Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik begrijp eerder niet dat degenen die de regels opvolgen zich moeten verdedigen tegen degenen die het allemaal maar absurd vinden
    Het is absurd op sommige vlakken, daar zijn we 't allemaal over eens denk ik. Heeft niets met verdedigen ofzo te maken... .
    En absurde dingen zijn bij mijn weten nooit zomaar oké te noemen. Niet meer, niet minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
      4 weken na dit filmpje, we zitten nog op een hoog aantal nieuwe besmettingen, en toch zien we dat een heleboel zich vragen stellen waarom ...

https://www.hln.be/nieuws/deze-video...oudt~a01784ad/
      Tja, blijkbaar zijn er toch nog velen die het niet geloven en de regels aan hun laars lappen. Ze zullen er eerst zelf mee geconfronteerd moeten worden, dan zullen ze wel anders piepen.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om zich in deze uitzondelijke omstandigheden een tijdje aan een paar vervelende regels te houden, niemand vindt dit leuk!

Dat heeft zeker niks met een politiestaat te maken, mensen die anderen steeds opnieuw in gevaar brengen moeten bestraft worden. Zo simpel is het. Dat is in het gewone leven of in het verkeer toch ook zo. Ik zie het probleem niet, gewoon een tijdje op de tanden bijten en dan komt er wel beterschap.

Uiteraard aan iedereen het recht om dit allemaal zever te vinden maar weet dan dat dit ongetwijfeld nog heeeeeeeel lang gaat duren.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik heb hier deze namiddag een verslag gelezen van een gerenommeerde buitenlandse toxicoloog , wel ik hoop dat ze ongelijk krijgt.Ze beweert als er éenmaal een vaccin tegen de corona op de markt komt er vanaf dan enorm veel mensen zullen sterven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
          Ik heb hier deze namiddag een verslag gelezen van een gerenommeerde buitenlandse toxicoloog , wel ik hoop dat ze ongelijk krijgt.Ze beweert als er éenmaal een vaccin tegen de corona op de markt komt er vanaf dan enorm veel mensen zullen sterven.
          Verklaar je een beetje nader?

Waarom?
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Dat snap ik ook niet. Hoezo nog meer sterven?
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het gaat idd moeten verstrengen , jammer voor iemand die doet wat er gevraagd word maar het kan niet anders. Sporten gaat er ook uitgaan.
              Verstrengen heeft totaal geen zin.
              Zorgen dat ze de huidige regels kunnen handhaven en afstraffen indien nodig is veel beter.

En vooral de onzinnige regels er tussen uit halen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Dat snap ik ook niet. Hoezo nog meer sterven?
                Dat weet ik niet hé ben geen toxicoloog, ik deel mee wat ik gelezen heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Verstrengen heeft totaal geen zin.
                  Zorgen dat ze de huidige regels kunnen handhaven en afstraffen indien nodig is veel beter.

Een keer afwachten of jou opvatting deze ook gaat zijn van Macron vanavond.

Comment

er is natuurlijk een opbod aan worst case scenario's, anders haalt het de pers ook niet

maar die beweert dat dus en zegt er niet bij waarom?

Comment

• Nee Bobo.

Comment

• pffft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Ja, idem een van de Abarths eens uithalen voor een doelloos ritje. Risico 0. Ik stop echt nergens.

Zou een beetje welkome afleiding zijn...
                          Ik zou ook graag eens een ritje met de auto gaan doen.
                          Tot nu toe ben ik op mijn essentiële verplaatsingen nog geen controle tegen gekomen, maar toch ga ik het risico niet nemen, ik wil het risico niet lopen dat ik 250 euro zou moeten betalen.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Ik schreef het hier al: controleer de toeristische hotspots, controleer op drukke banen de auto’s met meer dan 1 persoon in, ... nu focust men op de verplaatsingen, maar die zijn vaak het probleem niet. Het is wat je al dan niet op je bestemming doet dat het probleem is.
                          Idd, de regels zijn gewoon niet goed opgesteld, dat is het grote probleem. Maak deftige regels en controleer daar dan ook voldoenvoldoende zouden veel meer bereiken.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

En je hebt toevallig niet onthouden wat je gelezen hebt of stond de reden er niet bij?

Comment

• als je eens wil lachen...of je haalt eruit wat je wil

tis ne halve-gebakkene, maar ik hoor hem af en toe wel eens graag bezig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                Hier bij ons een kledingbox, zijn ze donderdagnamiddag komen leegmaken...

Normaal gezien zijn er op de meeste plaatsen in deze periode kledingophalingen, maar deze gaan nu door de corona niet door, dus de mensen brengen hun kleding naar die boxen en daar kunnen ze nu niet volgen met leegmaken.

Comment

Om dan nadien te kunnen zagen en kreften dat "ze" of "de regering" niet genoeg heeft gedaan.
                                  En jij gaat bepalen welke regels "onzinnig" zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                    Een andere weigerde dan weer zijn raam naar beneden te draaien omdat de agent te dicht bij stond naar zijn mening.
                                    Ik doe nog altijd alleen maar toegelaten verplaatsingen, maar als ik tegengehouden word en de agent staat te dicht bij mijn auto, dan gaat het raam niet naar beneden.
                                    Voor hetzelfde geld is die agent besmet en weet hij het zelf niet eens, ik moet ook aan mijn eigen gezondheid denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Om dan nadien te kunnen zagen en kreften dat "ze" of "de regering" niet genoeg heeft gedaan.
                                      En jij gaat bepalen welke regels "onzinnig" zijn?

Da’s raar, ik zou als criterium gebruiken: is er een verhoogde kans op besmetting? Dan verbieden. Bvb: autorijden: neen. Naar de cinema: ja.
                                      enz...

Maar anders wil ik ze wel bepalen :-)
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        En ivm die 1.5 meter regel. Doe eens wat opzoekingswerk. In een supermarkt werkt dat al niet. Als iemand daar hoest gaan de deeltjes tot over de rayons door. Bij fietsen zit men al aan ongeveer 20 meter.
                                        't is net door die vrije interpretatie dat er niet alleen zieken bij komen, maar dat er binnenkort ook heel wat mensen definitief hun werk kwijt zijn. Dan kunnen jullie lekker fijn gaan werken om alle werkeloosheidsuitkeringen te gaan betalen.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        Alleen wanneer die persoon die hoest (of niest) zijn hand of arm niet voor zijn mond/neus houd klopt dat van die studie, dat is normaal gezien dus een hele kleine minderheid van de gevallen.

Comment

Normaal gezien zijn er op de meeste plaatsen in deze periode kledingophalingen, maar deze gaan nu door de corona niet door, dus de mensen brengen hun kleding naar die boxen en daar kunnen ze nu niet volgen met leegmaken.
                                          Wij horen dan toch niet bij 'de meeste plaatsen'. Hier heb je die boxen en dat is het dan.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X