Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat snap ik, maar is het verschil dan zo groot? Gelijk flappy zegt, het is toch de trend die het belangrijkste is?

Comment

• ge zit op meer dan 5000 80 naast. Dat is in die gevallen haast te verwaarlozen.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Namaz, hoe ist eigenlijk met uw madam?
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
          Namaz, hoe ist eigenlijk met uw madam?
          Positief getest, hoesten en kortademigheid. Afwachten dus.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oei. Sterkte alvast.
            Hopelijk gaat het zonder veel meer voorbij.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ik trek vreemde conclusies? Weet je wat vreemd is, 640 doden in rusthuizen en de bevoegde minister met de rug tegen de muur horen zeggen dat die cijfers waarschijnlijk niet zijn mee gerekend.
              Dan zwijg ik nog over de dagelijkse herberekening omdat bepaalde instanties te laat zijn. stop eens met een hand boven die mannen hun hoofd te houden.
              @flappy ging over 640 mensen, geen 50. Alsof die mensen niet tellen in deze maatschappij.

Fucking Wouter Beke was hem in alle bochten aan het keren om er toch maar uit te geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                Oei. Sterkte alvast.
                Hopelijk gaat het zonder veel meer voorbij.
                Bedankt, we volgen het op.

Comment

@flappy ging over 640 mensen, geen 50. Alsof die mensen niet tellen in deze maatschappij.

Fucking Wouter Beke was hem in alle bochten aan het keren om er toch maar uit te geraken.

Ik denk dat niemand dat bedoeld. En ik duim voor uw wederhelft.

Maar bij oudere mensen is het vaak toch gewoon niet geweten wat de doodsoorzaak is? Ik denk dat er bijvoorbeeld meer mensen op leeftijd sterven MET kanker dan AAN kanker. Wanneer is het gewoon ouderdom? Of wat is gewoon ouderdom, want dat is ook een aftakelen van het lichaam. Terwijl je van een ziekte ook aftakelt. Een klein griepje kan bij verzwakte mensen ook al fataal zijn. Wie weet hoe lang men echt heeft?

Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het lijkt me dat je er veel meer belang aan hecht dan nodig. Daarmee wil ik dan niet gezegd hebben dat men bij woonzorgcentra niet hier heel veel aandacht voor moet hebben natuurlijk. Daar niet van.

Comment

• Namaz : het gaat nog steeds over de manier van tellen. In Brussel en Wallonië werden die mensen erbij gerekend in Vlaanderen nog niet omdat men liever afkwam met exacte cijfers dan met geschatte cijfers. Daarom de sprong van het aantal overledenen de laatste dagen. Dat wil daarom niet zeggen dat die mensen niet belangrijk zouden zijn. Men heeft nu zelfs de precieze cijfers kunnen achterhalen ivm het aantal doden in de verzorgingstehuizen sinds 18 maart. Dat daar een probleem is, is nu wel heel duidelijk geworden. En ik hoop dan ook dat de overheid hier de nodige stappen in gaat nemen, anders gaan we daar een bloedbad zien. Niet alleen bij de bewoners maar ook bij het verzorgend personeel. Men heeft verkeerdelijk op 1 peiler ingezet, namelijk de ziekenhuizen. Maar de rest van het verzorgend personeel is men 'vergeten' (maar zo sterk zou ik het niet willen stellen). Ook veel huisartsen hebben het vlaggen (net zoals in Italië) omdat die vaak in de eerste lijn hebben gezeten toen de ziekte in ons land kwam. Ook witgele kruis is normaal blijven doorwerken in het begin terwijl die toen al beschermd hadden moeten zijn (opnieuw eerste lijn). Hier bij de buren (langs de twee kanten) komt elke dag privé thuisverpleging. Die blijven ook gewoon langskomen op eigen risico. En die hebben niet alle beschermmateriaal dat ze in ziekenhuizen wel hebben. Nogmaals, had overheid ook mee aan moeten denken.
                    Maar ik ben ook de eerste om te zeggen dat niemand had verwacht dat het dergelijke proporties ging aannemen. Net nog in Vandaag geweest: de twee dokters hadden dit op deze schaal niet zien aankomen (ook al viel het in hun ziekenhuis nog redelijk mee). Ik ken een verpleegster van het Virga Jessen in Hasselt die wel overrompelt zijn geweest en elke dag dikke overuren draagt om daarna met schrik terug te gaan naar haar man en twee kindjes. Hoe ge het ook draait of keert, we moeten hier eerst door eer we met de vinger gaan wijzen. En zelfs dat gaat niet helpen gezien de omvang van de crisis. Wat er ook gedaan wordt, het gaat nooit maar dan ook nooit genoeg zijn.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• We mogen hier in mijn ogen toch wel degelijk met de vinger naar China wijzen. Die hebben de cijfers zwaar ondergewaardeerd, volgens mij. En dat gebeurt nog steeds tot op de dag van vandaag.
                      De maatregelen in Wuhan zijn eigenlijk veel later genomen dan bv in NY? dus no way, dat daar maar zo'n laag sterftecijfer is.
                      En zoals hierboven ook al zo vaak gezegd, met statistieken is altijd veel mogelijk. Wat wel en wat niet mee tellen? Hoe gebeurt gegevens vergaring? Allemaal moeilijk te vermijden.
                      Onze demografie en levensstijl werkt natuurlijk ook nog wel eea in de hand, vrees ik. Er zijn weinig meer bourgondische landen als Vlaanderen ter wereld, denk ik. Als het op horeca bezoek aankomt.

Comment

• Wellicht was het virus al in new york eind januari, pas half maart gingen de poppen aan het dansen, tegen dan was het veel te laat. In wuhan was men zich al sneller van
                        het gevaar bewust, iedereen begon daar mondkapjes te dragen..

Wij hebben ons zwaar in de voet geschoten met de lockdown parties. Dat heeft ons de “achterstand” op nederland meteen doen inlopen. En nu zijn er nog steeds lockdown feestjes in het rusthuis, heb ik gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Wellicht was het virus al in new york eind januari, pas half maart gingen de poppen aan het dansen, tegen dan was het veel te laat. In wuhan was men zich al sneller van
                          het gevaar bewust, iedereen begon daar mondkapjes te dragen..

Wij hebben ons zwaar in de voet geschoten met de lockdown parties. Dat heeft ons de “achterstand” op nederland meteen doen inlopen. En nu zijn er nog steeds lockdown feestjes in het rusthuis, heb ik gehoord.
                          Ik weet niet of je al ooit in zo'n Chinese grootstad geweest bent, maar daar gaan mondmaskers écht niet het grote verschil maken hoor. Tel daarbij nog het gebrek aan algemene hygiëne in China. No way dat die cijfers daar zo laag liggen. Ik merk heel goed aan mijn Chinese contacten dat ze ook zéér schaars zijn met info als ik hen daar naar vraag. Wat dat betreft zijn het meesters in doofpot operaties.

In Xian (13 mio) en Yiwu,( 1,2 mio) steden waar ik regelmatig kom, zou zelfs geen enkele besmetting geweest zijn, naar hun zeggen... go figure.
                          Last edited by Bud Wijzer; 08/04/2020, 11:30.

Comment

Tiens, ene van CD&V die zich in 20 bochten wringt om zijn fouten te verdoezelen....

Ach, ik geloof er ook niks meer van. Ze houden veel te veel informatie achter. Af en toe komt zoiets naar boven en dan proberen ze het snel onder de mat te vegen.

Om nog maar te zwijgen over de manier waarop deze "democratische" regering op poten is gezet.
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              We mogen hier in mijn ogen toch wel degelijk met de vinger naar China wijzen. Die hebben de cijfers zwaar ondergewaardeerd, volgens mij. En dat gebeurt nog steeds tot op de dag van vandaag.
                              De maatregelen in Wuhan zijn eigenlijk veel later genomen dan bv in NY? dus no way, dat daar maar zo'n laag sterftecijfer is.
                              En zoals hierboven ook al zo vaak gezegd, met statistieken is altijd veel mogelijk. Wat wel en wat niet mee tellen? Hoe gebeurt gegevens vergaring? Allemaal moeilijk te vermijden.
                              Onze demografie en levensstijl werkt natuurlijk ook nog wel eea in de hand, vrees ik. Er zijn weinig meer bourgondische landen als Vlaanderen ter wereld, denk ik. Als het op horeca bezoek aankomt.
                              Hoe zit dat nu met de correlatie tussen overgewicht en corona ? Ik had het artikel gezien, maar kon het niet lezen omdat het een plus artikel was....
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Ik denk dat we hier in België qua berichtgeving nog absoluut niet mogen klagen. Ik heb ook veel contacten met onze Poolse productieplant. Daar zijn de maatregelen vergelijkbaar met België maar de cijfers ook ongelofelijk laag.

En al die correlaties die nu gemaakt worden, dat is allemaal korte termijn conclusie natuurlijk. Lijkt me nogal logisch dat iemand met een ongezonde levensstijl, meer vatbaar is voor zo'n virus, dan iemand anders. Als je als zwaarlijvige of diabetisch patiënt een goede longontsteking krijg is dat ook een stuk gevaarlijker.

Comment

• dit verontrust mij veel meer:

Zorgverleners worden soms aangemaand om te verhuizen, uit schrik voor besmetting. ‘Te frappant om niet op te reageren’, zegt Els Keytsman van Unia.

solidair? My ass...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    dit verontrust mij veel meer:

Zorgverleners worden soms aangemaand om te verhuizen, uit schrik voor besmetting. ‘Te frappant om niet op te reageren’, zegt Els Keytsman van Unia.

solidair? My ass...
                                    Wtf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      dit verontrust mij veel meer:

solidair? My ass...
                                      WTF man! Ja het egoïsme viert hoogtij. Mensen gaan na de crisis toch eens moeten nadenken over hun gedrag, doen en laten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mensen gaan zéér raar reageren als het op hun gezondheid aankomt hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat we hier in België qua berichtgeving nog absoluut niet mogen klagen. Ik heb ook veel contacten met onze Poolse productieplant. Daar zijn de maatregelen vergelijkbaar met België maar de cijfers ook ongelofelijk laag.

En al die correlaties die nu gemaakt worden, dat is allemaal korte termijn conclusie natuurlijk. Lijkt me nogal logisch dat iemand met een ongezonde levensstijl, meer vatbaar is voor zo'n virus, dan iemand anders. Als je als zwaarlijvige of diabetisch patiënt een goede longontsteking krijg is dat ook een stuk gevaarlijker.
                                          is het niet dat oost-europa gespaard is gebleven omdat die niet allemaal in de skigebieden zaten eind februari?
                                          de uitbraken zijn zeer regionaal, limburg, noord-brabant.. limburgers vinden het zeer gezellig om samen in de bus op skivakantie te gaan.
                                          belgie en nederland zijn er qua besmettingen per inwoner niet zo veel beter aan toe dan italie

Comment

Working...
                                          X