Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Misschien is voor sommigen economie belangrijker dan de dodelijke casualties. Tot wanneer het binnen hun eigen kring voorkomt, dan is het kot te klein. Mensenlevens gaan boven alles, daar wil ik gerust voor inleveren. Niemand heeft iets aan centen in zijn put. De regering treft momenteel trouwens goede maatregelen om de economie zo goed mogelijk op te vangen.
    ik vind dat ook. nu goed dit zal wel in de tientallen miljarden lopen.
    1 miljoen mensen een uitkering van 1500 euro per maand -> anderhalf miljard, of 3 miljard voor 2 maanden.
    dat valt nog te overzien.
    maar dan, enorm verlies aan belastinginkomsten, dalende export, minder btw, accijnzen... pak dat onze economie 10% verliest op jaarbasis, dan is dat 40 miljard.
    dit gaan we komende decennia allemaal mogen betalen.
    maar beter dat dan een massa sterfgevallen. we kunnen nu eenmaal niets anders doen in deze situatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      snap dus echt niet de rush op wc papier

als het echt moet dan gewoon met de tuinslang mijn gat proper spuiten

bij het einde der tijden wil ik eerder zeker zijn van eten, niet van een proper gat
      of desnoods maak je een ritje op een schaap in de weide.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        U heeft met alle respect geen idee waar u het over heeft, deze nacht is er een vrouw van 45 gestorven in mijn kennissenkring die zelf spoed was binnengewandeld gisteren. Voor hetzelfde geld was ik de bron, elke vorm van contact ook indirect is een zwaar risico. Met tientallen mensen in 1 lokaal gaan zitten is extreem gevaarlijk. Niet je eigen gezondheid is het gevaar wel de verspreiding.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
        In de eerste plaats mijn deelneming.
        Maar ik weet wel degelijk waarover ik spreek.
        Met veel (tientallen zoals jij zegt) mensen in 1 lokaal is idd gevaarlijk als dat lokaal niet voldoende groot is om voldoende afstand te kunnen hebben tussen die mensen onderling.

D'r zijn ook al twee personen uit mijn kennissenkring opgenomen in het ziekenhuis, 29 en 38, liggen beide aan de beademing, eentje in kunstmatige coma.
        Beide kerngezond voordat ze besmet geraakt zijn.
        Dat het enkel oudere mensen en mensen die reeds een of andere ziekte zouden hebben, zouden zijn, is dus ook al totaal niet waar.

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Innige deelneming. Maar ik vind je opmerking wel wat vreemd. Wat zegt hij verkeerd met dat door voldoende afstand te houden en de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen, dat het risico dan beperkt wordt? Of door te zeggen dat je bij het winkelen gaan meer risico loopt? Lijken me beide toch juiste stellingen te zijn?

Zoals je zelf zegt iets hierboven, het is een kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Het risico zo hard mogelijk beperken waar het gaat, maar tegelijkertijd zijn er bepaalde sectoren die toch zeker moeten blijven draaien om niet tot totale paniek over te gaan.
        Idd, elke persoon die hieraan al gestorven is en nog zal sterven is er één teveel.
        Het enige wat we kunnen doen is zoveel mogelijk afstand houden, handen wassen, oppervlakken ontsmetten indien nodig.
        De enige andere optie is u volledig opsluiten in u kot.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Dat is het net, met wat ik nu weet had ik die mensen moeten thuis houden. Toen wist ik niet hoe extreem besmettelijk het was en had ik de bijkomende bezorgdheid dat andere collega's wel noodzakelijk zijn en we voor iedereen een deftige oplossing moesten uitwerken.

Als ik hier nu lees hoe gemakkelijk dat is om beslissingen te maken is de grootste fout geweest dat ik de topmanagers/virologen hier niet heb gecontacteerd.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
        Je zegt het zelf, je wist dat toen nog niet,

Beslissingen nemen is makkelijk, of dat de juiste zijn weet je vaak pas achteraf.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
          Idd order66 ik deel die mening.

Ze wilden gewoon geen paniek zaaien , daarom dat ze zeiden dat het maar griepke was of zware verkoudheid .

Usa ziet er ook niet goed uit , al die zware drug gebruikers zullen wel het loodje leggen (Aangetaste longen van crack en crystal meth)
          geen paniek zaaien is prima,maar minimaliseren om daarna met spreuken als'blijf in uw kot ' af te komen ,zet nu ook weer niet aan tot serieus nemen van uitspraken.
          men wist allang wat er op ons afkwam,voorbeelden zat in china,al maanden,maar toch lieten ze het krokustoerisme toe,lieten iedereen terugkomen een week schoolgaan om dan te roepen blijf in u kot?
          ik stel me daar toch vragen bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ik vind dat ook. nu goed dit zal wel in de tientallen miljarden lopen.
            1 miljoen mensen een uitkering van 1500 euro per maand -> anderhalf miljard, of 3 miljard voor 2 maanden.
            dat valt nog te overzien.
            maar dan, enorm verlies aan belastinginkomsten, dalende export, minder btw, accijnzen... pak dat onze economie 10% verliest op jaarbasis, dan is dat 40 miljard.
            dit gaan we komende decennia allemaal mogen betalen.
            maar beter dat dan een massa sterfgevallen. we kunnen nu eenmaal niets anders doen in deze situatie.
            Men gaat er nu vanuit dat het 18 maanden duurt om tot groepsimmuniteit te komen. Tegen dan zijn we een derdewereldland in burgeroorlog.

Economie is geen kapitalisme zoals sommigen dat hier interpreteren onze sociale zekerheid heeft onze economie nodig ... . Ik ben blij dat ik niet op werkloosheid moet en dat is niet voor het geld dat op mijn rekening komt, want die paar euro's maken het verschil niet, maar het is op die manier dat ik kan bijdragen! Van wat deze maand van mijn loon gehouden wordt kan er bij wijze van spreken 1 tijdelijk werkloze betaald worden ...
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Je zegt het zelf, je wist dat toen nog niet,

Beslissingen nemen is makkelijk, of dat de juiste zijn weet je vaak pas achteraf.
              Dat is nu net wat beslissingen nemen niet gemakkelijk maakt en waarom het een beetje gemakkelijk is om de mensen die dat wel doen af te schieten.

En dat gaat niet over geld. Ze kunnen u nooit genoeg betalen om bijvoorbeeld in tijden van crisis mensen te moeten ontslaan. Dat komt zwaar binnen hoor.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                men wist allang wat er op ons afkwam,voorbeelden zat in china,al maanden,maar toch lieten ze het krokustoerisme toe,lieten iedereen terugkomen een week schoolgaan om dan te roepen blijf in u kot?
                Inderdaad, onbegrijpelijk. Ik weet nog dat ik in het laatste weekend van de krokusvakantie met de griep zat, geen paniek wou zaaien en aan mijn baas vroeg of ik er wel goed aan deed te komen werken (sociale sector). Die zijn reactie was : kom gewoon werken. Die had precies nog totaal geen idee.
                Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal deel uitmaakt van het grote “hoe manage ik een land zonder paniek” plan. Zelfs al hebben we risico op verspreiding en wat doden, we gaan die info langzaam en gespreid aan de bewoners voeren. Niet bruuskeren, langzaam de awareness opvoeren.
                Tegen dat een land nationaal maatregelen begint te nemen moet het al erg zijn. Die wisten maar al te goed wat er op ons af kwam. Ik was super geïrriteerd als die pipo’s die terugkwamen van skireis gewoon mochten gaan werken en schoolgaan op maandag.
                De regering wist goed genoeg wat er ging gebeuren. Ze hebben dat gewoon ingeschat al collateral bij het managen en rustig houden van een land.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• En zelfs met dat gedoseerd en voorzichtig aanbrengen van informatie over wat op komst was, had ge al een meute waar in dat kopke blijkbaar de grote leegte heerst en die al ruzie gingen maken over een fucking wc rol bij den ALDI.
                  Die protocollen doen dan toch wel iets goed geloof ik, nee ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

De regering wist goed genoeg wat er ging gebeuren. Ze hebben dat gewoon ingeschat al collateral bij het managen en rustig houden van een land.
                    Ik denk dat ge ze nu wat overschat. We hadden op dat moment niet eens een volwaardige regering.

Momenteel is het vooral zo dat het NIET maken van een beslissing de situatie verergert. Er is door gebrek aan regering weinig eerder kunnen reageren.

Vergeet zo ook de tweet niet van Theo Francken die van Ranst in het belachelijke trekt. "pande-mietje" als ik het goed voor heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Dat is nu net wat beslissingen nemen niet gemakkelijk maakt en waarom het een beetje gemakkelijk is om de mensen die dat wel doen af te schieten.

En dat gaat niet over geld. Ze kunnen u nooit genoeg betalen om bijvoorbeeld in tijden van crisis mensen te moeten ontslaan. Dat komt zwaar binnen hoor.
                      voor sommigen zal het inderdaad zwaar overkomen,voor sommige crisismanagers is het een job als een ander ,en een middel om bonussen op te strijken als ze erin slagen te bezuinigen op de ontslagregeling.
                      wat politieke beslissingen betreft,wie in de politiek gaat moet sowiezo machtsgeil zijn,anders begin je daar gewoon niet aan.

Comment

• denk dat er binnen europesche unie ook uitermate omzichtig werd omgesprongen met negatieve reisadviezen naar elkaar toe, maar nood breekt wet zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

geen paniek zaaien is prima,maar minimaliseren om daarna met spreuken als'blijf in uw kot ' af te komen ,zet nu ook weer niet aan tot serieus nemen van uitspraken.
                          Awel ik ook. Het is door die skiërs in Italië tijdens het krokusverlof dat die corona tot hier is gekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Awel ik ook. Het is door die skiërs in Italië tijdens het krokusverlof dat die corona tot hier is gekomen.
                            ja en ge hebt meteen verspreiding in heel het land. dat is echt oliedom. nuja we wisten nog niet dat het in oostenrijk zat, en het is maar een minderheid die in italie gaat skiën...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              denk dat er binnen europesche unie ook uitermate omzichtig werd omgesprongen met negatieve reisadviezen naar elkaar toe, maar nood breekt wet zeker
                              Over de Europese unie gesproken, ik moet toegeven dat ik eigenlijk best wel pro Europa ben/was (?) Als er nu eens één moment was geweest waarop ze zouden kunnen tonen wat ze voor 'ons' kunnen doen dan was het toch echt wel nu geweest. Gaande van het afspreken en gelijkstemmen van maatregelen, het reguleren van instroom/repatriëring van buiten Europa tot het voorzien/verdelen van mondkapjes.
                              Maar neen, ge hoort/ziet ze amper, zelfs van die vreselijke figuren als Verhofstad hoort of ziet ge niet (terwijl die anders toch vrij moeilijk te negeren valt)
                              Valt mij zwaar tegen.

Comment

• Ik denk dat niemand goed beseft hoeveel internationaal verkeer er wel is in onze moderne samenleving. OK, die situatie in Italië is helemaal geëscaleerd, samen met die voetbalmatch in Milaan blijkbaar, maar los daarvan duurt het gewoon even, vooraleer al die verschillende landen al die maatregelen hebben genomen.

Dat is dan weer het grote voordeel van een centraal bestuurd land als China is. Eén regering neemt een beslissing over een paar miljard mensen, waardoor je veel sneller effect hebt.

Los daarvan, geloof ik de cijfers in China absoluut niet. Zo'n mierennest als Wuhan, waar ze eigenlijk de quarantaine ook 6 weken te laat hebben afgekondigd. No way dat dat tot zo'n lage cijfers beperkt is gebleven.

Ik merk ook aan mijn Chinese contacten dat zij (zoals gewoonlijk) heel voorzichtig omspringen met info over hun regering en maatregelen daar.

Comment

• Ik zag er zelfs in het begin van de maand maart nog volk "kei fier" naar Italië vertrekken, met een houding van die corona doet ons toch niks...

Comment

• Ik denk ook dat de chinese bevolking meer gehoorzaamheid toont aan de regering en evt regels, dat zal nog veel meer helpen denk ik :-)
                                    Maar wat betreft de cijfers heb ik hetzelfde gevoel, ik heb de indruk dat het vooral de propaganda en marketingafdeling is die alweer volop bezig is met de imagoschade weg te werken, alles gaat beter, minder tot geen nieuwe besmettingen, we maken mondkapjes voor iedereen die ze nodig heeft etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Idd! Je kon het zo voorspellen wat er ging gebeuren, wij hebben het hier trouwens nog tegen elkaar gezegd tijdens het laatste weekend van de krokus wat er op ons ging afkomen. Je moet geen dokter of politieker zijn om dat te beseffen na de info die er toen toch al was.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Eerste berichten uit China komen al van rond de jaarwisseling. Ik ben me in combinatie met de beelden van toen uit Wuhan echt zorgen beginnen maken toen het begin februari ook in Noord-Italië zat met ook al doden in die regio. Dan komt het er op aan om zelf wat due diligence te gaan doen. Want VTM nieuws en de VRT gaan pas op de proppen komen als het al te laat is. Ik ben zo bij het PeakProsperity Youtube-channel terecht gekomen die hier al sinds eind januari bovenop zit en dagelijkse updates geeft. (https://www.youtube.com/channel/UCD2...48RRQTD4Jhxu8w) Daardoor wist ik vanaf half februari dat er serieus stront aan de knikker was.
                                        Nu, dat ligt in mijn aard om zo'n dingen uit te zoeken, je kan niet van iedereen verwachten dat die zo zijn. Ik heb wel actief iedereen afgeraden om te gaan skieën naar die regio en zelfs naar Oostenrijk. Sommigen hebben geluisterd maar de meesten niet. Pas op ik versta dat ook wel ergens, sommige dingen zijn al lang geboekt, verlof aangevraagd, de vrouwen kinderen zijn dat 'beloofd', ze moeten 'er eens uit zijn' (hoewel 4 vakanties per jaar...). Minstens 3 ervan hebben nu 'prijs'. Het grote gevaar is nu dat wanneer de cijfers wat beginnen dalen iedereen weer laks zal beginnen zijn. We zijn nog altijd niet aan de nieuwe patatten imho.
                                        Heel interessant!
                                        Hadden velen die info maar van half februari gehad en (er ook iets mee gedaan!) dan was het niet zo uit de hand gelopen en zaten we nu niet met zijn allen thuis
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Toch nog even een "tegenargumentje" voor alle "hadden we maar...'s". Men is er ook vrij laat achter gekomen dat de besmettelijkheid van personen die geen symptomen verhogen wel degelijk vrij hoog is, ipv quasi nihil gelijk bij de meeste andere ziektes. Dit kan grotendeels verklaren waarom men mensen die terugkwamen van Italië ed. niet direct in quarantaine gestopt heeft.
                                          Als ik me niet vergis heeft men toen wel koorts gemeten van deze personen, en aan de hand daarvan deze gewoon verder laten gaan.

Als we die info eerder hadden gehad, dan was er vermoedelijk anders gereageerd.

Comment

Working...
                                          X