Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ...dat ga je dan wel merken, zeker?

ok, dat we niet solidair zijn met afrika, zuid-amerika en grote delen van azie akkoord, maar dan moet je ook transparant daarin zijn en dat meegeven

Comment

• Nu heb je nog enkele tussenstappen , in het nieuw systeem zal er alles aan gedaan worden om de zwakke op hun plaats te houden.

Comment

• afscheid van een kap'tein die het goed voorhad met zijn mannen

kippevel

Comment

• Kippevel inderdaad: op een schip waar corona patienten waren (zijn?), iedereen dicht op mekaar in een hanger, zeker geen 1,5m afstand, kapitein schud nog de hand, ...
          Nee serieus, veel respect voor die kapitein.

Comment

• mooi (sic) experiment op gebied besmettingsgraad sowieso ze zitten maanden samen opeen gepakt

Comment

• Ik lees op mijn terras net de Knack van 12 februari, een interview met Jeremy Farrar, een vermaard immunoloog .

"Is met de uitbraak van het coronavirus uw ergste nachtmerrie waar geworden?
              J: in China zeker wel."

"J: voor ons, artsen en epidemiologie, is dit onontgonnen terrein. Bij SARS of bij varkensgriep zijn nooit steden afgesloten en hele landstreken geïsoleerd, zoals dat nu gebeurt in China gebeurt"

"Is het mogelijk dat steden als Parijs of Berlijn onder quarantaine geplaatst moeten worden?
              J: Ik betwijfel of inwoners van westerse metropolen zouden aanvaarden dat hun stad wekenlang wordt afgesloten. Zulke beperkingen van burgerrechten zouden een explosieve situatie creëren. Als het tot een worst-case scenario komt, denk ik dat men mensen zal vragen om vrijwillig thuis te blijven"

Btw, artikel van 2 bladzijden. Verderop nog een artikel van 4 bladzijden over virale gevaren waaronder Corona. En dat is alles van de 114 bladzijden over Corona.
              In de achteruitkijkspiegel is alles duidelijker.
              Last edited by Chris_147; 04/04/2020, 18:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Kippevel inderdaad: op een schip waar corona patienten waren (zijn?), iedereen dicht op mekaar in een hanger, zeker geen 1,5m afstand, kapitein schud nog de hand, ...
                Nee serieus, veel respect voor die kapitein.

Die gasten hebben heel die tijd samen op een schip gezeten.
                Hoe kunnen die nu afstand bewaren ?

Comment

• Alle gekheid op een stokje.

Nu ik geen plezierritjes meer met de moto mag maken, m'n auto niet meer kan gebruiken (woon-werk en winkel met de fiets). Kan ik nu een deel van de rijtaks en verzekering terug krijgen aub.

Comment

• in laks nl (x1.7) gaan de opnames op het eerste zicht netjes naar beneden, hopelijk volgen wij snel...zij stonden paar dagen voor in tijd

https://nos.nl/artikel/2329389-de-co...c-opnames.html
                    Last edited by bobo; 05/04/2020, 14:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Alle gekheid op een stokje.

Nu ik geen plezierritjes meer met de moto mag maken, m'n auto niet meer kan gebruiken (woon-werk en winkel met de fiets). Kan ik nu een deel van de rijtaks en verzekering terug krijgen aub.
                      Verzekering kan zeker Jakkel. Ik heb de Punto geschorst tot nader order hier. Niet dat dat zoveel opbrengt, kleine €30 per maand krijg ik terug. Gewoon je makelaar of bank even bellen.

Rijtaks enkel als je platen binnenstuif. Je mag namelijk nog altijd rijden (niemand verplicht je de wagen te laten staan om te gaan winkelen of essentiële verplaatsingen te maken).

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik ga met de motor werken. Of met de andere die hier op de hof staan. Ik moet niet met de firmawagen rijden hè.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Nu iedereen zich toch thuis zit te vervelen :

https://www.youtube.com/watch?v=jkQmXueWIio&feature=youtu.be

Ook de 24u zijn uitgesteld tot eind sept.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Ik ga met de motor werken. Of met de andere die hier op de hof staan. Ik moet niet met de firmawagen rijden hè.
                            Hier ook, 'k neem nu de 308GTI al wel is ipv de firmawagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              in laks nl (x1.7) gaan de opnames op het eerste zicht netjes naar beneden, hopelijk volgen wij snel...zij stonden paar dagen voor in tijd

https://nos.nl/artikel/2329389-de-co...c-opnames.html
                              Als we er van uit gaan dat die cijfers al volledig zijn (want ik hoor dat die vaak tot enkele dagen nadien nog gecorrigeerd worden) en dat wat ze opgeven ook volledig juist is.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Veel wielerterroristen op de baan die denken dat er momenteel geen auto’s rijden... wtf en waarom mogen zei meer dan een ander? Wij mogen geen ritje met de wagen of motor ofzo rijden, wandelen in de buurt. Maar die wielrenners rijden wel 60 km en meer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Als we er van uit gaan dat die cijfers al volledig zijn (want ik hoor dat die vaak tot enkele dagen nadien nog gecorrigeerd worden) en dat wat ze opgeven ook volledig juist is.
                                  just, kan nog keren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                    Veel wielerterroristen op de baan die denken dat er momenteel geen auto’s rijden... wtf en waarom mogen zei meer dan een ander? Wij mogen geen ritje met de wagen of motor ofzo rijden, wandelen in de buurt. Maar die wielrenners rijden wel 60 km en meer...
                                    Omdat hij of zij, zei dat het goed weer is. En bewegen verhoogt bovendien de weerstand!

En zijn het nu wielrenners of wielerterroristen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Verzekering kan zeker Jakkel. Ik heb de Punto geschorst tot nader order hier. Niet dat dat zoveel opbrengt, kleine €30 per maand krijg ik terug. Gewoon je makelaar of bank even bellen.

Rijtaks enkel als je platen binnenstuif. Je mag namelijk nog altijd rijden (niemand verplicht je de wagen te laten staan om te gaan winkelen of essentiële verplaatsingen te maken).

Mijn makelaar (zal van Baloise gepusht zijn veronderstel ik) wil niets doen zonder je nummerplaat binnen te brengen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Mijn makelaar (zal van Baloise gepusht zijn veronderstel ik) wil niets doen zonder je nummerplaat binnen te brengen.
                                        Je mag die plaat toch een aantal (3?) bijhouden zonder terug te sturen dacht ik. Dan mag dat voor die periode toch geen probleem zijn om de verzekering te schorsen. Bij AXA heb ik dat toch al vaker gedaan.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Omdat hij of zij, zei dat het goed weer is. En bewegen verhoogt bovendien de weerstand!

En zijn het nu wielrenners of wielerterroristen?
                                          Wielrennende wielerterroristen! Bewegen kan je in je tuin of in de buurt ook, wij mogen ons ook niet nutteloos verplaatsen, waarom zei dan wel? Ik heb beweging op mijn werk, maar waarom mag ik dan is geen ontspannend ritje maken met de cabrio? Of de scooter? Of gewoon aan een vijver is een lijntje uitgooien? Niet iedereen houdt van wielrennen... Versta mij niet verkeerd, ik vind het geen erg e, er komen nog dagen genoeg, maar vraag het mij gewoon af. De regels zeggen duidelijk dat je in je buurt moet blijven en 60 km is verre van je eigen buurt...

Nog maar te zwijgen over het geroggel, neus legen,... op de baan, enkele keren gezien vandaag...
                                          Last edited by ; 05/04/2020, 21:47.

Comment

Working...
                                          X