Oorspronkelijk geplaatst door Phate
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Eigenlijk is dat iets dat bij de ouderlijke verantwoordelijkheid moet horen...
Ik heb het geluk gehad om opgegroeid te zijn met ouders die dit zeer goed kunnen, waarmee ik dit mee overgenomen heb en mee kan profiteren van hun bedachtzaamheid en steun. Als je echter zo niet opgroeid...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenLijkt me toch erg belangrijk en voor jezelf ook nuttig om te weten wie nu antistoffen heeft en wie niet voor ze iedereen weer loslaten.
80% van besmetten had milde symptomen en is intussen genezen, dagelijks ook velen uit ziekenhuis ontslagen. Die groep wordt steeds groter. Mogen die mensen dan wel samenscholen, samen sporten, bij elkaar op bezoek, etc...? Die vraag gaat zich zeker aandienen de komende weken.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Waarbij de ouders dit vaak ook nooit gehad hebben of niet weten hoe dit moet...
Ik heb het geluk gehad om opgegroeid te zijn met ouders die dit zeer goed kunnen, waarmee ik dit mee overgenomen heb en mee kan profiteren van hun bedachtzaamheid en steun. Als je echter zo niet opgroeid...
Waarom zou ik een pak melk kopen van 1.3€ als het huismerk €0.63 kost?
Waarom een huis huren voor 20 jaar terwijl je een kan kopen en je lenig afbetalen dan gooi je dat geld niet weg (nu ik weet het is niet voor iedereen mogelijk om een lening te krijgen maar bijt op uw tanden en geeft niks uit voor een paar jaar)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
Kan je vrij rap zien, pak je boven onder of in het midden van het rek in de supermarkt?
Waarom een huis huren voor 20 jaar terwijl je een kan kopen en je lenig afbetalen dan gooi je dat geld niet weg (nu ik weet het is niet voor iedereen mogelijk om een lening te krijgen maar bijt op uw tanden en geeft niks uit voor een paar jaar)
Denk je echt dat het pak melk het verschil gaat maken of dat zoveel mensen op dat vlak HIER de "foute" keuze maken?
Maar vooral, een huis kopen. Ik denk echt niet dat je beseft wat dit momenteel kost en wat je hiervoor moet afbetalen. Als je nu amper rond komt, hoe moet je dan een paar jaar sparen, voor niets trouwens. Want tegen dat je wat meer bijeen gespaard hebt, zijn de huizen prijzen weer harder gestegen dan de inflatie/lonen. (Afgelopen 5 jaar zat dit rond de 3% geloof ik.) En als deze mensen dan uiteindelijk toch "iets" kunnen kopen, dan is het vaak in zo'n erbarmelijke staat dat ze zich arm betalen aan verwarming ed.
Pak bv. een éénouder gezin met ene kleine, dat met rond 1400 euro moet rondkomen. En zo zijn er genoeg. Moogt mij es zeggen hoe ze dat moeten aanpakken.
- Likes 2
Comment
-
Omdat de economie en bijgevolg wij allemaal baat hebben bij mensen die het geld laten rollen.
Om het in autoforum-terminologie te zeggen : "Waarom zou je een Porsche, Mercedes of BMW kopen wanneer je jezelf ook perfect met een Dacia kan verplaatsen ?".
Misschien omdat er het inkomen van honderdduizenden mensen van afhangt ?
In heel veel gevallen zul je vaststellen dat je ook rechtstreeks/onrechtstreeks inkomen vergaart door zaken waarvoor een goedkoper alternatief bestaat.
- Likes 2
Comment
-
Kan je vrij rap zien, pak je boven onder of in het midden van het rek in de supermarkt?
Die persoon kan er 1000 keer beter voorstaan dan diegene na hem die wel melk van het ‘witte product’ koopt.
Ik koop ook melk van het witte product. Weet je waarom? Omdat ik geen onbeperkte cashflow heb.
Als ik morgen 2 miljoen Euro heb, weet ik niet of me dat nog uitmaakt, die melk.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
Het is voor velen nog semi-fun na 2 weken: ze moeten of mogen niet gaan werken, er is weinig verkeer, ze gaan wandelen en fietsen, doen mee aan talloze onnozele youtube-challenges, stemmen af op media die krampachtig de sfeer erin proberen te houden...
Eens zien of het in week 7 nog altijd zo leuk zal zijn...
Voor veel flexi-jobbers,interims, freelancers en alle anderen met weinig reserves die uit de boot vallen van de 'compensaties' is het NU al niet leuk meer kan ik u alvast zeggen. Bekijk het ook eens uit die hoek.
t is hier geen communistisch regime zoals in China hé
als de cijfers gaan beginnen dalen, de temperatuur stijgen en de reserves op geraken zal het gemor steeds luider klinken en wat men zo mooi het 'maatschappelijk draagvlak' noemt smelten als sneeuw voor de zon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Zéér kort door de bocht, dit. Iemand die genoeg verdient om zich alle merkproducten te kunnen veroorloven en bovendien nog te sparen, heeft dus een slechte opleiding gehad?
Die persoon kan er 1000 keer beter voorstaan dan diegene na hem die wel melk van het ‘witte product’ koopt.
Ik koop ook melk van het witte product. Weet je waarom? Omdat ik geen onbeperkte cashflow heb.
Als ik morgen 2 miljoen Euro heb, weet ik niet of me dat nog uitmaakt, die melk.
De man met de Audi S8 die ik soms tegenkom aan de dats24 pomp tankje vol met euro95 "elke simpele euro telt zegt die"
Pak bv. een éénouder gezin met ene kleine, dat met rond 1400 euro moet rondkomen. En zo zijn er genoeg. Moogt mij es zeggen hoe ze dat moeten aanpakken.
Omdat de economie en bijgevolg wij allemaal baat hebben bij mensen die het geld laten rollen.
Om het in autoforum-terminologie te zeggen : "Waarom zou je een Porsche, Mercedes of BMW kopen wanneer je jezelf ook perfect met een Dacia kan verplaatsen ?".
Noem mij wereldvreemd maar als je €1500 de maand hebt kom je perfect rond voor je basis noden ja geen vakantie geen luxe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Waarbij de ouders dit vaak ook nooit gehad hebben of niet weten hoe dit moet...
Ik heb het geluk gehad om opgegroeid te zijn met ouders die dit zeer goed kunnen, waarmee ik dit mee overgenomen heb en mee kan profiteren van hun bedachtzaamheid en steun. Als je echter zo niet opgroeid...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenMaar vooral, een huis kopen. Ik denk echt niet dat je beseft wat dit momenteel kost en wat je hiervoor moet afbetalen. Als je nu amper rond komt, hoe moet je dan een paar jaar sparen, voor niets trouwens. Want tegen dat je wat meer bijeen gespaard hebt, zijn de huizen prijzen weer harder gestegen dan de inflatie/lonen. (Afgelopen 5 jaar zat dit rond de 3% geloof ik.) En als deze mensen dan uiteindelijk toch "iets" kunnen kopen, dan is het vaak in zo'n erbarmelijke staat dat ze zich arm betalen aan verwarming ed.
huis in 1990 aan €150000 en 7% lening is 1143 per maand of totaal €275000 terugebetalen
huis in 2020 aan €300000 en 1% lening is 1380 per maand of totaal €331000 terugebetalen
die 60k extra is minder dan de evolute in lonen
alleen voor de rijken die cash betalen zijn huizen in feite duur geworden
oude koten hun verwarmingskost wordt overschat, dat jonge koten onderschat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
het leven is duur phate, maar das nix nieuw
huis in 1990 aan €150000 en 7% lening is 1143 per maand of totaal €275000 terugebetalen
huis in 2020 aan €300000 en 1% lening is 1380 per maand of totaal €331000 terugebetalen
die 60k extra is minder dan de evolute in lonen
alleen voor de rijken die cash betalen zijn huizen in feite duur geworden
oude koten hun verwarmingskost wordt overschat, dat jonge koten onderschat
https://www.lowtechmagazine.be/2018/...steringen.html
Dat totaalbedrag zegt niets als je er simpelweg niet aan kunt beginnen.
En op hierboven, hoe kun je met 1500 euro nu een lening aangaan voor een huis zonder zelf iets op tafel te leggen...
Comment
-
Start met een Dacia en koop die porsche als je veel adem ruimte hebt...
Noem mij wereldvreemd maar als je €1500 de maand hebt kom je perfect rond voor je basis noden ja geen vakantie geen luxe.
In je originele post had je het over " Iedereen die het huismerk niet koopt...".Last edited by Elwood; 30/03/2020, 15:13.
Comment
-
Last edited by order66; 31/03/2020, 09:07.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Alle dagen zo goed als autoloze zondag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Inderdaad, of immuun.
Die ook natuurlijk maar er zal nog heel wat overredingskracht nodig zijn om een systeem op te zetten die toelaten om die mensen te laten reizen. Maar die zal er zeker komen, daar twijfel ik niet aan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
In waasmunster toch anders druk genoeg qua verkeer, vorige week wast rustiger.
Plus dat de bewoners hun exotisch materiaal niet graag op stal laat staan.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenBegrijp me niet verkeerd, elke dode is spijtig, maar zo'n draconische maatregelen voor iets met een dergelijk lage mortaliteit, het is bij mijn weten toch ongezien.
Ik denk niet dat je het moet gaan zoeken bij de "lage mortaliteit", maar eerder bij de capaciteit van onze zorg...
Het kiezen wie wel en wie niet geholpen kan/mag worden ... daar gaan we naartoe zonder draconische maatregelen, en daar zit niemand op te wachten.
Laat ons hopen dat de curve genoeg afgebogen geraakt zodat de zorg het hoofd boven water kan houden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIs normaal he, iedereen de heide op.
Plus dat de bewoners hun exotisch materiaal niet graag op stal laat staan.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Tips / does / don'ts, laat maar horen.
Oja smatch trekt wel op niets.
Vorige week verhuisd van sint pauwels naar kort tegen wijnveld. Toch aanpassen.
Comment
Comment