Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
    Op vooruit? Vind je?
    Aantal nieuw opgenomen patiënten zakt toch niet, 584 is zelfs op 1 na hoogste cijfer ooit
    Aantal op IC en aantal die beademing nodig hebben zakt ook niet en cijfers van gisteren zijn dan nog geflatteerd (vertekend) wegens veruit het hoogste aantal overlijdens ooit . Die 183 liggen nu dus ook niet meer op IC en hebben geen beademing meer nodig en verdwijnen dus uit die statistieken. Desondanks toch opnieuw toename.
    Als je echt optimist bent kun je zeggen dat het plateauing is op een hoog niveau.
    Maar vooruit, sorry neen, ze kunnen dat de mensen proberen wijs te maken maar ik volg niet.

Heb je ook gezien wat er voorspeld was? Je weet toch wat een exponentiële curve is? Als dan al al meer dan een week het aantal opgenomen personen ongeveer hetzelfe is, dan is dat duidelijk vooruitgang, tov een exponentiële curve. Of dat er nu 50 meer of minder zijn, dag is maar een verschil van 10% per dag ofzo.

Comment

• Zo lang we onder de maximum capaciteit van de ziekenhuizen blijven is het eigenlijk optimaal.
      Wachten op een vaccin om terug buiten te komen, gaat te lang duren, dus we moeten eigenlijk allemaal besmet geraken.
      Dus dat moet liefst zo snel mogelijk gebeuren om de economie terug op te starten.
      Wel een zware belasting voor de gezondheidzorg natuurlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Welke zorg doet ze? Ziekenhuis of rusthuizen?
        WGK.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Zo lang we onder de maximum capaciteit van de ziekenhuizen blijven is het eigenlijk optimaal.
          Wachten op een vaccin om terug buiten te komen, gaat te lang duren, dus we moeten eigenlijk allemaal besmet geraken.
          Dus dat moet liefst zo snel mogelijk gebeuren om de economie terug op te starten.
          Wel een zware belasting voor de gezondheidzorg natuurlijk!
          Ik ben het hier mee eens. IJslandse studie zegt dat helft van alle besmetten geen symptomen heeft. Zij zijn een redelijk geïsoleerd land dus wel betrouwbare studie. Hier moeten ze natuurlijk goed opletten dat de remedie (die er in feite geen is maar enkel voor uitstel zorgt) niet erger wordt dan de kwaal.

Comment

• Zag daarnet de weerman op VTM met een bedrukt gezicht prachtig weer voorspellen voor de eerste week van de Paasvakantie. Ze hadden hem waarschijnlijk van de regie op het hart gedrukt om vooral niet te enthousiast over te komen

Comment

• Ik ging normaal volgende week ook enkele dagen naar zee. Het zal fietsen langs de Nete worden.

Comment

• Echt populair gaan ze zich daar niet maken. Enkel welkom om de horeca te spijzen.

Comment

• Mja, allemaal kak hè.

Ik had normaal twee weken verlof in de paasvakantie. Heb daar nu de eerste week van geannuleerd.

Ik had leuke plannen:

- dagje Nurburgring
                  - 2 dagen naar Parijs
                  - Paaseieren gaan rapen bij oma & opa met de kindjes
                  - eens naar de cinema met de kinderen (heb nog 5 gratis tickets liggen)
                  - nutteloos rondrijden met de auto’s

Dat valt nu allemaal in duigen uiteraard.

Godverd*mme :@
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Mja, allemaal kak hè.

Ik had normaal twee weken verlof in de paasvakantie. Heb daar nu de eerste week van geannuleerd.

Ik had leuke plannen:

- dagje Nurburgring
                      - 2 dagen naar Parijs
                      - Paaseieren gaan rapen bij oma & opa met de kindjes
                      - eens naar de cinema met de kinderen (heb nog 5 gratis tickets liggen)

Dat valt nu allemaal in duigen uiteraard.

Godverd*mme :@

Hier wacht ik vooral op om de beentjes nog eens te strekken.
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

Ik ben het hier mee eens. IJslandse studie zegt dat helft van alle besmetten geen symptomen heeft. Zij zijn een redelijk geïsoleerd land dus wel betrouwbare studie. Hier moeten ze natuurlijk goed opletten dat de remedie (die er in feite geen is maar enkel voor uitstel zorgt) niet erger wordt dan de kwaal.
                        Hier is de situatie:
                        - zoon was 2 weken geleden 1 dag goed snipverkouden. Volgende dag ging het beter, daarna nog een week hoesten.
                        - mijn vrouw in het weekend daarna het gevoel dat er iets zat te broeien, maar uiteindelijk zonder problemen over gegaan.
                        - dochter bijna de hele vorige week snipverkouden, maar kon nog wel voor school werken. Nu nog wat ziekjes, maar kan ook verder studeren
                        - ik sinds dit weekend beetje buiten adem, beetje zwaar gevoel op de borst en 2 dagen oren die plopten. Hopelijk wordt het niet erger.

We zijn allemaal al 2 weken niet meer buiten geweest, buiten:
                        - mijn vrouw en ik individueel om te gaan winkelen
                        - dochter om eens met een vriendin paard te gaan rijden

Was dat nu corona of een ander virus? Geen idee. Gelukkig niemand serieuze klachten, maar ik zou er niet van verschieten dat we het in huis gehad hebben.

Comment

• Vreemd om zeggen misschien, maar als je er zo als familie van af komt is dat eigenlijk ideaal hé?
                          Hoef je ook meteen niet meer bang te zijn om besmet te raken achteraf;

Comment

• Maar als je niet met zekerheid weet of je het gehad hebt of niet, blijf je toch nog altijd met de schrik zitten om het te krijgen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaar dat veel meer testen de norm moet gaan worden ook hé?

Comment

• Ja, dan weet je of je het gehad hebt, maar zelfs dan kan je nog altijd niet zeker zijn.
                                Mensen die maar een milde versie gehad hebben zouden ook minder antistoffen aanmaken dan mensen die het zwaar gehad hebben.
                                De vraag is dan ook nog hoe lang die antistoffen in het bloed gaan blijven, dus hoe lang je "imuun" zou zijn, ook daar is nog altijd niets over bekend.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Dat is eigenlijk mijn grootste vraag in heel dit verhaal.
                                  Als niet pakweg 80% van de bevolking immuniteit heeft opgebouwd, kan je het dagelijkse leven toch niet terug gewoon los laten?

Comment

• Gisteren de reportage in Telefacts niet gezien over die simulatie die in UK gemaakt is?

Als 10% van je bevolking immuun is, is het voor het virus véél moeilijker om een pandemie te worden.

Hoe hoger de immuniteit, hoe beter om een pandemie te voorkomen.

Dat, gecombineerd met het feit dat warmte en vochtigheid toch niet zo’n goede omstandigheden zijn voor het virus (zie: aantal besmettingen per staat in de VS, maar ook bvb. het geringe aantal gevallen in warmere landen zoals bvb. de Filipijnen), doet me nog steeds hopen dat we tegen de zomer van het ergste verlost zijn.

Er komt mogelijks een tweede heropvlakking in december-maart eind dit/begin volgend jaar, maar dan zal het al minder krachtig zijn doordat een deel immuniteit heeft.

En we zetten volop in op een vaccin, dat zal er allicht begin ‘21 zijn op grote schaal.

Ik weiger te negatief te worden.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• En waar hebben jullie allemaal die glazen bollen gekocht? Bol.com?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        En waar hebben jullie allemaal die glazen bollen gekocht? Bol.com?
                                        Ja, GlazenBol.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          En waar hebben jullie allemaal die glazen bollen gekocht? Bol.com?
                                          Ja, met de interest van de spaarrekening bij KBC denk ik.

Comment

Working...
                                          X