Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Zoals je zelf kwam te zeggen dat je weet ongeveer wie afwezig zal zijn....als je het absenteïsme 1 % zou kunnen terugdringen, das een gigantische hoop geld aan dokterskosten en vervangloon, kan er meer van dat zorgbudget naar daar waar nodig is. Als sectoren als skyeys ik zeg maar wat, hun ziek melden ipv te staken om minder loonverlies te hebben, das ontbreken van burgerzin imo...maar ze doen maar hé

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik ga er volledig mee akkoord dat "profiteurs" aangepakt moeten worden en dat dit zeker een bepaalde impact heeft op het budget. Maar uiteindelijk blijft het bij een fractie.

Veel belangrijker dan het eruit halen van alle profiteurs is:
    - Zorgen dat er geen mensen door de mazen van het net vallen.
    - Zorgen dat de KOSTEN van het opspeuren van profiteurs niet groter is dan het profiteren zelf.

Zoveel te strenger alles gemaakt wordt, zodat er des te meer profiteurs uitgehaald worden, des te meer mensen die echt iets aan de hand hebben die ook buiten de boot zullen vallen. Daarnaast moet je dan ook niet vergeten dat men hier in België altijd wel "ergens" aan kan geraken. Is het geen werkloosheidsuitkering, dan valt men wel terug op een leefloon. Dus het beperken van werkloosheidsuitkeringen in de tijd heeft nul nut. (Is trouwens ook al veel onderzoek naar gebeurd dat dit echt geen hol helpt qua activatie.)

Daarnaast is het ook gewoon belangrijk om totale kostenplaatjes te bekijken. Zo is er een amerikaanse staat waar men aan daklozen "gratis" appartementjes voorziet (huur is X% van uw inkomen, als het inkomen nul is, dan is de huur ook nul). Dit koste minder dan de helft dan wat het zou kosten als men deze gewoon op straat liet leven aan politie-interventies, ziekenhuiskosten en nog een hele resem van andere kosten.

Dat dit soms wraakroepend overkomt, daar kan ik volledig inkomen. Maar dan is het een kwestie van het "algemene systeem" beter op poten te zetten, in plaats van het voor iedereen maar gewoon onderuit te trekken.

Comment

• het ging me niet over opsporen, maar de ijdele hoop dat mensen burgerzin erover krijgen dat het zorgbudget naar de juiste zaken gaat en niet naar stakers of maandagzieken...en 1% absenteisme is met het mijardengegoochel van de laatste maand idd peanuts, maar tot voor een maand een enorme hoop centen...je moet dat bedrag maar eens ergens anders proberen te verdienen of besparen

en dat het allemaal uit zelfde pot uiteindelij komt heb je gelijk maar alles is wel gebudgeteerd...

Comment

• Ja ik snap wat je wilt zeggen. Kwou de nuance gewoon wel even maken.

Comment

• Zeg, en wat als we naar mega lockdown gaan en 0 nieuwe besmettingen hebben, wat dan?
          De ENIGE manier om geen extra doden te krijgen is dan alles dicht te houden totdat er een vaccin is.
          1 jaar a 2 jaar dus.
          Wie is bereid om dat te doen?

Zoals eerder gezegd: we moeten immuniteit opbouwen door besmet te geraken op een gecontroleerde manier (lees: met voldoende capaciteit in de ziekenhuizen).

Nieuw Zeeland heeft weinig besmettingen en doden. Die zijn goed op weg om het virus binnen hun grenzen uit te roeien. Maar dan?
          Land afsluiten tot er een vaccin is? Iedere bezoeker 2 weken in quarantaine?
          Zij kunnen dat nog doen door hun natuurlijke landsgrenzen, maar zal ook een grote economische kost hebben.

België is dat punt voorbij, dat was waarschijnlijk ergens eind januari voor ons.
          Nu moeten we er gewoon door, hoe moeilijk het ook zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Nieuw Zeeland heeft weinig besmettingen en doden. Die zijn goed op weg om het virus binnen hun grenzen uit te roeien. Maar dan?
            .
            Is dat nu ook geen voordeel om een (groot) eiland te zijn?

Wou dat we nu in ijsland woonde ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              parkeerwachter heeft helaas gelijk: zij mogen geen pv's opstellen. Ze mogen enkel parkeerretributies uitschrijven als het om betalend parkeren gaat. Dik gat in de wetgeving. Wilt ge dus geen boete hebben bij betalend parkeren, zet u dan verkeerd. Veel kans dat ge gerust wordt gelaten. Of doe alsof uw auto in panne staat, want een defect voertuig valt niet onder de parkeerwetgeving.
              Wel akkoord dat zij dan de politie op de hoogte moeten stellen, maar dat interesseert die niet. Da's omdat ze zich enkel concentreren op de retributies omdat ze daar een procent op krijgen.
              Klopt! Nu weet ik dat ook

Kan enkel in België zo'n manier van werken
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ...ik vroeg me af of onze walen-vrienden-buren-lotgenoten ook al op fora bezig waren over kliklijnen icm lockdown en ik weet hoe hard ze daar van gruwen en lieeren met nazi's, vl blok, nva en we hebben er al ff nix van gehoord ben zijn naam kwijt mr francken ...nu is dat natuurlijk een typisch nederlandse term...dus ik goegelen en het is 'cliquez sur la ligne'...ik kreeg geen hits met dat en 'confinement' , hehe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Ijsland is tegenwoordig enorm afhankelijk van toerisme. Die worden economisch sterk geraakt, want alleen met vis en wollen truien gaan ze het niet redden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Weet ik zo nog niet. Naar het schijnt barsten de vulkanen iedere 1000 jaar uit, en dat zit erop aan te komen.
                    De laatste keer duurde dat 300 jaar!

Comment

• https://www.gva.be/cnt/dmf20200411_04920671/opnieuw-veel-volk-awv-dreigt-met-afsluiten-van-fietserstunnel?hkey=&utm_source=gva&utm_me dium=newsletter&utm_campaign=corona&utm_co ntent=title&adh_i=adc3a36df4f6db06172103f72419 f7a5&M_BT=435302824815

et pour les travailleurs...la meme chose, staat er maar eens met uw fiets in het weekend en je moet werken en ze sluiten dat af

blijf op uw oever

Comment

• Invloed van Corona op luchtkwaliteit:

In Delhi, air quality index (AQI) levels are usually a severe 200 on a good day (anything above 25 is deemed unsafe by World Health Organization). During peak pollution periods last year they soared well into a life-threatening 900 and sometimes off the measurable scale. But as Delhi’s 11m registered cars were taken off the roads and factories and construction were ground to a halt, AQI levels have regularly fallen below 20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ijsland is tegenwoordig enorm afhankelijk van toerisme. Die worden economisch sterk geraakt, want alleen met vis en wollen truien gaan ze het niet redden.
                          Ik zag het eerder vanuit oogpunt om tegen het virus te vechten

Comment

• In Anderlecht is het probleem binnenkort vanzelf opgelost
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              In Anderlecht is het probleem binnenkort vanzelf opgelost
                              heeft nog lang geduurd tot die vuiligheid weer begon

Comment

• Ziet er naar uit dat vakantie naar buitenland niet voor deze zomer gaat zijn.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

prachtig

Comment

• Lees het ook net - echt dwaas dit.

2020 is goed voor de vuilbak als dat zo is.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Heb een grote tunneltent besteld, ik ga met de klein mannen in de tuin kamperen. Bbq ernaast en veel takeawayfood. Das ook vakantie.

Comment

• kun je uw caravan niet in de tuin krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          kun je uw caravan niet in de tuin krijgen?
                                          Die is er nog niet. Hebben aanschaf wat uitgesteld met onze tuinaanleg.

Comment

Working...
                                          X