Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• haha, dat jij dat nog weet

veel te weinig...spijtig genoeg, mijn broer en zijn kinderen zijn er veel meer...ik probeer nog 2x jaar een week te gaan
    ik zou daar wel kunnen wonen, w is ideaal...waar zit jij, srry vergeten

Comment

• Ja sorry ik onthou veel irrelevante dingen (maar vergeet veel relevante ) Heeft ook efkes te koop gestaan dacht ik. Lag op mijn pad tijdens standaard fietsritjes om te zien hoe de bouwwerken evolueerden. Is daar nu helemaal volgebouwd
      In de hoofdgemeente van die deelgemeente
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• controle hoeft op zich niet

kijk naar azië want daar lukt het wel zonder de massale aanwezigheid van politie. Hier is er echt bij een te groot deel geen enkele burgerzin. Ipv na te denken waarom ge thuis moet zitten, denkt men eerder na over hoe ver ge de regels kunt buigen en naar eigen hand kunt zetten. Bijkomend een steeds grotere groep die zich opelijk verzetten tegen de maatregelen en er niet voor terugdeinzen dat zelfs met geweld af te dwingen.
        Maar daarna komen bleiten dat hun werk er niet meer is en met 2 open handen eisen dat ze geholpen moeten worden.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          weet je wat ik wel raar vind....relatief weinig doden in Azie,Noord en Oost Europa. Heel veel doden in Zuid Europ,aarden in Henegouwen en Limburg....Veel Afro Amerikanen zijn slachtoffer in de USA....En dan moet je maar eens kijken naar de jonge slachtoffers in Belgie...Alle geposte verhalen (+/- 7,meer dan de helft van de -45jaar doden) gaan over mensen met Zuiderse roots.
          Ergens toch een bepaalde genetica die de dodelijkheid bepaalt....dat betekent een humanitaire ramp in Afrika
          🇺🇸 Flash Sale!: https://ept.ms/3pLM4jb⭕️We are being censored by Big Tech. Our solution? Create our own independent platform free of censorship. Join us to...

2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• klopt, vader wou ervan af, hij zag op tegen het onderhoud van de tuin en dierf niet meer goed rijden...als ons vader iets in zijn kop had moest het vooruit gaan, broer was aan het denken aan een app op de dijk (liefst in jouw gemeente)...tot hij besefte dat een huis toch wel veel beter is en het ligt ook zo kort bij de dijk...dus hebben onze ouders het geschonken...dat fratske met de immo erop te zetten was een dikke duit, maar goed...ons vader wist volgens mij toen al dat hij aan kanker leed ...ondertussen is pa overleden en ma ook niet goed...allemaal snel achter elkaar

probleem is dat broer een enorme piet precies is en ik niet, broer heeft interieur helemaal gerenoveerd, buitenkant ook trouwens, huisje ziet er super uit
            maar zelf zitten we met honden, ik heb al schrik dat ze het spikenspan lichte interieur gaan bezoedelen, dan weet ik dat ik dikke ambras heb met mijn broer, ik durf eigenlijk niet goed gaan haha om de goede vrede tss ons te bewaren (hoewel we supergoed overeen komen hoor)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Mijn uitspraak is niet simplistisch. Ik heb u al gezegd dat zijn job helemaal niet belastend is en dat hij een vrijheid op z'n job heeft wat betreft al dan niet bewegen, hij kan kiezen op eender welk zelf gekozen tijdstip of hij wat gaat wandelen, zitten, enz... . Met andere woorden, wandelen of zitten in Planckendael of op 't werk is dus wel twee keer hetzelfde. Dokters die schrijven wat je vraagt bestaan dus nog steeds en zullen steeds blijven bestaan, en dat was m'n uitgangspunt... .
              Ik dacht dat in u al gelijk gegeven had, maar dus bij deze nogmaals, ge hebt gelijk, toch zeker in de situatie die je aanhaalt, met alle bijhorende informatie kan ik niet anders dan zeggen dat je gelijk hebt en zoals ik al zei, de controlearts er op af sturen.

En wat die dokters die schrijven wat je vraagt, ja die bestaan nog, maar is serieus aan het minderen en zal er toch wel grotendeels uit gaan. Er zullen er wel nog blijven bestaan, maar dan zul je moeten zoeken om er nog zo eentje te vinden. Het zijn vooral de ouderen die dat nog doen en die gaan op pensioen, dus dan mindert dat al automatisch.
              En ja je kan ook altijd een of andere kwaal proberen te faken op zo een ziekenbriefje vast te krijgen, dat soort mensen zal ook wel blijven bestaan.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Voilà... eindelijk!
                Conclusie: Er bestaan profiteurs, er bestaan dokters die schrijven als je 'r naar vraagt, er bestaan mensen die een ziekte veinzen om thuis te kunnen zitten en er bestaan beroepen waar je met een zere rug ook je job kunt doen. Allemaal al van in 't begin gezegd hoor... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Dan is er wel iets mis in het bedrijf.
                  zelfs WZCs zien dan niveau van absenteïsme niet, en die hebben een veel groter risico.

Bij ons is het absenteïsme erg laag, maar we proberen wel iets meer te doen dan gewoon loon betalen en zwijgen. En dat ook voor arbeiders.
                  Effe duiden, ik werk in een maatwerkbedrijf, de vroegere sociale werkplaatsen. Het bedrijf is actief in de groensector en we hebben een bioboerderij en bijhorende winkel. De Wroeter voor de mensen die het mss kennen.
                  De ploeg waar ik in werk doet ook postbedeling (ongeadresseerd drukwerk: gemeente- en stadsgidsen, infoboekjes van gemeentes, ...), als er geen post is werken we mee in het groen.
                  Bij de groenploegen zitten ze dus vaak met 6 of 7 man in een camionet om naar de werkplaats te rijden.
                  Een deel zal dus "ziek" gemeld hebben om effe thuis te kunnen zijn en een ander deel uit schrik om ziek te worden.
                  Was ik niet in ziekenverlof geweest, ik zou gewoon gaan werken zijn.
                  Uiteindelijk hebben ze de boel een tijdje stil gelegd buiten enkele dringende werken die moesten gedaan worden.
                  Afgelopen week hebben ze terug opgestart, maar ze werken met kleinere ploegen, max 3 personen on 1 camionet en mensen die met eigen vervoer op de werkplaats kunnen geraken zo laten gaan.
                  Er zit dus nog steeds een groep thuis, hoe ze het juist regelen weet ik niet.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    het loopt fout op vele gebieden vind ik.. waarom is er voor agenten zo weinig beschermende kleding? Alle respect voor de zorg,maar ook agenten,voedingssector,openbaar vervoer,...riskeren besmet te worden. Dat zijn ook mensen hé....
                    Ik heb ergens wel moeite met het verschil in behandeling van de nog werkende sectoren....
                    maar onze plannen laten dwarsbomen door die kleine minderheid is geen optie....de overheid moet het virus indijken en dat kleine aantal mensen dat moeilijk doet moet maar buigen of barsten.
                    En dan bedoel ik enkel de rellen in Anderlecht,maar ook het zotte gedrag aan bepaalde winkels.
                    Ik vraag me bovendien af waarom de bouwsector nog actief is? dat ze gewoon het bouwverlof nu zetten? Probleem toch opgelost?
                    Waarom zouden de mensen in de bouw nu hun verlof moeten opnemen en de andere niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Als het zo doorgaat, gaan we een nieuwe verstrenging zien van de lockdown... ik zie hier elke dag idioten in de straat en op weg naar het werk, die totaal geen plichtsbesef hebben om mee deze bedreiging in te dijken. Totaal immoreel en onverantwoord.
                      Het “spijtige” aan deze ziekte is dat ze niet zichtbaar is... laat mensen morgen groen of blauw worden, afzichtelijk en vol uitslag, het besef zou mss wat anders zijn?
                      En dan straffen ze weer alle mensen die zich heel die tijd wel aan de regels gehouden hebben.

Comment

• Net op facebook gezien, Velm spiegelt, een "evenement" dat hier in het dorp jaarlijks eind augustus, begin september doorgaat, zal dit jaar niet doorgaan.
                        Wel al vroeg deze beslissing genomen, als je andere evenementen ziet waarvoor er nog steeds geen beslissing genomen is.

Comment

• eigenlijk niks nieuws onder de zon

Comment

• Wat hadden ze nu eigenlijk verwacht met hun 'lockdown'? Europa is Azië niet hé, hier een totaal andere cultuur om met gezag om te gaan. Heb het al weken geleden voorspeld dat niet iedereen zich zomaar zal laten "kooien". Minderjarigen in de steden, zwakbegaafden en gasten zonder een nagel om aan hun gat te krabben die toch geen boetes kunnen betalen gaan blijven vierkant hun voeten vegen aan alles.
                            Een en ander ging natuurlijk veel makkelijker afgedwongen kunnen worden begin januari ipv begin van de lente. Gelijk met alles zal de tijd raad brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                              Wat hadden ze nu eigenlijk verwacht met hun 'lockdown'? Europa is Azië niet hé, hier een totaal andere cultuur om met gezag om te gaan. Heb het al weken geleden voorspeld dat niet iedereen zich zomaar zal laten "kooien". Minderjarigen in de steden, zwakbegaafden en gasten zonder een nagel om aan hun gat te krabben die toch geen boetes kunnen betalen gaan blijven vierkant hun voeten vegen aan alles.
                              Een en ander ging natuurlijk veel makkelijker afgedwongen kunnen worden begin januari ipv begin van de lente. Gelijk met alles zal de tijd raad brengen.
                              Hoe ging jij het dan zonder hun 'lockdown' oplossen?

Volgens mij zijn al die minderjarigen in steden en gasten zonder nagel om aan hun gat te krabben dan ook zelf zwakbegaafd want anders spelen ze ook niet met hun eigen leven

Ze moesten ze in 'kooien' opsluiten verdorie
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Net op facebook gezien, Velm spiegelt, een "evenement" dat hier in het dorp jaarlijks eind augustus, begin september doorgaat, zal dit jaar niet doorgaan.
                                Wel al vroeg deze beslissing genomen, als je andere evenementen ziet waarvoor er nog steeds geen beslissing genomen is.
                                Vraag je maar af als er dit jaar wel nog iets zal doorgaan waar grote groepen aanwezig zullen zijn.

Comment

• Zijt maar zeker van niet, dat wist ik al vanaf het begin van de lockdown.
                                  Er komen nog dagelijks 1000+ besmettingen bij, dit zal eerst tot 0 moeten herleid worden, dan enkele dagen wachten of het zo blijft en dan pas kunnen ze de lockdown stuk per stuk terug opgeven, dit is iets van maanden en zolang er geen vaccin is ja... En er zijn er nog altijd die niet willen luisteren... het is dankzij die mensen dat het allemaal een stuk langer gaat duren. Er wordt is ene keer gevraagd om binnen te blijven...

Ik lees ook altijd hetzelfde antwoord, ma we mogen wij toch wandelen en fietsen? Tuurlijk, maar het kan niet de bedoeling zijn van de hele dag buiten te lopen/fietsen/... en tussendoor toch is een bezoekje te gaan brengen bij de ouders of grootouders, ook al blijven ze op afstand...

Normaal zat ik gisteren ook op een familie bijeenkomst, heb er wel is aan gedacht, maar om dan meteen den onnozelaar gaan uit te hangen...

We zullen dit weekend nog wel te zien krijgen in de komende cijfers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Waarom zouden de mensen in de bouw nu hun verlof moeten opnemen en de andere niet?
                                    als dit verlengd wordt ga ik mijn vakantie opnemen hoor,dan zit ik betaald thuis en doe ik wat ik toch in mijn vakantie zou doen.
                                    mijn vriendin is zwanger dus we komen toch niet buiten en nu zorg ik ook dat alles mooi en opgeruimd is,elke auto eens onderhoud geven,alles eens herschikken,wat buiten werken....en dat alles zonder contact met andere dus geen risico

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hoe ging jij het dan zonder hun 'lockdown' oplossen?

Volgens mij zijn al die minderjarigen in steden en gasten zonder nagel om aan hun gat te krabben dan ook zelf zwakbegaafd want anders spelen ze ook niet met hun eigen leven

Ze moesten ze in 'kooien' opsluiten verdorie
                                      tot ze zelf liggen janken op iz he, door onverantwoord gedrag van een bepaalde groep krijgt iedereen er nog weken bij....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ik lees ook altijd hetzelfde antwoord, ma we mogen wij toch wandelen en fietsen? Tuurlijk, maar het kan niet de bedoeling zijn van de hele dag buiten te lopen/fietsen/... en tussendoor toch is een bezoekje te gaan brengen bij de ouders of grootouders, ook al blijven ze op afstand...
                                        Ik lees ook altijd uw zelfde zever.

Kan je me nu eens zeggen wat er mis is als ik naar m'n ouders fiets en van op de oprit een goedendag zeg naar m'n ouders in de deuropening?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik lees ook altijd uw zelfde zever.

Kan je me nu eens zeggen wat er mis is als ik naar m'n ouders fiets en van op de oprit een goedendag zeg naar m'n ouders in de deuropening?
                                          Als je het dan logisch bekijkt mag je uw ouders benaderen tot op 1,5 m .

Comment

Working...
                                          X