Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
Veel 2dehandshandelaars gaan toch in slechte papieren geraken lijkt me. Vaste kosten lopen door maar er zijn geen inkomsten. Ok voor de grotere meer gevestigde namen maar veel steenwegmarchands gaan in de shit geraken. Grotere dealers zitten meestal samen in een groep en kunnen financieel beter tegen een stootje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
De autokeuring is dicht. Auto’s kunnen niet eens afgeleverd worden. Handje contantje is dus bullshit. De handel ligt volledig stil nu. Meer aanbod is dus minder marge, dat betekent massale falingen in de toekomst.
Bullshit? Ja nu wel natuurlijk maar niet 2 maanden geleden, begin van’t jaar, vorig jaar en alle jaren daarvoor...
Wat is er mis met minder marge? Tuurlijk is het leuk om vijf wagens per maand te verkopen tegen €2000 winst per voertuig maar kunnen er evengoed 10 gaan worden met elk “maar” €1200 winst.
Ik veronderstel ook dat we meer & meer naar autootjes zullen gaan zoals bij onze noorderburen, uit noodzaak weliswaar.
Zoals ik al schreef, tijd brengt raad maar dat er veel economische slachtoffers gaan vallen staat buiten kijf.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ja we zullen zien hé. Zij zijn niet de enigste met vaste kosten en zonder inkomen. Denk dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Mij lijkt een tweedehands handel in wagens meer perspectieven te bieden dan ene nu met een restaurant.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
hoop ik ook op
Ik veronderstel dat namaz richting de A4/A6-en van deze wereld gaat zoeken. Daar kan je wel wat in vinden denk ik.
Gisteren nog een knappe Q7 V8 TDI zien staan voor 34k en "amper" 84k km
Als je zoekt naar een liefhebbers wagen a la GTS/GT3/Ferrari oid, er weinig gaat veranderen.
Hopelijk wel natuurlijkBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Zal er wel vanaf hangen in welke categorie je zoekt als autoliefhebber, of gewone koper.
Ik veronderstel dat namaz richting de A4/A6-en van deze wereld gaat zoeken. Daar kan je wel wat in vinden denk ik.
Gisteren nog een knappe Q7 V8 TDI zien staan voor 34k en "amper" 84k km
Als je zoekt naar een liefhebbers wagen a la GTS/GT3/Ferrari oid, er weinig gaat veranderen.
Hopelijk wel natuurlijk
Je kent me
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Boris is niet ziek, is gewoon moekes van het werken aan de groeps-immuniteit. Nu Trump nog.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk vind het vooral een hele vreemde conclusie die jij er uit trekt. Ik zie vooral dat er gezegd wordt dat de cijfers vaak gecorrigeerd worden. En dat de cijfers van vandaag voor gisteren en de cijfers van morgen voor gisteren wellicht niet dezelfde zijn, door correcties die er later bij komen. Dat is an sich ook heel logisch als je met "live" cijfers probeert te werken in zo'n groot vakgebied.
Dan zwijg ik nog over de dagelijkse herberekening omdat bepaalde instanties te laat zijn. stop eens met een hand boven die mannen hun hoofd te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Zal er wel vanaf hangen in welke categorie je zoekt als autoliefhebber, of gewone koper.
Ik veronderstel dat namaz richting de A4/A6-en van deze wereld gaat zoeken. Daar kan je wel wat in vinden denk ik.
Gisteren nog een knappe Q7 V8 TDI zien staan voor 34k en "amper" 84k km
Als je zoekt naar een liefhebbers wagen a la GTS/GT3/Ferrari oid, er weinig gaat veranderen.
Hopelijk wel natuurlijk
Iemand met een Ferrari kan ook wel een streep door de rekening krijgen momenteel, waarom niet. Maar zeldzame stukken zullen wel zeldzaam blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Wat is er mis met minder marge? Tuurlijk is het leuk om vijf wagens per maand te verkopen tegen €2000 winst per voertuig maar kunnen er evengoed 10 gaan worden met elk “maar” €1200 winst.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stel dat je de zaak met amper twee man draaiende houdt, verkoper/admin profiel en een handige harry die de wagens schoonmaakt en kleine herstellingen kan doen.
Dat zijn twee bruto lonen van pakweg 4000 euro per maand (dat is zuinig gerekend), huur van de hangar/pand minstens 2000 per maand (vaak een veelvoud daarvan) en dan nog eens je werkingskosten, van schoonmaakproducten tot advertentiekosten etc. Dat kan makkelijk in de duizenden euro's per maand lopen.
Je moet dan ook nog eens zorgen dat je genoeg cash hebt (of kredietwaardigheid bij de bank) om stock aan te kopen.
Als die handelaar door de lockdown 3 maanden moet sluiten is het bij velen al game over.
2000 euro winst per wagen wordt in de (tweedehands)sector als de absolute minimum gezien voor een gezond bedrijf.
In realiteit scheur je aan sommige wagens je broek (slecht ingekocht) en maak je op andere 5000 euro winst.
Hangt er natuurlijk vanaf in welk segment je verkoopt. Aan een Golf ga je geen duizenden euro's verdienen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Ik trek vreemde conclusies? Weet je wat vreemd is, 640 doden in rusthuizen en de bevoegde minister met de rug tegen de muur horen zeggen dat die cijfers waarschijnlijk niet zijn mee gerekend.
Dan zwijg ik nog over de dagelijkse herberekening omdat bepaalde instanties te laat zijn. stop eens met een hand boven die mannen hun hoofd te houden.
Hier probeert men nog een volledig beeld te geven. In vele landen zie je hier helemaal niets van terug, daar telt men dit gewoon niet mee.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Hoe hou ik hun een hand boven het hoofd? Ik ben gewoon niet zo naïef om perfectie te verwachten...
Hier probeert men nog een volledig beeld te geven. In vele landen zie je hier helemaal niets van terug, daar telt men dit gewoon niet mee.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
Een autohandelaar die per maand maar 5 auto's verkoopt gaat niet lang overleven
Stel dat je de zaak met amper twee man draaiende houdt, verkoper/admin profiel en een handige harry die de wagens schoonmaakt en kleine herstellingen kan doen.
Dat zijn twee bruto lonen van pakweg 4000 euro per maand (dat is zuinig gerekend), huur van de hangar/pand minstens 2000 per maand (vaak een veelvoud daarvan) en dan nog eens je werkingskosten, van schoonmaakproducten tot advertentiekosten etc. Dat kan makkelijk in de duizenden euro's per maand lopen.
Je moet dan ook nog eens zorgen dat je genoeg cash hebt (of kredietwaardigheid bij de bank) om stock aan te kopen.
Als die handelaar door de lockdown 3 maanden moet sluiten is het bij velen al game over.
2000 euro winst per wagen wordt in de (tweedehands)sector als de absolute minimum gezien voor een gezond bedrijf.
In realiteit scheur je aan sommige wagens je broek (slecht ingekocht) en maak je op andere 5000 euro winst.
Hangt er natuurlijk vanaf in welk segment je verkoopt. Aan een Golf ga je geen duizenden euro's verdienen.
Je moet mij niet vertellen welke vaste kosten er zijn. Zoals ik hier al eerder schreef, als het wat tegen zit zullen er 3.5 maand geen inkomsten zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNiks te naïef, als je anno 2020 er nog niet in slaagt alles op één lijn te zetten dan moet je maar andere mensen aan het roer zetten die het wel kunnen.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
En wie moet dat wel kunnen? Wat is de "klacht" hier nu precies? Ik ben echt niet mee waarom je er zo zwaar aan tilt dat men de cijfers achteraf nog corrigeert. En dan nog eens ALLEEN DAAROP afgerekend zou moeten worden?
“Plots” zijn er enkel Corona-doden.
Als je weet dat er in België gemiddeld tussen de 250 en 350 doden per dag vallen in normale omstandigheden.
Ze zijn nu zelfs zover dat zij die uit een woonzorgcentrum sterven en de doodsoorzaak niet kennen er gelijk een Corona patiënt van maken. 95% van die mensen zijn niet getest (maar kunnen het wel hebben natuurlijk).
Meer dan waarschijnlijk worden in de zuiders landen die niet meegerekend, waarom niet?, omdat die mensen daar niet naar woonzorgcentra’s gaan (of toch zo massaal niet) en meestal thuis of in een ziekenhuis huis sterven.
Met cijfers kan je alles, of dat nu met statistieken zijn of in een boekhoudkundig. Het zal altijd mooier lijken dan het is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
dat is de aard van de meting
men zegt al bij de meting van de rusthuizen dat er mensen bijzitten die geen besmetting hebben. Maar ook daar kunt ge extrapoleren. Hoeveel gaan er dood in normale omstandigheden, hoeveel nu ten tijde van corona. En dan krijgt ge een gemiddelde. Dat de cijfers niet altijd kloppen is dat ze worden uitgevoerd door mensen in the field. En die zijn volgens mij wel met andere dingen bezig dan doden te tellen. De cijfers zullen trouwens een pak hoger liggen, omdat ook mensen die nu dood gaan niet onder de corona gevallen vallen maar verkeerdelijk worden geïnterpreteerd als andere gevallen. Da's in Italië ook gebeurd trouwens. Als voorbeeld: 23 doden normaal, 158 doden nu waarvan er 43 aan corona werden toegeschreven. Statistisch gezien klopt dat niet omdat je nog altijd met 4 keer meer gevallen zit als je de corona's eruit haalt. Maar nogmaals, het zijn mensen die de data invullen op dit moment. In een later stadium zal men wel de rekenmodellen erop loslaten om een meer genuanceerder beeld te krijgen. Maar op dit moment moeten het er maar mee doen. Exact tellen is nu niet van primair belang. Wel trends onderkennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenAkkoord, maar ik snap niet goed waarom er zo zwaar aan tillen?
En ja ik til daar zwaar aan gezien er beslissingen genomen worden op basis van die cijfers.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
Comment