Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Volgens mij gaat er niet veel veranderen. Sommige blijven gewoon verder doen. Tenzij hier keer een woIII uitbreekt dat er nadien iets zal wijzigen ja maar nu? Tis voor veel mensen niet tastbaar genoeg denk ik.
    Neen inderdaad dat is zo. Is natuurlijk een utopie wat ik schreef.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• zouden ze niet beter de dodenaantallen vergelijken met het langjaarlijks gemiddelde?
      bvb indien er iedere dag volgens het langjaarlijks gemiddelde 250 doden vallen, enkel zeggen vandaag zijn er x aantal doden meer door Corona?
      ik denk dat dit dan in een correcter perspectief kan geplaatst worden dan hoe ze het nu doen...
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• het wordt tijd dat men mondmaskers verplicht want dit recente onderzoek is absoluut TERRIFYING

recent onderzoek van het gezaghebbende MIT. Ze maken ons wat wijs met hun 1.5m afstand. Zeker in gesloten ruimten !

Als we allemaal terug aan het werk moeten zonder mondmasker dan gaan we de dieperik in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          het wordt tijd dat men mondmaskers verplicht want dit recente onderzoek is absoluut TERRIFYING

recent onderzoek van het gezaghebbende MIT. Ze maken ons wat wijs met hun 1.5m afstand. Zeker in gesloten ruimten !

Als we allemaal terug aan het werk moeten zonder mondmasker dan gaan we de dieperik in
          Verplichten, allemaal goed en wel maar...

Ik weet wel niet hoe ik aan een mondmasker moet geraken? Overal uitverkocht. Mijn schoonbroer uit Polen gaat er proberen op te sturen, daar zijn er blijkbaar genoeg.

Zolang ze niet op Maggie haar mombakkes trekken ben ik al tevreden Zij is tenslotte verantwoordelijk dat er 6 miljoen vervallen stuks niet vervangen zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vandaag nog is een goed voorbeeld van hoe het niet moet, onze buren, op pensioen, vandaag bezoek van iemand met een koersfiets, om dan samen gezellig iets te drinken op hun terras. En laten wij dan net binnen blijven zodat deze mensen niet zouden besmet geraken... maar dan ben ik wel de zure gebuur volgens jullie... Bellen doe ik niet, ze zijn oud en groot genoeg om zelf te beseffen waarmee ze bezig zijn...

Als wij niet mogen gaan vissen, met paard gaan wandelen, met een drone vliegen, plezierritje met de motor of auto, dan wordt het tijd dat ze die koersfietsen ook maar is van de baan halen! Jammer voor diegene die wel in de buurt blijven, want zo zijn er ook.
            En nee ik ben niet jaloers, ik doe wat er gevraagd wordt, ik heb thuis genoeg om mij bezig te houden, maar hoe sneller dit voorbij is hoe sneller we allemaal weer kunnen doen wat we graag doen!
            Last edited by ; 08/04/2020, 19:06.

Comment

• damagnie

maar als die op +1.5 meter blijven doe ik hetzelfde op het werk, en damagwel

Comment

• Ik heb vooral schrik om wat nog komen gaat.
                Wij zijn een gezin van 4 waarvan 2 personen met een hoog risico (echtgenote met chronische ziekte en hooggevoeligheid aan luchtwegeninfecties en inwonende moeder van bijna 90) en een kind van 10 jaar. In overleg met mijn werkgever ben ik nu ook thuis omdat het risico als bestuurder HST-treinen niet altijd veilig kan uitgevoerd worden. Wij houden ons strikt aan de regels maar eens komt er een dag dat ze de regels zullen lossen en bv. beginnen met het lagere onderwijs terug te openen. Ze weten dat daar besmettingen zullen uit voort komen en kunnen dat niet vermijden maar ze willen vooral dat het gecontroleerd gebeurt. Ik vrees op dat ogenblik voor de veiligheid van mijn gezinsleden...
                Vooraleer er een vaccin is loop ik hier op mijn tenen, denk ik.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Nu maar hopen dat de slimme koppen op deze aardbol snel een vaccin ontwikkeld hebben, want ik vrees dat covid19 een blijverke gaat zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik weet wel niet hoe ik aan een mondmasker moet geraken? Overal uitverkocht. Mijn schoonbroer uit Polen gaat er proberen op te sturen, daar zijn er blijkbaar genoeg.

Zolang ze niet op Maggie haar mombakkes trekken ben ik al tevreden Zij is tenslotte verantwoordelijk dat er 6 miljoen vervallen stuks niet vervangen zijn.
                    heb er daarnet 10 gekocht bij de apotheek. kan een handeltje gaan beginnen denk ik
                    alhoewel ik zelf twijfel aan het nut: pas als iedereen er draagt maakt het echt significant verschil, zodat al de asymptomatische mensen niks (of toch minder) de lucht in sturen.
                    't is gelijk ne roetfilter, ge moet dat op de uitlaat steken en niet op de inlaat.

Comment

Ja inderdaad! Het park waar ik hier op uitkijk, daarvan zijn de bomen hun bladeren weer aan het krijgen. Heb al eens gekeken of ik er daar een paar zie hangen maar zelfs dat niet...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

heb er daarnet 10 gekocht bij de apotheek. kan een handeltje gaan beginnen denk ik
                        alhoewel ik zelf twijfel aan het nut: pas als iedereen er draagt maakt het echt significant verschil, zodat al de asymptomatische mensen niks (of toch minder) de lucht in sturen.
                        't is gelijk ne roetfilter, ge moet dat op de uitlaat steken en niet op de inlaat.
                        Dan heb jij geluk gehad. Ik ben al bij 5 apotheken geweest hier. Tevergeefs! Ook bij Pharmaline niks. Wel op een paar Hollandse sites, maar dat vertrouw ik niet. Kreeg daar ook dadelijk een pop-up dat het door de huidige omstandigheden lang kan duren.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja inderdaad! Het park waar ik hier op uitkijk, daarvan zijn de bomen hun bladeren weer aan het krijgen. Heb al eens gekeken of ik er daar een paar zie hangen maar zelfs dat niet...
                          Je moet hier geen blad voor de mond nemen Gert

Comment

• in mijn kist van de slijpschijf nog net 4 FFP2 maskers gevonden van den Aldi... voor wat het waard is
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              Wel een vermelding waard vind ik....de mensen uit de retail wagen ook hun leven voor ons,mss zelfs nog meer als degene in de zorg,want die kiezen bewust voor een "gevaarlijk" beroep
                              Hier toch nog eens even op terugkomen. Blijkbaar zijn er toch nog wel instanties die ons proberen te doen inzien dat ook deze mensen helden zijn, net als die 4 andere sectoren die op de aanplakborden langs de weg aan bod komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Er gaan de komende maanden nog mensen sterven dat staat vast. Het enige dat je kan doen is maximale zorg voorzien. Waar BE tot nu toe redelijk goed in slaagt. Maar die doden ontkom je niet aan vooraleer je tot groepsimmuniteit komt. Dus als onze zorgcapaciteit het aankan gaan wij terug versoepelen, lijkt mij de logica zelve.

Staken? Gaan we onszelf ook nog in de armoede storten? Strak plan!
                                Laten we de economie in Belgie zo dood mogelijk maken om dan een héél krachtige doorstart te maken. Het verhaal zoals het was,met alle politieke verspilling is ten einde en moet eerst volledig imploderen willen we op lange termijn in iets slaan.

Het is toch duidelijk dat we voor corona aan de weg naar beneden begonnen zijn....

Het belangrijkste dat weg moet is Vlaanderen,Vlaamse kost regering opdoeken
                                Om iets "auto" te zeggen hier,de autofiscaliteit is nadat ze naar Vlaanderen gegaan is pure misdaad.(geen enkele rekening met het reeële vervuilen
                                Belasting op vastgoed,ook iets Vlaamse,opnieuw zware criminaliteit. (Er is geen vermogentaks op spaargeld in het buitenland maar iemand die een tweede woning gebouwd heeft met Belgisch personeel en Belgische producten wordt doodbelast)
                                Situatie in WZC's,het enige wat foutloopt in Belgie...Het enige wat Vlaams in qua gezondheidszorg

Laat ons dit als een kans grijpen om de politieke chaos en de overkost van politici kapot te maken om dat sterker dan ooit opnieuw te starten. Maar nu eerst de gezondheid
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Je moet hier geen blad voor de mond nemen Gert
                                  Ook geen ballenvangers van Maggie... (die zouden meer moeten opvallen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Laat ons dit als een kans grijpen om de politieke chaos en de overkost van politici kapot te maken om dat sterker dan ooit opnieuw te starten. Maar nu eerst de gezondheid
                                    en tussen het compleet lam leggen van onze ongelooflijk hoge welvaartstaat, en het opnieuw creeeren van een nieuw, werkbaar model + een nieuw soortige economie gebaseerd op bloemen en bijen...is de gezondheid van geen tel want er is nix van productiviteit om de dure gezondsheidszorg te sponsoren

maak uzelf nix wijs, hoe minder goed de mensen het hebben, zoveel minder solidariteit zal er zijn
                                    al wil elk radiostation, krant of tv-zender ons het tegendeel doen geloven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

en tussen het compleet lam leggen van onze ongelooflijk hoge welvaartstaat, en het opnieuw creeeren van een nieuw, werkbaar model + een nieuw soortige economie gebaseerd op bloemen en bijen...is de gezondheid van geen tel want er is nix van productiviteit om de dure gezondsheidszorg te sponsoren

maak uzelf nix wijs, hoe minder goed de mensen het hebben, zoveel minder solidariteit zal er zijn
                                      al wil elk radiostation, krant of tv-zender ons het tegendeel doen geloven
                                      wie zegt dat we naar een bloemetjes-bijtjes economie moeten?
                                      we mogen gerust een kapitalistisch systeem blijven behouden....ik hou van veel materialistische dingen hoor,maar vanuit een nieuwe start zoals het Wirshaftswunder.
                                      Eerst nu zien dat het menselijk leed bespaart blijft,dan is de put al diep genoeg om een revolutie te ontketenen,opnieuw naar een Federaal Belgie en dan een herziene fiscaliteit.
                                      Weet je wat wat het bespaart als alle deelregeringen zouden worden afgeschaft?
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• deelregeringen weg...gemeentefusies...1 man = 1 stem...daar zal wel volk voor te vinden zijn, maar het zal vooral in dat vlaanderen zijn wat je zelf verfoeit

(en ge moogt niet vergeten dat we met een oude bevolking zitten itt de duitsers na de oorlog die poten aan hun lijf hadden...wij wijzen naar onze(deel)regeringen voor al wat mis gaat)
                                        Last edited by bobo; 08/04/2020, 20:50.

Comment

• Het concept van de deelregeringen is mislukt door de populisten van NVA. Ik ken persoonlijk (om toch een beetje in "auto" te blijven) een NVA'er die heel zijn leven het koningshuis verfoeid heeft omwille van de zware wagens en de chauffeurs. Nu hij zelf een hoge ambtenaarsfunctie heeft stond er direct een zware Mercedes met chauffeur... Zo hypocriet zijn die mannen van NVA. Ze doen exact in Vlaanderen wat ze de andere in Belgie hebben verweten maar dan nog veel erger....
                                          En ik mag dat zeggen,in 2019 ongeveer 100 000 euro belastingen betaald.....

Comment

Working...
                                          X