Wat als, is sowieso niet meer aan de orde, we moeten vooral nu gaan nadenken hoe we hier zo snel mogelijk uit geraken met z'n allen. Uiteindelijk gaat toch een groot deel van de bevolking sowieso MOETEN besmet geraken om een immuniteit te kweken. Dat gaat vooral de grote uitdaging worden, vrees ik. Alle positieve berichten hier en daar ten spijt, zal een vaccin toch sowieso nog minstens een jaar op zich laten wachten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
en dan moeten de milieuregels nog onderzoek naar een vaccin toelaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenMen is er ook vrij laat achter gekomen dat de besmettelijkheid van personen die geen symptomen verhogen wel degelijk vrij hoog is, ipv quasi nihil gelijk bij de meeste andere ziektes. Dit kan grotendeels verklaren waarom men mensen die terugkwamen van Italië ed. niet direct in quarantaine gestopt heeft.
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk BerichtenOver de Europese unie gesproken, ik moet toegeven dat ik eigenlijk best wel pro Europa ben/was (?) Als er nu eens één moment was geweest waarop ze zouden kunnen tonen wat ze voor 'ons' kunnen doen dan was het toch echt wel nu geweest. Gaande van het afspreken en gelijkstemmen van maatregelen, het reguleren van instroom/repatriëring van buiten Europa tot het voorzien/verdelen van mondkapjes.
Maar neen, ge hoort/ziet ze amper, zelfs van die vreselijke figuren als Verhofstad hoort of ziet ge niet (terwijl die anders toch vrij moeilijk te negeren valt)
Valt mij zwaar tegen.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Uiteindelijk is communisme het antwoord vandaag'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenToch nog even een "tegenargumentje" voor alle "hadden we maar...'s". Men is er ook vrij laat achter gekomen dat de besmettelijkheid van personen die geen symptomen verhogen wel degelijk vrij hoog is, ipv quasi nihil gelijk bij de meeste andere ziektes. Dit kan grotendeels verklaren waarom men mensen die terugkwamen van Italië ed. niet direct in quarantaine gestopt heeft.
Als ik me niet vergis heeft men toen wel koorts gemeten van deze personen, en aan de hand daarvan deze gewoon verder laten gaan.
Als we die info eerder hadden gehad, dan was er vermoedelijk anders gereageerd.
Dat jonge gezonde mensen zo'n schade aan de longen konden krijgen, weten we eigenlijk ook nog niet lang.
De chinezen hadden al anderhalve maand ervaring met het virus vooraleer het in italie aan de oppervlakte kwam, zij hadden toen de italianen en de rest van europa heel hard moeten alarmeren over de ernst van de situatie. Nu is het te laat. Europa heeft nu nog de mogelijkheid om dit virus op een maand of 2 onder controle te krijgen - met enorme economische schade - maar in Amerika is dit in combinatie met een imbeciel als Trump de perfecte storm om dat land helemaal naar de haaien te helpen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Klopt niet, dit wist men al in januari!
En een topviroloog zegt dat men toen dat nog niet wist.
Edit: Is hetzelfde artikel als Dacia Duster Driver hierboven deelt.
Comment
-
Vooral de supermarkten doen nu gouden zaken. Fors hogere omzetten en dit ZONDER promoties. Gebruiken corona als excuus om nergens korting op te moeten geven en veel mensen kopen er noodgedwongen zaken die ze anders elders zouden kopen (Kruidvat, Action etc.)
Vraag me af hoelang ze zaken als tuincentra en doe-het-zelf zaken gaan kunnen dicht houden.
Dit is ok (maar al erg vervelend) voor een week of 3 maar veel langer moet dit toch niet duren. Velen hebben hun materiaal nodig.
De overheid speelt nu overal sinterklaas, soms terecht en soms niet, maar heel die affaire gaat een pak geld kosten waarvoor we sowieso met z'n allen gaan opdraaienMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
https://www.demorgen.be/nieuws/neder...eeld~b2e4a23e/
En een topviroloog zegt dat men toen dat nog niet wist.
Edit: Is hetzelfde artikel als Dacia Duster Driver hierboven deelt.
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Persoon A was ziek, Persoon B was niet ziek, Persoon C was ziek.
A is in contact geweest met B
B is in contact geweest met C
A is niet in contact geweest met C
Dus het kan doorgegeven worden zonder symptomen.
Veel meer dan dat staat er niet?
Als ik aan de hand van zoiets een wetenschappelijke paper moet gaan opstellen en het als bewezen moet gaan aanschouwen zou ik nogal uitgelachen worden.
Comment
-
Gepubliceerd in New England Journal of Medicine, is nu nochtans niet de eerste het beste roddelblaadje...
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenGepubliceerd in New England Journal of Medicine, is nu nochtans niet de eerste het beste roddelblaadje...
https://nl.wikipedia.org/wiki/New_En...al_of_Medicine
Volgens de bron die je zelf linkt was er toch nog altijd duidelijk veel twijfel, werd in het artikel zelf vermeld. Zal alleszins ook niet geholpen hebben voor de situatie.
Het is natuurlijk een kwestie dat de JUISTE mensen de JUISTE informatie geloven. Er zullen ook wel bronnen geweest zijn die het omgekeerde melden. Zie je goed genoeg bij "climate change" bv. waarbij er heel veel toch nog steeds ontkent wordt ondanks dat het toch heel hard bewezen is.
Comment
-
ook in nl lijkt de curve af te vlakken en maakt men zich sterk dat beddencapaciteit (helft in verhouding tot belgie) voldoende is...hopen dat de curve zich zo verder zet natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenVooral de supermarkten doen nu gouden zaken. Fors hogere omzetten en dit ZONDER promoties. Gebruiken corona als excuus om nergens korting op te moeten geven en veel mensen kopen er noodgedwongen zaken die ze anders elders zouden kopen (Kruidvat, Action etc.)
Vraag me af hoelang ze zaken als tuincentra en doe-het-zelf zaken gaan kunnen dicht houden.
Dit is ok (maar al erg vervelend) voor een week of 3 maar veel langer moet dit toch niet duren. Velen hebben hun materiaal nodig.
De overheid speelt nu overal sinterklaas, soms terecht en soms niet, maar heel die affaire gaat een pak geld kosten waarvoor we sowieso met z'n allen gaan opdraaienPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenVooral de supermarkten doen nu gouden zaken. Fors hogere omzetten en dit ZONDER promoties. Gebruiken corona als excuus om nergens korting op te moeten geven en veel mensen kopen er noodgedwongen zaken die ze anders elders zouden kopen (Kruidvat, Action etc.)
De overheid speelt nu overal sinterklaas, soms terecht en soms niet, maar heel die affaire gaat een pak geld kosten waarvoor we sowieso met z'n allen gaan opdraaien2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
- Likes 1
Comment
-
In België vlakt de curve nog niet af“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
we gaan deels door het corona virus een economische crisis hebben maar ook grotendeels door de extreme maatregelen die nodig zijn om iedereen te beschermen tegen die idioten die geen gezond verstand hebbenlets have some more member berries
- Likes 1
Comment
Comment