Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het is allemaal makkelijk praten, vanuit uw spreekwoordelijk mooie tuin...geniet ervan, rooi wat bomen en blijf bezig

zit maar eens op een flat waar nog niet iedereen zijn eigen kamer heeft met persoonlijke tv en laptop, met een stuk of 8 mensen

Comment

• het loopt fout op vele gebieden vind ik.. waarom is er voor agenten zo weinig beschermende kleding? Alle respect voor de zorg,maar ook agenten,voedingssector,openbaar vervoer,...riskeren besmet te worden. Dat zijn ook mensen hé....
      Ik heb ergens wel moeite met het verschil in behandeling van de nog werkende sectoren....
      maar onze plannen laten dwarsbomen door die kleine minderheid is geen optie....de overheid moet het virus indijken en dat kleine aantal mensen dat moeilijk doet moet maar buigen of barsten.
      En dan bedoel ik enkel de rellen in Anderlecht,maar ook het zotte gedrag aan bepaalde winkels.
      Ik vraag me bovendien af waarom de bouwsector nog actief is? dat ze gewoon het bouwverlof nu zetten? Probleem toch opgelost?
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        en zoals ik al zei,de overheid is veel te laks....zijn sommige nu zo lomp. Hou U gewoon thuis bezig,is dat nu zo een straf? Ik doe niets anders dan dat in mijn vakantie....
        regels overtreden=onmiddellijk of achteraf zware werkstraf,er staat nu te veel op het spel
        "Onmiddellijk" zou ik niet zeggen. Kijk bv. naar die pianist die elke avond om 20h één liedje speelde vanuit zijn veranda, met een box buiten. Gelijk het klappen voor de zorg, speelde hij één liedje. Heeft deze persoon direct een boete gekregen van 750 euro. Omdat hij er voor zorgde dat buren op straat kwamen om er naar te luisteren. Ook al stonden deze op veilige afstand (en riep hij hier ook toe op!). Dat zijn situaties waar één waarschuwing ruim moet volstaan. (Hoewel ik hier eigenlijk niets mis in zie, maar goed.)

Maar het is juist om dit soort situaties te vermijden dat ik vind dat er in de meeste gevallen eerst een waarschuwing moet komen. Zeker omdat er ook soms "gerechtvaardigde redenen" zijn om iets te doen, maar die soms ook moeilijk aan te tonen zijn.

Eenmaal er reeds een waarschuwing is geweest voor een persoon, dan vind ik dat er inderdaad direct en streng mag ingegrepen worden een volgende keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Ik vraag me bovendien af waarom de bouwsector nog actief is? dat ze gewoon het bouwverlof nu zetten? Probleem toch opgelost?
          er zijn mensen die uw belastingbedrag als voorschot hebben aanbetaald, die zouden graag de geplande werken uitgevoerd zien, en niet met de daver op het lijf moeten lopen hun firma op de fles gaat

als er afstand kan bewaard worden, go for it

langs de andere pffft tis maar geld, waar ze 20 jaar voor mogen afbetalen, àls ze nog een job hebben
          Last edited by bobo; 12/04/2020, 12:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            2021 durf ik zelfs te zeggen, enkel zakelijk verkeer.

Maar ze morgen wel eens met concrete dingen afkomen. Niet rond de pot draaien

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
            Het zal met beperkingen zijn idd.
            Wij waren dit jaar aan het sparen om in 2021 onze kinderen één keer een echt mooie reis te gunnen, bedoeling was Sri Lanka of Bali.
            Ik ga het niet riskeren om alle ste gaan boeken. Ik wacht af en plan het voor 2022.

Deze zomer stond één weekje Moezel op het programma; Eigenlijk een half uurtje de grens over. Dat zal ook niets zijn...
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Eenmaal er reeds een waarschuwing is geweest voor een persoon, dan vind ik dat er inderdaad direct en streng mag ingegrepen worden een volgende keer.
              Idd, recidivisten moeten er uit, wie niet horen wil moet voelen, zeker in deze dramatische omstandigheden

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

er zijn mensen die uw belastingbedrag als voorschot hebben aanbetaald, die zouden graag de geplande werken uitgevoerd zien, en niet met de daver op het lijf moeten lopen hun firma op de fles gaat

als er afstand kan bewaard worden, go for it

langs de andere pffft tis maar geld, waar ze 20 jaar voor mogen afbetalen, àls ze nog een job hebben
                We gaan nu toch niet zeggen dat bouwbedrijven (en dan bedoel ik niet de kleine zelfstandige) geen reserve hebben om een project een maand uitstel te geven hé....als het een beetje koud is blijven ze toch o zo graag thuis?
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• De realiteit is dat wij een dergelijke politiestaat niet kunnen organiseren zoals sommigen hier voorhouden. Daar zijn simpelweg de manschappen niet voor.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    De realiteit is dat wij een dergelijke politiestaat niet kunnen organiseren zoals sommigen hier voorhouden. Daar zijn simpelweg de manschappen niet voor.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                    Inderdaad, het is juist daarom dat recidivisme hard mag aangepakt worden, aangezien de pakkans al zo laag is.
                    Als je dan tweemaal "betrapt" wordt, dan ga ik er vanuit dat het misschien al de tiende keer is.

Comment

• 1 maand totdaartoe, die zijn we nu bijna gepasseerd
                      er komt op dit moment 0 in de orderboek
                      rollend materieel en gebouwen lopen de leningen

kun jij in iemand anders portemonnee kijken?
                      en het zijn niet allemaal grote firma's, er zijn ook kleinere aannemers...maar zelfs grotere kunnen dat niet blijven volhouden

beetje kou is niet metsen of andere zaken waar de mortel niet bij pakt

Comment

het is allemaal makkelijk praten, vanuit uw spreekwoordelijk mooie tuin...geniet ervan, rooi wat bomen en blijf bezig

zit maar eens op een flat waar nog niet iedereen zijn eigen kamer heeft met persoonlijke tv en laptop, met een stuk of 8 mensen
                        gedeeltelijk juist. Maar bij sommige culturen zit een bepaald macho gedrag bijna ingebakken in de genen of vinden ze dat het blijkbaar allemaal niet van tel is voor hen. Sintrudo ligt er momenteel vol mee. Als het virus 1 ding doet, dan is het wel diegenen eruit halen die in aanmerking komen voor de Darwin Award... als ze er al ziek van worden en niet hun omgeving gaan aansteken.
                        Er doet nu al genoeg de ronde dat het virus man made is en er eigenlijk toe dient om bepaalde bevolkingsgroepen te viseren (lees er facebook maar eens op na wat de gewone mens er van denkt)

En dat van het appartement: als ge een opvoeding hebt meegekregen en weet dat er regels zijn, dan is het ook moeilijk om door te bijten maar ge doet het toch. Als ge heel uw leven lang uw goestingske hebt mogen doen en nu wordt teruggefloten om nog maar buiten te komen, tja... dan is elke regel een 'aanval' op uw persoonlijke vrijheid. Ik hoop dat er nu ook eens wat ouders tot besef komen dat kinderen opvoeden niet inhoud dat men het die kinderen de hele dag naar hun zin moet maken. Hier thuis hebben we ook af en toe stressmomenten (wie niet nu), maar de kinderen beseffen maar al te goed waarom we nu afstand moeten houden. Dus ik vind het allemaal dubbel. Ja die op kleine appartementen hebben het moeilijk, maar ge hebt er die doorbijten en anderen die het al na 2 dagen hebben laten hangen.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• klopt helemaal flappy, hopen dat ze atm hun kinderen gaan opvoeden, maar ge moet u geen illusies maken

Comment

• Even een ander vraagje in de zijlijn....de voorbije jaren heel veel belastingen betaald via een brief met leeuwtje....nu krijgt de grote groep technisch werklozen uitkering van de federale overheid...wat gebeurde er dan met het geld dat we aan Vlaanderen betaalde? De wegen?,nee die zijn de slechtste van Europa? De WZC's? Nee dat zijn sterfputten Het onderwijs? Nee,het algemeen niveau daalt jaar na jaar.....Dus toch misschien wat ik dacht? Onze Voze Vlaamse Vrienden hebben zich sterallures met aangemeten en apen hun zo gehate koningshuis na...
                            Dringend nodig dat de politici hier gestraft gaan voor worden.....Leg jij mij eens uit waarom Ben Weyts een 5 serie mag krijgen van de belasting betaler als ik vorig jaar voor dezelfde auto 15keur BTW moest betalen en dan nog tax om op die pokdalige wegen hier 5000 Euro6 km/jaar moet maken?
                            Last edited by MRJ; 12/04/2020, 12:37.

Comment

klopt helemaal flappy, hopen dat ze atm hun kinderen gaan opvoeden, maar ge moet u geen illusies maken
                              ik maak me geen illusies. Anderlecht en omstreken gaan nog genoeg in het nieuws komen (of via andere kanalen) als het nog lang blijft duren. 'Kinderen' van 16+ moet ge nu niet meer gaan opvoeden. Die zijn al naar de kloten bij wijze van spreken. En voor die zeveraars kan de politie zij aan zij gaan staan en evenmin de noodzakelijke social distancing respecteren. Misschien nu de moment om wat meer traangas of pepperspray in te zetten. Als de ogen pikken zullen ze geen goesting meer hebben om buiten te komen.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• post vanop facebook:

"Na 3 weken Covid-19 intensieve zorgen patiënten te verzorgen en alles - maar dan ook alles - te geven om deze patiënten stabiel te krijgen heb ik vandaag mijn eerste breekpunt en wil ik dit even delen. Deze patiënten, allemaal een grootouder/ouder/broer/zus/zoon/dochter/... van iemand zijn heel erg onstabiel en hebben daarom ook intensieve verzorging nodig. Mijn team en ik geven ons hier voor de volle 100% voor en lopen zelf ook een hoog risico om besmet te worden. Ik klaag hier echt niet over want ik doe dit met volledige overtuiging. Wel bereik ik mijn breekpunt wanneer ik zie dat mensen het totaal niet begrijpen of niet willen begrijpen en gewoon hun goesting doen! Heel fijn dat je jarig bent, je vrienden op bezoek krijgt, samen lekker gezellig met zijn alle zit te drinken, lekker gezellig samen zijn met dit goede weer en die vrije tijd die jullie hebben maar wees aub niet zo egoïstisch door anderen op deze manier in gevaar te brengen en te zorgen dat wij nog langer in deze omstandigheden moeten werken, dit is echt niet oké... Ik nodig jullie graag eens uit om een shift met ons mee te draaien, uren en uren in verschrikkelijk warme pakken te werken, niet naar het toilet kunnen gaan en niet kunnen drinken/eten, nog maar te zwijgen van de drukletsels van de maskers en dan heb ik nog niet over de werkdruk en het mentale aspect die Covid-19 voor ons met zich mee brengt. Gebruik aub jullie gezond verstand als jullie anderen niet in gevaar willen brengen en hou jullie gewoon aan de regels. Zoals sommige nu bezig zijn maken jullie het voor ons EN voor de mensen die ziek worden (terwijl ze zich wel aan de regels houden maar gewoon pech hebben) ondraaglijk. Dit is echt geen aanval maar de vraag tot gebruiken van gezond verstand.."
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ik wordt het misselijkst van dat spuwen.
                                    Iedereen is het wel oneens met bepaalde wetten en regels,ik ook....maar aub,besef eens dat de politie ook mensen zijn....ja,soms lastige ertussen ook,en mensen maak je niet bewust ziek,je moet nog altijd,hoe erg je je ook stoort aan een regel,respect kunnen opbrengen voor het individu en een dodelijk virus spuwen om mensen is een gruwelijke misdaad. Dat mogen we niet aanvaarden

Comment

• wie denk je dat die spuwers zijn?
                                      wie wou niet meetekenen aan een marrakesh pact

het is niet 1 op 1...en het is ook maar voor electoraal gewin om gratis in een 5 serie te mogen rijden

Comment

Zoals je zelf kwam te zeggen dat je weet ongeveer wie afwezig zal zijn....als je het absenteïsme 1 % zou kunnen terugdringen, das een gigantische hoop geld aan dokterskosten en vervangloon, kan er meer van dat zorgbudget naar daar waar nodig is. Als sectoren als skyeys ik zeg maar wat, hun ziek melden ipv te staken om minder loonverlies te hebben, das ontbreken van burgerzin imo...maar ze doen maar hé

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Niet iedereen over dezelfde kam scheren.
                                        Ik zit met 2 zware risicopatiënten in mijn gezin en moet treinen aflossen met Engelse, Franse of Nederlandse bestuurders. Geen tijd en mogelijkheid om die stuurposten eerst te ontsmetten. Ik ben nu thuis en dat kost mij al mijn achterstallig verlof. Gelukkig heb ik er heel veel staan... Als ik dat niet had, wat moest ik dan doen? Als ik de oorzaak ben dat mijn inwonende moeder (88 jaar, à la limite), maar zeker mijn chronisch zieke echtgenote hierdoor een fatale besmetting oploopt en onze dochter geen mama meer heeft... Hoe moet ik daar mee omgaan?
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Heel deze situatie kan je vergelijken met het verkeer.
                                          Iedereen wil regeltjes, maar vooral voor de anderen, niet voor onszelf, onze familie.
                                          We leven in een IK maatschappij, een egoïstisch maatschappij waar heel veel mensen rondlopen met oogkleppen op.

​​​​​

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X