Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

is het niet dat oost-europa gespaard is gebleven omdat die niet allemaal in de skigebieden zaten eind februari?
    de uitbraken zijn zeer regionaal, limburg, noord-brabant.. limburgers vinden het zeer gezellig om samen in de bus op skivakantie te gaan.
    belgie en nederland zijn er qua besmettingen per inwoner niet zo veel beter aan toe dan italie
    Klopt inderdaad ja. Wat mij ook opvalt is dat de donkere vlek met besmettingen rond St Truiden ook begint uit te deinen.
    Als je nu al kijkt naar bv Laakdal en Geel, daar lopen de cijfers ook behoorlijk op.
    Maar anderzijds, Dessel staat nog altijd met 6 besmettingen in die lijst, en ik ken er ondertussen persoonlijk al meer die vastgesteld zijn hier in't dorp.

Cijfers blijven altijd moeilijk te interpreteren op zo'n schaal, sowieso.

Comment

• Hoor net op RTL dat ze in Duitsland al kerstmarkten geannuleerd hebben. Dat is nog meer dan 8 maanden, de vooruitzichten zijn echt niet rooskleurig
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

WTF man! Ja het egoïsme viert hoogtij. Mensen gaan na de crisis toch eens moeten nadenken over hun gedrag, doen en laten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Volgens mij gaat er niet veel veranderen. Sommige blijven gewoon verder doen. Tenzij hier keer een woIII uitbreekt dat er nadien iets zal wijzigen ja maar nu? Tis voor veel mensen niet tastbaar genoeg denk ik.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• wat had iedereen dan gedacht? Dat we na mei alles terug normaal kunnen doen? Werken zal er wel terug van komen, maar vergeet maar al die grote massa events voor de komende maanden.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Volgens mij gaat er niet veel veranderen. Sommige blijven gewoon verder doen. Tenzij hier keer een woIII uitbreekt dat er nadien iets zal wijzigen ja maar nu? Tis voor veel mensen niet tastbaar genoeg denk ik.
            Echt hé! Ik zie nog overal volk dat er zich weinig of niks van aantrekt. Onbegrijpelijk!
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Neen, maar da’s toch wel érg ver om nu al te annuleren. Ja, het kan altijd dat het nodig is, maar wat is er op tegen om die beslissing in september of oktober te nemen?
              Je kan niet 1 dag voor het openen annuleren, dat snap ik ook. Maar bekijk het toch eens week per week of per veertiendaagse...

Nu lijkt het op een opbod van annuleringen. Ik zou het WK in Qatar in 2022 ook al verplaatsen naar 2058 om zeker te zijn....

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik denk dat er vooral ook een angst is, dat de winter een nieuwe golf zal brengen, vooraleer er een vaccin is.

Maar ik vrees toch ook wel dat veel sportmanifestaties niet zomaar terug kunnen gaan georganiseerd worden.
                Vooral alles wat zo in grote stadions door gaat.
                Er wordt in Italië qua grote boosdoener toch vooral naar die CL match gekeken in Milaan bv.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ik denk dat er vooral ook een angst is, dat de winter een nieuwe golf zal brengen, vooraleer er een vaccin is.

Maar ik vrees toch ook wel dat veel sportmanifestaties niet zomaar terug kunnen gaan georganiseerd worden.
                  Vooral alles wat zo in grote stadions door gaat.
                  Er wordt in Italië qua grote boosdoener toch vooral naar die CL match gekeken in Milaan bv.
                  Dat snap ik allemaal wel. Dat wordt uiteraard moeilijk. Nu, misschien worden er effectieve medicijnen gevonden die ervoor zorgen dat mensen minder op intensieve zorgen komen. Misschien vertraagt de verspreiding. Misschien helpt het warme weer. Misschien allemaal ook niet. Zolang we dat niet weten, is het toch echt niet nodig om beslissingen te nemen aangaande november/december van dit jaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    wat had iedereen dan gedacht? Dat we na mei alles terug normaal kunnen doen? Werken zal er wel terug van komen, maar vergeet maar al die grote massa events voor de komende maanden.
                    sommige steenezels zullen blijven doen alsof,tot ze zelf op iz aan de beademing liggen.
                    het valt dan alleen te hopen dat ze anderen niet meesleuren in hun val.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Dat snap ik allemaal wel. Dat wordt uiteraard moeilijk. Nu, misschien worden er effectieve medicijnen gevonden die ervoor zorgen dat mensen minder op intensieve zorgen komen. Misschien vertraagt de verspreiding. Misschien helpt het warme weer. Misschien allemaal ook niet. Zolang we dat niet weten, is het toch echt niet nodig om beslissingen te nemen aangaande november/december van dit jaar?

Lijkt me inderdaad nu al wel een beetje voorbarig, maar het heet niet voor niets Deutsche Gründlichkeit zeker ;-)

Comment

Neen, maar da’s toch wel érg ver om nu al te annuleren. Ja, het kan altijd dat het nodig is, maar wat is er op tegen om die beslissing in september of oktober te nemen?
                        Je kan niet 1 dag voor het openen annuleren, dat snap ik ook. Maar bekijk het toch eens week per week of per veertiendaagse...

Nu lijkt het op een opbod van annuleringen. Ik zou het WK in Qatar in 2022 ook al verplaatsen naar 2058 om zeker te zijn....
                        Ik denk dat je precies want onderschat hoelang op voorhand men bezig is met deze evenementen te organiseren? Zelfs voor een "stom fuif" van een jeugdbeweging, is men een half jaar op voorhand al heel veel aan het regelen. En dat is dan nog een heel beperkt iets tov. een dergelijke kerstmarkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

is het niet dat oost-europa gespaard is gebleven omdat die niet allemaal in de skigebieden zaten eind februari?
                          de uitbraken zijn zeer regionaal, limburg, noord-brabant.. limburgers vinden het zeer gezellig om samen in de bus op skivakantie te gaan.
                          belgie en nederland zijn er qua besmettingen per inwoner niet zo veel beter aan toe dan italie
                          Hier zijn wel een paar mensen niet zo een fan van skiën
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Toch effe nuanceren dat nog niet al de kerstmarkten in Duitsland geannuleerd zijn. Momenteel nog maar 1 in Hagen. Sommige anderen stellen nog even uit voor hun beslissing. Veelbelovend klinkt het wel allemaal niet.

Comment

• Maatregelen moeten verlengd worden tot minstens 1 juni. Zeker niet versoepelen. Opnieuw stijging van ziekenhuisopnames en en verdubbeling van sterftes in leefdtijsgroep 25-45.
                              Hopelijk gaat indien ze niet verlengd worden iedereen staken,dat we aan onze veel te laat gereageerde politici maar eens laten voelen dat gezondheid primeert
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Hoewel het openbaar vervoer lijdt, zit er op de fietsbus normaal aantal mensen

Frequentie is zelfs beetje opgedreven om afstandsregel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Maatregelen moeten verlengd worden tot minstens 1 juni. Zeker niet versoepelen. Opnieuw stijging van ziekenhuisopnames en en verdubbeling van sterftes in leefdtijsgroep 25-45.
                                  Hopelijk gaat indien ze niet verlengd worden iedereen staken,dat we aan onze veel te laat gereageerde politici maar eens laten voelen dat gezondheid primeert
                                  Je hebt je roeping als doemprofeet een beetje gemist...

Comment

Je hebt je roeping als doemprofeet een beetje gemist...
                                    Noem het eerder realist.....hoe meer de tijd vordert hoe meer gelijk ik krijg....het gaat nog lang duren...
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Maatregelen moeten verlengd worden tot minstens 1 juni. Zeker niet versoepelen. Opnieuw stijging van ziekenhuisopnames en en verdubbeling van sterftes in leefdtijsgroep 25-45.
                                      Laat het uit. Zou nog terug willen gaan werken.
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• iedereen heeft daar wel zin in,maar als we dat doen zullen deze maatregelen voor niets geweest zijn

Comment

Er gaan de komende maanden nog mensen sterven dat staat vast. Het enige dat je kan doen is maximale zorg voorzien. Waar BE tot nu toe redelijk goed in slaagt. Maar die doden ontkom je niet aan vooraleer je tot groepsimmuniteit komt. Dus als onze zorgcapaciteit het aankan gaan wij terug versoepelen, lijkt mij de logica zelve.

Staken? Gaan we onszelf ook nog in de armoede storten? Strak plan!
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X