Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar wie heeft er € 400k "cash" op een rekening staan?
Als je dat niet in iets anders steekt ben je gewoon een kalf.
Ofwel heb je zoveel geld dat het U niet meer interesseert.
Wat betreft die rente geloof ik er weinig van hoor
Het kan een vertekend beeld zijn vanuit mijn werkwereld, maar er zijn toch veel mensen die zo'n bedragen op de rekening geparkeerd hebben staan, die er dan uiteindelijk wel een nieuwbouwappartementje mee kopen bijvoorbeeld.
Om het even cru voor te stellen, de generatie die nu aan het sterven is, hebben soms nog de oorlog meegemaakt, die leefden nu heel sober maar hadden wel meerdere 100'en duizenden euro's op de rekening staan just in case. Dat komt dan boven bij de erfenissen en zijn de erfgenamen natuurlijk verbaasd.
Langs de andere kant zijn er veel meer mensen die sterven zonder iets op de bank.
In mijn sector (ik weet niet of dat bij uw collega's ook zo is), zijn er veel mensen die per jaar toch een serieus bedrag op hun rekening bijschrijven en dat dus gewoon laten staan en niks mee doen en maar oppotten omdat die meer met hun werk bezig zijn dan te investeren oid.
En dan heb je ook nog de zelfstandigen die al de winst oppotten in de vennootschap. Hoe zou men die dan nog willen belasten, buiten de 30% voorheffing.
Ach het is een moeilijke oefening om te doen en ik moet er niet van wakker liggen want ik heb momenteel niet zoveel geld op de rekening
Het mag voor mij toch eens gedaan zijn met onderscheid tussen inkomsten uit arbeid en vermogen.
Iemand die maandelijks 3.000€ verdiend met iedere dag te gaan werken betaalt daar bijna 50% belasting op. Krijg je datzelfde bedrag uit vermogen, dan betaal je amper iets...
In NL kunnen ze wel wat van idd.
Zelfde bij auto's. Mijn buurman rijdt met een 320d op NL kenteken en die is daar maandelijks 500€ netto voor kwijt. Ik ben voor mijn V90 amper 300€ bruto kwijt. Grote verschillen.
Denk idd. wel een vertekend beeld want vermogen zit in België erg ongelijk verdeeld. Goede vriend van mij, kantoorhouder van een grote bank, wist mij eens te vertellen dat bijna de helft van zijn klanten in deze toch allesbehalve arme gemeente helemaal niets spaart en dus op loon/uitkering/pensioen leeft van maand tot maand. Van die groep heeft de helft ook geen noemenswaardige buffer. Dus da's een kwart die absoluut geen enkele financiële tegenslag kan verdragen of ze komen direct in de problemen.
Zie ook de recente berichten van verschillende OCMW's, krijgen nu ineens veel nieuwe 'klanten' die ze nooit eerder zagen
Het kan een vertekend beeld zijn vanuit mijn werkwereld, maar er zijn toch veel mensen die zo'n bedragen op de rekening geparkeerd hebben staan, die er dan uiteindelijk wel een nieuwbouwappartementje mee kopen bijvoorbeeld.
Om het even cru voor te stellen, de generatie die nu aan het sterven is, hebben soms nog de oorlog meegemaakt, die leefden nu heel sober maar hadden wel meerdere 100'en duizenden euro's op de rekening staan just in case. Dat komt dan boven bij de erfenissen en zijn de erfgenamen natuurlijk verbaasd.
Langs de andere kant zijn er veel meer mensen die sterven zonder iets op de bank.
In mijn sector (ik weet niet of dat bij uw collega's ook zo is), zijn er veel mensen die per jaar toch een serieus bedrag op hun rekening bijschrijven en dat dus gewoon laten staan en niks mee doen en maar oppotten omdat die meer met hun werk bezig zijn dan te investeren oid.
En dan heb je ook nog de zelfstandigen die al de winst oppotten in de vennootschap. Hoe zou men die dan nog willen belasten, buiten de 30% voorheffing.
Ach het is een moeilijke oefening om te doen en ik moet er niet van wakker liggen want ik heb momenteel niet zoveel geld op de rekening
Je geeft het zelf een beetje aan dat er uiteindelijk wordt geïnvesteerd in iets. Oftewel vastgoed oftewel aandelen oftewel...
Ik ben maar een arme stakker hoor. Ik heb geen 400k op mijn rekening
We dwalen af!
On topic:
Ik heb een essentieel beroep en mijn omzet valt terug, maar niet minder dan 60%. Geen premie van € 4.000, geen premie van € 3.000.
Wél een premie (gezien kinderlast) van € 1.600. Bedankt hoor overheid.
Nogmaals bedankt als jullie binnen afzienbare tijd de belastingen verhogen
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Ik heb een essentieel beroep en mijn omzet valt terug, maar niet minder dan 60%. Geen premie van € 4.000, geen premie van € 3.000.
Wél een premie (gezien kinderlast) van € 1.600. Bedankt hoor overheid.
Nogmaals bedankt als jullie binnen afzienbare tijd de belastingen verhogen
Idem hier, ook zelfstandig maar val tussen alle maatregelen in. Geen fysieke winkel en 'maar' ongeveer 30% omzetverlies dus nul premie. Vaste kosten blijven wel gelijk.
Uitstel betaling sociale bijdragen dat noem ik geen tegemoetkoming maar uitstel van executie. Ik zie ten vroegste in 2021 alles min of meer normaliseren.
Maar ja we moeten 'solidair' zijn hé, alles voor de maatschappij...
Eind maart begin april komt de piek zei Van Gucht vorige week.
Wel het wordt stilaan money time voor die uitsprak want cijfers zijn weer barslecht vandaag
Die flatten the curve wil precies nog niet zo goed lukken
Is die 30% voorheffing al niet genoeg?
Dat een bedrijf belasting moet betalen op de winst: OK
Maar ik vind dat je pas vermogen moet belasten als de winst uitgekeerd wordt. Ik spreek dus niet over een vermogenbelasting, maar een vermogenwinstbelasting:
- werknemer krijgt zijn loon uitbetaald: belasting op het loon
- rijke mens heeft geld op de rekening. Intrest wordt uitgekeerd: dan belasten
- andere persoon belegd in aandelen of fondsen: uitkering van dat fonds belasten of de winst van de aandelen wanneer dat van de effectenrekening naar de gewone rekening gaat.
- zelfstandige heeft geld in de zaak: belasting wanneer dat naar privé gaat.
Ja, een zeer rijke mens gaat dan gewoon al zijn geld in aandelen, fondsen of goud steken en dat gebruiken als onderpand voor een goedkope lening bij de bank om van te leven. Tja, de 1% (of 10%) zullen altijd wel iets vinden hoor. Geld maakt geld, dat blijft altijd waar. Voor geld gaan deuren open, maar voor HEEL VEEL geld, gaan andere deuren open.
En ivm "oppotten" door zelfstandigen.
Ja dat gebeurt zeker, maar wat moet je anders doen?
Ik ben zelf sinds 3 jaar ook zelfstandige en heb ook al een mooi bedrag in mijn vennootschap.
Er uit halen via loon kost me dus 50%. Eruit halen via dividend kost me eerst zeker 20% belasting op de winst en dan nog eens 30% dividend belasting.
Er is ook nog liquidatiereserve: dat is slechts 15% na de 20% belasting op de winst, maar dan moet ik het 5 jaar "oppotten" in de zaak. (15% lijkt laag, maar reken ook nog inflatie bij over 5 jaar!)
De overheid stimuleert dus om geld langer in de zaak te houden! Waarschijnlijk om bedrijven gezonder te houden.
Maar met het geld in mijn zaak mag ik ook niet zomaar doen wat ik wil: slechts 50% mag ik beleggen in fondsen of aandelen. 50% ben ik dus verplicht op mijn rekening te laten staan, waar de inflatie dus hoger is dan mijn intrest. Waarschijnlijk ook weer om bedrijven buffers te laten behouden.
Het is ook de vraag of ik per sé dat geld direct uit de zaak wil halen. Misschien wil ik dat laten zitten voor wanneer ik zonder werk val (zoals velen nu). Als zelfstandige moet je zelf voor je buffer zorgen. Awel, die zit in de zaak.
Of bvb tegen mijn pensioen aan: ik ga dan misschien 50% werken, maar kan me wel uitbetalen alsof ik 100% werk met het geld dat ik "opgepot" heb. (en zo betaal ik dan uiteindelijk ook 50% belasting daar op)
Wel het wordt stilaan money time voor die uitsprak want cijfers zijn weer barslecht vandaag
Hoezo zijn het barslechte cijfers? Het gaat er toch alleen maar op vooruit?
584 opgenomen en 56 op intensieve zorgen.
Opgenomen in ziekenhuis is al meer dan een week heel stabiel rond de 5-600.
Qua intensieve is het van 22 Maart geleden dat dit cijfer zo laag was als ik snel kijk.
Natuurlijk stijgt het aantal overlijdens, het is logisch dat de piek ovan overlijdens komt na de piek van opnames.
Is die 30% voorheffing al niet genoeg?
Dat een bedrijf belasting moet betalen op de winst: OK
Maar ik vind dat je pas vermogen moet belasten als de winst uitgekeerd wordt. Ik spreek dus niet over een vermogenbelasting, maar een vermogenwinstbelasting:
- werknemer krijgt zijn loon uitbetaald: belasting op het loon
- rijke mens heeft geld op de rekening. Intrest wordt uitgekeerd: dan belasten
- andere persoon belegd in aandelen of fondsen: uitkering van dat fonds belasten of de winst van de aandelen wanneer dat van de effectenrekening naar de gewone rekening gaat.
- zelfstandige heeft geld in de zaak: belasting wanneer dat naar privé gaat.
Ja, een zeer rijke mens gaat dan gewoon al zijn geld in aandelen, fondsen of goud steken en dat gebruiken als onderpand voor een goedkope lening bij de bank om van te leven. Tja, de 1% (of 10%) zullen altijd wel iets vinden hoor. Geld maakt geld, dat blijft altijd waar. Voor geld gaan deuren open, maar voor HEEL VEEL geld, gaan andere deuren open.
En ivm "oppotten" door zelfstandigen.
Ja dat gebeurt zeker, maar wat moet je anders doen?
Ik ben zelf sinds 3 jaar ook zelfstandige en heb ook al een mooi bedrag in mijn vennootschap.
Er uit halen via loon kost me dus 50%. Eruit halen via dividend kost me eerst zeker 20% belasting op de winst en dan nog eens 30% dividend belasting.
Er is ook nog liquidatiereserve: dat is slechts 15% na de 20% belasting op de winst, maar dan moet ik het 5 jaar "oppotten" in de zaak. (15% lijkt laag, maar reken ook nog inflatie bij over 5 jaar!)
De overheid stimuleert dus om geld langer in de zaak te houden! Waarschijnlijk om bedrijven gezonder te houden.
Maar met het geld in mijn zaak mag ik ook niet zomaar doen wat ik wil: slechts 50% mag ik beleggen in fondsen of aandelen. 50% ben ik dus verplicht op mijn rekening te laten staan, waar de inflatie dus hoger is dan mijn intrest. Waarschijnlijk ook weer om bedrijven buffers te laten behouden.
Het is ook de vraag of ik per sé dat geld direct uit de zaak wil halen. Misschien wil ik dat laten zitten voor wanneer ik zonder werk val (zoals velen nu). Als zelfstandige moet je zelf voor je buffer zorgen. Awel, die zit in de zaak.
Of bvb tegen mijn pensioen aan: ik ga dan misschien 50% werken, maar kan me wel uitbetalen alsof ik 100% werk met het geld dat ik "opgepot" heb. (en zo betaal ik dan uiteindelijk ook 50% belasting daar op)
Dat oppotten is zeker niet verkeerd bedoeld.
Ik doe het zelf ook in mijn vennootschap
Op vooruit? Vind je?
Aantal nieuw opgenomen patiënten zakt toch niet, 584 is zelfs op 1 na hoogste cijfer ooit
Aantal op IC en aantal die beademing nodig hebben zakt ook niet en cijfers van gisteren zijn dan nog geflatteerd (vertekend) wegens veruit het hoogste aantal overlijdens ooit . Die 183 liggen nu dus ook niet meer op IC en hebben geen beademing meer nodig en verdwijnen dus uit die statistieken. Desondanks toch opnieuw toename.
Als je echt optimist bent kun je zeggen dat het plateauing is op een hoog niveau.
Maar vooruit, sorry neen, ze kunnen dat de mensen proberen wijs te maken maar ik volg niet.
Mijn vriendin is deze middag getest. Ze heeft jammer genoeg alle symptomen en koorts is vrij hoog. Gezien ze in de zorg werkt werd er dringend een test gevraagd om naar de collega's toe de rangen te kunnen sluiten met wie ze contact had. Resultaten? Binnen drie dagen
Mijn vriendin is deze middag getest. Ze heeft jammer genoeg alle symptomen en koorts is vrij hoog. Gezien ze in de zorg werkt werd er dringend een test gevraagd om naar de collega's toe de rangen te kunnen sluiten met wie ze contact had. Resultaten? Binnen drie dagen
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Dat duurt geen 3 dagen vooraleer uitslag van de test, nl max 1 dag, zeker voor zorgverstrekkers.
Wtf is dat hier van KBC, daar was de rente 20 jaar geleden al om te huilen in vergelijking met andere banken. Ik heb daar toen al mijn geld weggehaald en de rekening laten schrappen.
Maar blijkbaar hebben ze dat niet graag, want heb sindsdien dezelfde rekening al 3 keer laten schrappen, onlangs terug een brief gekregen of ik mijn gegevens wil updaten.
Vraag ik waarom, want ik heb geen producten mee bij hen, is die rekening blijkbaar nog steeds niet geschrapt
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment