Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

wat is eigenlijk de bedoeling van crypto-munten? behalve speculeren (en op zich is daar nog nix mis mee, maar diegenen die met voorkennis kunnen verhandelen rijk maken, nee bedankt...tenzij je bij die groep hoort natuurlijk)...of betaalmiddel in de louche sfeer

Ik ben daar ook helemaal geen voorstander van en heb er ook nog nooit gekocht of verkocht.
    Ik beleg trouwens enkel in dingen die ik begrijp...

Comment

• was zuiver een informerende vraag, omdat ik er ook nix van weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
        Neemt niet weg dat ze momenteel beter cash afschaffen omwille van hygiëne, maar dan tijdelijk. Probleem is dat die tijdelijk dan wel op de lange baan zal geschoven worden
        Voila! en initieel ging het daar over.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
          Corona hinderpremie aanvragen: Geen recht op premie volgens de toepassing.
          Uitleg vlaio: Garages moeten niet verplicht sluiten, ze mogen nog dringende herstellingen uitvoeren op afspraak.

Verkoop mag niet meer (90% van mijn inkomsten), niet noodzakelijk herstellingen mogen niet meer.
          Enkel urgente herstellingen zijn nog toegelaten, maar 99% van mijn mogelijke klanten denken dat ze niet meer buiten mogen, laat staan naar de garage rijden.
          Kwasi 100% inkomstenverlies tegenover 100% van de vaste kosten. Horeca die take-away mag aanbieden heeft wel recht op de premie (en terecht). Maar Garages niet? 99% van de garages uit mijn buurt zijn ALLEMAAL gesloten.
          Kutland.
          Gaan drama's worden hé dat weet je zo. Al minstens 1,5maand zonder inkomen...denk niet dat zelfstandigen zo lang "vakantie" kunnen nemen.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Al tot 19 april, tzal wel heel de maand worden. Wordt hier leuk met de kleine thuis.

Ivm garage, doen ze onderhoud ook nog? Lijkt mij wel essentieel...
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• als mijn velgenwissel als essentieel (banden lopen op hun einde maar boven de 1mm wettelijk) zou kunnen worden aanzien en Solleke juiste bouten kan voorzien, wil ik wel klant worden (of moet auto met grotere janten worden uitgelijnd opnieuw)...je bent van apen

Last edited by bobo; 27/03/2020, 22:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Als je het akkoord tussen de bankensector en de overheid leest, ga je ook merken dat de bankensector quasi het volledige risico én het kostenplaatje gaat dragen: de verlengingen gebeuren zonder vergoeding (interestloos), zonder dossierkosten, zonder bijlkomende waarborgen, maar zijn wel een serieus pak werk. Voor je gaat klagen dat jouw dossier nog niet geregeld is: we zitten te wachten op concrete richtlijnen van de overheid.
                Nou nou, de bankensector moet nu ook niet met een aureooltje boven het hoofd gaan lopen hé.
                Zijn zij het niet die in sneltempo de tegoeden van de financiële crisis hebben terugbetaald aan overheid/ECB?
                Ik zou wel eens willen zien dat wanneer mijn bankdirecteur op het knopje van "mijn saldo" duwt en me verteld hoeveel hij de afgelopen 20 jaar al aan me heeft verdiend, dit zonder rood te worden kan doen. Eerlijk, ik wil het feitelijk niet weten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik dacht dat ze het aantal testen serieus gingen opdrijven, richting de 10.000 per dag?
                  Dat was toch wat enkele dagen geleden gezegd werd, ik weet niet aan testen ze momenteel zitten.

Er wordt eerder geschat dat 10% al in contact kwam met het virus, dat is dik 1 mio mensen. Zelfs aan 10.000 testen per dag duurt het 3 jaar eer iedereen getest is....

belangrijkste is dat er geen doden meer vallen, en dat de intensive care units het aan kunnen.
                  ik wil echt de dokter niet zijn die aan een familie van een 85 jarige moet uitleggen dat ze opa hebben laten stikken omdat er een 35- jarige meer recht had op de beademing.

Ze hadden Boris Johnson een papier moeten laten tekenen toen hij nog sprak van een snelle immuniteit dat hijzelf geen voorrang zou krijgen als hij besmet zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Al tot 19 april, tzal wel heel de maand worden. Wordt hier leuk met de kleine thuis.

Ivm garage, doen ze onderhoud ook nog? Lijkt mij wel essentieel...
                    Aan bedrijfswagens (vrachtwagens expliciet) anders niet veronderstel ik want je mag zo goed als nergens nog naar toe. Die paar km's op een maand kan ie nog wel hebben voor zijn onderhoud. Maar dan...begin maar al te bellen voor een afspraak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Wordt hier leuk met de kleine thuis.
                      Was het een ongelukje?
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Crembo zou dat misschien graag willen, al was het maar om ook eens stoere taal te kunnen brabbelen op tv.
                        vind crembo eerder een crem(b)-o-beurre taart

Comment

• Door dit corona gebeuren kom ik tot het besef dat ik eigenlijk al 15 jaar in quarantaine zit.
                          Voor mij verandert er weinig, enkel winkelen is lastig, maar voor de rest? Ben nog steeds aan het werken, die van mij zit wel thuis, waar we normaal samen het huishouden doen, doet zij dit iets meer. Wat ik eigenlijk al wist en nu geen twijfel meer mogelijk over is, mensen zijn egoisten! Ik hoop dat ze de komende weken zot komen in hun kot, want ze denken dat ze binnen enkele weken alweer volop gaan kunnen reizen, niet dus! Zolang er geen echt geneesmiddel of vaccin is kan dit nog heel lang duren, daarvoor hoef je geen viroloog te zijn om dit te weten...
                          Tot slot, er zijn er nog altijd die niet beseffen waarmee we te maken hebben! Zo zie ik nog al te vaak dat er velen zich gewoon niet aan de regels houden, maar wel zagen als ze een boete krijgen van 250€, voor mij kunnen ze die mensen niet genoeg straffen!
                          We zitten nog maar in de beginfase van deze crisis, het ergste moet nog komen vrees ik.
                          Last edited by ; 28/03/2020, 00:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Ze hadden Boris Johnson een papier moeten laten tekenen toen hij nog sprak van een snelle immuniteit dat hijzelf geen voorrang zou krijgen als hij besmet zou zijn.

we zijn een forum, gedachten uitwisselen is de essentie

1 van de hoogtepunten van johnson's verkiezingsthema was het aansterken van nhs met geld dat werd besteed aan de eu

onderschat nooit - erg moeilijk want wij kennen het gevoel doodeenvoudig niet - het nationaliteitsgevoel van zowel usa, uk, als nl, landen die ook door de geschiedenis opofferingen hebben gemaakt voor het algemeen goed in oorlogen en veroveringen, wij gaan naar onze staat wijzen dat die niet goed voor ons heeft gezorgd (gaan ze daar ook doen, maar in andere mate)

ik ben blij met mijn land, vind lang niet alles goed maar uiteindelijk leven we als god in frankrijk en ik sta achter de beslissing van onze beleidsmakers, das een democratie

maar...om even de vreselijk dodelijke vergelijking te maken met onze bovenbuur, die ook heeft 'gekozen' voor immuniteit en waar de uitbraak met name in noord-brabant bezig was voor de onze (vreemd trouwens dat antwerpen als directe buur met enorm veel trafiek tss apen en rdam niet in die mate zoveel - geregistreerde - besmettingen heeft)

het is geen race, geen spel maar ik ben veel bezig met cijfers, das een afwijking
                            nl heeft iets meer besmettingen 8603 vs 7284 be...al ben ik ervan overtuigd dat be beter doet kwa aantal testen...nl heeft atm - elke dode is een drama, zeker voor familie en vrienden en vreselijk te betreuren - 546 doden, 2500 ziekenhuisopnames, wij hebben 3042 ziekenhuisopnames en en 289 doden dat cijfer is bijna perfect proportioneel kwa bevolkingsaantal

nederlanders zijn nog meer als ons internationaal en ook een schiphol is ook een hub

op een leven staat geen prijs, maar ik hoop dat de familie van de 85 jarige er begrip voor kan opbrengen dat een 35 jarige voorgaat, als buitenstaander is een een kwasi evidentie en de meeste 85 jarigen zullen het zelf opperen

nederland hanteert zelfde regels kwa afstand en horeca en scholen en blijfinuwkotadvies er zijn geen bedrijven gesloten en geen massale werkloosheidsuitkeringen (er zijn er wel) of betaald thuiszetten van personeel, huwelijken en uitvaarten gaan door

als we het overleven, niet cynisch, ik blijf werken zo goed als kwaad met social distance inachtname (geen recht op een vergoeding) kunnen we achteraf samen zien wat beider aanpak doet met onze begroting, omdat ik ervan overtuigd ben dat een draaiende economie op termijn levens red

ik hoop heel sterk dat onze be aanpak de beste van de slechste blijkt

openbaar vervoer, de perfecte metro is een goeie broeihaard voor verspreiding, das ook iets wat we waarschijnlijk hebben geleerd, autoforum quoi

imo imo, we leren samen alle dagen, alleen een lomperik verandert nooit van mening
                            Last edited by bobo; 28/03/2020, 00:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                              Door dit corona gebeuren kom ik tot het besef dat ik eigenlijk al 15 jaar in quarantaine zit.
                              Voor mij verandert er weinig, enkel winkelen is lastig, maar voor de rest? Ben nog steeds aan het werken, die van mij zit wel thuis, waar we normaal samen het huishouden doen, doet zij dit iets meer. Wat ik eigenlijk al wist en nu geen twijfel meer mogelijk over is, mensen zijn egoisten! Ik hoop dat ze de komende weken zot komen in hun kot, want ze denken dat ze binnen enkele weken alweer volop gaan kunnen reizen, niet dus! Zolang er geen echt geneesmiddel of vaccin is kan dit nog heel lang duren, daarvoor hoef je geen viroloog te zijn om dit te weten...
                              Tot slot, er zijn er nog altijd die niet beseffen waarmee we te maken hebben! Zo zie ik nog al te vaak dat er velen zich gewoon niet aan de regels houden, maar wel zagen als ze een boete krijgen van 250€, voor mij kunnen ze die mensen niet genoeg straffen!
                              We zitten nog maar in de beginfase van deze crisis, het ergste moet nog komen vrees ik.
                              Het probleem bij het winkelen is bij vooral dat ik naar meerdere winkels moet gaan om alles te vinden wat ik nodig heb.
                              Als ik niet in ziekenverlof was, was ik ook nog altijd aan het werk geweest, mijn ploeg is blijven doorwerken, de rest heeft grotendeels stil gelegen op enkele werkjes na, maar ze zouden vanaf volgende week terug gaan opstarten. Ze moeten wel alles zien geregeld te krijgen.
                              Als ik nog aan het werk was geweest, was er niet echt een probleem, maar met thuis te zitten, deed ik 1 of 2 keren in de week een ritje met de auto, gewoon voor mijn plezier en doordat dat nu niet meer mag (wat eigenlijk onnozel is) begin ik stilaan zot te worden van dat thuis zitten.
                              Dan ook nog eens dat die operatie nu uitgesteld is tot wie weet wanneer, dus gaat het nog langer duren voordat ik weer aan het werk kan gaan ...
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Het probleem bij het winkelen is bij vooral dat ik naar meerdere winkels moet gaan om alles te vinden wat ik nodig heb.
                                Als ik niet in ziekenverlof was, was ik ook nog altijd aan het werk geweest, mijn ploeg is blijven doorwerken, de rest heeft grotendeels stil gelegen op enkele werkjes na, maar ze zouden vanaf volgende week terug gaan opstarten. Ze moeten wel alles zien geregeld te krijgen.
                                Als ik nog aan het werk was geweest, was er niet echt een probleem, maar met thuis te zitten, deed ik 1 of 2 keren in de week een ritje met de auto, gewoon voor mijn plezier en doordat dat nu niet meer mag (wat eigenlijk onnozel is) begin ik stilaan zot te worden van dat thuis zitten.
                                Dan ook nog eens dat die operatie nu uitgesteld is tot wie weet wanneer, dus gaat het nog langer duren voordat ik weer aan het werk kan gaan ...
                                We gaan ook meestal naar meer dan 1 winkel, gelukkig is het hamsteren voorbij en is bijna alles terug te verkrijgen.

Thoh, zot worden, ik heb thuis dingen genoeg waarmee ik mij kan bezig houden... ik kan gerust is een jaar thuis blijven denk ik en zelf langer. Gewoon omdat ik weet wat ik mis als ik gelijk nu wel moet werken. Er zijn zoveel dingen die ik zou willen doen of leren, maar er gewoon niet van komen door het werk dat ik doe. Als ik al het geklaag nu lees op sociale media, dan mogen ze van geluk spreken wa voor luxebeesten ze zijn. Nooit weekends werken, meerdere malen in het jaar op reis met de kindjes. Geen idee hoe ze het allemaal betaald krijgen en dan nog is met een dikke auto rijden ook... Ma goed, ik ben content met wat ik heb, mij hoor je niet klagen, zelf in deze tijden.

Zelf nu vind ik het nog druk op de baan eigenlijk, in onze straat zie ik geen verschil, even druk als anders, vraag ik me dan af waar die zo allemaal naartoe rijden tijdens deze toch wel strenge maatregelen. Maatregelingen waar wij ons strikt aan houden.
                                Last edited by ; 28/03/2020, 04:26.

Comment

• Het hamsteren is al wat minder, maar zeker nog niet voorbij (toch hier in de buurt niet).
                                  Maar door die hamsteraars moet ik naar 3 of 4 winkels gaan, waar ik anders alles in 1 winkel kan vinden.
                                  De kans om besmet te worden neemt dus zwaar toe omdat ik naar meer winkels moet gaan door hamsteraars.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Godzijdank is mijnheer De Wever even opzij gemanouvreerd, die ging waarschijnlijk de situatie ook nog eens gebruiken om de tegenstellingen ten top te drijven om zijn einddoel te bereiken

Comment

Door dit corona gebeuren kom ik tot het besef dat ik eigenlijk al 15 jaar in quarantaine zit.
                                      Hahaha grappig! Ik denk reeds enkele weken hetzelfde Hier verandert er ook weinig. Onze hobby’s situeren zich grotendeels thuis. Aan de wagens knutselen, beetje klussen in huis, bezig zijn met de hond, gaan wandelen, PlayStation met mijn zoon. Ok, ik kan niet eens een ritje maken, jammer, en niet naar ons app aan de zee. Maar daar hebben we geen probleem mee, dat moet maar. Genoeg dingen om mee bezig te zijn naast het werk op afstand. Al dat gezaag en egoïsme over ik kan dit of dat niet meer.... pas u aan en stop met wurtelen
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Zelf nu vind ik het nog druk op de baan eigenlijk, in onze straat zie ik geen verschil, even druk als anders,
                                        Hier toch niet hoor, woon op een vrij drukke gewestweg zoals ze zeggen en nu kan je bij momenten op het midden van de weg gaan liggen als je wil. Deze week na de late shift, ook hondsverlaten op de baan, en wat zag ik daar eergisteren langs de kant staan? De anonieme flitswagen (die je anders NOOIT tegenkomt zo laat) van de gemeente, vuile klootzakken ... aangezien enkel hoogst noodzakelijke ritten nog toegelaten zijn de overgebleven werkende bevolking nog beetje proberen voor helemaal niets te laten gaan werken

Comment

• Idem hier! Heerlijk, zo goed als geen verkeer en dus ook geen kamikazes over de straten en pleinen. Flikken eigenlijk nog niet gezien, dat is voorlopig ook niet nodig
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X