Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Wat ik me dan vooral afvraag, is of er ZOveel mensen zijn die de regels aan hun voeten lappen door af te spreken op geniepige plaatsen.

—> het grootste deel van de bevolking luistert gewoon, ik inclusief.
    —> van diegene die niet luisteren, én niet gesnapt worden: hoeveel zouden er besmet zijn?
    —> Van al diegenen: hoeveel personen zullen ze besmetten?

Ik heb zo het gevoel dat onze ziekenhuizen dit zullen aankunnen.
    flappy
    Dat Spanje lost is toch maar normaal.
    Beetje bij beetje moeten we terug naar het normale leven.
    We kunnen niet wachten tot het virus er helemaal niet meer is. Dan is alles naar de kloten.
    Het is juist door dat soort gevallen dat de meeste besmettingen lijken te komen.
    80% van de besmettingen zou komen door slechts 10% van de virusdragers.

Daarmee het belang van de strenge maatregelen ook.

Comment

flappy
      Dat Spanje lost is toch maar normaal.
      Beetje bij beetje moeten we terug naar het normale leven.
      We kunnen niet wachten tot het virus er helemaal niet meer is. Dan is alles naar de kloten.
      tegen advies van de wetenschappelijke basis

Vanaf maandag mogen een aantal niet-essentiële bedrijven, die sinds 30 maart gesloten waren om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hun activiteiten hervatten. Een beslissing die op heel wat kritiek stuit, aangezien het sterftecijfer op zondag opnieuw steeg met 619 doden.

Daarnet nog Tom Steels op tv geweest die zwaar gehandicapte dochter heeft. Door haar lagere immuniteit zou ze een vogel voor de kat zijn als ze het virus te pakken zou krijgen.

Men kan het makkelijk laten overslaan naar een situatie waar vooral de zwakkeren het gaan moeten ontgelden in onze 'samenleving' (jaja met aanhalingstekens). Enkel de sterken overleven het en de rest moet het maar ontgelden (mensen met zwakke gezondheid, gehandicapten, zwaarlijvigen, hartproblemen, ouderen, enzovoort). Zal een pak goedkoper voor de ziekenkas uitvallen dan... enfin in de toekomst toch.

www.peugeotforum.be

Comment

• Ook crembo zijn geweer is van schouder veranderd en hoopt op meer eigen verantwoordelijkheid van de burger...positieve signalen imo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Er zal veel afhangen van wat Macron vanavond gaat zeggen en het ziet er naar uit dat het strenger en langer wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Ook crembo zijn geweer is van schouder veranderd en hoopt op meer eigen verantwoordelijkheid van de burger...positieve signalen imo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Die kwiet schieten ze voor mijn part naar de maan...
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

Enkel de sterken overleven het en de rest moet het maar ontgelden (mensen met zwakke gezondheid, gehandicapten, zwaarlijvigen, hartproblemen, ouderen, enzovoort). Zal een pak goedkoper voor de ziekenkas uitvallen dan... enfin in de toekomst toch.
              Idd! Who cares in onze huidige 'ik en de rest kan stikken' maatschappij Een triestige evolutie is dat, tot dat het hun overkomt want dan is het kot te klein

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Het zijn die met hun BBQ's voor dertig man enzo die het verpesten voor iedereen.
                Deze niet alleen.

Comment

Ik schreef het hier al: controleer de toeristische hotspots, controleer op drukke banen de auto’s met meer dan 1 persoon in, ... nu focust men op de verplaatsingen, maar die zijn vaak het probleem niet. Het is wat je al dan niet op je bestemming doet dat het probleem is.
                  Ja zo is het .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Er zal veel afhangen van wat Macron vanavond gaat zeggen en het ziet er naar uit dat het strenger en langer wordt.
                    just !
                    in feite is hij onze president ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      (mensen met zwakke gezondheid, gehandicapten, zwaarlijvigen, hartproblemen, ouderen, enzovoort). Zal een pak goedkoper voor de ziekenkas uitvallen dan... enfin in de toekomst toch.
                      als getal zijn er een hoop doden, in verhouding op onze bevolking is dat niet iets wat wij gaan merken op uitgaven hoor flappy, ook de oversterfte bij de ouderen gaan wij niet merken op de pensioenlast, haal dat niet aan als reden jij denkt dat ze terug denken aan opstarten
                      menselijk blijft dat wel een drama

(ben zelf een zwakkere, overgewicht, randje diabeet en copd)

als je tieners hebt, begin wel maar al te denken aan hun kansen op de arbeidsmarkt, zien dat we geen verloren generatie krijgen

Comment

• Tijdens de controles krijgen de agenten de meest vreemde excuses te horen. “We stopten een wagen van een schoonmaakbedrijf en de bestuurder vertelde dat hij moest gaan kuisen maar toen de agenten hem vroegen bij welk bedrijf hij moest zijn, kon hij niet antwoorden. Er was er zelfs eentje die vertelde ‘niet mee te doen aan het coronagezever’. Een andere weigerde dan weer zijn raam naar beneden te draaien omdat de agent te dicht bij stond naar zijn mening. Sommigen hebben op voorhand niet eens nagedacht over een goed excuus en verzinnen nog snel iets ter plaatste, omdat ze het in hun hoofd nog steeds absoluut normaal vinden dat ze gaan en staan waar ze willen. Bij de politie kwamen er tijdens het zonnig paasweekend ook oproepen binnen dat er barbecues en familiefeesten aan de gang waren bij buren. De bezoekers parkeren dan hun wagens iets verderop om het niet te doen opvallen maar het lawaai in de tuin verraadt hen. Iedereen zit met dit mooie weer natuurlijk buiten en hoort het.”

Comment

• als maatregelen nu versoepeld worden zoals ze in Spanje zouden willen, dan spelen ze ook economisch met vuur. Als er bv. in Spanje daarna een heropflakkering komt, dan gaat het wantrouwen regeren: toerisme gaat voor lange tijd stilvallen, export zal zo goed als wegvallen omdat niemand meer risico’s gaat nemen en alternatieven zal zoeken.
                          Nu beslissen voor versoepeling, zonder zekerheid dat verspreiding voldoende onder controle is, is m.i. onverantwoord, ook vanuit economisch standpunt. En daar zijn we o.a. in Europa nog niet aan toe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

als getal zijn er een hoop doden, in verhouding op onze bevolking is dat niet iets wat wij gaan merken op uitgaven hoor flappy, ook de oversterfte bij de ouderen gaan wij niet merken op de pensioenlast, haal dat niet aan als reden jij denkt dat ze terug denken aan opstarten
                            menselijk blijft dat wel een drama

(ben zelf een zwakkere, overgewicht, randje diabeet en copd)

als je tieners hebt, begin wel maar al te denken aan hun kansen op de arbeidsmarkt, zien dat we geen verloren generatie krijgen
                            het zijn wel die nu als vliegen vallen bobo. Slechts een klein percentage van mensen die sterven ten gevolge van het virus hebben geen onderliggende problemen. Merendeel dat sterft wel. Dus als je de maatregelen soepel maakt kunnen er 2 dingen gebeuren: ofwel blijven de zwakkere binnen in hun koker ofwel worden ze blootgesteld en hebben ze het op zich vlaggen. Mensen die nu al de vogel voor de kat zijn (maw heel zwakke gezondheid en op sterven na dood), die gaan de dood in de ogen kijken omdat ze al weten dat ze verloren zijn (kijk naar de ouderen in woonzorgcentra die niet meer geholpen willen worden). Maar al wie nu nog relatief goed is, die gaat niet in de vuurlinie willen staan om opgeofferd te worden voor al de rest.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Begrijpbare uitleg:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Let's face it, lockdowns aanhouden tot je nul besmettingen hebt is evenmin realistisch. Als maatschappij ga je eerder vroeg dan laat toch de denkoefening moeten starten welke offers je bereid bent te brengen en op welk vlak en je daar dan ook aan houden.

Comment

Hetzelfde met de moto. Na een lange winter is het eindelijk motoweer, mag je met dat spel niet buiten. Ik begrijp dat niet. Ik draag een helm met nog een buff voor m'n mond, ik spreek met niemand, laat staan dat ik dicht bij iemand kom. Nee, met de moto een toertje doen mag niet. Dikke bullshit vind ik dat.
                                  dan neem je toch gewoon je moto en gaat naar de winkel ? Densoods 10 keer. Dan heb je tegen 's avonds 10 patatten om een deftige maaltijd te maken. Toeme vlees vergeten. Rap nog eens achter een biefstuk.

Comment

Het zijn die met hun BBQ's voor dertig man enzo die het verpesten voor iedereen.
                                    waarschijnlijk ook nog soort volk dat op papier niks heeft en ook geen boetes zullen betalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Die kwiet schieten ze voor mijn part naar de maan...
                                      veel te duur, gewoon doodschieten die cremb-o-beurre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Begrijpbare uitleg:

Heel interessant, bedankt om te posten!
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• over macron wordt gespeculeerd 10 mei, de franstaligen zullen zich daar wel op vastpinnen en de minderheidsregering zal wel volgen ipv 3 mei

...tegen dan zitten we aan een krimp van -12% zeker?
                                          Last edited by bobo; 13/04/2020, 17:02.

Comment

Working...
                                          X