Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• of je nu 100000 hebt betaald of een fractie, wij als belg mogen veel zeggen en dat al helemaal, zoveel mensen, zoveel opinies - die er niet toe doen

Comment

• Het wordt bij mij zelfs zo erg dat ik veel meer respect begin te krijgen voor Elio Di Rupo hoewel ik hem zie als mijn complete tegenpool,maar hij zei tenminste rechtuit dat ie in onze zakken zat.
      Die Klote Jambon die steeds komt zeggen (voor de Vlaming,alles voor de werkende Vlaming,...) die zuigt ons nog meer uit en nog oneerlijker en verzwijgt het....
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Laten we de economie in Belgie zo dood mogelijk maken om dan een héél krachtige doorstart te maken. Het verhaal zoals het was,met alle politieke verspilling is ten einde en moet eerst volledig imploderen willen we op lange termijn in iets slaan.

Het is toch duidelijk dat we voor corona aan de weg naar beneden begonnen zijn....

Het belangrijkste dat weg moet is Vlaanderen,Vlaamse kost regering opdoeken
        Om iets "auto" te zeggen hier,de autofiscaliteit is nadat ze naar Vlaanderen gegaan is pure misdaad.(geen enkele rekening met het reeële vervuilen
        Belasting op vastgoed,ook iets Vlaamse,opnieuw zware criminaliteit. (Er is geen vermogentaks op spaargeld in het buitenland maar iemand die een tweede woning gebouwd heeft met Belgisch personeel en Belgische producten wordt doodbelast)
        Situatie in WZC's,het enige wat foutloopt in Belgie...Het enige wat Vlaams in qua gezondheidszorg

Laat ons dit als een kans grijpen om de politieke chaos en de overkost van politici kapot te maken om dat sterker dan ooit opnieuw te starten. Maar nu eerst de gezondheid
        Nu sterven er mensen rondom mij, waarom zou ik er ook nog armoede willen bijnemen??
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Nu sterven er mensen rondom mij, waarom zou ik er ook nog armoede willen bijnemen??
          Dat hoeft toch niet? Er is niets van bezittingen en infrastructuur vernield,de opstart van pakweg September kan snel...maar gaan we dit echt weer gewoon over ons laten komen en werken zonder te zwijgen?
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Dat hoeft toch niet? Er is niets van bezittingen en infrastructuur vernield,de opstart van pakweg September kan snel...maar gaan we dit echt weer gewoon over ons laten komen en werken zonder te zwijgen?
            Als ik niet werk heb ik geen inkomen en in September waarschijnlijk geen werk meer ook niet.
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat is inderdaad wat het vreemde van heel de zaak he. Het is niet dat er plots "niets" meer is. De basisbehoeften zijn er zeker nog allemaal.

Comment

• En als we het virus laten zijn gang gaan zijn we mss dood.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dat is inderdaad wat het vreemde van heel de zaak he. Het is niet dat er plots "niets" meer is. De basisbehoeften zijn er zeker nog allemaal.
                  Daarom dit in the end wel goed komt,integendeel er zal hierdoor een mooie wereld ontstaan....iedereen werkt in zijn huis en tuin....nu volhouden,dan een harde vuist maken en dan is het over twee jaar mss beter dan ooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    En als we het virus laten zijn gang gaan zijn we mss dood.....
                    Het virus gaat hooguit een paar tienduizend slachtoffers maken in ons land, doemdenken hoeft dus niet.

Het idee van economie dat jullie hier voorhouden onttrekt zich volledig aan de internationale context, dat is op geen enkele manier leefbaar wanneer je met zoveel mensen op een kleine oppervlakte woont.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het virus gaat hooguit een paar tienduizend slachtoffers maken in ons land, doemdenken hoeft dus niet.

Het idee van economie dat jullie hier voorhouden onttrekt zich volledig aan de internationale context, dat is op geen enkele manier leefbaar wanneer je met zoveel mensen op een kleine oppervlakte woont.
                      Als jij 10k doden niet een doemscenario vindt.... Ik hoop oprecht dat je ervan gespaard bent,maar zou jij Uw kinderen offeren voor de economie? Ik zeker niet

Comment

Kun je hier wat over uitwijden? Ik snap niet hoe je uit die ene zin "mijn idee van de economie" kunt achterhalen.

Comment

wat is er niet leefbaar om dit systeem te laten omvallen en dan een sterke economie opnieuw op te bouwen?
                          ik zou niet liever willen dat we naar een economie gaan waar we niet doodgemaakt worden door de overheid om het geld dan te verdelen onder een 10tal mensen en een 10tal firma's

Comment

• ik vind het vooral straf dat telewerken blijkbaar nooit ging bij velen en nu plots kan het allemaal wel. 10% minder auto's op de weg en de file is quasi weg. Misschien zou dat eens een goede zijn om door te zetten na de corona.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• telewerken, of wat er voor velen moet voor doorgaan...er ligt veel stil of er is ook niet echt veel vraag...gewoon thuiszitten en doorbetaald worden zolang de bodem van het vat niet is bereikt heet vandaag ook telewerken

niet dat ik het volledig wil afschieten, maar het is op zich op dit specifiek moment ook geen reeele situatie in veel gevallen, maar er is een stap gezet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ik vind het vooral straf dat telewerken blijkbaar nooit ging bij velen en nu plots kan het allemaal wel. 10% minder auto's op de weg en de file is quasi weg. Misschien zou dat eens een goede zijn om door te zetten na de corona.
                                Er zijn ook 1.2 miljoen mensen deeltijds werkloos.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

ik vind het vooral straf dat telewerken blijkbaar nooit ging bij velen en nu plots kan het allemaal wel. 10% minder auto's op de weg en de file is quasi weg. Misschien zou dat eens een goede zijn om door te zetten na de corona.
                                  Allemaal goed en wel, dat telewerken. Ik deed dat al af en toe, eens een voor- of namiddag. Rustig wat administratie doen. Mails beantwoorden. Maar ik mis het ‘kantoorleven’: Face 2 face contact met klanten, koffiekletsen, ... dit hoeft voor mij niet te blijven duren. M’n productiviteit is ook veel hoger op kantoor.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Hier sé, dat is wat anders dan die halfbakken regelgevingen hier in België: https://greece.greekreporter.com/202...d-on-highways/

Stukje eruit:
                                    "This means that if a resident of Thessaloniki is stopped by police in Larissa, for example, he or she will have to pay €300 in fines. Additionally, the number plate of the vehicle will be seized by the state for sixty days and the individual(s) will be obliged to return to their place of origin."

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Allemaal goed en wel, dat telewerken. Ik deed dat al af en toe, eens een voor- of namiddag. Rustig wat administratie doen. Mails beantwoorden. Maar ik mis het ‘kantoorleven’: Face 2 face contact met klanten, koffiekletsen, ... dit hoeft voor mij niet te blijven duren. M’n productiviteit is ook veel hoger op kantoor.
                                      niemand zegt dat ge dat elke dag moet doen.

In mijn vorige job kon ik makkelijk enkele dagen per week thuis werken (en deed ik veel meer dan op de bureau)... tot ik een andere manager kreeg die thuiswerkers lamzakken noemde. Als iedereen die het kan een paar dagen per week thuis zou kunnen werken, zou de impact op het verkeer zichtbaar zijn. De files gaan niet weg zijn, wel korter.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

in mijn kist van de slijpschijf nog net 4 FFP2 maskers gevonden van den Aldi... voor wat het waard is
                                        Ik gebruik deze, al die andere maskers en mondkapjes sluiten toch niet 100% aan op je gezicht.

http://
                                        Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Vandaag nog is een goed voorbeeld van hoe het niet moet, onze buren, op pensioen, vandaag bezoek van iemand met een koersfiets, om dan samen gezellig iets te drinken op hun terras. En laten wij dan net binnen blijven zodat deze mensen niet zouden besmet geraken... maar dan ben ik wel de zure gebuur volgens jullie... Bellen doe ik niet, ze zijn oud en groot genoeg om zelf te beseffen waarmee ze bezig zijn...

Als wij niet mogen gaan vissen, met paard gaan wandelen, met een drone vliegen, plezierritje met de motor of auto, dan wordt het tijd dat ze die koersfietsen ook maar is van de baan halen! Jammer voor diegene die wel in de buurt blijven, want zo zijn er ook.
                                          En nee ik ben niet jaloers, ik doe wat er gevraagd wordt, ik heb thuis genoeg om mij bezig te houden, maar hoe sneller dit voorbij is hoe sneller we allemaal weer kunnen doen wat we graag doen!
                                          Gisteren hadden ze het in het nieuws dat besmetting mogelijk is als je te dicht achter of een andere fietser kruist, zelfs op 1.5 meter, wat heel logisch is.
                                          Als ik fiets let ik daar goed voor op en fiets niet waar het te druk is, neem vooral grote wegen, er is nu toch niet veel verkeer.
                                          En met onze oldtimer mogen we dan geen toerke doen terwijl er totaal geen kans is op besmetting.
                                          Z4 M40i

Comment

Working...
                                          X