Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer gaan we nu eindelijk eens naar een echte lockdown ipv die extra vakantie zonder controle.
    Aveve dicht,containerparken dicht,warenhuizen enkel voeding laten verkopen,....dat gaat het enige zijn dat helpt....maar nee,de meesten denken toch aan ontspanning en economie he....weer 327 doden op hun rekening
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Wanneer gaan we nu eindelijk eens naar een echte lockdown ipv die extra vakantie zonder controle.
      Aveve dicht,containerparken dicht,warenhuizen enkel voeding laten verkopen,....dat gaat het enige zijn dat helpt....maar nee,de meesten denken toch aan ontspanning en economie he....weer 327 doden op hun rekening
      daar ben k het niet mee eens. die 327 doden zijn voor een groot deel in de rusthuizen, vanaf het daar binnen zit kunt er niks meer tegen doen, dat dit ging gebeuren was quasi onvermijdelijk, tenzij als het zorgpersoneel als marsmannetjes hadden ingepakt.
      door op een meter naast iemand anders te zitten op een bankje ga je geen oudjes infecteren, maar veel zorgmedewerkers hadden al voor de lockdown de besmetting opgelopen want zij hebben ook een sociaal leven...
      in nederland zijn de regels soepeler en het gaat daar niet slechter dan hier. mensen thuis bezoeken mag daar nog, maar je moet afstand houden.
      het grootste verschil wordt gemaakt door grotere bijeenkomsten te verbieden, veel mensen bij elkaar geeft veel besmettingen.
      naar de aveve gaan kan perfect als je de anderhalve meter afstand in acht neemt. ze hadden beter de containerparken gewoon open gelaten, dan was er nu geen stormloop...
      natuurlijk, er blijven nieuwe besmettingen gebeuren, maar dat valt te overzien in aantal.
      de enige manier om de besmettingen snel naar 0 te krijgen is een lockdown zoals in wuhan, en dat is hier in europa niet te realiseren. men had wel reeds in januari veel voorzichtiger moeten zijn met reizigers uit china...
      waar ik op hoop, en waar de wetenschap ook op rekent, is dat het aantal nieuwe gevallen geleidelijk aan naar 0 zakt, maar dat gaat nog 2-3 maanden duren eer we zo ver zijn. ondertussen kan de economie nog wel op halve kracht verder pruttelen, en kunnen mensen nog ne keer genieten van een wandeling of fietstocht, of een barbecue met je huisgenoten.
      twee weken geleden zaten we op 600 ziekenhuisopnames per dag, vandaag rond de 400, als die lijn wordt doorgetrokken, geraken we er wel uit.
      Last edited by sunking; 11/04/2020, 12:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Ons royaal budget voor zorg zou meer als volstaan er minder pijn aan hun goesting zouden hebben

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Dat vind ik wel een gedurfde uitspraak. Veel verzorgend personeel kampt ook met mentale problemen. Als je al jaren bespaart op de gezondheidszorg, dan leg je ook extra druk op de schouders van het zorgpersoneel. Mijn moeder was verpleegster in een bejaardentehuis en mijn vrouw is nu 25 jaar verpleegster in een kliniek. Ik ken de verhalen dus maar al te goed. En ook hoe het allemaal geëvolueerd is. Geen tijd meer voor de patiënten, nachtshiften voor een gang van 40 man op je eentje, overuren kloppen, gepensioneerden die niet vervangen worden, enz... . En de verloning, mijn vrouw is een A1 (bachelor) verpleegkundige met 25 jaar dienst. Echt dik betaald is dat niet hoor. Het heeft een reden waarom verpleegkundige een knelpuntberoep is hoor.
        Last edited by Jakkel; 11/04/2020, 13:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Wanneer gaan we nu eindelijk eens naar een echte lockdown ipv die extra vakantie zonder controle.
          Nog meer dicht doen gaat niet veel opleveren. Hoopvol dat er minder opnames zijn, dat er ondanks meer testen niet meer besmettingen vastgesteld worden, en vooral dat de intensive care niet overbelast geraakt.

Het laatste cijfer dat zal zakken is het aantal doden per dag.
          En vergeet niet dat we in België zowat elke dode nu die een hoestje had aan Corona toewijzen, zelfs als die niet getest is. Dat is in de omringende landen niet zo.

Comment

• maar iedereen denkt: oh, de curve gaat naar beneden, we hebben het ergste gehad. Die curve kan ook gewoon terug steil naar boven gaan.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Gelukkig heeft er hier in België nog niemand onze slachtoffers gedeeld door de oppervlakte van België per 100km2...we moeten in iets de primus zijn...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                maar iedereen denkt: oh, de curve gaat naar beneden, we hebben het ergste gehad. Die curve kan ook gewoon terug steil naar boven gaan.
                jep, dat is het gevaar. maar: zolang er geen enkel evenement is of geen horeca zaak open is, zal er ook geen super spreading meer plaats vinden, dus dat 1 persoon er 10 aansteekt.
                de strategie is nog steeds: vermijden dat er nieuwe haarden ontstaan en de huidige haarden laten uitdoven. ik denk wel dat dat aan het gebeuren is, en 1 persoon die 1 andere besmet, gaat daar niet veel aan veranderen - zolang die ene nieuwe er dan weer geen 10 aansteekt natuurlijk. het is zeer hoopvol dat er nauwelijks nog nieuwe IC opnames zijn. maar we zullen zeker de maatregelen nog een tijd moeten aanhouden, eigenlijk best tot we weer op 0 zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Pfff, slecht geslapen! Vannacht bijna de flikken gebeld. Om 1u wakker geworden van lawaai. De nieuwe bewoners van het dakappartement hier waren bezopen samen met 2 zatte bezoekers hard aan het praten en roepen op hun terras. Paar keer vanop ons terras naar boven geroepen om stil te zijn maar geen reactie. Dan maar boven gaan aanbellen.

Komt daar zo'n zatte idioot opendoen die ook nog begint te schelden en dadelijk zegt dat er geen lawaai was want er stond toch geen muziek op
                  Vermits ik het enkel stil wou hebben en dadelijk mijn kop volgescholden kreeg werd ik ook kwaad en vroeg achter hun bezoek. Dat werkte natuurlijk averechts. Ik zei dat hij ook met het leven van andere mensen speelde door hier momenteel zijn vrienden te ontvangen en zodoende al helemaal geen respect had voor zijn medebewoners. Hier wonen ook een paar risicopatienten in het gebouw.

Ik heb hun dan 5 minuten gegeven om stil te zijn of ik zou de flikken bellen. "Bel maar" zei hij. Ik antwoordde "Ok" en ging terug naar beneden.
                  Geen 3 minuten later zag ik aan de venster dat er 2 bezoekers naar buiten gingen en snel vertrokken, met de auto dan nog. Ik moest geen flikken meer bellen want het werd muisstil en ze wisten goed genoeg wat ze mochten verwachten als er politie bij te pas kwam.

Zo zie je maar na 1 maand lockdown wat soort volk er nog altijd rondloopt, die mensen trekken zich werkelijk niks aan van al die beveiliging, zolang als zij maar kunnen doen wat ze willen

We zijn nog niet van dat virus af op die manier
                  ik ben daar totaal tegen maar van mijn part mogen ze nu kliklijnen openen, dat zal er ook al veel tegenhouden om zich niet aan de regels te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dat vind ik wel een gedurfde uitspraak.
                    Zoals je zelf kwam te zeggen dat je weet ongeveer wie afwezig zal zijn....als je het absenteïsme 1 % zou kunnen terugdringen, das een gigantische hoop geld aan dokterskosten en vervangloon, kan er meer van dat zorgbudget naar daar waar nodig is. Als sectoren als skyeys ik zeg maar wat, hun ziek melden ipv te staken om minder loonverlies te hebben, das ontbreken van burgerzin imo...maar ze doen maar hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                      Gelukkig heeft er hier in België nog niemand onze slachtoffers gedeeld door de oppervlakte van België per 100km2...we moeten in iets de primus zijn...
                      mja, wat er hier nu bij ons gebeurt is er stilaan te vergelijken met lombardije, ook een regio met 10 miljoen inwoners...
                      maar hier heeft men het nog wa kunnen rekken in de tijd waardoor de gezondheidszorg niet gecrasht is.
                      wij zitten ook met een grote populatie aan 80+'ers, die zijn helaas een vogel voor de kat, of ze nu bij hun familie wonen in italie of hier in een rusthuis zitten... het virus spaart hen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ik ben daar totaal tegen maar van mijn part mogen ze nu kliklijnen openen, dat zal er ook al veel tegenhouden om zich niet aan de regels te houden.
                        En wie gaat de rechter zijn die bepaald voor wat een kliklijn terecht is.... Alles of nix he

Comment

Zoals je zelf kwam te zeggen dat je weet ongeveer wie afwezig zal zijn....als je het absenteïsme 1 % zou kunnen terugdringen, das een gigantische hoop geld aan dokterskosten en vervangloon, kan er meer van dat zorgbudget naar daar waar nodig is. Als sectoren als skyeys ik zeg maar wat, hun ziek melden ipv te staken om minder loonverlies te hebben, das ontbreken van burgerzin imo...maar ze doen maar hé
                          Daar heb je dan ook wel gelijk in.

Comment

En wie gaat de rechter zijn die bepaald voor wat een kliklijn terecht is.... Alles of nix he

ik zie hier bij één gebuur regelmatig bezoek komen. 3 Generaties gezellig samen. Wel, ik reageer niet. Vroeg of laat komt dat wel ter sprake. Maar was er een kliklijn dan had ik al gebeld. Mochten ze weten dat er kliklijnen bestaan ze zouden het waarschijnlijk niet doen.
                            't Is geen mooie oplossing maar het zijn nu eemaal rare tijden

Comment

Volledig akkoord! Maja, je woont in zo'n appartement misschien jaren samen in hetzelfde gebouw en dan probeer je toch de kerk wat in het midden te houden. Maar veel volk is tegenwoordig zo arrogant dat je er zelf niks beleefd meer aan mag vragen of ze zijn op hun tenen getrapt en beginnen dadelijk te schelden. Nog te zwijgen van andere wraakacties die je dan te wachten staan.
                              Ik ken het volk ook niet want ze wonen hier pas 2 maanden. Maar gezien hun reactie moet ik er niet veel van verwachten

Ook komen de andere meestal oudere bewoners altijd tegen mij klagen over de nieuwe inwoners (lawaaihinder, bevuilen van de lift en de hallen, toegang garage dichtparkeren enz) maar zelf zeggen die niks tegen hun van de schrik. Daarnet zijn er al 2 komen vragen vanwaar dat lawaai kwam vannacht
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

jep, dat is het gevaar. maar: zolang er geen enkel evenement is of geen horeca zaak open is, zal er ook geen super spreading meer plaats vinden, dus dat 1 persoon er 10 aansteekt.
                                de strategie is nog steeds: vermijden dat er nieuwe haarden ontstaan en de huidige haarden laten uitdoven. ik denk wel dat dat aan het gebeuren is, en 1 persoon die 1 andere besmet, gaat daar niet veel aan veranderen - zolang die ene nieuwe er dan weer geen 10 aansteekt natuurlijk. het is zeer hoopvol dat er nauwelijks nog nieuwe IC opnames zijn. maar we zullen zeker de maatregelen nog een tijd moeten aanhouden, eigenlijk best tot we weer op 0 zitten.
                                ik merk het al genoeg dat men losser aan het worden is. Het goede weer heeft zijn deel daarin gehad, maar er zijn er alsmaar meer die het wat laten hangen.
                                www.peugeotforum.be

Comment

ik zie hier bij één gebuur regelmatig bezoek komen. 3 Generaties gezellig samen. Wel, ik reageer niet. Vroeg of laat komt dat wel ter sprake. Maar was er een kliklijn dan had ik al gebeld. Mochten ze weten dat er kliklijnen bestaan ze zouden het waarschijnlijk niet doen.
                                  't Is geen mooie oplossing maar het zijn nu eemaal rare tijden
                                  Ik vind dat, alleen al uit principe, géén goed idee.
                                  Komaan, dat zijn toch echt absurde toestanden, op het communistische af...
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Volledig akkoord! Maja, je woont in zo'n appartement misschien jaren samen in hetzelfde gebouw en dan probeer je toch de kerk wat in het midden te houden. Maar veel volk is tegenwoordig zo arrogant dat je er zelf niks beleefd meer aan mag vragen of ze zijn op hun tenen getrapt en beginnen dadelijk te schelden. Nog te zwijgen van andere wraakacties die je dan te wachten staan.
                                    Ik ken het volk ook niet want ze wonen hier pas 2 maanden. Maar gezien hun reactie moet ik er niet veel van verwachten

Ook komen de andere meestal oudere bewoners altijd tegen mij klagen over de nieuwe inwoners (lawaaihinder, bevuilen van de lift en de hallen, toegang garage dichtparkeren enz) maar zelf zeggen die niks tegen hun van de schrik. Daarnet zijn er al 2 komen vragen vanwaar dat lawaai kwam vannacht
                                    niets belet u ook van een paar simpele 'wraakacties' te ondernemen. Het mes snijdt aan twee kanten. Als zij de belachelijke uithangen, belet het niet dat gij op een anonieme manier ook hen het leven wat moeilijk kunt maken. En dat moeten niet altijd wreedheden zijn. Af en toe een briefje in de bus, briefje aan de deur geplakt, briefje in de lift. Als die voelen dat er iemand continu hen in het oog aan het houden is, geloof me, dat vinden ze evenmin tof. Creatief zijn.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik vind dat, alleen al uit principe, géén goed idee.
                                      Komaan, dat zijn toch echt absurde toestanden, op het communistische af...
                                      ik zou daar wat gaan staan hoesten en zeggen dat ik me niet zo goed voel
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

niets belet u ook van een paar simpele 'wraakacties' te ondernemen. Het mes snijdt aan twee kanten. Als zij de belachelijke uithangen, belet het niet dat gij op een anonieme manier ook hen het leven wat moeilijk kunt maken. En dat moeten niet altijd wreedheden zijn. Af en toe een briefje in de bus, briefje aan de deur geplakt, briefje in de lift. Als die voelen dat er iemand continu hen in het oog aan het houden is, geloof me, dat vinden ze evenmin tof. Creatief zijn.
                                        Dat heb ik al gedaan. Toen ze hier pas woonden parkeerden ze hun auto gewoon op het gras van het appartement of dat van het plein. Ik heb toen 3 keer een briefje onder hun ruitenwisser gestoken en dat heeft na een tijdje wel geholpen.

Ik heb daardoor toen nog een discussie met zo'n parkeerwachter gehad. Die mannen komen met hun toestelletje het buurtparkeren controleren en wie geen toelating heeft krijgt een proces, logisch! Maar iedereen die verkeerd geparkeerd staat, dubbel, op het gras, gehandicaptenparking, laadparking EV's wordt gerust gelaten

Ik moest de politie maar bellen zei hij en ik vond dat zij dat moesten doen. Zo maken ze zich pas echt belachelijk met hun machientje en fototoestel, beetje gewichtig doen en de echte overtreders met rust laten

Ergernissen tegenwoordig, zal door de corona komen
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• parkeerwachter heeft helaas gelijk: zij mogen geen pv's opstellen. Ze mogen enkel parkeerretributies uitschrijven als het om betalend parkeren gaat. Dik gat in de wetgeving. Wilt ge dus geen boete hebben bij betalend parkeren, zet u dan verkeerd. Veel kans dat ge gerust wordt gelaten. Of doe alsof uw auto in panne staat, want een defect voertuig valt niet onder de parkeerwetgeving.
                                          Wel akkoord dat zij dan de politie op de hoogte moeten stellen, maar dat interesseert die niet. Da's omdat ze zich enkel concentreren op de retributies omdat ze daar een procent op krijgen.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X