Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Als ik naar de supermarkt of apotheker ga bv. In veel landen is het trouwens al verplicht, maar daar zijn ze dan ook zonder al te veel problemen verkrijgbaar. Ik kan eventueel eens naar Maggie bellen
    wat ze in oostenrijk enzo doen lijkt mij zeer zinvol, maar ik heb nu geen zin om als quasi enige met masker in de supermarkt te gaan rondlopen, het personeel draagt er zelf geen...
    de apothekeres ook niet, daar staat gewoon zo'n plexi glaske van een halve meter breed op de toog, veel gaat dat niet helpen.
    dus ik hou mij gewoon aan de regel anderhalve meter afstand overal, en als ik toch iemand dichtbij passeer dan adem ik niet in.

Comment

• De Zweden doen niets - 0 - benieuwd...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        De Zweden doen niets - 0 - benieuwd...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        da's ook weer niet helemaal waar, winkels en cafes zijn open, maar je moet wel afstand houden, in cafe's niet aan de toog gaan zitten maar aan een tafeltje.
        evenementen met meer dan 50 personen zijn verboden.
        kleuterscholen zijn open maar die kinderen worden toch niet ziek - en wellicht zijn ze ook niet besmettelijk als ze het zelf binnenrkijgen.
        vergeet niet dat het vanuit virologisch standpunt weinig zin heeft om scholen te sluiten.
        hun aantal besmettingen en overlijdens gaan ook snel omhoog nu, als dit blijft verdubbelen elke week dan zal er ook harder ingegrepen moeten worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ja dan zijn ze zeker zinvol! heb je symptomen? hopelijk snel genezen!
          Geen geur en smaak, daar stopt het voor mij. Covid-19 light noem ik mijn versie.
          Mijn vriendin heeft last van veel en zwaar hoesten, kortademigheid, slap op de benen en hoofdpijn.

We staan in contact met 5 andere besmette gezinnen en het is een vrij gevarieerd aanbod aan symptomen. Zeer merkwaardig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

wat ze in oostenrijk enzo doen lijkt mij zeer zinvol, maar ik heb nu geen zin om als quasi enige met masker in de supermarkt te gaan rondlopen, het personeel draagt er zelf geen...
            de apothekeres ook niet, daar staat gewoon zo'n plexi glaske van een halve meter breed op de toog, veel gaat dat niet helpen.
            dus ik hou mij gewoon aan de regel anderhalve meter afstand overal, en als ik toch iemand dichtbij passeer dan adem ik niet in.
            Voor die paar keer per week dat ik mij in die situaties begeef kan mij dat niet schelen hoe ik rondloop, ik zou mij er veiliger door voelen. Ik zie regelmatig mensen met een mondmasker, zeker hier in Limburg en de vraag ernaar in mijn omgeving is groot. Enkel mensen met virusgevoelige beroepen hebben er, wat ik dan ook heel normaal vind dat zij de voorkeur krijgen.

In Polen hebben de mensen de tijd tot na Pasen om zich in orde te stellen want vanaf dan zijn ze daar ook verplicht, net als in Tsjechië trouwens waar het al langer moet. In de grote Poolse steden zijn ze zelfs in een automaat verkrijgbaar. Mondmaskers genoeg overal, behalve hier bij Maggie

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• dat zijn mss die afgekeurde die ze nu in die automaten steken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                dat zijn mss die afgekeurde die ze nu in die automaten steken
                Dat kan niet hé, die heeft Maggie laten vernietigen. Eerder zelf opgegeten denk ik
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Maggie zal ons wel vanalles wijs maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Maggie zal ons wel vanalles wijs maken
                    Niet alleen Maggie

Comment

• nederland, frankrijk, duitsland...allemaal onze buren zijn ze al belazerd met foute chinese maskers, het is niet anders

en ook frankrijk smeet zijn stock weg...voor de walen die op ons maggie haar kap zitten
                      [VIDÉO] À LA LOUPE – Mais où sont donc passés les masques FFP2 permettant de se protéger contre le virus du Covid-19 ? Selon Olivier Véran, ministre des Solidarités et de la Santé, l'Etat n'a plus de stock stratégique en raison de décisions prises par ses prédécesseurs. LCI fait le point sur ce nouvel imbroglio en pleine épidémie de coronavirus. - Comment la France est passée d'un stock d'Etat de 723 millions de masques FFP2 à la pénurie (Santé et bien être). TF1 INFO

over datum zijn ze toch niet bruikbaar

duitsland
                      Hochwertige Atemmasken sind in der Corona-Krise knapp. Die Bundesregierung kauft im Ausland ein - und will zugleich die Produktion im Land fördern. Dabei gibt es längst heimische Hersteller. Von Jasper Steinlein.

​​​​​​​

Comment

• Bericht gekregen van t'werk, niet vroeger dan 4 Mei terug werken.
                        Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          nederland, frankrijk, duitsland...allemaal onze buren zijn ze al belazerd met foute chinese maskers, het is niet anders

en ook frankrijk smeet zijn stock weg...voor de walen die op ons maggie haar kap zitten
                          [VIDÉO] À LA LOUPE – Mais où sont donc passés les masques FFP2 permettant de se protéger contre le virus du Covid-19 ? Selon Olivier Véran, ministre des Solidarités et de la Santé, l'Etat n'a plus de stock stratégique en raison de décisions prises par ses prédécesseurs. LCI fait le point sur ce nouvel imbroglio en pleine épidémie de coronavirus. - Comment la France est passée d'un stock d'Etat de 723 millions de masques FFP2 à la pénurie (Santé et bien être). TF1 INFO

over datum zijn ze toch niet bruikbaar

duitsland
                          Hochwertige Atemmasken sind in der Corona-Krise knapp. Die Bundesregierung kauft im Ausland ein - und will zugleich die Produktion im Land fördern. Dabei gibt es längst heimische Hersteller. Von Jasper Steinlein.
                          Maggie heeft niet alleen voor de Walen een onvergeeflijke fout gemaakt. Ze heeft gewoon bespaard op de volksgezondheid lang voor er van Corona sprake was. Die 6 miljoen vervallen maskers moesten 2 jaar geleden gewoon vervangen worden, punt!

​​​​​​​Er zijn politici voor minder moeten opstappen maar ik begrijp dat dit momenteel in deze situatie geen optie is.

Het is trouwens niet het eerste lijk wat op haar ministerie uit de kast valt

​​​​​​​En in die 'belazerde' landen zijn ondertussen wel maskers beschikbaar voor de gewone burger.

Comment

• ja, ook chinese die vooral pro-forma helpen

Comment

• maskers beschermen jezelf niet hé, is enkel om te vermijden dat je anderen besmet (mocht je zelf besmet zijn tenminste)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                maskers beschermen jezelf niet hé, is enkel om te vermijden dat je anderen besmet (mocht je zelf besmet zijn tenminste)
                                Geen overbodige luxe dus vermits bijna niemand weet of ze zelf besmet zijn.

Comment

• Als je de voorbije 4 weken alleen contact had met je eigen gezinsleden (en zij dus ook alleen met jou) dan zie ik niet goed in hoe je besmet zou kunnen zijn?

Comment

Als je de voorbije 4 weken alleen contact had met je eigen gezinsleden (en zij dus ook alleen met jou) dan zie ik niet goed in hoe je besmet zou kunnen zijn?
                                    Wrong, als een van de gezinsleden werkt in de zorg is de kans gewoon groot. Zo is het bij ons gegaan. Hielden ons aan alle voorschriften en toch hebben we prijs, de verdediging is maar zo goed als de zwakste schakel. En we weten ondertussen dat dit bij de zorg een probleem is. Kijk maar naar de rusthuizen nu

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• groepsimmuniteit is blijkbaar moeilijk haalbaar

wel betalend artikel

In een sterk getroffen Duits gebied is intussen 15 procent van de bevolking immuun voor sars-CoV-2. Dat is Een ontnuchterend weinig voor wie gehoopt had dat de epidemie vanzelf zou uitdoven.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Maggie heeft niet alleen voor de Walen een onvergeeflijke fout gemaakt. Ze heeft gewoon bespaard op de volksgezondheid lang voor er van Corona sprake was. Die 6 miljoen vervallen maskers moesten 2 jaar geleden gewoon vervangen worden, punt!

​​​​​​​Er zijn politici voor minder moeten opstappen maar ik begrijp dat dit momenteel in deze situatie geen optie is.

Het is trouwens niet het eerste lijk wat op haar ministerie uit de kast valt

​​​​​​​En in die 'belazerde' landen zijn ondertussen wel maskers beschikbaar voor de gewone burger.
                                        ik dacht dat de besparingen in gezondheidszorg al enkele deccenia bezig zijn, blauw, rood, geel, groen oranje, gelijk wie er in de regering zat, deed duchtig mee
                                        (mocht ik nog een kleurke vergeten zijn, tis ni met opzet...)
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als je de voorbije 4 weken alleen contact had met je eigen gezinsleden (en zij dus ook alleen met jou) dan zie ik niet goed in hoe je besmet zou kunnen zijn?
                                          Ga je niet naar de winkel dan? Jij of je gezinsleden kunnen besmet zijn zonder ziek te zijn en dus ook zonder het te weten. Ik vind zo' n mondmasker zeker niet overbodig en in de rest van de wereld vinden ze dat blijkbaar ook niet.

En jij spreekt hier voor jezelf terwijl er heel veel mensen niet in zo'n ideale situatie zitten of nog erger, zoals sommigen het zich helemaal niet aantrekken want hun overkomt toch niks

Comment

Working...
                                          X