Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    ..we zijn al in lockdown voor dat de eerste dode viel,..
    De eerste doden werden 11/3 gecommuniceerd, de lockdown 12/3 dat die zou ingaan op 14/3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
      Mja, dat is niet voor Maggie goed te praten, maar gebeurde dat niet overal ? Ik meen mij zelfs Van Ranst (de Jef Vermassen van de virologen qua graag op tv komen) te herinneren die er vrij luchtig over deed ?
      Dat gecombineerd met de onverschilligheid van de mensen mbt de eerste maatregelen - en sommige latere- , en we staan vandaag waar we staan zeker ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
      Van Ranst heeft van in het begin gezegd dat de symptomen overeenkwamen met die van de groep, maar dat dat dit zeker en vast geen gewoon griepje was.
      Het was Mattie (de minister van volksgezondheid en zelf ook nog eens dokter) die dit virus banaliseerde tot een simpel griepje.
      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Achteraf is altijd makkelijk praten, ik denk dat we niet ontevreden mogen zijn hoe het in BE loopt. Ik zie ook in mijn omgeving een heel goede opvolging van de maatregelen, hopelijk houden we het lang genoeg vol.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
      Momenteel worden de maatregelen wel vrij goed nageleefd ja.
      De vraag is vooral hoe lang we nog gaan moeten volhouden.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Denk trouwens ook dat dit nog maar een begin is. We zijn gewoon met té veel op deze aardkloot, en de natuur zal dat oplossen door een natuurlijke selectie door te voeren, vroeg of laat.
        Voila, dat is iets wat ik ook al lang zit te zeggen.
        Als ons geneeskunde de laatste decennia niet zoveel vooruitgang had geboekt, dan had de natuur dit al lang opgelost, maar we doen er alles aan om elke uitbraak van een ziekte zo snel mogelijk on te dijken en te stoppen.

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Als je dan het video-fimpje bekijkt over wat het precies ging... Er staat iemand vanuit zijn garagepoort wat muziek te draaien, er staan op een paar opritten wat lichten te zwaaien, en iedereen staat ofwel op zijn eigen oprit, ofwel in zijn deurgat.
        Social distancing was meer dan ok.

Maar goed, het is geen goed signaal.
        Ik vind dat het wel een goed signaal, namelijk dat je op een verantwoorde manier toch nog een beetje plezier kan hebben met de buren onder elkaar.
        Ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
        Op die manier is het veel eenvoudiger om zo een London lang genoeg vol te houden.
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Jammer dat een plezierritje met de wagen niet meer mogelijk is, ik zou nochtans niemand besmetten alleen in mijn eigen wagen maar ik begrijp en respecteer de maatregelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
            Jammer dat een plezierritje met de wagen niet meer mogelijk is, ik zou nochtans niemand besmetten alleen in mijn eigen wagen maar ik begrijp en respecteer de maatregelen.
            Hier ook. Echt jammer. Maar het is maar zo, ik hou er mij zeker ook aan.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik vind dat ook heel jammer, dat is gewoon mensenkloterij, want je doet er idd niemand kwaad mee, je zit alleen on de auto, je vertrekt thuis en eindigt terug thuis, geen tussenstops.

Naar de kapper gaan mag, gaan vissen mag, fietstochtje mag, wandeling doen mag, terwijl dat allemaal zaken zijn waarmee je 100% zeker in contact komt met andere mensen.
              Ik zeg hiermee niet dat de bovenstaande verboden moeten worden, behalve dat kappersbezoek dan, maar dat ritje met de auto, dat mogen ze ook gewoon toelaten.

Comment

• Idem met de moto, alle lichaamsdelen bedekt en je zit achter een helm. Je kan sowieso niemand besmetten noch besmet worden. Had gevraagd op de twitteraccount van crisiscenter_be en eerst mocht het wel (zelfs een antwoord gekregen met de commentaar 'geniet ervan' bij) en daarna ineens niet meer??

Goed ja, rond de kerktoren rijden kan altijd hé.Je kunt altijd op weg zijn naar een winkel, apotheek etc. en dat mag wel.

Comment

• Denk dat er in de autohandel ook heel veel schade zal zijn want aankopen die nu noodgedwongen worden uitgesteld gaan in sommige gevallen ook afgesteld worden als er in het gezin .financiële gevolgen zijn van corona. Ik ken er genoeg met weinig buffer voor als er eens iets gebeurt (wat nu dus het geval is) die zich geen andere auto gaan kunnen permitteren.

Comment

• mijn neef is verkoper bij een grote dealer en staat op commissie, die moet het nu met €600 doen, hij heeft wel een (nieuwe, mooie lease) a6...van horen zeggen is mss gelogen
                    Last edited by bobo; 23/03/2020, 19:52.

Comment

• is er niet ergens een verplicht minimumloon, zelfs als je grotendeels op commissie werkt? Die A6 om woon/werk te doen brengt geen brood op de plank...

Comment

• dat dacht ik ook, maar waarom zou ik aan zijn woorden twijfelen

Comment

• t zijn ook niet allemaal nadelen. Ken horecazaken die vanzeleven geen 4000 euro verdienen op 3 weken maar deze nu wel gaan krijgen 'dankzij'

Comment

• ik hoop maar dat er ook niemand op die inderhaast opgetrokken - slecht verlichte - gesloten grenzen botst

hoop ook dat er wetenschapelijk onderzoek vollop gaande is naar de directe impact op het milieu, tis een unieke kans

etc etc

Comment

• door al die lockdowns gaat de co2 drastisch dalen, met gevolg dat de bomen te weinig eten gaan krijgen en binnenkort dus bomensterfte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                                Jammer dat een plezierritje met de wagen niet meer mogelijk is, ik zou nochtans niemand besmetten alleen in mijn eigen wagen maar ik begrijp en respecteer de maatregelen.
                                Het probleem is dat er altijd gaan zijn die toch stoppen en voor je het weet brengt men het over van de ene regio naar de andere. In principe is er ook niets mis mee om met de auto wat verder te rijden en de natuur in te trekken, maar voor je het weet loopt de dijk in Blankenberge vol ... De krokusvakantie heeft zo een groot aandeel in de verspreiding, met wat we nu weten is het niet te verantwoorden.

Kijk maar naar Nederland en UK, die krijgen ook die berichten van honderden doden in Italië, maar dat alleen is niet genoeg om sommige mensen de ernst te laten inzien.

Ik maak van dichtbij mee wat een aanslag op uw lijf dat het is, ik heb geen regels nodig om mij in mijn kot te houden
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• dacht dat corona op de luchtwegen werkte. Zijn er veel die denken dat het op de darmen werkt

Comment

• morgen coronavluchtelingen

Comment

• snap dus echt niet de rush op wc papier

als het echt moet dan gewoon met de tuinslang mijn gat proper spuiten

bij het einde der tijden wil ik eerder zeker zijn van eten, niet van een proper gat
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik hoop maar dat er ook niemand op die inderhaast opgetrokken - slecht verlichte - gesloten grenzen botst

hoop ook dat er wetenschapelijk onderzoek vollop gaande is naar de directe impact op het milieu, tis een unieke kans

etc etc
                                        Daar heb ik ook al aan gedacht je, dan is de gemeente dat die afsluiting geplaatst heeft daar voor verantwoordelijk en kan die voor alle kosten opdraaien.

Wat het milieu betreft, heel slecht, met al dat sluikstorten dat velen nu aan het doen zijn, nu alle containerparken gesloten zijn.
                                        Al is dat geen excuus, hou dat afval gewoon even bij.

Wat het klimaat betreft, waar ze de laatste tijd zoveel over bezig zijn, een druppel op een hete plaat, ...

Comment

• En de bloemenwinkels mogen terug open, WTF

Comment

Working...
                                          X