Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het verbaast mij nog steeds dat er niet zo heel veel geweten is over hoe het virus juist zich verspreidt, als je dat goed in kaart kan brengen weet je ook perfect welke maatregelen zin hebben en welke niet.
    Als anderhalve meter afstand houden en handen wassen volstaat, zou het aantal nieuwe besmettingen snel naar 0 moeten zakken, maar dat is niet het geval.
    Als het super besmettelijk zou zijn (en zich via de lucht snel verspreiden), dan zou iedereen het nu hebben, wat ook weer niet het geval is.

In Nederland zijn een aantal zaken wel toegelaten (mensen thuis bezoeken, plezierritjes, geloof dat winkels daar ook open zijn), toch evolueert het daar niet slechter dan bij ons (ziekenhuisopnames zakken).
    Jaap Van Dissel (voorzitter RIVM, die weet wel waarover hij spreekt) beweert nu dat het virus zich voornamelijk verspreidt doordat het virus zich in eerste instantie in je neus vermenigvuldigt, en je komt wel eens met je handen aan je neus, en dan raak je weer iets anders aan, zo kunnen anderen het ook op de handen krijgen. Dit geldt vooral voor mensen die nog niet echt ziek zijn, maar wel af en toe ne keer hun neus moeten snuiten, dus bij die mensen zit het nog niet in de luchtwegen en dus ook niet in de uitgeademde lucht.
    Als dat klopt, is het risico dus zeer beperkt dat je door in het park te wandelen besmet raakt.

https://www.youtube.com/watch?v=qMwdjDUZH4Y -> zeer interessante uiteenzetting, daar leer ik meer mee dan in onze dagelijkse persconferenties.
    Last edited by sunking; 09/04/2020, 13:53.

Comment

• en er zijn er net anderen die overtuigend bewijs zien van dat het wel in de lucht zit en daardoor besmetting veroorzaakt. Daarom de noodzaak tot goed ventileren als men met verschillende mensen in de ruimte zit.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik vrees oprecht een clash binnenkort tss onze bevolking, als er stillekes-aan terug wordt aangemaand om te gaan werken...je hebt een groot deel die terug aan de slag willen om hun volle pree natuurlijk te hebben...maar ook omdat ze beseffen dat de remedie erger wordt in tjd als de kwaal en we onze kinderen hun toekomst hypothekeren...en je hebt een groot deel die willen wachten op 0-risico en die alle moeite zullen doen om gezond te blijven - das nobel - maar ziek worden en onder de max capaciteit blijven van onze zorg is ook nobel want het helpt de maatschappij vooruit

tis en blijft een oorlogsituatie waar doden vallen die we niet willen
        Je vergeet nog een deel , degene die maar wat graag zoveel mogelijk aan het staatsinfuus gaan proberen te hangen.... We gaan er allemaal moeten mee leren omgaan en zo snel als mogelijk op een andere manier ons werk gaan doen willen we er niet voor zorgen dat onze kinderen de rest van hun leven gaan dik mogen bijdragen om deze crisis op te lossen....
        Vaststelling vandaag is dat er heel veel zijn die dit als een leuke betaalde vakantie ervaren ...
        Last edited by Audidriver; 09/04/2020, 14:23.

Comment

• vragen bij groepsimmuniteit en opgebouwde weerstand

Een eerste studie bij herstelde covid-patiënten met milde klachten plaatst vraagtekens bij het idee dat iedereen die ziek is geweest, immuniteit opbouwt tege...
          www.peugeotforum.be

Comment

• misschien al eens gepasseerd

mogelijk medicijn op basis van plasma van besmette patiënten

New Yorkse onderzoekers hopen dat plasma rijk aan antilichamen patiënten kan weghouden van de intensieve zorgafdeling.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              en er zijn er net anderen die overtuigend bewijs zien van dat het wel in de lucht zit en daardoor besmetting veroorzaakt. Daarom de noodzaak tot goed ventileren als men met verschillende mensen in de ruimte zit.
              jep. gelijk in dat koor in amerika, die nog repeteerden en twee weken later was de helft ziek. en daar zijn geen handjes geschud of dergelijke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                "“Iedereen die tot een risicogroep behoort, zoals zestig-plussers en zwangere vrouwen, of wie samenwoont met iemand uit de risicogroep moet verplicht thuis blijven tot het aantal nieuwe besmettingen een tijd op nul staat."

Ik dacht dat er toch ook genoeg 30-50-igers op intensieve lagen?
                Gewoon gokje wagen dan?

Ik vind het toch maar een heel dom voorstel.
                We moeten inderdaad terug gecontroleerd aan het werk gaan, maar dat hangt van 1 ding: capaciteit in de ziekenhuizen.
                Alle andere voorstellen betekenen mensen onnodig slachtofferen voor economisch gewin.
                Extra vraag daarbij is: gaan we de extra gemaakte capaciteit hiervoor gebruiken, of gaan we eerst afbouwen naar de normale capaciteit en die als maatstaf nemen?
                En extra moeilijkheid om dit gecontroleerd te doen is dat ons cijfer materiaal altijd 2 weken achterloopt. Lijkt mij dus het zinnigste om de normale capaciteit van de ziekenhuizen als maatstaf te nemen zodat we nog reserve hebben voor het geval het cijfermateriaal foutief was.

Ander punt is beter testen: er zijn waarschijnlijk al heel wat personen die reeds corona gehad hebben, maar geen of lichte symptomen hebben gehad.
                Zij kunnen reeds terug aan het werk gaan. Maar dan moeten we hen wel eerst kunnen testen!

Dus zo lang we niet voldoende kunnen testen en de ziekenhuizen nog boven normale capaciteit zittten: blijf in uw kot!
                Ik denk dat de virologen zonder het uitdrukkelijk te zeggen deze strategie toepassen.
                Uiteindelijk moeten we die groepsimmuniteit halen, maar liefst goed gespreid, want alles dicht houden tot er een vaccin is gaat te lang duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Je vergeet nog een deel , degene die maar wat graag zoveel mogelijk aan het staatsinfuus gaan proberen te hangen.... We gaan er allemaal moeten mee leren omgaan en zo snel als mogelijk op een andere manier ons werk gaan doen willen we er niet voor zorgen dat onze kinderen de rest van hun leven gaan dik mogen bijdragen om deze crisis op te lossen....
                  Vaststelling vandaag is dat er heel veel zijn die dit als een leuke betaalde vakantie ervaren ...
                  Daar heb ik ook een dubbel gevoel bij.
                  Als je wat meer verdient, en ze zetten je zoals ik op 20-30% tijdelijke werkloosheid, dan verlies je direct honderden euro's per maand. Ik kan daar wel een tijdje tegen en vind die maatregel ook terecht omdat die in de eerste plaats bedoeld is om ontslagen te vermijden.
                  Maar als je amper 100-200€ minder hebt per maand, en je mag de hele dag fortnite spelen, en je hebt geen kosten aan benzine...

Je komt dan telkens terug bij het punt dat de laagste lonen (voor belangrijke maar toch basisjobs) gewoon te laag zijn. Werkloosheidsvergoedingen verder verlagen wordt ook zinloos, anders kan je er helemaal niks mee doen. Ik weet echt niet hoe mensen kunnen leven van 1300€ netto als alleenstaande bv met 1-2 kinderen, zeker als er eerst nog huur moet betaald worden.

Ik kan best begrijpen dat een poetsvrouw in een goed besmet rusthuis met 2 kindjes thuis niet voor 100€ netto meer haar gezondheid wil gaan riskeren.

Voor dat bijdragen later.... ik denk dat ze gewoon geld gaan bijdrukken en trachten de inflatie aan te zwengelen. Maar dan is de brave spaarder die niet slim genoeg is om iets te beleggen of te investeren in een verhuurappartement weer de klos. Maar dat zal toch een manier zijn om de staatschuld te laten weg smelten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                    Werd al voldoende gezegd intussen, 70-80% gaat het sowieso krijgen in een of andere vorm. Nu rekt men het in de tijd maar naarmate die tijd vordert gaat men toch prioriteiten (economie vs. gezondheidszorg) noodgedwongen moeten herzien. Het wordt ook steeds moeilijker om één en ander maatschappelijk te blijven verkopen wanneer je IC-capaciteit zelfs op de piek nog niet met de helft bezet is en de uitstroom de instroom blijft overstijgen.
                    Capaciteit in bedden is groter dan de capaciteit in mensen.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• goedkoper dan een mondmasker. Gewoon opblazen afhankelijk van hoever je uit je deur gaat

Comment

vragen bij groepsimmuniteit en opgebouwde weerstand

https://www.eoswetenschap.eu/gezondh...-immuniteit-op
                        En men is er ook nog niet uit of dit virus dezelfde techniek toepast als bijvoorbeeld het Dengue virus (knokkelkoorts). Als je daar het risico loopt 2de keer een besmetting van dezelfde stam te hebben dan loopt het meestal falikant af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Blij dat ik eerst doorgelezen heb ik in het topic. Ik ging dit immers ook nog aanhalen. Als ik sommige stories op instagram zie passeren, van technisch werklozen, maar ook van bepaalde thuiswerkers, dan is dat precies een zomervakantie, maar dan met beter weer. Over de middag een barbecue'tje, midden de week, grote kuis doen, in de tuin werken, spelen met de kinderen,.... (en ook veel klagen dat de kinderen lastig zijn, trouwens).
                          Zie maar naar de files aan het containerpark: dat is niet van thuis op je computer te werken en videoconferencing te doen.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Blij dat ik eerst doorgelezen heb ik in het topic. Ik ging dit immers ook nog aanhalen. Als ik sommige stories op instagram zie passeren, van technisch werklozen, maar ook van bepaalde thuiswerkers, dan is dat precies een zomervakantie, maar dan met beter weer. Over de middag een barbecue'tje, midden de week, grote kuis doen, in de tuin werken, spelen met de kinderen,.... (en ook veel klagen dat de kinderen lastig zijn, trouwens).
                            Zie maar naar de files aan het containerpark: dat is niet van thuis op je computer te werken en videoconferencing te doen.
                            wat moet je anders doen als ge uw kot niet uit moogt? k vind het wel logisch dat ge dan uw tijd toch nog plezant en/of zinvol probeert te vullen, zoals idd ne keer uw rommel van de zolder halen, wat ge al 10 jaar van plan waart maar nooit tijd voor had.

Comment

• geen probleem dat de mensen dit doen - die op werkloosheid zijn gevallen, voor alle duidelijkheid.
                              Ik sprak onlangs echter met een ondernemer die aan het kijken was om zijn business weer op gang te trekken, maar hij kreeg dus tegenwind van zijn personeel: ze waren thuis aan het klussen, en bleven dat liever doen, dan terug aan de slag te gaan.

Ook sommige thuis'werkers' nemen het er nogal van. En het zijn vooral die op mijn zenuwen werken met hun instagram's. Ik vind het zelfs niet slim van hen omdat te doen.
                              Eentje zette zelfs een foto online waarbij één van haar dochters spelletjes zat te spelen op de laptop van haar werk, tijdens de normale werkuren.
                              Last edited by A160; 09/04/2020, 16:05.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

net foto's gezien van gisteren in Brugge

daar was precies van een lock down niet veel sprake
                                Ik zag gisteren dat ze op de matrixborden boven snelwegen het woord: geen "ESSENTIËLE" verplaatsingen al vervangen hadden door "ONNODIGE" Waarschijnlijk was het eerste woord al te hoog gegrepen om te kunnen begrijpen voor velen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Jaap Van Dissel (voorzitter RIVM, die weet wel waarover hij spreekt) beweert nu dat het virus zich voornamelijk verspreidt doordat het virus zich in eerste instantie in je neus vermenigvuldigt, en je komt wel eens met je handen aan je neus, en dan raak je weer iets anders aan, zo kunnen anderen het ook op de handen krijgen. Dit geldt vooral voor mensen die nog niet echt ziek zijn, maar wel af en toe ne keer hun neus moeten snuiten, dus bij die mensen zit het nog niet in de luchtwegen en dus ook niet in de uitgeademde lucht.
                                  Als dat klopt, is het risico dus zeer beperkt dat je door in het park te wandelen besmet raakt.

https://www.youtube.com/watch?v=qMwdjDUZH4Y -> zeer interessante uiteenzetting, daar leer ik meer mee dan in onze dagelijkse persconferenties.
                                  Aub, dat is iets wat virologen hier in België 3, 4 weken geleden ook al op televisie hebben zitten verkondigen. Blijf van uw gezicht af! Niets nieuws onder de zon dus.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De lockdown vertaalt zich duidelijk in onze bewegingen op de weg. Iedereen haalt de fiets van onder het stof en het aantal auto’s op de baan daalt drastisch. Daar kan een stad als Antwerpen op inspelen, vinden verschillende mobiliteitexperts. “De Waaslandtunnel kan voorlopig opengesteld worden voor fietsers en een rijvak op de Mechelsesteenweg zou beter dienst doen als fietspad”, luiden enkele van hun voorstellen.

nog best een stevige helling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      geen probleem dat de mensen dit doen - die op werkloosheid zijn gevallen, voor alle duidelijkheid.
                                      Ik sprak onlangs echter met een ondernemer die aan het kijken was om zijn business weer op gang te trekken, maar hij kreeg dus tegenwind van zijn personeel: ze waren thuis aan het klussen, en bleven dat liever doen, dan terug aan de slag te gaan.

Ook sommige thuis'werkers' nemen het er nogal van. En het zijn vooral die op mijn zenuwen werken met hun instagram's. Ik vind het zelfs niet slim van hen omdat te doen.
                                      Eentje zette zelfs een foto online waarbij één van haar dochters spelletjes zat te spelen op de laptop van haar werk, tijdens de normale werkuren.
                                      Mensen zijn niet altijd even slim. Een collega van me, ik ben z'n directe baas, voegt me toe op FB. Een paar weken later valt ie ziek thuis met z'n rug. Post hij foto's Op FB dat hij z'n schoonpa in de rolstoel aan het voortduwen is tijdens een bezoek aan Planckendael. Tja....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Aub, dat is iets wat virologen hier in België 3, 4 weken geleden ook al op televisie hebben zitten verkondigen. Blijf van uw gezicht af! Niets nieuws onder de zon dus.

ja, maar toen werd ook gezegd dat het vooral door het hoesten kwam dat het virus in de omgeving terecht komt. dus bij mensen die al symptomen hebben. dat mensen zonder symptomen het virus via de neus naar buiten brengen, is volgens mij hier nog niet benadrukt geweest.
                                        het is ook een rationele verklaring waarom mondkapjes niet dé oplossing zijn (terwijl er nu nog de perceptie bestaat dat het vooral vanwege het tekort is dat ze niet aangeraden worden).
                                        Last edited by sunking; 09/04/2020, 16:47.

Comment

misschien al eens gepasseerd

mogelijk medicijn op basis van plasma van besmette patiënten

https://www.eoswetenschap.eu/gezondh...-levens-redden
                                          Dat kan helpen, maar niet altijd.
                                          Het gaan hem om de antistoffen die in dat plasma zitten, maar bij sommige mensen zit het probleem er net in dat hun eigen imuun systeem in overdrive is gegaan en het eigen lichaam aan het aanvallen is, wanneer je die mensen dat plasma gaat toedienen word dat bijna zeker hun dood.

(Heb ik enkele dagen terug via een link op een ander forum gelezen, maar kan het nu niet direct terug vinden)
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X