Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    In Frankrijk en Spanje worden ze zelfs uitgedeeld in grote stations als je op de trein stapt. Ga jij dat weigeren dan? Het is niet alleen voor jouw eigen veiligheid hé. Er zijn wegwerp mondmaskers en herbruikbare nadat ze gewassen zijn.
    Ja, ik heb die beelden ook in het nieuws gezien.
    Heb ik dan gezegd dat ik dat zou weigeren? Nee.
    Zoals al zo vaak gezegd, onder normale omstandigheden hebben zo een mondmaskers weinig nut, op plaatsen waar je dichter bij elkaar komt hebben ze wel nut (op het openbaar vervoer dus en wanneer je op je werk niet voldoende afstand kan houden)
    Verder draag je die maskers om anderen niet te besmetten wanneer je zelf ziek zou zijn, niet om zelf niet besmet te geraken, want zo werkt het niet.
    De maskers die ze uitdelen zijn normaal gezien goedkope wegwerpmaskers.
    Last edited by knight-rider; 16/04/2020, 15:49.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ja, ik heb die beelden ook in het nieuws gezien.
      Heb ik dan gezegd dat ik dat zou weigeren? Nee.
      Ik vermoedde dat maar omdat je er liever zelf kocht
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Dat was een reactie op 1023 die beweerde dat ik een hele doos zou willen krijgen, wat zeker niet het geval is.
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
          't Is wraakroepend hoe wij -over de partijgrenzen heen- geleid worden door 3th Grade politici terwijl deze crisis enkel door echt staatsmanschap kan aangepakt worden...
          wie had jij het zien, moeten, doen? niet om te discuteren om te discuteren maar uit nieuwsgierigheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Verder draag je die maskers om anderen niet te besmetten wanneer je zelf ziek zou zijn, niet om zelf niet besmet te geraken, want zo werkt het niet.
            Niet akkoord!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dus jij bent het niet akkoord met het feit hoe zo een mondmasker werkt?
              Want dat is het punt, dat is hoe zo een mondmasker werkt.

Comment

Niet akkoord!
                Klopt helemaal! Een mondmasker (en eigenlijk.. Om helemaal goed te zijn een veiligheidsbril/volledige gezichtsbescherming) haalt het risico om zelf besmet te worden weldegelijk drastisch naar beneden..
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                  Klopt helemaal! Een mondmasker (en eigenlijk.. Om helemaal goed te zijn een veiligheidsbril/volledige gezichtsbescherming) haalt het risico om zelf besmet te worden weldegelijk drastisch naar beneden..
                  Als je een ffp2 of hoger hebt wel, maar de simpele stoffen mondmaskers waarover het hier gaat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Idd! Perfect is niks, want ook volledig ingepakte zorgverleners worden besmet. Je verkleint het risico in ieder geval en dat is toch het belangrijkste imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      VDB, oprichter van de BVN. Meer schurk als minister.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                      zou zomaar eens kunnen
                      vdb, bvn, cepic, de bonvoisin, drugshandel allemaal leuke lectuur, maar zoveel jaar na zijn dood nog altijd niks boven water, 't zal nooit bewezen worden
                      edit : rijkswacht vergeten :-)
                      Last edited by On_Slow; 16/04/2020, 16:43.

Comment

• het mondmasker was eerst zinloos, nu is het aangeraden, vraag me af wanneer ze het gaan verplichten. nu durven ze nog niet want er zijn er niet voldoende, hopelijk na 3 mei wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          zou zomaar eens kunnen
                          vdb, bvn, cepic, de bonvoisin, drugshandel allemaal leuke lectuur, maar zoveel jaar na zijn dood nog altijd niks boven water, 't zal nooit bewezen worden
                          Ik ben helemaal mee in het verhaal, heeft mij dan ook al drie jaar gekost om me er in te lezen in de mate van het mogelijke. Weken versleten op het BVN forum en lezingen

Ondanks dat alles voor mijn tijd gebeurde zijn de loden jaren de meest fascinerende jaren van dit land. Fascinerend is mss niet het juiste woord, maar je begrijpt me wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik ben helemaal mee in het verhaal, heeft mij dan ook al drie jaar gekost om me er in te lezen in de mate van het mogelijke. Weken versleten op het BVN forum en lezingen

Ondanks dat alles voor mijn tijd gebeurde zijn de loden jaren de meest fascinerende jaren van dit land. Fascinerend is mss niet het juiste woord, maar je begrijpt me wel.

ja snap dat , heb er ook heel veel over gelezen, zéér interessant allemaal. Daar moeten toen idd gewetenloze schurken rondgelopen hebben. Hoeveel zouden ze er gezelfmoord hebben...

Comment

Van Ranst for president dan eer dat het Hoeyberghs ook nog naar zijn hoofd stijgt
                              Clown Hoeyberghs, ja zo ene mankeren ze daar nog in die club.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                het mondmasker was eerst zinloos, nu is het aangeraden, vraag me af wanneer ze het gaan verplichten. nu durven ze nog niet want er zijn er niet voldoende, hopelijk na 3 mei wel
                                Vraag mij nog altijd waar ik er hier eentje moet vinden, vandaar mijn bestelling bij Amazon maar die laat ook op zich wachten

Mijn Poolse schoonbroer vertelt net via Skype dat je er daar in elke winkel of warenhuis goedkoop kunt kopen. Ik zal een cursus 'snit en naad' moeten gaan volgen denk ik en er zelf aan beginnen

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

wie had jij het zien, moeten, doen? niet om te discuteren om te discuteren maar uit nieuwsgierigheid
                                    Niemand die zo direct bij mij opkomt. Maar volgens mij, en met de acute problemen die we kennen op nationaal én mondiaal niveau (ik tel daar bv. ook de klimaatverandering bij) hebben we nood aan mensen die kunnen verenigen, die kunnen enthousiasmeren, die praten met kennis van zaken en ook weten wanneer ze beter zwijgen. Geen zootje ongeregeld bij wie -niet gehinderd door enige kennis van zaken of empathie- macht, naijver en jaloezie de voornaamste drijfveren zijn.
                                    Een mens zou heimwee krijgen naar de Churchills of de Mitterands van toen.
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Wat bedoel je precies met "een dosis gezond verstand"? Je vindt de huidige maatregelen dan niet "gezond verstand"? Of wat wil je hiermee laten verstaan?
                                      Klopt.

2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

Klopt.
                                        Zou je daar kunnen over uitwijden? Welke dingen vind je dat anders moeten aangepakt worden en/of geen gezond verstand zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Het lukt zelfs al niet meer bij diegenen die vrijwillig binnenkomen.
                                          Te weinig volk bij 't leger, dus de jonge militairen moeten gepamperd worden. Anders bollen ze 't af.
                                          zelfde probleem in veel bedrijven,jongeren bepamperen of ze bollen het af,
                                          mss staan we voor een tijd dat ze wel eens minder kapsones moeten hebben of ze komen in de werkloosheid terecht.
                                          gedaan met luxe aankopen

Comment

Working...
                                          X