Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Wij komen enkel nog buiten om te werken, winkel en heel af en toe is te wandelen, maar laat het net die mensen zijn die klagen dat ze moeten binnen zitten, maar zich wel niet aan de regels houden! Dat is wat mij vooral stoort! Mij ga je niet horen klagen dat ik binnen moet blijven, is trouwens je burgerplicht momenteel, maar blijkbaar geldt dit niet voor iedereen....
    Amai Geert, ge kunt nogal een stukske zagen zeg!
    Gij eten om 12u is iedereen eten om 12u of wat? Rijk volk in chique villa's eten toch om 13 u?
    En door te gaan wandelen met de familie, ook al is het 50 keer per dag, daarmee overtreden ze geen enkele regel.
    Als dat weggetje effectief van u en uw buren is, sluit het dan af of plaats borden met privé-eigendom, verboden te betreden.

Comment

• En als je met de vroege staat, om welk uur eet jij dan bij je thuis ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Lol, die Boris J.
        Loontje komt om zijn boontje...
        Hij is op de intensieve aangekomen ondertussen. Je ziet nu wat hij samen met zijn arrogante 'vriend' Trump aangericht heeft

Het was allemaal maar een simpel griepje terwijl het grootste deel van de wereld in lockdown ging, vooral in de States nu verschrikkelijke taferelen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De mensen die momenteel in een ziekenhuis werken of er op intensieve zorgen liggen zouden ook graag van het mooie weer genieten, maar goed, doen jullie vooral verder. Beetje goed weer en de regels zijn meteen niet meer van tel. Ik hoop dat jullie en jullie familie mogen gezond blijven! Voor mezelf moet ik het allemaal niet doen hoor, ik overleef het misschien wel...

Ik zaag niet, het is gewoon de realiteit en blijkbaar zijn er nog altijd die het niet onder ogen willen zien...

Comment

De mensen die momenteel in een ziekenhuis werken of er op intensieve zorgen liggen zouden ook graag van het mooie weer genieten, maar goed, doen jullie vooral verder. Beetje goed weer en de regels zijn meteen niet meer van tel. Ik hoop dat jullie en jullie familie mogen gezond blijven! Voor mezelf moet ik het allemaal niet doen hoor, ik overleef het misschien wel...

Ik zaag niet, het is gewoon de realiteit en blijkbaar zijn er nog altijd die het niet onder ogen willen zien...
            Man, hou nu eens op over dat binnen blijven. Nog eens, we moeten NIET binnen blijven, er mag gewandeld en gefietst worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hij is op de intensieve aangekomen ondertussen. Je ziet nu wat hij samen met zijn arrogante 'vriend' Trump aangericht heeft

Het was allemaal maar een simpel griepje terwijl het grootste deel van de wereld in lockdown ging, vooral in de States nu verschrikkelijke taferelen
              het is overal hetzelfde hoor, achteraf als alles bekend is zullen we lessen trekken

goed mogelijk dat boris 'sterft' en in de bunkers gaat

de zweden moet het ook nog overkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Man, hou nu eens op over dat binnen blijven. Nog eens, we moeten NIET binnen blijven, er mag gewandeld en gefietst worden.
                Idd, maar er wordt ook verwacht van zoveel mogelijk binnen te blijven. Het is niet de bedoeling van meteen een marathon te gaan lopen en de ronde van Vlaanderen te gaan rijden...

Comment

Idd, maar er wordt ook verwacht van zoveel mogelijk binnen te blijven. Het is niet de bedoeling van meteen een marathon te gaan lopen en de ronde van Vlaanderen te gaan rijden...
                  Jij hebt iets tegen sporters volgens mij
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Geert, als die mensen inderdaad met kinderen, ouders en grootouders op stap gaan, dan is dat inderdaad helemaal fout!
                    En dan mag je van mij daar ook gerust de politie voor bellen, dan ben je zeker gene zure!

Maar als dat gewoon de ouders met de kinderen (het gezin) die gaan wandelen, dan is daar niets fout mee.
                    En tenzij zij veel te veel kabaal maken, dan mogen zij dat ook.
                    Dat uw hond en de buren hun honden daar te veel lawaai rond maken, is niet de schuld van de wandelaars.

Pas op: ik had hier ook een schoonvader die vandaag met de bus zou komen om de moestuin om te spitten!
                    Ik heb hem vanochtend ook hard duidelijk moeten maken dat dat nu niet aangewezen was.
                    Het zijn precies diegene die er het meeste last van zouden hebben, die zich er het minst van aantrekken.

Comment

Ik vind dat er te weinig controle is ook, al meer dan 14 dagen gaan werken na de lockdown met een papier in mijn tas als bewijs dat ik moet gaan werken, maar tot nog toe deze brief niet nodig gehad, ik zou verwachten als je een stad binnen rijdt dat je toch is gecontroleerd wordt.

Achter ons nog nooit zoveel wandelaars, fietsers, met paard, brommer,... gezien dan normaal! En elke keer als onze hond het gezien heeft blaffen natuurlijk, vandaag ook weer, om 12u, kindjes aan het fietsen met de mama en de papa, terwijl ze in een dikke villa wonen met grote tuin, trampoline, schommel, noemt maar op...
                      Heb daar eigenlijk niets op tegen, maar ik moet met de namiddag werken en zou graag om 12u op mijn gemak kunnen eten! Dat ze dan in de namiddag is fietsen, wandelen,...

Ik vraag mij dan ook af waarom werken voor een dikke villa als men toch liever ergens anders gaat zitten? Bol het dan meteen volledig af, meer plaats voor ons... Ik kan genieten van eindelijk is thuis te zijn en in mijn hof te kunnen zitten! Waar ik momenteel dus nog geen tijd voor gehad heb.

Op het werk ook sommige, thoh als dit voorbij is ga ik het er is goed van pakken! Gelijk hebben ze, maar die verwachten dat ze deze zomer al de vlieger gaan kunnen nemen... forget it! Echt e.
                      Wat een klaagzang en wat een jaloezie. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Doet me veel denken aan al die hamsteraars in't begin. Was jij er ook zo eentje?

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Wat een gezeik als iedereen eens alles op z'n eentje zou doen mogen ze van mijn part op handen en voeten ne marathon lopen.

Comment

Maar dit ter zijde. Ik heb er geen problemen mee dat er gewandeld wordt, wij doen dit als we er al is tijd voor hebben ook, maar er wordt ook verwacht van zoveel mogelijk binnen te blijven. Dat je dan ene keer komt voorbij gewandeld ok, maar geen 20 keer per dag bij wijze van spreken! Da kan toch ook niet de bedoeling zijn?
                          We hebben met het forum een potje samengelegd om mensen in te huren, uitsluitend om u op te jagen.

Exact dezelfde mensen komen 20x per dag voorbij. En expres om 12u zodat ge niet kunt eten.

Stop eens met die klaagzang van 3 pagina's of ik grijp in.
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

terwijl ze in een dikke villa wonen met grote tuin, trampoline, schommel, noemt maar op...
                            ik heb ook een tuin, trampoline en schommel (maar geen dikke villa)... mag ik nu gaan wandelen of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

het is overal hetzelfde hoor, achteraf als alles bekend is zullen we lessen trekken

goed mogelijk dat boris 'sterft' en in de bunkers gaat

de zweden moet het ook nog overkomen
                              Boris en vooral Trump lachen elk probleem eerst weg, tot ze hun eigen ongelijk zouden moeten toegeven. Dan wordt het moeilijker uiteraard

Ik hoop dat Boris het overleeft, zo'n dood wens je niemand toe.

Comment

• Wat een leuk topic om te lezen
                                Weet je wat ik raar vind , niemand vraagt zich af waarom der niet ene vluchteling dat virus heeft , voor dat probleempje waren ze alle dagen int nieuws , ter land ter zee en in de lucht overal kwamen we ze tegen :-)))))))))))
                                Gisteren een artikel gelezen van een oostenrijkse geleerde "von frietzenwald" die schreef , dit griepje is in de wereld geroepen om andere problemen te verdoezelen, en voor groen links hier weer op zijn poten staat er sterven ook belgen :-((
                                verder geniet ik van lange wandelingen , fietstochten , zondag van de bbq en de rust , en ondanks inventiefs tegendraads karakter houd hij zich zelf aan de opgedragen maatregelen op een normale manier natuurlijk .
                                xxx
                                Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Natuurlijk gemakkelijk van alles in het belachelijke te trekken. Nee ik ben geen hamsteraar en nee ik heb niets tegen mensen met dikke villa’s of sporters.

Ma ik heb wel iets tegen mensen die klagen en zagen, maar zich wel niet aan de regels houden. Nog maar is het bewijs dat sommige niet beseffen in welke crisis we momenteel zitten.

Voor zover de discussie, ik kom hier later nog wel is op terug waarschijnlijk.

Comment

• Om het nog eens over corona en de gevolgen te hebben (de topictitel dus...)

Duitse experts adviseren kopers om te wachten met de aanschaf van een nieuwe auto, omdat bepaalde modellen straks waarschijnlijk veel goedkoper zijn. Al wil dat niet noodzakelijk zeggen dat dat ook voor de Belgische markt zo zal zijn, aangezien die anders functioneert dan de Belgische.

Sommigen zien blijkbaar hoge kortingen aankomen.
                                    Ik denk ook wel dat er zaakjes gaan zijn bij stockwagens. Maar deze sector staat bol van de prijsafspraken zodat 50% echt niet gaat gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                      Wat een leuk topic om te lezen
                                      Weet je wat ik raar vind , niemand vraagt zich af waarom der niet ene vluchteling dat virus heeft , voor dat probleempje waren ze alle dagen int nieuws , ter land ter zee en in de lucht overal kwamen we ze tegen :-)))))))))))
                                      Gisteren een artikel gelezen van een oostenrijkse geleerde "von frietzenwald" die schreef , dit griepje is in de wereld geroepen om andere problemen te verdoezelen, en voor groen links hier weer op zijn poten staat er sterven ook belgen :-((
                                      verder geniet ik van lange wandelingen , fietstochten , zondag van de bbq en de rust , en ondanks inventiefs tegendraads karakter houd hij zich zelf aan de opgedragen maatregelen op een normale manier natuurlijk .
                                      xxx
                                      Het valt me ook op. Voor het corona-gedoe was het iedere dag in het nieuws.

Met Griekenland als uitschieter en Europa die ik-weet-niet-hoeveel miljoen steun gaf. Zo zou Griekenland de buitengrens van de EU kunnen bewaken.

Ik heb snel even gekeken en je vindt er wel verschillende artikelen over terug:

"meer dan 40.000 mensen in de kampen op de Griekse eilanden,"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Om het nog eens over corona en de gevolgen te hebben (de topictitel dus...)

Duitse experts adviseren kopers om te wachten met de aanschaf van een nieuwe auto, omdat bepaalde modellen straks waarschijnlijk veel goedkoper zijn. Al wil dat niet noodzakelijk zeggen dat dat ook voor de Belgische markt zo zal zijn, aangezien die anders functioneert dan de Belgische.

Sommigen zien blijkbaar hoge kortingen aankomen.
                                        Ik denk ook wel dat er zaakjes gaan zijn bij stockwagens. Maar deze sector staat bol van de prijsafspraken zodat 50% echt niet gaat gebeuren.
                                        Daar heb ik het al vaker over gehad, ook met een aantal forumleden. Ik vind het moeilijk in te schatten. Zelf hoop ik ook op mooie deals, dan wissel ik in de zomer/herfst ipv de lente volgend jaar.

De autoverkoop is zo drastisch teruggelopen dat ze wel met een overschot moeten zitten. Aan de andere kant zijn verschillende fabrieken nu ook dicht dus weet ik niet of ze met een zodanige overschot zullen zitten.

Ik heb ook al gehoord dat een aantal werknemers hun nieuwe (te bestellen) bedrijfswagen door hun neus geboord zijn door financiële malaise van het bedrijf. En ze dus eentje "van de parking" moeten kiezen.... Ook dat zorgt dus voor een verminderde verkoop van nieuwe wagens.

Er kan de vraag worden gesteld of mensen in een (aan te komen) economische recessie nog een nieuwe wagen zullen aanschaffen. Vermoedelijk wijken zij uit naar de occasie markt.

Comment

• Ik denk ook dat constructeurs hun verplichte afnames wat gaan temperen.
                                          Als je dealernetwerk massaal op de fles gaat, dan ben je nog verder van huis.
                                          Volgens mij gaan de grootste klappen op de 2dehandsmarkt vallen.

Comment

Working...
                                          X