Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Als je het dan logisch bekijkt mag je uw ouders benaderen tot op 1,5 m .
    Voilà, altijd dat gedoe van dat fietsen en wandelen gans der dagen mag niet en blablaba. Ik heb gisteren 130 km gefietst, 90 op training. 40 met m'n vrouw een rustig toertje, ook even dag gaan zeggen tegen de schoonouders. Ik schat op minimum zo'n 3m afstand. Geen enkel probleem dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik lees ook altijd uw zelfde zever.

Kan je me nu eens zeggen wat er mis is als ik naar m'n ouders fiets en van op de oprit een goedendag zeg naar m'n ouders in de deuropening?
      Misschien passeert ge wel iemand zijnen hof die juist op dat uur wil gaan eten? Hou toch ook eens rekening met anderen zeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hoe ging jij het dan zonder hun 'lockdown' oplossen?

Volgens mij zijn al die minderjarigen in steden en gasten zonder nagel om aan hun gat te krabben dan ook zelf zwakbegaafd want anders spelen ze ook niet met hun eigen leven

Ze moesten ze in 'kooien' opsluiten verdorie
        Het gaat niet om voor of tegen lockdown, het gaat erom dat men blijkbaar 'verwonderd' is dat er zovelen hun voeten aan vegen. Mij verwondert dat helemaal niet. Zoals gezegd hier heerst geen militaire dictatuur maar een individualistische maatschappij waarbij iedereen zijn goesting doen is aangeleerd en zelfs wordt aangemoedigd. En dan denken dat iedereen braaf de 'Covid-communicatie van de overheid zal volgen? Dit lijkt me toch wel bijzonder naïef...

Zelfs bij de Duitsers, volgens sommigen toch een gedisciplineerd volk, gaf 'slechts' 78% aan alle regels te volgen, 18% half, 2% niet en 2% wist niet dat er beperkingen waren (echt waar...).

Men gaat er te gemakkelijk van uit dat iedereen logisch denkt en rationeel is. Volgens mij wordt het aandeel simpele zielen in onze maatschappij zwaar onderschat. Let op die mensen hebben daar niet altijd zelf schuld aan maar het is een groep die je tegen zichzelf moet beschermen, evt. 'kooien' zoals je zelf aanhaalt.

Comment

• Ook toch even nuanceren : Die 1.5 meter is ook niet heilig he. Het is niet dat je door die afstand te houden niet besmet zou kunnen worden of niets door zou kunnen geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Misschien passeert ge wel iemand zijnen hof die juist op dat uur wil gaan eten? Hou toch ook eens rekening met anderen zeg!

Als die zijnen hond nu eens niet zou blaffen, dan wil ik er nog wel eens over nadenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Ook toch even nuanceren : Die 1.5 meter is ook niet heilig he. Het is niet dat je door die afstand te houden niet besmet zou kunnen worden of niets door zou kunnen geven.
              Zo is het .

Comment

Ik lees ook altijd uw zelfde zever.

Kan je me nu eens zeggen wat er mis is als ik naar m'n ouders fiets en van op de oprit een goedendag zeg naar m'n ouders in de deuropening?
                Ik heb er ook problemen mee. En met nog heel wat andere dingen. Ik krijg meestal overal als antwoord: het zijn de regels.

Gezond verstand moet blijkbaar in de vuilbak.

Ik weet bijvoorbeeld niet of ik naar glascontainer mag. Glas puilt hier uit ondertussen. Ik ga toch. Als er iemand bezig is zal ik wel in de auto wachten tot hij/zij weg is.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• In Gistel is zondagnamiddag een paasfeest met liefst 30 aanwezigen stilgelegd door de politie. Dat gebeurde na meerdere oproepen van buurtbewoners. Burgemeester Gauthier Defreyne (Open Vld) bevestigt. “Allen hebben een proces-verbaal gekregen met het oog op een boete.”

Comment

• 1,5 meter is niet 100% veilig maar meestal wel ok. Hoe verder hoe minder virusdeeltjes. En van maar 'een beetje' virusdeeltjes worden de meesten niet ziek maar maken integendeel antilichamen aan. Dit is ook het principe achter de meeste vaccins: lage dosis om weerstand te kweken.

Comment

• Coronavaccin is er ook nog niet hoor , heeft nog een heel lange weg af te leggen alhoewel sommige ons goede hoop geven . Goede hoop is in veel gevallen valse hoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik heb er ook problemen mee. En met nog heel wat andere dingen. Ik krijg meestal overal als antwoord: het zijn de regels.

Gezond verstand moet blijkbaar in de vuilbak.

Ik weet bijvoorbeeld niet of ik naar glascontainer mag. Glas puilt hier uit ondertussen. Ik ga toch. Als er iemand bezig is zal ik wel in de auto wachten tot hij/zij weg is.
                        Hetzelfde met de moto. Na een lange winter is het eindelijk motoweer, mag je met dat spel niet buiten. Ik begrijp dat niet. Ik draag een helm met nog een buff voor m'n mond, ik spreek met niemand, laat staan dat ik dicht bij iemand kom. Nee, met de moto een toertje doen mag niet. Dikke bullshit vind ik dat.

Comment

Hetzelfde met de moto. Na een lange winter is het eindelijk motoweer, mag je met dat spel niet buiten. Ik begrijp dat niet. Ik draag een helm met nog een buff voor m'n mond, ik spreek met niemand, laat staan dat ik dicht bij iemand kom. Nee, met de moto een toertje doen mag niet. Dikke bullshit vind ik dat.
                          Jij gaat misschien doen wat je moet doen maar hoelang gaat het duren voordat het misloopt. Idd niet lang.

Comment

• Ja lacht maar, ik heb er geen last van, ga nog altijd werken en maar goed ook, doe ik tenminste nog iets nuttigs voor de maatschappij. Het zijn mensen zoals jullie die het verkloten voor diegene die wel hun verstand gebruiken! Ik hoop dat er snel een full lockdown komt, zo gaan we misschien toch nog iets aan onze zomervakantie hebben in eigen land.

[mention]Jakkel [/mention] [mention]DACIA DUSTER DRIVER [/mention]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Jij gaat misschien doen wat je moet doen maar hoelang gaat het duren voordat het misloopt. Idd niet lang.
                              Akkoord. Maar daar moet dan op gecontroleerd worden. Geen georganiseerde moto bijeenkomsten, meetings, rondritten, enz... .
                              De kans op besmettingen is alleszins minder dan bij fietsers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Ja lacht maar, ik heb er geen last van, ga nog altijd werken en maar goed ook, doe ik tenminste nog iets nuttigs voor de maatschappij. Het zijn mensen zoals jullie die het verkloten voor diegene die wel hun verstand gebruiken! Ik hoop dat er snel een full lockdown komt, zo gaan we misschien toch nog iets aan onze zomervakantie hebben in eigen land.

Ik ga ook nog werken hoor, 'mijnheer de nuttige', alsook mijn vrouw die verpleegkundige is. We kennen de risico's maar al te goed. Dus nee, wij 'verkloten' het niet. En ja, we gebruiken ons verstand wel. Spreek voor jezelf, ...mijnheer de verzuurde.

Comment

Ik ga ook nog werken hoor, 'mijnheer de nuttige', alsook mijn vrouw die verpleegkundige is. We kennen de risico's maar al te goed. Dus nee, wij 'verkloten' het niet. En ja, we gebruiken ons verstand wel. Spreek voor jezelf, ...mijnheer de verzuurde.
                                  Ik lees het hier dat je je verstand gebruikt. Doe zo verder zou ik zeggen.

Comment

Ik lees het hier dat je je verstand gebruikt. Doe zo verder zou ik zeggen.
                                    Sterk!

Comment

Ja lacht maar, ik heb er geen last van, ga nog altijd werken en maar goed ook, doe ik tenminste nog iets nuttigs voor de maatschappij. Het zijn mensen zoals jullie die het verkloten voor diegene die wel hun verstand gebruiken! Ik hoop dat er snel een full lockdown komt, zo gaan we misschien toch nog iets aan onze zomervakantie hebben in eigen land.

Het gaat idd moeten verstrengen , jammer voor iemand die doet wat er gevraagd word maar het kan niet anders. Sporten gaat er ook uitgaan.

Comment

Ja, idem een van de Abarths eens uithalen voor een doelloos ritje. Risico 0. Ik stop echt nergens.

Zou een beetje welkome afleiding zijn...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Gezien ik toch niet mag gaan tennissen of padellen mag het van mij gerust een paar weken regenen. Dan komen er vanzelf minder van die achterlijken buiten.

Comment

Working...
                                          X