Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja wij betalen alleen ook maar met de kaart of contactloos. Zaken die niet mee gaan met hun tijd laten we ook gewoon links liggen.
    Onze bakker is de enige van de 12 in de gemeente die bankcontact heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Latex handschoenen, dat helpt niet imo. Waar je het winkelkarretje mee vastpakt, deurtjes mee opent... neem je ook de voedingswaren mee vast. Enig voordeel is dat je ze kan uitdoen om je stuur vast te pakken als je met de wagen bent. Dit is tenslotte een autoforum
      Kan zijn, maar baat het niet dan schaadt het niet zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

kastjes -> bancontact
        Ja betaalterminals, die wel natuurlijk. Zou verplicht moeten worden of met Payconiq.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Kan zijn, maar baat het niet dan schaadt het niet zeker?
          Ja begrijp ik, het kan maar een beter gevoel geven om dit door te komen
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• het kan helpen eraan te denken met je fikken van je smoel te blijven, buiten uw kot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Inderdaad. Verbluffend veel zaken die nog steeds weigeren Bancontact in huis te nemen. Iedere keer naar die cashautomaat, hatelijk
              Inderdaad...
              'Kleine' zelfstandigen die dan steevast afkomen met argumenten dat bancontacttoestellen 'peperduur' zijn en ze 'grote' commissies moeten betalen op de ontvangen bedragen.
              Jaja, dat zal wel: hoofdreden is natuurlijk helemaal wat anders: een tekeningetje is overbodig.
              Gratis is het niet, maar de kosten hiervan zijn reeds jaren geleden flink gezakt:

Als je als zelfstandige deze kosten niet kan betalen sluit je beter je keet.
              Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 26/03/2020, 11:53.

Comment

• denk niet dat ik het laatste jaar ook nog maar 1 ding cash heb betaald, geeneen uitbater of cafe hier beschikt er niet over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  denk niet dat ik het laatste jaar ook nog maar 1 ding cash heb betaald, geeneen uitbater of cafe hier beschikt er niet over
                  Hier valt het al bij al ook wel mee: enkel naar ik weet een kapsalon, de kinesiste en een buurtwinkeltje, en alledrie gebruiken ze het bovenstaande argument.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja betaalterminals, die wel natuurlijk. Zou verplicht moeten worden of met Payconiq.

Als die zooi nu eens altijd zou werken, mee akkoord, maar dat is zeker niet het geval.

Wij hebben op het werk 2 van die terminals (draadloos). In Hannuit geeft dat steeds hééél veel problemen.
                    Bel je dan naar die firma dat krijg je steeds het gemekker dat die regio toevallig zwak is. Maar doen ze daar dan iets aan? NEEN

En dan sta je daar met je betaalterminals, waarvoor je wel mag betalen, maar ze werken dan niet.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      zijn, als je alles bijeen optelt, toch heel stevige bedragen...vaste kost + transactiekost
                      das iets waar de politiek iets aan zou moeten doen, maar iets in mij zegt dan weer dat die betaalsystemen in handen zijn van 'vrienden van de politiek'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Toch niet, zal mijn link van vorige pagina nog een keer plaatsen en het artikel begint met...31/12/2019

https://www.ecdc.europa.eu/en/geogra...019-ncov-cases

In navolging van bovenstaande, is er enkele uren geleden net een artikel verschenen. (Ze lezen hier wel degelijk mee volgens mij). Daaruit concluderen we inderdaad dat Europa geen bevoegdheden heeft (zoals Pathe al schreef) maar ook dat ze er veel te laks mee zijn omgesprongen zeker als de eerste meldingen van het WHO of ECDC op 31/12/2019 al gerapporteerd worden. Het bewijst nog maar eens dat dit clubje geen moer geeft om het gepeupel, het zelfde gepeupel dat wel voor hun gigantische vergoedingen moet zorgen. Achteraf apart wel wat maatregelen nemen leidt (wat feitelijk lijdt zou moeten zijn) dus tot het fiasco wat we nu zien.

Grenzen worden gesloten, lidstaten strijden met elkaar om mondmaskers en nemen verschillende maatregelen. Waar zit Europa nu, vragen veel mensen zich af.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

zijn, als je alles bijeen optelt, toch heel stevige bedragen...vaste kost + transactiekost
                          das iets waar de politiek iets aan zou moeten doen, maar iets in mij zegt dan weer dat die betaalsystemen in handen zijn van 'vrienden van de politiek'
                          Kunnen die kosten niet ingebracht worden?
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• tuurlijk worden die ingebracht, en wees maar zeker dat het aanbieden uiteindelijk een hogere omzet meebrengt, maar wel in't wit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Als die zooi nu eens altijd zou werken, mee akkoord, maar dat is zeker niet het geval.

Wij hebben op het werk 2 van die terminals (draadloos). In Hannuit geeft dat steeds hééél veel problemen.
                              Bel je dan naar die firma dat krijg je steeds het gemekker dat die regio toevallig zwak is. Maar doen ze daar dan iets aan? NEEN

En dan sta je daar met je betaalterminals, waarvoor je wel mag betalen, maar ze werken dan niet.
                              Goh, ja dat kan natuurlijk wel eens. Hier valt ook af en toe het internet al wel eens een keer uit. Wel vervelend natuurlijk als je net iets wil betalen.
                              Heb het afgelopen jaar bij mijn vrouw nog nooit gehoord dat die niet werkten.
                              Ontoereikend echter...vervolgens komt het cash geld boven.
                              Maar wat in Scandinavische landen perfect kan zou hier dan ook absoluut geen probleem mogen zijn. Problemen erover worden gemaakt door mensen, en ieder weldenkende mens weet waarom.

Wel vreemd dat iedereen hier wel reageert over het tweede deel, de al dan niet betaling van cash mogelijkheden maar er geen enkele reactie is over het boertig gedrag van (sommigen)klanten aan supermarkt kassa’s.
                              Misschien herkennen er zich hier wel een paar zichzelf...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ik hoef met mijn fikken niet aan dat kastje te komen.
                                Gewoon contactloos betalen met de gsm... eventuele code moet je ook op de gsm invoeren.
                                Ik ga deze tip doorgeven aan Marc en Maggie, dan heb ik ook mijn steentje bijgedragen.
                                als ik verplicht word electronisch te betalen ga ik elders.
                                ik zal zelf wel bepalen hoe wanneer en waar ik mijn geld uitgeef.
                                contactloos betalen is gedeactiveerd op mijn kaart en met smartfhone betalen doe ik al zeker niet.
                                mensen dwingen hun bc kaart af te geven met code is al vaker gebeurt,benieuwd wanneer de smartfhonefraude de kop opsteekt,
                                of wanneer er iemand zijn kop wordt ingeslagen voor de contactloze fhone
                                als ze daar in andere landen minder moeilijk over doen is dat mss oa omdat daar de overheid meer te betrouwen is?
                                Last edited by krautli; 26/03/2020, 14:52.

Comment

denk niet dat ik het laatste jaar ook nog maar 1 ding cash heb betaald, geeneen uitbater of cafe hier beschikt er niet over
                                  mijn kapper,huisdokter,tandarts ......beschikken er niet over.............................................. ...........
                                  in geval van nood geven ze hun rekening nr mee

Comment

• Kan er mij iemand eens uitleggen wat het probleem is als je ALLEEN met de fiets een tocht van 50km doet waar je met NIEMAND contact hebt? Want dit wil De Crem blijkbaar gaan verbieden? Bij uitbreiding, Alleen met de moto, in je auto: wat is het probleem??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                                      contactloos betalen is gedeactiveerd op mijn kaart en met smartfhone betalen doe ik al zeker niet.
                                      Idem hier! Ze zouden bij de banken beter eerst vragen aan de klant of ze het contactloos betalen mogen activeren. Maja, dit soort praktijken zijn we daar ondertussen gewoon

Voor de rest betaal ik wel veel met bancontact en in het buitenland met mijn Mastercard. Met cash enkel waar het niet mogelijk is en zo zijn er anders nog zaken genoeg.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Rueff beetje controleerbaarheid voor de ordediensten...vandaag nog niet 'nodig' maar wel als er onrusten beginnen

een vriendin van me die al een hele tijd uitzendkracht is, heeft door de crisis wel haar vast contract te pakken - loketbediende in de logistiek in 1 of andere terminal in de haven...de vaste krachten waren redelijk massaal geveld door ziekte of angst (serjeus wat truckers per dag bedienen) en ze zag het niet meer zitten op haar uppie en zat een week thuis >>> nu heeft ze vast contract...maar kan ze evenzogoe wrs de job op haar uppie doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

als ik verplicht word electronisch te betalen ga ik elders.
                                          ik zal zelf wel bepalen hoe wanneer en waar ik mijn geld uitgeef.
                                          mensen dwingen hun bc kaart af te geven met code is al vaker gebeurt,benieuwd wanneer de smartfhonefraude de kop opsteekt,
                                          of wanneer er iemand zijn kop wordt ingeslagen voor de contactloze fhone
                                          als ze daar in andere landen minder moeilijk over doen is dat mss oa omdat daar de overheid meer te betrouwen is?
                                          Natuurlijk mag je zelf bepalen hoe, wanneer en waar.
                                          Ten eerste denk ik dat er al meer wat klop hebben gekregen om hun portefeuille af te geven, ten tweede is het contactloos betalen zonder code gelimiteerd tot 20 euro en ten derde kan je de betalingen en afhalingen met bancontact zo laag als je zelf wil begrenzen.
                                          Niets is 100% veilig, en al zeker cash niet.

Comment

Working...
                                          X