Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Er zijn misschien wel slechte dingen, maar ik zie in deze tijd ook hele goede dingen van mensen. Die blijven onbelicht door de media, want het haalt zo veel hits niet.

Als we tijd hebben om als negatief nieuws te berichten dat mensen naar agenten spuwen, zal het wel meevallen denk ik dan. Er zijn geen plunderingen, massale vechtpartijen, ...
    Neen, gelukkig niet. Maar de overheid heeft wel zijn best gedaan om deze pandemie geleidelijk aan te brengen om dit soort wantoestanden te vermijden. En toch gingen mensen hamsteren zodat bvb zorgverleners tekort hadden. Stel u voor als de bevoorrading echt problematisch zou zijn. Daar maak ik mij geen illusies in.
    Ik werk in de sociale sector, dus ik zie ook wel genoeg mensen die zich inzetten en goed bezig zijn ook hoor
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Hopelijk beland je in de korte toekomst niet op de spoed.
      Met die opmerking bewijs je dat je mijn punt niet gesnapt hebt. Ik weet niet of je de volledige economische en sociale impact van die maatregelen beseft? En dan niet alleen wat er NU uitgegeven zal worden maar vooral de gevolgen later.

Het is voor velen nog semi-fun na 2 weken: ze moeten of mogen niet gaan werken, er is weinig verkeer, ze gaan wandelen en fietsen, doen mee aan talloze onnozele youtube-challenges, stemmen af op media die krampachtig de sfeer erin proberen te houden...
      Eens zien of het in week 7 nog altijd zo leuk zal zijn...

Voor veel flexi-jobbers,interims, freelancers en alle anderen met weinig reserves die uit de boot vallen van de 'compensaties' is het NU al niet leuk meer kan ik u alvast zeggen. Bekijk het ook eens uit die hoek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Ik ga mij hier niet populair mee maken, maar reizen al sowieso verbieden tot er een vaccin is. Festivals de rest van het jaar al afschaffen. Of het spelleke begint gewoon opnieuw..
        wanneer je dit hier allemaal leest dan zie je maar al te goed waar de prioriteiten van de meeste liggen,
        liefst 2 a 3 keer per jaar de grote jan uithangen in een ver land,al moeten ze de rest van het jaar op hun kin kloppen.
        ik kan je dus best volgen hierin.
        laat ze dus gewoon het nationaal toerisme gedurende de zomer vrijlaten,geen verre verplaatsingen,geen massabesmettingen op vliegvelden,geen doorij tourisme en files en we steunen met zen allen de eigen touristische sector en horeca.

Comment

• Maar overvolle stranden en treinen naar Blankenberge zijn dus wel ok?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            Tis anders nu wel de moment nu er nog plek is.
            Er is altijd plek op de spoed. Of je direct een bed krijgt da's iets anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

wanneer je dit hier allemaal leest dan zie je maar al te goed waar de prioriteiten van de meeste liggen,
              liefst 2 a 3 keer per jaar de grote jan uithangen in een ver land,al moeten ze de rest van het jaar op hun kin kloppen.
              ik kan je dus best volgen hierin.
              laat ze dus gewoon het nationaal toerisme gedurende de zomer vrijlaten,geen verre verplaatsingen,geen massabesmettingen op vliegvelden,geen doorij tourisme en files en we steunen met zen allen de eigen touristische sector en horeca.
              Waarom maak je de assumptie dat ik de rest van’t jaar op mijn kin moet kloppen?

Als dat het geval is, en dat kan uiteraard, blijf ik heel de zomer in m’n kot en doe geen cent op. Hoe dan ook pot ik alles op tot de grenzen weer opengaan, en dan zit ik op 1 van de eerste vliegtuigen.

Op vakantiegebied staat m’n eigen land helemaal niet hoog aangeschreven, neen.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                Maar overvolle stranden en treinen naar Blankenberge zijn dus wel ok?
                Ook al. Beter het toerisme spreiden me dunkt, of je gaat wat krijgen.

Comment

Als dat het geval is, en dat kan uiteraard, blijf ik heel de zomer in m’n kot en doe geen cent op. Hoe dan ook pot ik alles op tot de grenzen weer opengaan, en dan zit ik op 1 van de eerste vliegtuigen.

Financieel misschien niet kin kloppen, maar mentaal precies toch wel...
                  Jij leeft precies een heel jaar voor die paar weken vakantie.

Comment

Maar overvolle stranden en treinen naar Blankenberge zijn dus wel ok?
                    wat is het verschi met overvolle stranden vliegtuigen en treinen in het buitenlend mss?
                    eigen bevolking kunnen we nog wel kontroleren,wie gaat in het buitenland kontroleren,en al diegenen die terugkomen van die (eerder door een ander forumlid)genoemde apenlanden?
                    niet vergeten hoe het virus zich in eerste instantie verspreid heeft he
                    we gaan met ons eigen al zorgen genoeg hebben vrees ik.
                    en spreiden,inderdaad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Financieel misschien niet kin kloppen, maar mentaal precies toch wel...
                      Jij leeft precies een heel jaar voor die paar weken vakantie.
                      Het is inderdaad iets waar ik naar uitkijk. Een gezinsvakantie waar ik elke dag met de kindjes in een gigantisch zwembad en watercomplex kan spelen (heb ik thuis niet), me kan laten bedienen tot in het absurde (vrouwtje moet niet koken, ik heb thuis niemand die me lekkere cocktails brengt terwijl ik aan het zwembad lig, mijn bed wordt 2 keer per dag voor me opgemaakt) en ik doe verder niets terwijl het 30 graden is.

En dan eentje om quality time met het vrouwtje te hebben, 10 dagen of twee weken elke dag 3x uit eten (hoeft zeker niet altijd fancy/duur te zijn), enkel doen waar je zin in hebt (zwembad, cocktails, shows, leuke activiteiten),...

Ja, dat zijn dingen waar ik naar uitkijk. Meer, het is een van de dingen die me enorm hard motiveren als ik werk. Je hoort veel mensen dingen zeggen als ‘onthaasten’, maar ik zou geen 20% meer vrije tijd willen voor 20% minder loon. Tijd te veel, geld te kort om die tijd in te vullen zoals ik wil.

Ik besef dat ik een kind van de consumptiemaatschappij ben maar ben er wel heel gelukkig mee.

Comment

sorry he maar jij moet niet alles zo persoonlijk nemen,
                        kin kloppen was algemeen,niet op u persoon.
                        zo belangrijk ben je nu ook weer niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

sorry he maar jij moet niet alles zo persoonlijk nemen,
                          kin kloppen was algemeen,niet op u persoon.
                          zo belangrijk ben je nu ook weer niet
                          Ik ben er enorm zeker van dat er heel veel personen zijn die op reis gaan en zich daar financieel absoluut geen zeer mee doen.

Maar maak jij gerust andere assumpties als je wil.

Comment

Ik ben er enorm zeker van dat er heel veel personen zijn die op reis gaan en zich daar financieel absoluut geen zeer mee doen.

Maar maak jij gerust andere assumpties als je wil.
                            Eerst en vooral : dit gaat niet over u

Maar er zijn wel degelijk mensen die hun laatste euro, zelfs een lening nemen om te reizen. Meer dan je denkt. Toen ik jong was (lol) had ik een kameraad die op kerst naar Londen ging, dik hotel, shoppen, de grote sier quoi, wat men nu “instagramwaardig” zou noemen. Toen die terug was, kwam die geld lenen voor benzine. Een grote put in zijn Visa.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Na deze corona-crisis, gaat het dan "cool", "trendy, "hip" en nog wat actuele termen, om corona vrij te zijn geweest of moet men drager van het virus zijn geweest?

Waar zitten de groenen nu met hun alternatieve voor plastieken handschoentjes?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Lijkt me toch erg belangrijk en voor jezelf ook nuttig om te weten wie nu antistoffen heeft en wie niet voor ze iedereen weer loslaten.

80% van besmetten had milde symptomen en is intussen genezen, dagelijks ook velen uit ziekenhuis ontslagen. Die groep wordt steeds groter. Mogen die mensen dan wel samenscholen, samen sporten, bij elkaar op bezoek, etc...? Die vraag gaat zich zeker aandienen de komende weken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er in de gezondheidszorg geen enkele moeite gestoken word zolang we dit virus de baas niet zijn ,om mensen te screnen die persè op reis willen ( met de vlieger of iets anders) . Dit mag en kan en gaat ook niet gebeuren . Versta mij niet verkeerd hè ,mijn reis is ook al 6 mnd geboekt.
                                  Het gaat niet over persé vliegen alleen maar om alles wat er economisch rondhangt of afgeleiden daarvan. Ik denk dan nog maar alleen aan die zeevarenden, die willen ook wel eens graag naar huis na al weken/maanden aan boord gezeten te hebben of, net als de verpleging die ook wel eens een keer op vakantie wil gaan of denk je dat die mensen blijven “gaan”.
                                  Btw, onze vliegreis zal voor de tweede keer op 5 maand tijd niet kunnen doorgaan. Erg? Ja maar niet zo erg als veel andere dingen, buitenlandse vakanties lopen niet weg, maar leuk is het alvast niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Eerst en vooral : dit gaat niet over u

Maar er zijn wel degelijk mensen die hun laatste euro, zelfs een lening nemen om te reizen. Meer dan je denkt. Toen ik jong was (lol) had ik een kameraad die op kerst naar Londen ging, dik hotel, shoppen, de grote sier quoi, wat men nu “instagramwaardig” zou noemen. Toen die terug was, kwam die geld lenen voor benzine. Een grote put in zijn Visa.
                                    Ze zijn er zeker en vast, absoluut. Dat zijn dan mensen die financieel desastreuze keuze maken. En waar jij en ik nadien voor meebetalen.

Iets helemaal anders dan mensen die een ongeval hebben en niet meer kúnnen werken, daar betaal ik met plezier voor.

Ik denk trouwens niet dat zij die dit doen, in de meerderheid zijn. Ik zie dagelijks toch dat 95% van de mensen op een verantwoorde manier met financiën omgaat. Alleen het begrip buffer op de spaarrekening is niet zo ingeburgerd...

Comment

Ze zijn er zeker en vast, absoluut. Dat zijn dan mensen die financieel desastreuze keuze maken. En waar jij en ik nadien voor meebetalen.

Iets helemaal anders dan mensen die een ongeval hebben en niet meer kúnnen werken, daar betaal ik met plezier voor.

Ik denk trouwens niet dat zij die dit doen, in de meerderheid zijn. Ik zie dagelijks toch dat 95% van de mensen op een verantwoorde manier met financiën omgaat. Alleen het begrip buffer op de spaarrekening is niet zo ingeburgerd...
                                      Zien, daar zeg je het. De meeste van die mensen ZIE je niet zoveel, omdat ze ook niet veel kunnen gaan doen.
                                      En je mag ook eens gaan proberen uit te leggen hoe ze een buffer moeten aanleggen als ze dagelijks al niet toekomen...

Er zijn inderdaad ook zeker wat mensen tussen die niet goed met hun financiën omgaan en er mogelijks wel zouden kunnen geraken, daar niet van. Heb ik trouwens ook altijd vreemd gevonden, dat iets gelijk "huishoudbudget" of "goed met financiën omgaan" geen basisvak is in het secundair.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Heb ik trouwens ook altijd vreemd gevonden, dat iets gelijk "huishoudbudget" of "goed met financiën omgaan" geen basisvak is in het secundair.
                                        Budgetbeheer zit al een tijdje in de eindtermen van het secundair maar het is jammer genoeg geen apart vak. Scholen mogen dit zelf invullen (door in andere lessen te incorporeren) maar soms loopt het hiermee wel eens mank.

Comment

Lijkt me toch erg belangrijk en voor jezelf ook nuttig om te weten wie nu antistoffen heeft en wie niet voor ze iedereen weer loslaten.

80% van besmetten had milde symptomen en is intussen genezen, dagelijks ook velen uit ziekenhuis ontslagen. Die groep wordt steeds groter. Mogen die mensen dan wel samenscholen, samen sporten, bij elkaar op bezoek, etc...? Die vraag gaat zich zeker aandienen de komende weken.
                                          Terechte bedenking, waarom zouden bvb. Daeseleire en Grootaers volgende week samen geen pint mogen pakken (gesteld dat café's open zouden zijn )

Comment

Working...
                                          X