Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Mijn makelaar (zal van Baloise gepusht zijn veronderstel ik) wil niets doen zonder je nummerplaat binnen te brengen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Vind ik heel raar... je kan perfect uw wagen een jaar ingeschreven laten maar niet verzekeren. Zolang je er niet mee gaat rijden is er geen enkele overtreding.

Ik heb een paar klanten die bij me verzekerd zijn die elk jaar de polis schorsen voor 3-4 maanden van de tweede of derde wagen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Vind ik heel raar... je kan perfect uw wagen een jaar ingeschreven laten maar niet verzekeren. Zolang je er niet mee gaat rijden is er geen enkele overtreding.

Ik heb een paar klanten die bij me verzekerd zijn die elk jaar de polis schorsen voor 3-4 maanden van de tweede of derde wagen.
      Op veel plaatsen mag dit niet, het is juist op die manier dat er veel volk onverzekerd rondrijdt. Ik denk zelfs dat het wettelijk niet mag normaal gezien.

Comment

• Mijn auto's staan allemaal binnen,hoewel het er leuk weer voor zou zijn. Zelfs de V70 en 520 komen niet meer buiten,ben bang dat ze in beslag zouden worden genomen gezien de rit niet essentieel is. Beter gewoon alles binnen laten
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Op veel plaatsen mag dit niet, het is juist op die manier dat er veel volk onverzekerd rondrijdt. Ik denk zelfs dat het wettelijk niet mag normaal gezien.
          Iemand die de betreffende wet kent? Altijd geweten dat dit mag, bij ‘seizoens’wagens of bij wagens die voor enige tijd uit het verkeer gaan (bvb. grondige restauratie).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Je mag die plaat toch een aantal (3?) bijhouden zonder terug te sturen dacht ik. Dan mag dat voor die periode toch geen probleem zijn om de verzekering te schorsen. Bij AXA heb ik dat toch al vaker gedaan.
            Ik heb hem nu, in deze situatie, die vraag nog niet gesteld maar vorig jaar had ik het hem gevraagd met de bedoeling om voor lagere tijd in de toekomst naar Kreta te gaan en de voorwaarde was om dan je nummerplaat binnen te brengen voor minstens 3 maanden. Anders liep de polis gewoon door.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Alle gekheid op een stokje.

Nu ik geen plezierritjes meer met de moto mag maken, m'n auto niet meer kan gebruiken (woon-werk en winkel met de fiets). Kan ik nu een deel van de rijtaks en verzekering terug krijgen aub.
              Ik rij wel met de moto hoor. Ze kunnen vierkant mijn kl* kussen. Als ze met de koersfiets 50km mogen rijden dan mag ik dat ook met de moto. Nog geen controle gehad maar altijd rugzakje bij om zgz. te gaan shoppen en blijf in straal van +/- 10 km rond mijn woonplaats. Desnoods stap ik wel een winkel binnen achter een paar prullen of k ga gaan tanken.

Comment

• Mijn verzekering vraag ook altijd bewijs van schrapping nummerplaat vooraleer ze de polis schorsen. Hoe kunnen ze anders zeker zijn dat je er niet meer mee rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                  Veel wielerterroristen op de baan die denken dat er momenteel geen auto’s rijden... wtf en waarom mogen zei meer dan een ander? Wij mogen geen ritje met de wagen of motor ofzo rijden, wandelen in de buurt. Maar die wielrenners rijden wel 60 km en meer...
                  Deze morgen zag ik er twee los door het rood rijden, aan de op/afrit van de A19 in Gullegem,
                  Net op die plaats is vorige week nog een mevrouw dood gereden door een vrachtwagen, weliswaar een klassiek dodehoekongeval, maar toch, het blijft een gevaarlijk kruispunt
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                    Mijn verzekering vraag ook altijd bewijs van schrapping nummerplaat vooraleer ze de polis schorsen. Hoe kunnen ze anders zeker zijn dat je er niet meer mee rijdt?
                    Dat is niet hetzelfde als wat hierboven wordt voorgesteld/gesuggereerd.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Je verzekeraar mag de inlevering van je plaat niet eisen. Het is ook niet aan de verzekeraar om te controleren of je wel/niet rijdt zonder verzekering.

​​​​​​Je verzekering is wel een contract van een jaar, ttz bepaalde duur. Schorsen is dus geen automatisch recht maar een commerciële gunst.
                      ​​​​​​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                        Je verzekeraar mag de inlevering van je plaat niet eisen. Het is ook niet aan de verzekeraar om te controleren of je wel/niet rijdt zonder verzekering.

​​​​​​Je verzekering is wel een contract van een jaar, ttz bepaalde duur. Schorsen is dus geen automatisch recht maar een commerciële gunst.
                        ​​​​​​
                        Vandaar waarschijnlijk dat er voorwaarden aan verbonden zijn. Te nemen of te laten...

Comment

• Ondertussen...niet te geloven:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

Dat duurt geen 3 dagen vooraleer uitslag van de test, nl max 1 dag, zeker voor zorgverstrekkers.
                            Nu moet ik u helaas ongelijk geven, 4 dagen later en in regio Dendermonde slaan ze er nog niet in om de testresultaten te geven.

Haar collega is zaterdag in Gent getest en had het de zelfde dag. Was trouwens positief bij die persoon.

Eén grote grap is dat hier aan het worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Nu moet ik u helaas ongelijk geven, 4 dagen later en in regio Dendermonde slaan ze er nog niet in om de testresultaten te geven.

Haar collega is zaterdag in Gent getest en had het de zelfde dag. Was trouwens positief bij die persoon.

Een beetje makkelijk om zo vanuit de heup de schieten en kritiek te geven.
                              Het aantal testen wordt nu pas uitgebreid omdat ze nu pas het materiaal hebben.
                              En het ene labo is nu eenmaal wat sneller dan het andere. Op sommige plaatsen krijgen ze gewoon de toevloed niet verwerkt.

Geen idee in welke sector jij werkt, maar als het werkvolume in een week tijd stijgt met een factor 10, denk je dan niet dat je dan even een paar klanten gaat moeten doen wachten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Een beetje makkelijk om zo vanuit de heup de schieten en kritiek te geven.
                                Het aantal testen wordt nu pas uitgebreid omdat ze nu pas het materiaal hebben.
                                En het ene labo is nu eenmaal wat sneller dan het andere. Op sommige plaatsen krijgen ze gewoon de toevloed niet verwerkt.

Geen idee in welke sector jij werkt, maar als het werkvolume in een week tijd stijgt met een factor 10, denk je dan niet dat je dan even een paar klanten gaat moeten doen wachten?
                                Als het in alle regio's werkt zie ik niet in waarom het daar anders zou moeten zijn? Voor alle duidelijkheid, de test is gebeurd in een extra aangemaakt triage post speciaal daarvoor.

Gezien we te maken hebben met iemand dat zelf in de zorg werkt en er de week ervoor contact was met collega's en patiënten is urgentie wel op zijn plaats.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Dat kan quasi niet, eens bellen naar huisarts of het labo, resultaten moeten al bekend zijn

Ben zelf huisarts en wij krijgen de resultaten en patient soms niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

Dat kan quasi niet, eens bellen naar huisarts of het labo, resultaten moeten al bekend zijn

Ben zelf huisarts en wij krijgen de resultaten en patient soms niet
                                    Heb ik om 9uur al gedaan, hij verstaat het zelf niet waarom ze nog niet binnen zijn.
                                    Moet hem morgen terugbellen.

Ik heb geen contactgegevens van het labo.

Comment

• Namaz toch niet normaal, zo lang...

Comment

• Dit moet inderdaad een uitzondering zijn, ik heb hier ook nog van niemand gehoord, die meer dan 3d heeft moeten wachten.

Wel in't weekend nog een verhaal van een vrouw, waarbij de besmetting is vastgesteld, zowel als bij haar zoon. Maar die er toch op stond, om even haar meubels mee naar de schoonmoeder van 75 te gaan verhuizen... echt sommigen blijven halstarrig weigeren de ernst in te zien blijkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          echt sommigen blijven halstarrig weigeren de ernst in te zien blijkbaar.
                                          zoals mijn buurman, naar eigen zeggen vorige woensdag naar ziekenhuis gebracht en positief getest, moest dan verplicht 14 dagen in quarantaine in z'n kot blijven, na 2 dagen ging die al doodleuk z'n geleeg af om gaan te wandelen en zijn al even achterlijke ouders komen er ook nog op bezoek ...

Comment

Working...
                                          X