Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik verwacht kloppen op de 2dehandsmarkt als dit nog lang aan zou houden. Veel mensen kunnen even voort maar niet onbeperkt. En dan gaan tweede wagens of plezierwagens al rapper sneuvelen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Je ziet nu in bijvoorbeeld Oostenrijk de eerste plannen opduiken om gefaseerd de maatregelen terug te draaien.

Zal hier ook wel komen. Volhouden iedereen. Aan alles komt een einde.

Comment

• Hier pas vanaf 4 mei denk ik, 19 april is te kortbij.
        Van Tennis Vlaanderen bericht gehad over aangepaste interclubkalender. Zou nu weekend 23 mei van start gaan. Dus ik veronderstel dat horeca tegen dan ook zal mogen want meeste clubs hebben een cafetaria

Comment

• Van jou ? Of met een erfdienstbaarheid op ?

Ik ben ook nog aan het werk, mijn vrouw ook (al werkt zij 3/4 van thuis uit). We hebben dan ook nog iets van sociaal contact. Ook als we naar de winkel gaan, zien we nog eens andere mensen, en doen we wel eens een klappeke met degene die voor en achter ons in de rij staan (vanop een veilige afstand, wel te verstaan).

Vergeet niet dat de kinderen in andere tijden naar school gaan, te voet, met de fiets, whatever, ze daar een paar uur sport hebben, ze daar kunnen chillen met hun vrienden. Naschools gaan die nog voetballen, dansen, muziekles,... om hun energie kwijt te kunnen. Daar komen ze ook nog in contact met leeftijdsgenoten.
          Nu hebben die NIETS, buiten dat vermaldijde schermpje waarmee ze via Houseparty ofzo nog iets van hun vrienden kunnen horen. Dat wandelingetje met hun ouders is dan ook meer dan welgekomen.
          Je kunt ook niet gaan wandelen in het bos, aan zee, of in een recreatiedomein, maar enkel rond de deur. Logisch dat je dan meer volk wandelen in de (jouw) buurt. Wij wonen in een wijk met doodlopende straten en tussenin heel veel wandel- & fietspaden, en kleine speeltuintjes en sportveldjes(die nu afgesloten zijn) We hebben ook nog nooit zoveel wandelende gezinnen gezien. Ook met kinderen. Ik vind de actie met de beren voor het raam trouwens een heel leuk initiatief. Kinderen gaan niet zo graag gewoon in de buurt wandelen, zeker als ze niet eventjes op een speeltuin of zo kunnen. Die beren maakt dat de kinderen nog iets 'te doen' hebben tijdens een wandeling.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            Hier pas vanaf 4 mei denk ik, 19 april is te kortbij.
            Van Tennis Vlaanderen bericht gehad over aangepaste interclubkalender. Zou nu weekend 23 mei van start gaan. Dus ik veronderstel dat horeca tegen dan ook zal mogen want meeste clubs hebben een cafetaria
            Ga ook eens een gokje doen, tenslotte kijken we uit naar wat positiviteit in plaats van op mekaars kap te zitten:

Ik zie 3 mei als datum voor scholen en bepaalde winkels.

Stelselmatig. Half mei of eind mei voor horeca behalve café’s. Juni voor kleinschalige samenkomsten en dingen die buiten plaats vinden, zoals wekelijkse markten, misschien in de zomer hier en daar een zomerkermis. En hopelijk juli voor internationale reizen al kan dat ook september zijn. In september terugkeer naar normaal.

Dit alles op te volgen met een zeer goede opvolging, veel testen en individuen isoleren.

Van mij mogen ze de scholen trouwens na Pasen opendoen. Zeer weinig kinderen hebben last van
            het virus —> laat ze maar helpen de groepsimmuniteit opbouwen.

Ja, het zijn gokken. Ik weet uiteraard niks dus het kan helemaal anders uitdraaien ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Om het nog eens over corona en de gevolgen te hebben (de topictitel dus...)

Duitse experts adviseren kopers om te wachten met de aanschaf van een nieuwe auto, omdat bepaalde modellen straks waarschijnlijk veel goedkoper zijn. Al wil dat niet noodzakelijk zeggen dat dat ook voor de Belgische markt zo zal zijn, aangezien die anders functioneert dan de Belgische.

Sommigen zien blijkbaar hoge kortingen aankomen.
              Ik denk ook wel dat er zaakjes gaan zijn bij stockwagens. Maar deze sector staat bol van de prijsafspraken zodat 50% echt niet gaat gebeuren.
              Ik wacht vol geduld ja.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Dat geloven ze zelf toch niet. Dus een nieuwe Golf 8 met de opties die ik wil voor 20k.
                Last edited by David67; 07/04/2020, 12:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Dat geloven ze zelf toch niet.
                  In Duitsland verwachten ze een complete instuiking. Gezien dat het jachtterrein is van jou en mij kunnen we er maar bij varen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Zeer weinig kinderen hebben last van het virus
                    Dat is net het grote gevaar.
                    Scholen zijn altijd al de ideale broeihaarden van virussen geweest.
                    Die kinderen komen wel in contact met hun ouders.
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Dat is net het grote gevaar.
                      Scholen zijn altijd al de ideale broeihaarden van virussen geweest.
                      Die kinderen komen wel in contact met hun ouders.
                      Verbod op kinderen bij grootouders brengen tot deze zomer. Mensen die geen alternatief hebben om de kinderen op te vangen, ondersteunen.
                      Kinderen immuniteit laten opbouwen. Jonge ouders ook. En binnen 2-3 maanden kan je ze weer mixen met andere leeftijdsgroepen.

Comment

• Ik verwacht net gouden tijden voor de tweedehands handelaars. Overleven doen die wel nu, leven zelf doen ze wel met het handje-contantje. Na de crisis zal er veel meer aanbod komen daar ben ik wel zeker van met als gevolg dat de prijzen gaan ineen stuiken voor de verkopers maar duurder gaan worden voor kopers.
                        De tijd zal het ons leren.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Trouwens, nog iets anders.
                          Ze leuteren al meer dan een week dat de testcapaciteit is opgevoerd naar 10.000 per dag.
                          Nu zeggen ze dat er in totaal iets meer dan 80.000 zijn uitgevoerd sinds februari, waar zitten al die nietsnutten van journalisten die echte vragen durven stellen?
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            En hopelijk juli voor internationale reizen al kan dat ook september zijn. In september terugkeer naar normaal.

Dit alles op te volgen met een zeer goede opvolging, veel testen en individuen isoleren.
                            Ik heb hier al gevreesd dat we voor 17 mei niet veel werk meer gaan uitspoken maar als pas in juli luchthavens terug opengaan wanneer landen hun grenzen weer openstellen, dat zou betekenen dat we hier al 3.5 maand zonder werk zitten...
                            Waar is mijn roze bril?....

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ik heb hier al gevreesd dat we voor 17 mei niet veel werk meer gaan uitspoken maar als pas in juli luchthavens terug opengaan wanneer landen hun grenzen weer openstellen, dat zou betekenen dat we hier al 3.5 maand zonder werk zitten...

Ik hoop met je mee op vroeger man.

Ga je dadelijk eens een PM sturen trouwens

Comment

Trouwens, nog iets anders.
                                Ze leuteren al meer dan een week dat de testcapaciteit is opgevoerd naar 10.000 per dag.
                                Nu zeggen ze dat er in totaal iets meer dan 80.000 zijn uitgevoerd sinds februari, waar zitten al die nietsnutten van journalisten die echte vragen durven stellen?
                                Klopt. 80.000 per week vanaf nu zou het streefdoel moeten zijn...

Comment

Nog een duwtje nodig?
                                  Voorzichtige eerste schattingen spreken over een totaal budgettair gat van meer dan 50 miljard (enkel voor de gevolgen van corona, zonder het reeds bestaande tekort) voor België en meer dan 40 jaar om dat gat te vullen.
                                  Dat is in de veronderstelling dat we vanaf mei langzaam aan terug naar "iets normaler" gaan.

Comment

waar zitten al die nietsnutten van journalisten die echte vragen durven stellen?
                                    In België wordt de cao van de pers rechttrekt met de overheid gesloten, geven en nemen hè op die manier, je moet zien dat je zwaar beroep hebt en goeie arbeidsvoorwaarden houden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik verwacht net gouden tijden voor de tweedehands handelaars. Overleven doen die wel nu, leven zelf doen ze wel met het handje-contantje. Na de crisis zal er veel meer aanbod komen daar ben ik wel zeker van met als gevolg dat de prijzen gaan ineen stuiken voor de verkopers maar duurder gaan worden voor kopers.
                                      Veel 2dehandshandelaars gaan toch in slechte papieren geraken lijkt me. Vaste kosten lopen door maar er zijn geen inkomsten. Ok voor de grotere meer gevestigde namen maar veel steenwegmarchands gaan in de shit geraken. Grotere dealers zitten meestal samen in een groep en kunnen financieel beter tegen een stootje.

Comment

Ik verwacht net gouden tijden voor de tweedehands handelaars. Overleven doen die wel nu, leven zelf doen ze wel met het handje-contantje. Na de crisis zal er veel meer aanbod komen daar ben ik wel zeker van met als gevolg dat de prijzen gaan ineen stuiken voor de verkopers maar duurder gaan worden voor kopers.
                                        De autokeuring is dicht. Auto’s kunnen niet eens afgeleverd worden. Handje contantje is dus bullshit. De handel ligt volledig stil nu. Meer aanbod is dus minder marge, dat betekent massale falingen in de toekomst.

Comment

• Alsook : Hogere kortingen op nieuwe wagens, wilt zeggen dat er ook een serieuze prijsdruk komt op de gehele tweedehands markt. Of denkt er iemand dat er mensen zijn die voor hetzelfde geld liever een tweedehands dan een nieuwe kopen?

Comment

Working...
                                          X