prio's zijn belangrijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tja vind je het gek dat de mensen wat losser worden? Is nu al een maand aan de gang en let's face it, voor een grote meerderheid blijft het een ver-van-mijn-bed-show.
Dat kan snel veranderen en pas op, ik keur het niet goed, maar 't is enkel een vaststelling en zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. De jonge bevolking in de grootsteden die sowieso al lak hebben aan mainstream media en autoriteit, die hou je echt geen maanden onder de knoet hoor. Ik vind net dat iedereen tot nog toe extreem braaf is gezien de mate van vrijheden die er op korte tijd ingeleverd zijn.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDe jonge bevolking in de grootsteden die sowieso al lak hebben aan mainstream media en autoriteit, die hou je echt geen maanden onder de knoet hoor. Ik vind net dat iedereen tot nog toe extreem braaf is gezien de mate van vrijheden die er op korte tijd ingeleverd zijn.
kun je het uzelf voorstellen, bij 38° zoals vorige zomer op een app in borgerhout of sintjansmolenbeek...met een hoop joeng, als je daar binnen zou moeten blijven kan het zijn dat je nog liever sterft of je gaat ALLES kapotmaken
en het leger inzetten tegen uw eigen bevolking, courageLast edited by bobo; 12/04/2020, 00:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk zag het eerder vanuit oogpunt om tegen het virus te vechtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
...stel je voor dat elke ambtenaar, die niet écht moet werken atm, diegene die wel hun job uitvoeren zijn vrijgesteld...ook 30% van zijn volledig loon zou afstaan aan de zorg...zoals pvda aan de politiek voorstelt...beetje solidariteit met de prive thuiszitters
wat een hoop poen zou dat niet zijn voor onze helden, of hun werking althansLast edited by bobo; 12/04/2020, 01:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSimplistisch redeneert.
Je zegt zelf dat er dokters zijn die heel snel een ziekenbriefje schrijven. Dus ja, er zijn er die er van profiteren, en die op m'n werk is er zo ene. Meer heb ik niet gezegd.
Leg dat voor aan eender welke dokter en die zal dat bevestigen. Ik dacht er vroeger hetzelfde over als jij, het zijn de dokters waar ik in het verleden geweest ben die me erop wezen dat er zeker een verschil is.
Maar als die persoon echt zo een profiteur is zoals je zegt, dan is de kans wel heel groot dat hij in dit geval ook ervan aan het profiteren is.
Dan kan je alleen meer de controlearts op zijn dak sturen en hopen dat ge hem op die manier kunt pakken.
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDat is overal zo, ik wist al op voorhand wie dat er tijdens deze corona crisis "ziek" thuis ging zitten op het werk en wie niet
(ja, wij sigaren draaiers moet ook nog gewoon doorwerken )
Toen dat aangekondigd werd dat je enkel moest bellen om een ziekenbriefje te krijgen zei ik tegen een collega (een van de collega's waar ik nu tijdens mijn ziekenverlof nog altijd contact mee heb) dat de kans groot was dat er de week nadien nog max 50% van het volk zou komen opdagen, de realiteit was nog een stuk erger, er was nog amper 1/3de, al de rest had ziek gemeld.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet simplistisch redeneren ging over dat je zei "wandelen of zitten in Planckendael of wandelen of zitten op je werk is twee keer hetzelfde, daar hoef je geen dokter voor te zijn."
Leg dat voor aan eender welke dokter en die zal dat bevestigen. Ik dacht er vroeger hetzelfde over als jij, het zijn de dokters waar ik in het verleden geweest ben die me erop wezen dat er zeker een verschil is.
Maar als die persoon echt zo een profiteur is zoals je zegt, dan is de kans wel heel groot dat hij in dit geval ook ervan aan het profiteren is.
Dan kan je alleen meer de controlearts op zijn dak sturen en hopen dat ge hem op die manier kunt pakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet simplistisch redeneren ging over dat je zei "wandelen of zitten in Planckendael of wandelen of zitten op je werk is twee keer hetzelfde, daar hoef je geen dokter voor te zijn."
Tja, als je alleen moet bellen naar je dokter en ze schrijven al een briefje, dan zijn er velen die daar van gaan profiteren, zelfs heel wat mensen die onder normale omstandigheden nooit zouden profiteren.
Toen dat aangekondigd werd dat je enkel moest bellen om een ziekenbriefje te krijgen zei ik tegen een collega (een van de collega's waar ik nu tijdens mijn ziekenverlof nog altijd contact mee heb) dat de kans groot was dat er de week nadien nog max 50% van het volk zou komen opdagen, de realiteit was nog een stuk erger, er was nog amper 1/3de, al de rest had ziek gemeld.
zelfs WZCs zien dan niveau van absenteïsme niet, en die hebben een veel groter risico.
Bij ons is het absenteïsme erg laag, maar we proberen wel iets meer te doen dan gewoon loon betalen en zwijgen. En dat ook voor arbeiders.
Comment
-
wij zitten aan 3.5% op jaarbasis maar ik geloof dat de langdurig zieken eruit zijn gehaald
maar specifiek, ik ben shiftlaborant...met 6 collega's in een 24/7/365 bedrijf...wij weten exact welke collega 'opdraait' voor onszelf wanneer we ziek vallen én we zitten alleen buiten de daguren in ons 'villa' gelijk we ons labo liefkozend noemen...dus als we zitten te hoesten en te proesten is er niemand die gaat zeggen van: ga eens naar huis
ons absenteisme is zga 0
bij de operator-groep die met 60 zijn om 10 plaatsen in de plant te bezetten, gaat dat een stuk anoniemer, je meldt je ziek...en daar is het 1 van de 6 van een andere ploeg die je moet vervangen, zijn er wat meer zieken (en ja, ook wel vaak dezelfden), maar het gaat er nooit over
er is niemand ziek deze periode, mensen hebben geen 'angst' om te werken atm, er is ook geen corona-patient op ons 150 man bedrijfLast edited by bobo; 12/04/2020, 10:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenZiet er naar uit dat vakantie naar buitenland niet voor deze zomer gaat zijn.
Maar ze morgen wel eens met concrete dingen afkomen. Niet rond de pot draaien
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
uj debk dat ze wat rond de pot draaien om de sector nog even op afstand te houden en zo tijd te kopen, op dit moment zijn er dringender zaken dan met vakbonden en sectororganisaties te discuteren, al zullen die onderhandelingen natuurlijk al wel lopen...en kwestie van desbetreffend personeel niet depressief te willen krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...stel je voor dat elke ambtenaar, die niet écht moet werken atm, diegene die wel hun job uitvoeren zijn vrijgesteld...ook 30% van zijn volledig loon zou afstaan aan de zorg...zoals pvda aan de politiek voorstelt...beetje solidariteit met de prive thuiszitters
wat een hoop poen zou dat niet zijn voor onze helden, of hun werking althans
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
heropflakkering komt eraan, mensen worden laks
Twee artsen van het Sint-Trudoziekenhuis hebben hun ongenoegen geuit over ‘hoe losjes mensen in de supermarkt omgaan met de coronamaatregelen’.
Comment
-
en zoals ik al zei,de overheid is veel te laks....zijn sommige nu zo lomp. Hou U gewoon thuis bezig,is dat nu zo een straf? Ik doe niets anders dan dat in mijn vakantie....
regels overtreden=onmiddellijk of achteraf zware werkstraf,er staat nu te veel op het spelBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenregels overtreden=onmiddellijk of achteraf zware werkstraf,er staat nu te veel op het spel
anderlecht; hold my beer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
de brave burger kun je zo binnen proberen houden
anderlecht; hold my beerBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment