Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Na de maatregelen voor tijdelijke werklozen groeit bij de overheid het besef dat er wat gedaan moet worden voor wie aan de slag is in kritische sectoren.

premie voor de werkers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      vbo - was perfect voorspelbaar - waarschuwt dat mensen bijna liever thuis blijven en zo minder risico willen lopen op besmetting, met alle bijkomende maatregelen is het financieel ook doenbaar

nog even en ook onze voedingsketen komt tot stilstand, zij het door een gebrek aan verpakking of volk...en dan is't la guerre

mensen moeten motivatie hebben om te blijven werken...
      Haha, inderdaad dat was ook voorspelbaar. Waarom komen ze daar achteraf allemaal maar eerst achter terwijl elke weldenkende mens dat al had zien aankomen.
      Andere sectoren mogen dan wel blijven werken en als "kannonvlees" (komt van vrienden uit de zorgsector) dienen zonder dat daar enige compensatie voor gebeurt.

Gisteren ging mijn vrouw naar de kapper, op afspraak. Natuurlijk werd er veelvuldig over de maatregelen gesproken voor de zelfstandige en kapster wist feilloos te zeggen hoeveel het juiste bedrag is, hoe deze maatregel noemt en hoe/waar je het moet aanvragen. (zonder expliet te zeggen dat ze dit wel heeft aangevraagd...)
      Na de kapbeurt wou mijn vrouw zoals gewoonlijk electronisch betalen...ja dat gaat nu niet zei ze ik mag normaal niet werken, kan je dat thuis overschrijven met de melding: cadeau voor haar dochter...

Dat allerlaatste hebben we dus zeker niet gedaan.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
        Die regering neemt deze beslissingen aan de hand van adviezen van wetenschappers, virologen...
        Het gaat over een onbekend virus: logisch dat je niet alles op voorhand weet en dus regelmatig moet bijsturen.
        Bovendien zijn er dus nog steeds kiekens en kuikens die het nodig achten hun kl.. te moeten vegen aan de opgelegde maatregelen en/of er hun eigen interpretatie aan moeten geven, want zij weten het allemaal uiteraard veel beter.
        Persoonlijk vind ik de aanpak van 'onze regering' nog lang zo slecht niet en ja, Uytterhoeven had er indertijd een programma over: 'Alles kan beter'.
        Tuurlijk krijgen ze advies van wetenschappers, virologen, ...
        En ze volgen die adviezen soms, maar leggen die ook vaak naast zich neer om dan een eigen beslissing te nemen. Dat is de afgelopen weken meermaals gebleken, verschillende keren al zijn die wetenschappers in het nieuws en andere media komen verklaren dat ze het totaal niet eens zijn met wat de overheid uiteindelijk beslist heeft.
        Blijkt trouwens de laatste week dat vooral de lokale politie opgelegde regels zit te verdraaien en aanpassen naar eigen goeddunken, wat mij al helemaal niet de bedoeling lijkt te zijn?
        Nog lang zo slecht niet, idd, maar "Nog lang zo slecht niet" is ook ver van goed, heel ver zelfs.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Is jammer dat men dat in het algemeen sowieso heel weinig doet. Naar wetenschapper en vakmensen luisteren. Men doet meer "wat goed klinkt voor het kiesvee".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Ik denk dat veel mensen onderschatten wat het is om beslissingen te nemen met de info die op dat moment voorhanden is. Ik heb mijn medewerkers ook nog maandag en een paar dinsdag op kantoor gehad, achteraf bekeken was dat een serieus risico...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
            Zo lang iedereen voldoende afstand heeft gehouden en zijn handen vaak genoeg heeft gewassen is dat risico heel beperkt.

Gaan winkelen houd zelfs al een hoger risico in.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Is jammer dat men dat in het algemeen sowieso heel weinig doet. Naar wetenschapper en vakmensen luisteren. Men doet meer "wat goed klinkt voor het kiesvee".
              Wat zij denken dat goed klinkt ...
              Achteraf blijkt dan vaak dat dat toch niet zo een goed gedacht was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                En ze volgen die adviezen soms, maar leggen die ook vaak naast zich neer om dan een eigen beslissing te nemen. Dat is de afgelopen weken meermaals gebleken, verschillende keren al zijn die wetenschappers in het nieuws en andere media komen verklaren dat ze het totaal niet eens zijn met wat de overheid uiteindelijk beslist heeft.
                Blijkt trouwens de laatste week dat vooral de lokale politie opgelegde regels zit te verdraaien en aanpassen naar eigen goeddunken, wat mij al helemaal niet de bedoeling lijkt te zijn?
                Nog lang zo slecht niet, idd, maar "Nog lang zo slecht niet" is ook ver van goed, heel ver zelfs.
                Virologen spreken uit de wetenschap, die hebben niet het hele plaatje. Ik vraag mij echt af wat jullie zouden doen, jullie doen het allemaal zo gemakkelijk lijken!

Uiteraard zijn er interpretaties door lokale overheden, gaan we nu ook al de uitzonderlijke aard van deze noodtoestand wegdenken?

De CEO van mijn bedrijf had kunnen zeggen iedereen thuis en we betalen iedereen door tot het geld op is. Iedereen blij? Lege apotheken, winkels, ... . Een paar duizend werklozen er bij na deze crisis ... Is dat ballen hebben?

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik word ook betaald om leiding te geven, maar dat geeft mij geen glazen bol ... Je zal het eerst zelf moeten meemaken om het te kunnen begrijpen misschien. En dan mag kritiek volgen en daar moet je inderdaad tegen kunnen, maar we blijven toch allemaal mensen niet? Uiteindelijk wat geeft iemand recht van spreken als hij zelf niet de verantwoordelijkheid opneemt?

Ik word daar niet voor betaald, toch heb ik in het verleden al meermaals de zaken in handen genomen, ingegaan tegen beslissingen van leidinggevenden, collega's verdedigd die onterecht naar hun kloten kregen, ...
                  Als puntje bij paaltje kwam bleek iedere keer dat ik gelijk had en moesten zij inbinden.

Comment

Zo lang iedereen voldoende afstand heeft gehouden en zijn handen vaak genoeg heeft gewassen is dat risico heel beperkt.

Gaan winkelen houd zelfs al een hoger risico in.
                    U heeft met alle respect geen idee waar u het over heeft, deze nacht is er een vrouw van 45 gestorven in mijn kennissenkring die zelf spoed was binnengewandeld gisteren. Voor hetzelfde geld was ik de bron, elke vorm van contact ook indirect is een zwaar risico. Met tientallen mensen in 1 lokaal gaan zitten is extreem gevaarlijk. Niet je eigen gezondheid is het gevaar wel de verspreiding.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

U heeft met alle respect geen idee waar u het over heeft, deze nacht is er een vrouw van 45 gestorven in mijn kennissenkring die zelf spoed was binnengewandeld gisteren. Voor hetzelfde geld was ik de bron, elke vorm van contact ook indirect is een zwaar risico. Met tientallen mensen in 1 lokaal gaan zitten is extreem gevaarlijk. Niet je eigen gezondheid is het gevaar wel de verspreiding.

Innige deelneming. Maar ik vind je opmerking wel wat vreemd. Wat zegt hij verkeerd met dat door voldoende afstand te houden en de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen, dat het risico dan beperkt wordt? Of door te zeggen dat je bij het winkelen gaan meer risico loopt? Lijken me beide toch juiste stellingen te zijn?

Zoals je zelf zegt iets hierboven, het is een kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Het risico zo hard mogelijk beperken waar het gaat, maar tegelijkertijd zijn er bepaalde sectoren die toch zeker moeten blijven draaien om niet tot totale paniek over te gaan.

Comment

Het is wat makkelijk om nu kritiek te geven op de politie.
                        Ze hebben ook amper duidelijke regels, en vooral voor de bouwsector is dat een moeilijke zaak.
                        De richtlijn die ze hebben is dat ze de 1.5m moeten kunnen respecteren.
                        Werk maar eens met 3-5 personen op een werf, en de discussie die dan met de politie ontstaat is dan niet makkelijk.

Ondertussen werkt mijn dochter als dokter op de ICU tussen de coronopatiënten. Voorlopig is er nog plaats, maar het vult snel op, dus iedereen hoopt daar dat de mensen zich aan een paar simpele regels kunnen houden om te vermijden dat ze moeten gaan kiezen tussen mensen van 60 en 70 die aan de beademing mogen.

Ik vind dat de regering bij ons tijdig gepaste maatregelen heeft genomen, en sta voor 100% achter Van Ranst. De no-nonsens manier van communiceren en de manier waarop hij de maatregelen kan verdedigen vind ik top, en dat mag ook gezegd worden.

Achteraf is het allemaal makkelijk, en ik ben de discussies over "moeten die scholen en kappers nu wel of niet dicht", en waarom mag ik niet meer naar de zee, en waarom mag ik niet met de auto naar mijn kinderen....

Efkes legermanieren toepassen: Waarom? Omdat Van Ranst het gezegd heeft!!! En nu zwijgen en thuis zitten. Kuis uwen hof en uwe zolder en klep toe.

Ik denk dat hij slim genoeg is om nu beslissingen te nemen.

Comment

Innige deelneming. Maar ik vind je opmerking wel wat vreemd. Wat zegt hij verkeerd met dat door voldoende afstand te houden en de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen, dat het risico dan beperkt wordt? Of door te zeggen dat je bij het winkelen gaan meer risico loopt? Lijken me beide toch juiste stellingen te zijn?

Zoals je zelf zegt iets hierboven, het is een kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Het risico zo hard mogelijk beperken waar het gaat, maar tegelijkertijd zijn er bepaalde sectoren die toch zeker moeten blijven draaien om niet tot totale paniek over te gaan.
                          Dat is het net, met wat ik nu weet had ik die mensen moeten thuis houden. Toen wist ik niet hoe extreem besmettelijk het was en had ik de bijkomende bezorgdheid dat andere collega's wel noodzakelijk zijn en we voor iedereen een deftige oplossing moesten uitwerken.

Als ik hier nu lees hoe gemakkelijk dat is om beslissingen te maken is de grootste fout geweest dat ik de topmanagers/virologen hier niet heb gecontacteerd.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Men komt altijd slimmer van de markt dan men er naar toe gaat.

Het is voor politici permanent afwegingen maken tussen gezondheid, economie, sociale onrust,...

Het lijkt me nogal makkelijk om vanaf de zijlijn te staan roepen dat het allemaal verkeerd is en hoe het wel had gemoeten...

Comment

• Kijk ter vergelijking ook eens naar Nederland, waar men minder harde maatregelen neemt. Probeer ook eens terug te kijken naar jezelf bv. een maand geleden.
                              Stel dat de overheid nog veel eerder strenge maatregelen had opgelegd, had men het heel moeilijk gehad om te zorgen dat mensen deze ook nalven, omdat men dan er de ernst er niet van zou inzien.

Had men op sommige vlakken beter en sneller kunnen reageren? Ja, natuurlijk. Maar al bij al is er niet heel slecht gereageerd hier.

Comment

• Helemaal akkoord.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Kijk ter vergelijking ook eens naar Nederland, waar men minder harde maatregelen neemt. Probeer ook eens terug te kijken naar jezelf bv. een maand geleden.
                                  Stel dat de overheid nog veel eerder strenge maatregelen had opgelegd, had men het heel moeilijk gehad om te zorgen dat mensen deze ook nalven, omdat men dan er de ernst er niet van zou inzien.

Had men op sommige vlakken beter en sneller kunnen reageren? Ja, natuurlijk. Maar al bij al is er niet heel slecht gereageerd hier.
                                  in nederland lijkt men de vijand te onderschatten - en zichzelf te overschatten. komen er serieuze waarschuwingen van de burgermeester van bergamo richting nederland - jullie moeten een complete lockdown doen om onze toestanden te vermijden - reactie van een nederlander: "die gast zou zich beter met zijn stad bezig houden dan met het nederlands beleid". gelukkig worden ze nu snel ingehaald door de realiteit - helaas zullen er binnen 1 a 2 weken honderden nederlanders in belgische ziekenhuizen liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

in nederland lijkt men de vijand te onderschatten - en zichzelf te overschatten. komen er serieuze waarschuwingen van de burgermeester van bergamo richting nederland - jullie moeten een complete lockdown doen om onze toestanden te vermijden - reactie van een nederlander: "die gast zou zich beter met zijn stad bezig houden dan met het nederlands beleid". gelukkig worden ze nu snel ingehaald door de realiteit - helaas zullen er binnen 1 a 2 weken honderden nederlanders in belgische ziekenhuizen liggen...
                                    Dat is optimistisch, mortuarium zal de realiteit zijn. Ze zitten perfect op schema om op 1000 doden per dag te geraken. En ze kunnen nu niet meer terug, incubatie is bezig.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• ik moest op de gemeentelijke diensten zijn, natuurlijk niet open...geen minimumbezetting en social distance, maar 0, had ik van mijn eigen blauwe gemeente niet verwacht

Comment

Dat is optimistisch, mortuarium zal de realiteit zijn. Ze zitten perfect op schema om op 1000 doden per dag te geraken. En ze kunnen nu niet meer terug, incubatie is bezig.

ze gaan veel doden hebben, ik denk dat het uiteindelijk een factor 4-5 keer erger gaat zijn dan in belgie. ze zijn later met hun lockdown, maar evementen met meer dan 100 personen zijn al wel verboden sinds 13 maart ongeveer - dat zou toch ook enig effect moeten hebben. momenteel loopt de curve van nederland niet zo veel sneller op dan de onze, maar de uitbraak is er al wel iets vroeger begonnen en ze hebben iets langer gewacht met drastische maatregelen. en ook wij, zijn nog lang niet van de miserie af... wij zullen eindigen met +/- 1000 doden en zij met 5000 ofzo? (ruwe schatting)

Comment

• phate, de doden zijn ten dode opgeschreven...sorry voor mijn direct taalgebruik...hier in belgie moeten de thuisblijvers met handschoenen en mondmasker het ook ondergaan, zij het later...die gaan ervoor zorgen dat het langer duurt...mottig gesproken

ik snap de paniek in nl en italie en overal, maar je stopt het niet in de kast...tenzij je voor echt lange tijd gaat isoleren en ons land kan dat niet, ttz minder als china

en als ik ongelijk heb, zoveel te beter

Comment

Working...
                                          X