Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Neen, eerder omdat je exact dezelfde schrijfstijl dan Dre hebt...
    Bwa, dat zou ik nu niet direct zeggen.
    André 123 is volgens mij alive and kicking: op autofans.be staat een zeer recente reactie van hem, zoals we hem kennen uiteraard
    Wij vloeken er wel eens op, anderen zweren er dan weer bij: de huidige trend om steeds meer functies achter een touchscreen te stoppen. De meest frappante: de klimaatregeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Bwa, dat zou ik nu niet direct zeggen.
      André 123 is volgens mij alive and kicking: op autofans.be staat een zeer recente reactie van hem, zoals we hem kennen uiteraard
      https://autofans.be/nieuws/vraag/454...limaatregeling
      Dat is inderdaad typisch dre...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ik moest daartstraks in de bank zijn, Belfius in Sint-Truiden.
        Staat buiten dat je met max 2 personen binnen mag zijn.
        Toen ik binnen ging was er niemand, terwijl ik binnen was stonden er op een gegeven moment nog 5 andere mensen binnen
        veel klanten kunnen niet lezen, heb ik de indruk. Het feit dat we enkel op afspraak open zijn, en dan alleen voor dringende zaken, wordt ook relatief creatief geinterpreteerd. Alles is dringend, lijkt het wel. Zottigheid dat we al achter onze kop hebben gekregen, ge wilt het niet weten. En dat terwijl het maatregelen door de overheid opgelegd zijn.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

echt waar,een ziekte wens ik niemand toe...maar ik hoop wel dat dergelijke bedrijven de afgrond in gaan met veel verlies voor aandeelhouders en nog meer schaamte.
          Net zoals die schandalige cheque voor mensen met een tweede verblijf. Die mensen hebben dat echt niet nodig,laat de maatregelen nu een bewust voor de zwakkere.
          Langs de ander kant: niet slecht gezien, toch, van Lippens ? Als ze de cheque niet verteren, zijn ze er niets mee, verteren ze hem wel, dan doet de Knokse middenstand er profijt mee.
          Die zitten nu wel compleet zonder inkomsten, net voor het seizoen begint.
          Alle grote evenementen voor deze zomer en najaar zijn ook afgeschaft (Zoute Grand Prix, Vuurwerkfestival, Cartoonfestival), dat zijn ook gouden dagen voor de middenstand in andere jaren.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

veel klanten kunnen niet lezen, heb ik de indruk. Het feit dat we enkel op afspraak open zijn, en dan alleen voor dringende zaken, wordt ook relatief creatief geinterpreteerd. Alles is dringend, lijkt het wel. Zottigheid dat we al achter onze kop hebben gekregen, ge wilt het niet weten. En dat terwijl het maatregelen door de overheid opgelegd zijn.
            Wij zijn heel consequent hoor op kantoor. Ik heb 1 week permanentie op kantoor gedaan. Ik sta versteld wie er aan de deur staat zonder afspraak:
            oudjes voor hun rekeninguitreksels, oudjes voor het afgeven van hun giroformulier (terwijl er in koeien van letters op de deur een nota hangt om ze in de bus te doen, ze wordt dagelijks geleegd) en oudjes die klagen dat we toe zijn (ah ja, het dagelijks klapke en koffie kan nu niet meer). Met jongere mensen heb ik 0 miserie gehad. Die snappen het. Die komen sowieso ook al veel minder.

Comment

• politie wil staken, supermarkten, binnenkort de zorg, zoals in zaventem de douane stiptheidsakties tijdens het verlof?

Comment

• Vind toch een aantal dingen vreemd aan die cijfers: nu week 3 van de semi-lockdown en incubatietijd is 2 tot max. 10 dagen
                Dat aantal doden blijft stijgen is voorlopig nog 'normaal'
                Aantal IC-opnames vind ik al iets lastiger te duiden want na 2 weken 'gewoon ziek' moet je toch niet ineens naar IC, lijkt me?
                Maar vooral dat totaal aantal ziekenhuisopnames nog altijd zo hoog blijft snap ik niet goed. Dat zijn dus besmettingen van na start lockdown (19d geleden) want ruim voorbij incubatieperiode, wat dus zou impliceren dat die nagenoeg even hoog blijven als daarvoor. Wat is dan in feite het nut?
                Last edited by Rueff; 01/04/2020, 18:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                  Vind toch een aantal dingen vreemd aan die cijfers: nu week 3 van de semi-lockdown en incubatietijd is 2 tot max. 10 dagen
                  Aantal IC-opnames vind ik al iets lastiger te duiden want na 2 weken 'gewoon ziek' moet je toch niet ineens naar IC, lijkt me?
                  Maar vooral dat totaal aantal ziekenhuisopnames nog altijd zo hoog blijft snap ik niet goed. Dat zijn dus besmettingen van na start lockdown (19d geleden), wat dus zou impliceren dat die nagenoeg even hoog blijven als daarvoor. Wat is dan in feite het nut?
                  Die gaan nog even zo hoog blijven. Dat was ook altijd de bedoeling: flatten the curve. Dus een lange, platte bovenkant en geen echte piek.

Comment

Vind toch een aantal dingen vreemd aan die cijfers: nu week 3 van de semi-lockdown en incubatietijd is 2 tot max. 10 dagen
                    Maar vooral dat totaal aantal ziekenhuisopnames nog altijd zo hoog blijft snap ik niet goed. Dat zijn dus besmettingen van na start lockdown (19d geleden) want ruim voorbij incubatieperiode, wat dus zou impliceren dat die nagenoeg even hoog blijven als daarvoor. Wat is dan in feite het nut?
                    Het nut is vooral om een plotse toeloop naar het ziekenhuis te beperken zodat deze de zieken goed kunnen behandelen zonder dat er in gangen oid moeten liggen zoals in Italië/Spanje.

in mijn familie zijn er 3 corona-gevallen. Mijn ouders hebben het, die zaten op deze boot: https://m.hln.be/nieuws/buitenland/o...iben~a023aa68/

Na thuiskomst is het bij hen uitgebroken. Mijn ma is er doorgekomen, mijn pa ligt nog thuis te zieken, maar het is niet erg genoeg om naar het ziekenhuis te gaan. Als hij naar het ziekenhuis moet, is dat ruim na de klassieke 10-dagen regel.
                    Een nicht van mijn vader heeft het opgelopen in haar rusthuis, en ligt nu in quarantaine in de ziekenvleugel.
                    BMW X5 45e

Comment

Er zijn twee professoren in de statistiek die op hun social media al een hele week zetten dat de cijfers niet kloppen en dat ze dingen achter houden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Ja ok, ik snap wel het principe van flatten de curve maar wanneer je aantal dagen lockdown de incubatietijd ruim overschrijdt (wat intussen het geval is), dan moet je toch minder hospitalisaties gaan zien (in feite paar dagen geleden al) en dit is niet het geval.
                        Tenzij 1/ er nog teveel hun voeten aan de lockdown vegen of 2/ de cijfers inderdaad niet kloppen

Comment

• Incubatietijd maximum 10-12 dagen, en dan is het nog niet zo dat je vanaf dag 1 het ziekenhuis in gaat he. Je kan eerst 4 dagen ziek zijn en dan verslechteren en naar het ziekenhuis gaan. Dat, in combinatie met het feit dat er ondanks lockdown nog heel wat besmettingen zijn (ongehoorzame burgers, maar ook agenten, ziekenhuispersoneel, winkelpersoneel,... dat besmet raakt). De ziekenhuisopnames zullen wel teruglopen.

Comment

• Laat het ons hopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              ongehoorzame burgers
                              dat vind ik toch hard uitgedrukt, mss bedoel je het niet zo, maar een accidentje is rap gebeurd, pech kan ook gewoon

Comment

• er zijn zelfs mensen die week 1 zich grieperig voelen, week 2 volstrekt genezen lijken, week 3 naar het ziekenhuis moeten

en ja de besmettingen lopen nog steeds door omdat we niet in onze koker blijven. We gaan naar de winkel, de bakker, naar god weet waar. En daar lopen we keer op keer kans om besmet te worden.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dat vind ik toch hard uitgedrukt, mss bedoel je het niet zo, maar een accidentje is rap gebeurd, pech kan ook gewoon
                                  Het is helemaal niet doelend op zij die boodschappen doen ofzo bobo. Wel op diegenen die uit hun kot komen voor nutteloze dingen én risico’s nemen (ik heb het dus niet over diegenen die een nutteloos autoritje doen of diegene die oma gaan ‘bezoeken’ om eens vanachter het raam te zwaaien in de auto - die overtreden strikt genomen de regels maar nemen geen enkel risico).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    en ja de besmettingen lopen nog steeds door omdat we niet in onze koker blijven. We gaan naar de winkel, de bakker, naar god weet waar. En daar lopen we keer op keer kans om besmet te worden.
                                    Ja, maar je moet toch basis behoefte eten gaan halen? Ik heb het vandaag gedaan met mondmasker en rubber handschoenen aan, ik was een rare snuiter want heb er niet veel anderen gezien die er zo bijliepen ...

Comment

• We zitten ook nog wel met al die hamsteraars na de lockdown. Die hielden zich ook niet aan de sociale distancing, dus daar zijn ook nog wel wat besmettingen gebeurd mijn gedacht.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        We zitten ook nog wel met al die hamsteraars na de lockdown. Die hielden zich ook niet aan de sociale distancing, dus daar zijn ook nog wel wat besmettingen gebeurd mijn gedacht.
                                        zeker weten!

en dat is nog geen 14 dagen geleden dat fenomeen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ik vind dat altijd een mooie uitspraak. Over welke taks spreken we dan? En vanaf welk vermogen?

En wat met de vermogende mensen die hun geld/activiteiten hier dan -meer dan waarschijnlijk- weghalen en in het buitenland parkeren?
                                          belasting op geld voor wie de intrest meer is dan het gemiddelde loon bvb? dat is nog gul hé
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X