Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Allemaal goed en wel, aanvechten... Ondertussen ben je wel 250€ armer omdat je boodschappen bent gaan doen. Wanneer ga je ze terugzien als je gelijk krijgt?
    Ondertussen zijn er in de streek daar steeds minder mensen die nog hun boodschappen durven doen uit schrik een boete te krijgen. Ze worden nu bijna verplicht via een omweg (want er zijn blijkbaar wegenwerken) veel verder te rijden naar Aat.

Voor zover ik heb begrepen uit de communicatie van het crisiscentrum mag men boodschappen doen waar men dat gewoon is, zelfs al is dat niet de dichtsbijzijnde winkel. Het blijft een essentiële verplaatsing om voedingswaren.
    Last edited by N-D-D-V-D-B; 31/03/2020, 16:42.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• toch eens wat cijfers bijeen zetten want er zijn er hier genoeg die het precies niet goed begrijpen

in het ziekenhuis: 4920
      op IZ: 1021
      ontslagen uit ziekenhuis: 1696
      overleden: 705

dat houdt in dat wie in het ziekenhuis terechtkomt momenteel 12.5% kans heeft om te overlijden 705/(4920+705) = 12.5
      wie op IZ terecht komt: 705/(1021+705) = 41%. Deze rekenmethode is voor discussie vatbaar omdat niet iedereen die overleden is op IZ is terechtgekomen... maar het zal er toch niet ver afliggen.

ontslagen versus overleden ligt bijna 1 op 2

dat zijn serieuze cijfers als ge het mij vraagt

en neen, niet iedereen die op IZ terechtkomt gaat eraan kapot. Die cijfers gaan nog zakken, maar momenteel liggen de getallen wel zo en dat is alles behalve hoopgevend voor wie er terecht komt.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
        Allemaal goed en wel, aanvechten... Ondertussen ben je wel 250€ armer omdat je boodschappen bent gaan doen. Wanneer ga je ze terugzien als je gelijk krijgt?
        Ondertussen zijn er in de streek daar steeds minder mensen die nog hun boodschappen durven doen uit schrik een boete te krijgen. Ze worden nu bijna verplicht via een omweg (want er zijn blijkbaar wegenwerken) veel verder te rijden naar Aat.

Voor zover ik heb begrepen uit de communicatie van het crisiscentrum mag men boodschappen doen waar men dat gewoon is, zelfs al is dat niet de dichtsbijzijnde winkel. Het blijft een essentiële verplaatsing om voedingswaren.
        Het is absurde kafka.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
          Allemaal goed en wel, aanvechten... Ondertussen ben je wel 250€ armer omdat je boodschappen bent gaan doen. Wanneer ga je ze terugzien als je gelijk krijgt?

Gewoon weigeren om te betalen, of gaat dat niet?
          Comité P inschakelen, vermits onterecht boetes uitschrijven?

Ik weet het niet, ik probeer maar enkele zaken te bedenken.
          Maar als ik die mensen daar was zou ik dat toch ook al in alle media proberen te krijgen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            toch eens wat cijfers bijeen zetten want er zijn er hier genoeg die het precies niet goed begrijpen

dat houdt in dat wie in het ziekenhuis terechtkomt momenteel 12.5% kans heeft om te overlijden 705/(4920+705) = 12.5
            wie op IZ terecht komt: 705/(1021+705) = 41%. Deze rekenmethode is voor discussie vatbaar omdat niet iedereen die overleden is op IZ is terechtgekomen... maar het zal er toch niet ver afliggen.

en neen, niet iedereen die op IZ terechtkomt gaat eraan kapot. Die cijfers gaan nog zakken, maar momenteel liggen de getallen wel zo en dat is alles behalve hoopgevend voor wie er terecht komt.
            Je kan je daar inderdaad minstens wat bedenking bij stellen want het WHO onder leiding van Mr. Tedros hanteerde het aantal officiële vaststellingen te delen door het aantal doden. Hij is nadien bijgestuurd door verschillende experten met de melding dat zij die wel geïnfecteerd waren of zelfs geen symptomen hadden, niet op zijn lijst waren opgenomen.
            Wat zich nu in Italië & Spanje afspeelt zijn dan ook hallucinante cijfers.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• de afspraak vandaag

Comment

• Ik moest daartstraks in de bank zijn, Belfius in Sint-Truiden.
                Staat buiten dat je met max 2 personen binnen mag zijn.
                Toen ik binnen ging was er niemand, terwijl ik binnen was stonden er op een gegeven moment nog 5 andere mensen binnen
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• dat begrijp ik vandaag echt niet meer, knight, ik vind ons echt schapen in de goeie zin van het woord, iedereen mak en gedwee...en vriendelijk en verbonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Gewoon weigeren om te betalen, of gaat dat niet?
                    Comité P inschakelen, vermits onterecht boetes uitschrijven?

Ik weet het niet, ik probeer maar enkele zaken te bedenken.
                    Maar als ik die mensen daar was zou ik dat toch ook al in alle media proberen te krijgen.

Onlogisch inderdaad. Ik zou de burgemeester daar eens bellen ipv een of andere idiote journalist van HLN te verwittigen. Dan komt het op FB en krijg je een hoop idioten die nadien voor VB gaan stemmen en denken dat ze slimmer zijn dan de halve wereld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik moest daartstraks in de bank zijn, Belfius in Sint-Truiden.
                      Staat buiten dat je met max 2 personen binnen mag zijn.
                      Toen ik binnen ging was er niemand, terwijl ik binnen was stonden er op een gegeven moment nog 5 andere mensen binnen
                      En dan verbaasd zijn dat Sint-Truiden de grootste broeihaard is van België. Goed bezig jongens

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        dat begrijp ik vandaag echt niet meer, knight, ik vind ons echt schapen in de goeie zin van het woord, iedereen mak en gedwee...en vriendelijk en verbonden
                        De meerderheid lijkt het te snappen. Schoonzoon werkt bij de politie en moet de regels meermaals per dag uitleggen. Er schijnen toch nog mensen ergens onder de stenen te leven die beweren van niks te weten. Als ze braaf de regels volgen nadien blijft het bij een waarschuwing, maar de tweede keer gewoon een boete die ze meestal toch niet betalen. Bij sommigen is het echt dweilen met de kraan open.
                        Er zijn ook nog cafes die proberen open te doen via de achterdeur. Die boetes zijn ietske zwaarder....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          En dan verbaasd zijn dat Sint-Truiden de grootste broeihaard is van België. Goed bezig jongens

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                          De grootste broeihaard zit in Alken.
                          Maar Sint-Truiden komt wel aardig in de buurt ja.

Ze hebben een poging gedaan om dat te linken aan het carnaval, maar dat past niet in de tijdlijn van de besmettingen, dus dat klopt niet.
                          Last edited by knight-rider; 31/03/2020, 23:17.

Comment

• ...maar trudo ligt vol...

Comment

• Vrij klein ziekenhuis, weinig capaciteit, veel personeel ziek wat een probleem vormt voor het uitbreiden van die capaciteit...

D'r zijn op het grondgebied Sint-Truiden zelfs 15 huisartsen besmet (ondertussen misschien al meer)

Comment

• damn, ge hebt het gehoord he, anvers vous souhaite la bienvenue...wel alleen met een kar die in de lez mag...of beter; betalen, hebben we er ook nog wat aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Onlogisch inderdaad. Ik zou de burgemeester daar eens bellen ipv een of andere idiote journalist van HLN te verwittigen. Dan komt het op FB en krijg je een hoop idioten die nadien voor VB gaan stemmen en denken dat ze slimmer zijn dan de halve wereld.
                                  Burgemeester ondertussen op de hoogte (Guido De Padt)... Wist zogezegd van niets en ging de korpschef terechtwijzen... Zei hij.
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    toch eens wat cijfers bijeen zetten want er zijn er hier genoeg die het precies niet goed begrijpen

Sommigen gaan hier licht over die cijfers inderdaad. Ondertussen 2 familieleden in het ziekenhuis, dus ik heb het van dichtbij gezien wat het kan doen, dit kan je met niks vergelijken wat wij kennen. En nee het zijn niet alleen oude "nutteloze" mensen voor de mensen die het in euro's willen uitdrukken ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

en net zulke uitspraken zijn er de oorzaak van dat vb stemmen herovert.
                                      door de potentiele stemmers idioten te noemen werk je alleen maar in hun kaart.
                                      dat heeft (vooral) nva tot hun schande mogen ondervinden.
                                      die vonden(oa op de Asociale media) ook dat ze de stemmen van vb niet nodig hadden,met het gekende resultaat.
                                      hoe meer er op vb gevit word hoe liever dat ze het hebben.
                                      ik zou maar ophouden met vb te beledigen.(tenzij je een fan bent natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

en net zulke uitspraken zijn er de oorzaak van dat vb stemmen herovert.
                                        door de potentiele stemmers idioten te noemen werk je alleen maar in hun kaart.
                                        dat heeft (vooral) nva tot hun schande mogen ondervinden.
                                        die vonden(oa op de Asociale media) ook dat ze de stemmen van vb niet nodig hadden,met het gekende resultaat.
                                        hoe meer er op vb gevit word hoe liever dat ze het hebben.
                                        ik zou maar ophouden met vb te beledigen.(tenzij je een fan bent natuurlijk)
                                        De grootste fout van N-VA was dat ze dachten dat ze straffer konden doen dan VB op het gebied van migratie.
                                        Met een staatssecretaris die wel stoer kan doen op Twitter, maar ondertussen het Marrakesh dossier niet zag aankomen.
                                        De winst die de N-VA in 2014 had kwam van een groot deel van VB stemmers die dachten dat N-VA wel iets ging kunnen bereiken.
                                        Gedesillusioneerd zijn die in 2019 terug naar VB gegaan.
                                        Met het gevolg de grootste verkiezingsnederlaag in Vlaanderen in 50 jaar...
                                        Het grappige is dat die ex-staatssecretaris denkt dat hij het geweldig gedaan heeft in de verkiezingen, maar net zelf heeft geleid tot de massale exodus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Wel een paar haken en ogen aan dat betoog.
                                          Begint bij het cijfer: 5 op 1000 sterven.
                                          Volgens de John Hopkins tracker zijn er nu ongeveer 13.000 besmettingen in Belgie, met 705 doden.
                                          Dat is dus 5%, 5 op 100, niet 5 op 1000.
                                          Maar ja, dat cijfer van aantal doden geloof ik nog wel redelijk in België, maar het aantal besmettingen? Zal wel een pak meer zijn want we testen niet iedereen.

Maar dat is het net probleem met zulke opninies: baseren op cijfermateriaal terwijl de cijfers nog lang niet zeker zijn.
                                          Echte sterftecijfer weten we waarschijnlijk pas over 2-3 jaar, na diepgaande studies.

Zijn oplossing steunt ook op 2 zaken die we nog niet (voldoende) hebben: test op virus en test op antilichamen.
                                          De overheid is al lang bezig om te bekijken hoe we geleidelijk terug aan het werk kunnen zonder de ziekenhuizen te overbelasten.
                                          Maar eerst moet er voldoende materiaal zijn voor de ziekenhuizen en voldoende tests.

Comment

Working...
                                          X