Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat bedoel je precies met "een dosis gezond verstand"? Je vindt de huidige maatregelen dan niet "gezond verstand"? Of wat wil je hiermee laten verstaan?
Ik snap zeker het sentiment, en het is inderdaad nu moeilijk om kritiek te uiten op het gevoerde beleid zonder in dogma's te vervallen. Alsook ga ik er mee akkoord dat er zeker wat meer aandacht mag zijn voor mentale gezondheid ed. Daarmee ook dat ik wel respect kan opbrengen voor de maatregel naar woonzorgcentra, al zal deze inderdaad niet direct en in grote getalen moeten toegepast worden. Ik vind het goed dat de deur op een klein kiertje wordt gezet en de mogelijkheid er toe wel ontstaat. Al is het inderdaad heel belangrijk dat nu niet iedereen hier naartoe trekt.
Hoewel ik akkoord ga met de incompetentie, zie ik wel totaal de link niet met de cijfers, wat dat er in godsnaam mee te maken heeft.
En hoe kan men er HIER voor zorgen opdat de WERELD dezelfde maatstaf zou hanteren?
Beetje zin voor realisme is ook wel op zijn plaats. Als je een almachtig, alwetend apparaat wilt, dan moet je naar de kerk gaan.
Over da van jongeren die ne combi aanvallen. Je maakt me echt niet wijs dat dat vroeger niet gebeurde... Uitzonderlijk natuurlijk, maar dat is het nu ook.
???
Als onze regering zijn telraam een beetje te opportunistisch gebruik heeft dat er volgens mij alles mee te maken dat ze incompetent zijn. Realisme op zijn plaats? Ja dat zou moeten maar niet door/voor hen blijkbaar. Kan me niet van de indruk ontdoen dat vele die het "gezag" nu "cadeau" hebben gekregen, niet van deze wereld zijn.
Plots worden ze wakker, oei, wij komen precies wat te hoog uit met onze slachtoffers ten opzichte van de rest van de wereld. NU moeten we iets zoeken om die cijfers terug te laten doen dalen...
Nu, het is overal wel iets natuurlijk. In Griekenland zijn er zogezegd maar 102 covid-19 patiënten overleden zijn. Vermits een Griek redelijk fier is op zijn afkomst rekenen ze daar enkel echte Grieken als overleden maar geen Roma's bvb. Tja...
Dat van die combi weet ik niets van, komt ook niet van mij lees ik nu, maar ik kan wel beamen dat in mijn jeugdjaren dat waarschijnlijk niet zal plaats gehad hebben. Wij hadden (of de meesten toch) toen namelijk nog schrik van politie en gezaghebbenden.
En wat Europa betreft...tja daar is hier in het begin ook al veel over geschreven. Sprak twee dagen geleden Miss Von Leysen zich niet uit, dat Europa het wat had laten afweten in het begin en veel te laat had gereageerd?
Ze (en onze Waalse marionette) heeft toch al één goeie zaak naar voor gebracht om verder verval van de Europese economie in te dijken: praat met uw buurlanden. Zal maar best zijn denk ik dan want anders vliegen er dit jaar geen zakenmensen noch toeristen meer door Europa.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
in de ideale wereld had dat noodregering met magnette en de wever geweest, niet die minderheids hold-up die geen rekenschap zal geven
waren we mss gelijk ook van beide verlost, want goed kan je toch niet doen in zo'n crisis...hoewel zie rutte stevig in zadel zitten
Neen, inderdaad dat is een feit, wat je ook doet het zal nooit goed zijn maar eerst nadenken en dan snel en gepast handelen is toch iets wat maar niet blijkt te lukken. Tja Rutte...politieke wereld in Nederland is dan ook totaal anders dan hier.
Dat gezegd zijnde, de Griekse evenknie van Steven Van Gucht en/of Marc Van Ranst in Griekenland is Mr. Sotiris Tsiodras. Hij is voor het ogenblik de meest populaire Griek van het land en velen zien hem als prime minister of zelfs president worden in de nabije toekomst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
???
Als onze regering zijn telraam een beetje te opportunistisch gebruik heeft dat er volgens mij alles mee te maken dat ze incompetent zijn. Realisme op zijn plaats? Ja dat zou moeten maar niet door/voor hen blijkbaar. Kan me niet van de indruk ontdoen dat vele die het "gezag" nu "cadeau" hebben gekregen, niet van deze wereld zijn.
Plots worden ze wakker, oei, wij komen precies wat te hoog uit met onze slachtoffers ten opzichte van de rest van de wereld. NU moeten we iets zoeken om die cijfers terug te laten doen dalen...
Nu, het is overal wel iets natuurlijk. In Griekenland zijn er zogezegd maar 102 covid-19 patiënten overleden zijn. Vermits een Griek redelijk fier is op zijn afkomst rekenen ze daar enkel echte Grieken als overleden maar geen Roma's bvb. Tja...
Dat van die combi weet ik niets van, komt ook niet van mij lees ik nu, maar ik kan wel beamen dat in mijn jeugdjaren dat waarschijnlijk niet zal plaats gehad hebben. Wij hadden (of de meesten toch) toen namelijk nog schrik van politie en gezaghebbenden.
En wat Europa betreft...tja daar is hier in het begin ook al veel over geschreven. Sprak twee dagen geleden Miss Von Leysen zich niet uit, dat Europa het wat had laten afweten in het begin en veel te laat had gereageerd?
Ze (en onze Waalse marionette) heeft toch al één goeie zaak naar voor gebracht om verder verval van de Europese economie in te dijken: praat met uw buurlanden. Zal maar best zijn denk ik dan want anders vliegen er dit jaar geen zakenmensen noch toeristen meer door Europa.
Ik snap nog altijd niet wat je precies wilt zeggen? Je weet dat er gisteren nog gezegd werd, dat van die woonzorgcentra, slechts 2.8% bevestigd Corona heeft?
Het is niet omdat men hier andere cijfers geeft en MEER informatie geeft dan andere landen dat men slechter bezig is, of is dat volgens u wel het geval?
Ik snap nog altijd niet wat je precies wilt zeggen? Je weet dat er gisteren nog gezegd werd, dat van die woonzorgcentra, slechts 2.8% bevestigd Corona heeft?
En ik begrijp niet wat jij wil zeggen!
Hahaha, waar is de tijd? Je kon wel eens gepest worden maar dat weegt niet op tegen de vriendschap en samenhorigheid die ik daar 10 maanden gevoeld heb.
dat viel bij ons heel erg mee dat pesten, eigenlijk niks van gemerkt. Samen in den bos, op het veld en op café. Straks krijg ik nog heimwee héhé.
Idd die samenhorigheid was uitzonderlijk. En daar kon je dingen doen die je anders nooit kan doen, met een geweer schieten, met een handgranaat gooien etc...
Het enige wat ik vond is dat de overheid je als vergoeding voor dat jaar legerdienst je nadien een jaar belastingvrij zou laten werken als compensatie.
Neen, inderdaad dat is een feit, wat je ook doet het zal nooit goed zijn maar eerst nadenken en dan snel en gepast handelen is toch iets wat maar niet blijkt te lukken. Tja Rutte...politieke wereld in Nederland is dan ook totaal anders dan hier.
Dat gezegd zijnde, de Griekse evenknie van Steven Van Gucht en/of Marc Van Ranst in Griekenland is Mr. Sotiris Tsiodras. Hij is voor het ogenblik de meest populaire Griek van het land en velen zien hem als prime minister of zelfs president worden in de nabije toekomst.
Van Ranst for president dan eer dat het Hoeyberghs ook nog naar zijn hoofd stijgt
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
ja, die dierf nog eens zijn bek opentrekken.
En soms denk ik nog eens aan VDB, die dierf reporters soms ferm op hun plaats zetten. Hilarisch bijtijds. Maar verder was het ook een schurk
dat viel bij ons heel erg mee dat pesten, eigenlijk niks van gemerkt. Samen in den bos, op het veld en op café. Straks krijg ik nog heimwee héhé.
Idd die samenhorigheid was uitzonderlijk. En daar kon je dingen doen die je anders nooit kan doen, met een geweer schieten, met een handgranaat gooien etc...
Het enige wat ik vond is dat de overheid je als vergoeding voor dat jaar legerdienst je nadien een jaar belastingvrij zou laten werken als compensatie.
Ik heb daar ook geen last van gehad maar kan mij wel voorstellen dat het bij sommigen wel het geval was. Er waren destijds ook eenheden waar je liever niet terecht kwam.
Het was financieel idd een verloren jaar maar ik ben al lang blij dat het meegeteld heeft voor mijn pensioen. De paar vriendschappen die ik daar gemaakt heb zijn onbetaalbaar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
ja, die dierf nog eens zijn bek opentrekken.
En soms denk ik nog eens aan VDB, die dierf reporters soms ferm op hun plaats zetten. Hilarisch bijtijds. Maar verder was het ook een schurk
VDB, oprichter van de BVN. Meer schurk als minister.
Ik heb de indruk dat jij de overheid incompetent noemt omdat men andere en MEER informatie geeft dan in andere landen. En dat snap ik niet.
Andere & meer? neen verkeerde. Waarom die wzc-slachtoffers eerst niet geteld werden en dan nu plots wel.
Ze zouden ons ook beter vertellen hoeveel mensen er ondertussen nu al getest zijn (doen ze elders ook niet, dat weet ik) want dat getal is belangrijk om je statistieken te kunnen vergelijken met de rest van de wereld (wat ze toch zo graag doen) en hoeveel procent er daar dan covid-19 van hebben.
Waarom is de overheid dan incompetent volgens jou?
Andere & meer? neen verkeerde. Waarom die wzc-slachtoffers eerst niet geteld werden en dan nu plots wel.
Ze zouden ons ook beter vertellen hoeveel mensen er ondertussen nu al getest zijn (doen ze elders ook niet, dat weet ik) want dat getal is belangrijk om je statistieken te kunnen vergelijken met de rest van de wereld (wat ze toch zo graag doen) en hoeveel procent er daar dan covid-19 van hebben.
Waarom is de overheid dan incompetent volgens jou?
Wat zijn dan wel de juiste cijfers? Men kan niet publiceren wat men niet weet. Ik snap niet hoe men dat verwacht te kunnen doen? Ik ben blij dat men dingen aanpast. Als men eerst deze niet telt, dan moet men dat tot het oneindige zo blijven doen? Neen, het is juist belangrijk dat men zich adaptief opstelt en zich aanpast aan de situatie.
Daarnaast, het aantal geteste mensen zegt ook niets om te vergelijken, want dat hangt af van welke mensen men test. Als je alleen mensen aan ziekenhuizen test, of ziekenhuizen en woonzorgcentra. Of ook alle verpleegkundigen ed. werkzaam in ziekenhuizen. Of test je iedereen die in contact komt met... of test je ...
Totaal aantal tests zegt weinig om te gaan vergelijken met andere landen.
En waarom men incompetent is? Dat heeft voor mij meer te maken met zaken buiten de crisis om. Dat het in de politiek het afgelopen decenium meer een spelletje is van perceptie in plaats van beleid. Kijk naar de regeringsvormingen, kijk naar alle communicatie die er is. Het is triestig hoe weinig er over "beleid" gecommuniceerd wordt en hoeveel "one-liners" die goed klinken, maar nergens op slaan passeren. Partij-belang gaat te vaak boven het nationale belang.
't Is wraakroepend hoe wij -over de partijgrenzen heen- geleid worden door 3th Grade politici terwijl deze crisis enkel door echt staatsmanschap kan aangepakt worden...
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Wat zijn dan wel de juiste cijfers? Men kan niet publiceren wat men niet weet. Ik snap niet hoe men dat verwacht te kunnen doen? Ik ben blij dat men dingen aanpast. Als men eerst deze niet telt, dan moet men dat tot het oneindige zo blijven doen? Neen, het is juist belangrijk dat men zich adaptief opstelt en zich aanpast aan de situatie.
Daarnaast, het aantal geteste mensen zegt ook niets om te vergelijken, want dat hangt af van welke mensen men test. Als je alleen mensen aan ziekenhuizen test, of ziekenhuizen en woonzorgcentra. Of ook alle verpleegkundigen ed. werkzaam in ziekenhuizen. Of test je iedereen die in contact komt met... of test je ...
Totaal aantal tests zegt weinig om te gaan vergelijken met andere landen.
En waarom men incompetent is? Dat heeft voor mij meer te maken met zaken buiten de crisis om. Dat het in de politiek het afgelopen decenium meer een spelletje is van perceptie in plaats van beleid. Kijk naar de regeringsvormingen, kijk naar alle communicatie die er is. Het is triestig hoe weinig er over "beleid" gecommuniceerd wordt en hoeveel "one-liners" die goed klinken, maar nergens op slaan passeren. Partij-belang gaat te vaak boven het nationale belang.
Ik word hier zo moe van!
Ze kunnen perfect het aantal afgenomen test melden hoor, hoeft niet met de natte vinger. Ik heb een donker vermoeden dat dit hier veel lager ligt dan in andere landen. Wat de lage cijfers uit de eerste weken vertalen want er was in het begin weinig animo om veel te testen.
Er zal een dag komen dat iedereen gaat getest worden, of niet (samen)werken, niet vliegen of niet, enz...
Nu gaan ze het bezoek aan wzc alweer annuleren...
Als je dat geen incompetentie noemt dan weet ik het niet meer. Andere zullen het misschien mis-communicatie noemen, dat kan ook natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben zeker ook geinteresseerd in die cijfers hoor, daar niet van. Maar zie niet echt heel veel nut in de publicatie er van. En ja, kans is groot dat het laag is in het begin, dat is ook zo gecommuniceerd.
En het is een andere regering die dat van de wzc's nu tegenhoudt he. Al ga ik er mee akkoord dat men dit beter met verantwoordelijken van de wzc's op voorhand had bekeken. Al snap ik niet direct de link dat men daardoor "incompetent" is. In 99% van de gevallen, in politiek en in bedrijven wordt er niet gecommuniceerd over maatregelen die "opgelegd" worden op voorhand.
Comment