant niet erg duidelijk of strengere regels, en of ze proberen met repressie ze te doen naleven iets doet aan de cijfers, tis nu niet dat in landen waar de boetes hoger zijn een duidelijk ander beeld te zien is tov bvb laks - niet mijn woorden - nederland

we zijn ook geen chinees wuhan dat eventueel wanneer nodig in komplete quarantaine kan en alle levensnoodzakelijke spullen van andere provincies of landen kan laten aanleveren met voedselpaketten door een leger afgezet aan de deur, onze buren zitten in datzelfde schuitje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Verbod op doelloze auto- en motorritjes (controleer gerust de auto’s waar meer dan iemand alleen in zit, maar iemand alleen in de auto kan nooit een risico zijn tot hij uitstapt - controleer de hotspots)

Verbod op in lockdown gaan op je tweede adres en je verplaatsen tussen eerste en tweede adres (het gezin is het gezin, zolang je contacten binnen dat gezin blijven zie ik er absoluut geen graten in dat je graag zicht op zee hebt in je appartement aan zee als je dat hebt)

Verbod op bezoeken van grootouders met de kinderen (zonder contact!), of om iets op te halen ergens. Naar de winkel mag, maar een risicoloze handeling als ergens iets uit een tuinhuis halen mag niet (en dit is puur omdat ze het niet kunnen controleren - daar alleen al heb ik het moeilijk mee).

Verbod, desgevallend, voor diegenen die een vaste partner hebben die nog niet samen wonen, om die te bezoeken. Als je altijd dezelfde persoon bezoekt is er geen risico, buiten die twee om.

En waarschijnlijk vergeet ik wel nog enkele dingen, ik schrijf dit losjes zonder nadenken terwijl ik tv kijk...
                      denk dat jij het heel erg ingewikkeld gaat maken en dan gaat klagen dat er te weinig blauw is om dat allemaal te controleren.
                      Heel strenge regels ook al zijn ze niet helemaal nodig.
                      De boel eenvoudig en overzichtelijk houden nu is goed.
                      Als morgen 90% terug op de baan mag om die of die reden dan wordt het weer onmogelijk om alles te checken. En nog meer mensen die dingen doen die niet mogen en niet zullen opvallen.
                      Dus jij zal nog een tijdje moeten afzien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

De huisdokter waar ik ga schrijft toch alleen maar als het echt nodig is. (zowel de vroegere die op pensioen is als de huidige waar ik ga)
                        Ja, ik ken ook wel mensen op het werk die een dokter hebben die heel snel een ziekenbriefje schrijft, maar dat zijn er steeds minder, net omdat er meer en meer controle op is. (en voor je dat gaat ontkennen, ik ken verschillende dokters die hiervoor al geschorst zijn geweest)
                        Als dat u gedacht is over huisdokters, dan scheelt er toch wel iets met u, of misschien wel met u huisdokter.
                        Nee het is helemaal niet zo simpel. Het feit dat je dat nog maar denkt alleen al bewijst dat je heel simplistisch redeneert.
                        Simplistisch redeneert.
                        Je zegt zelf dat er dokters zijn die heel snel een ziekenbriefje schrijven. Dus ja, er zijn er die er van profiteren, en die op m'n werk is er zo ene. Meer heb ik niet gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik heb ook nog eens de foto's en de scans die bevestigen wat ik heb, dus nee dit is niet iets waar je over kan zitten liegen.
                          Ik heb dan ook nooit gezegd dat jij liegt hé. Wel dat er zijn die liegen... en die zijn er genoeg hoor .

Last edited by Jakkel; 11/04/2020, 08:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Dit mag nu, kwam op TV in het nieuws tijdje geleden.
                            Z4 M40i

Comment

• Pfff, slecht geslapen! Vannacht bijna de flikken gebeld. Om 1u wakker geworden van lawaai. De nieuwe bewoners van het dakappartement hier waren bezopen samen met 2 zatte bezoekers hard aan het praten en roepen op hun terras. Paar keer vanop ons terras naar boven geroepen om stil te zijn maar geen reactie. Dan maar boven gaan aanbellen.

Komt daar zo'n zatte idioot opendoen die ook nog begint te schelden en dadelijk zegt dat er geen lawaai was want er stond toch geen muziek op
                              Vermits ik het enkel stil wou hebben en dadelijk mijn kop volgescholden kreeg werd ik ook kwaad en vroeg achter hun bezoek. Dat werkte natuurlijk averechts. Ik zei dat hij ook met het leven van andere mensen speelde door hier momenteel zijn vrienden te ontvangen en zodoende al helemaal geen respect had voor zijn medebewoners. Hier wonen ook een paar risicopatienten in het gebouw.

Ik heb hun dan 5 minuten gegeven om stil te zijn of ik zou de flikken bellen. "Bel maar" zei hij. Ik antwoordde "Ok" en ging terug naar beneden.
                              Geen 3 minuten later zag ik aan de venster dat er 2 bezoekers naar buiten gingen en snel vertrokken, met de auto dan nog. Ik moest geen flikken meer bellen want het werd muisstil en ze wisten goed genoeg wat ze mochten verwachten als er politie bij te pas kwam.

Zo zie je maar na 1 maand lockdown wat soort volk er nog altijd rondloopt, die mensen trekken zich werkelijk niks aan van al die beveiliging, zolang als zij maar kunnen doen wat ze willen

We zijn nog niet van dat virus af op die manier
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Je zegt zelf dat er dokters zijn die heel snel een ziekenbriefje schrijven. Dus ja, er zijn er die er van profiteren, en die op m'n werk is er zo ene. Meer heb ik niet gezegd.
                                Dat is overal zo, ik wist al op voorhand wie dat er tijdens deze corona crisis "ziek" thuis ging zitten op het werk en wie niet
                                (ja, wij sigaren draaiers moet ook nog gewoon doorwerken )

Comment

• ...de cubaanse maagden op wiens billen gedraaid wordt, werken hopelijk nog

Comment

• kans op hartschade

Bij ongeveer een vijfde van de covid-19-patiënten die opgenomen worden in het ziekenhuis, stellen artsen tekenen van hartletsel vast. Cardiologen proberen te...
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Dat is overal zo, ik wist al op voorhand wie dat er tijdens deze corona crisis "ziek" thuis ging zitten op het werk en wie niet
                                      (ja, wij sigaren draaiers moet ook nog gewoon doorwerken )
                                      Inderdaad, bij mijn vrouw op 't werk heb je ook zo van die 'zieken'.

Comment

Dat heb je overal, maar erger.. Er zijn er bij ons genoeg die thuis zitten omdat ze 'geen opvang voor de kinderen' hebben. En ergens kan ik dat begrijpen, 't zijn moeilijke tijden voor iedereen. Maar er zijn er bij nog genoeg met kinderen die wél fulltime blijven werken, dus waarom de één meer is als de andere..?
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Ons royaal budget voor zorg zou meer als volstaan er minder pijn aan hun goesting zouden hebben

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X