Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

zelfde probleem in veel bedrijven,jongeren bepamperen of ze bollen het af,
    mss staan we voor een tijd dat ze wel eens minder kapsones moeten hebben of ze komen in de werkloosheid terecht.
    gedaan met luxe aankopen
    Op de werkvloer is dat samen te vatten tot de generatie die na 2008 begonnen is. Ik merk in mijn team toch wel paniek bij de jonge garde.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Niemand die zo direct bij mij opkomt. Maar volgens mij, en met de acute problemen die we kennen op nationaal én mondiaal niveau (ik tel daar bv. ook de klimaatverandering bij) hebben we nood aan mensen die kunnen verenigen, die kunnen enthousiasmeren, die praten met kennis van zaken en ook weten wanneer ze beter zwijgen. Geen zootje ongeregeld bij wie -niet gehinderd door enige kennis van zaken of empathie- macht, naijver en jaloezie de voornaamste drijfveren zijn.
      Een mens zou heimwee krijgen naar de Churchills of de Mitterands van toen.
      Ik vrees dat de huidige Belgische politiek zulke mensen afschrikt. Gemakkelijker om stemmen binnen te halen als je mensen tegen mekaar opzet.
      Na 10-20 jaar van zulk gedrag hou je alleen nog maar zo'n verdelende politiekers over. Kijk maar wie de populairste Vlaamse politiekers zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Andere & meer? neen verkeerde. Waarom die wzc-slachtoffers eerst niet geteld werden en dan nu plots wel.
        Ze zouden ons ook beter vertellen hoeveel mensen er ondertussen nu al getest zijn (doen ze elders ook niet, dat weet ik) want dat getal is belangrijk om je statistieken te kunnen vergelijken met de rest van de wereld (wat ze toch zo graag doen) en hoeveel procent er daar dan covid-19 van hebben.

Waarom is de overheid dan incompetent volgens jou?
        Deze website heeft al de info over hoeveel testen per miljoen inwoners en nog meer info per land (wij testen meer dan de Nederlanders!)

Daily and weekly updated statistics tracking the number of COVID-19 cases, recovered, and deaths. Historical data with cumulative charts, graphs, and updates.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Its Bekijk Berichten

Deze website heeft al de info over hoeveel testen per miljoen inwoners en nog meer info per land (wij testen meer dan de Nederlanders!)

https://www.worldometers.info/coronavirus/
          Hartelijk dank Its, kijk daar hebben we wat aan.
          Inderdaad, per miljoen inwoners testen we meer dan Nederland en ook veel meer dan Frankrijk maar toch zitten we onder het gemiddelde in Europa. Jammer dat ze er geen kolommetje hebben bijgezet dat vermeld hoeveel percentage van die test nu daadwerkelijk Covid-19 gevallen zijn.
          Heb me er dan maar even zelf aangezet. Het lijkt mij toch niet echt onbelangrijk om te weten van hoe we er nu wel echt voorstaan en hoeveel risico we kunnen lopen als we iemand anders tegenkomen en wat blijkt?

Frankrijk = 49,4%
          België = 25,9%
          UK = 24,6%
          Nederland = 19,7%
          Spanje = 19,6%
          Italië = 14,3%
          Zwitserland = 12,9%
          Oostenrijk = 8,8%
          Duitsland = 7,9%
          Polen = 4,6%
          enz...
          van al die tests waren positief.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Europa slaagt (slaagde) er niet in bij het begin een duidelijke richtlijn op te stellen voor alle Europese landen. De Belgische federale regering beslist iets wat de Vlaamse regering daarachter terug draait. Charles MIchel nergens te bespeuren. Slappe besluiteloze leegganger. Willems met de egards van een schoolmeisje dat mondelinge examens moet gaan afleggen en stijf staat van de stress. Jean Hesp die eerst meeloopt om dan in zijn eigen Vlaamse regering te zien hoe hij wordt tegengesproken en dan waarschijnlijk in dezelfde kelder onderduikt waar Charlies Michel zich verstopt.

Wat was dat spreekwoord ook al weer? Eendracht maakt macht?

Europa is dus (nog eens) een lege doos gebleken, en België bewijst dat het onbestuurbaar blijft.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, idd! Maggie het haar zit dan ook nog in de ontwikkelingsfase, de elastieken blijven maar kapot springen
              Bestaat hoor, mondmasker voor Maggie.

http://
              Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                Europa slaagt (slaagde) er niet in bij het begin een duidelijke richtlijn op te stellen voor alle Europese landen. De Belgische federale regering beslist iets wat de Vlaamse regering daarachter terug draait. Charles MIchel nergens te bespeuren. Slappe besluiteloze leegganger. Willems met de egards van een schoolmeisje dat mondelinge examens moet gaan afleggen en stijf staat van de stress. Jean Hesp die eerst meeloopt om dan in zijn eigen Vlaamse regering te zien hoe hij wordt tegengesproken en dan waarschijnlijk in dezelfde kelder onderduikt waar Charlies Michel zich verstopt.

Wat was dat spreekwoord ook al weer? Eendracht maakt macht?

Europa is dus (nog eens) een lege doos gebleken, en België bewijst dat het onbestuurbaar blijft.
                Correct, ik ben pro Vlaams en Anti-NVA, ja ze bestaan dat soort mensen en hoe graag ik ook België zie verdwijnen, ik zie dat niet direct gebeuren.

Wat ik wel zie gebeuren is dat er veel landen uit de EU zullen stappen. Je kan ze geen ongelijk geven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• europa is verre van perfect, maar slecht europa is nog erger als geen europa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    europa is verre van perfect, maar slecht europa is nog erger als geen europa
                    Daar ben ik zo zeker niet van Bobo. In de beginjaren ging het goed vooruit maar het is rap achteruit gegaan en veel middelen blijven steken op plaatsen waar het niet moet zijn. Ook de politici die daar zetelen zijn allesbehalve competent. Er is totaal geen eenheid.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• alleen al voor de handelsakkkoorden is dat toch wel nodig, hoe hard de nationalistische kramp in veel landen zal opsteken, wij leven van uitvoer (toch nog)

Comment

• Voordat we zagen en klagen over de rol van de EU in Corona, misschien eerst dit eens lezen: https://euobserver.com/coronavirus/147865

The European Union has limited powers to tackle the pandemic - because member states oversee health.

The European Commission can coordinate and support member states on health. It can make recommendations and give advice. Everyone is free to ignore it.
                        Dus als de EU hier met een Europese aanpak was gekomen om alles te sluiten 2 weken voor de meeste landen het hadden gedaan, dan was het kot waarschijnlijk te klein geweest: "te veel macht, dictatuur, ...!"

Comment

• denk ik ook...maar het verschil met de gretigheid beslissingen te maken over het wattage van de stofzuiger...en de doodse stilte die we meemaakten was groot...wat zichtbaarheid was wel beter geweest

over trump kun je ook zeggen wat je wil maar die brengt een speech zonder iets af te lezen, onze eu-top brengt alles zonder begeestering aflezend in slecht engels en dat inspireert gewoon 0
                          perceptie

Comment

over trump kun je ook zeggen wat je wil maar die brengt een speech zonder iets af te lezen, onze eu-top brengt alles zonder begeestering aflezend in slecht engels en dat inspireert gewoon 0
                            perceptie
                            Klopt! Alleen vertelt Trump wel meestal een hoop leugens, dan lijkt improviseren mij al een stuk makkelijker

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

denk ik ook...maar het verschil met de gretigheid beslissingen te maken over het wattage van de stofzuiger...en de doodse stilte die we meemaakten was groot...wat zichtbaarheid was wel beter geweest

perceptie
                              Trump verzint zijn bullshit dan ook vaak ter plaatse denk ik LOL
                              En ooit gehoord van een "Teleprompter"? Dat gebruiken ze daar steevast bij die speeches.

Comment

• welja, dat zij het ook gebruiken dan, scheelt veel

ik vond filip hem ook goed gebruiken, zijn ogen sloegen alle kanten uit, dat kon ook beter

Comment

• En trouwens, in de US of A spreken ze 1 taal en in Europa zitten ze te klooien met minstens 20 verschillende talen, ook niet makkelijk om dat allemaal in goeie banen te leiden. Logisch dat niet iedereen zijn Engels dan ook nog eens perfect is.

Enkel het niveau van de prestatie en bijhorend resultaat zou in Europa heel wat hoger mogen liggen, welke taal ze ook mogen spreken.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Voordat we zagen en klagen over de rol van de EU in Corona, misschien eerst dit eens lezen: https://euobserver.com/coronavirus/147865

Dus als de EU hier met een Europese aanpak was gekomen om alles te sluiten 2 weken voor de meeste landen het hadden gedaan, dan was het kot waarschijnlijk te klein geweest: "te veel macht, dictatuur, ...!"
                                    Dit inderdaad, en dan ook nog eens het perceptie spelletje dat nationale politici spelen. Als Europa iets goed doet, gaan lokale politici de pluim vaak op hun eigen hoed steken. Maar als er iets niet goed loopt, dan is het plots Europa geweest.

Comment

• Mijn handgelletjes van Amazon zijn aangekomen, op 3 dagen, uit Dresden, dat noem ik service Nu mijn mondmaskers nog, dat zal wel wat langer duren

Comment

• ik kan ze niet meer gebruiken, handen zijn verbrand intussen door de alcohol, op een werkdag denk ik dat ik zo'n 8 keer per uur zal wassen, terug zeep en alleen de palmen...met alcohol spring ik door het dak

in de auto ligt nog wel gel, maar probeer dan alleen nog raakvlakken te desinfecteren
                                        nu sowieso is er in de chemie nood aan veel hygiene, dus mijn handen waren al teer voor de uitbraak

Comment

alleen al voor de handelsakkkoorden is dat toch wel nodig, hoe hard de nationalistische kramp in veel landen zal opsteken, wij leven van uitvoer (toch nog)
                                          Handelsakkoorden binnen Europa stellen niet echt veel voor. Als daar een autoconstructeur beslist om een nieuwe fabriek open te doen in Spanje bvb dan doet die dat omdat zij daar betere financiële ondersteuning krijgen van de overheid, niet meer of niet minder. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het soms een wedloop is door Europese landen om bedrijven binnen te rijven zodat hun economie een (tijdelijke) boost krijgen. Ieder voor zich dus. Daar sta je dan met je handelsakkoorden binnen Europa.
                                          BTW in Zwitserland van 8% (ok Zwitserland is een buitenbeentje binnen de EU) tot 27% BTW in Noorwegen en Hongarije? (Noorwegen = rijk land / Hongarije = arm land) moeilijk te verklaren allemaal.
                                          Als ze na al die jaren ook nog steeds geen overeenkomsten of draaiboek hebben kunnen maken op gebied van health... Het is nu niet dat ze daar nog geen tijd voor gehad hebben hé. Lijkt me zelfs iets wat al lang op nummer 1 had moeten staan op hun agenda om overal in Europa een meer dan gemiddelde medische ondersteuning aan te bieden voor de bevolking.
                                          We staan dus echt nog héél veraf van een goedwerkende Europese Unie. (wat volgens mij een utopie is aangezien we onderling teveel verschillen van elkaar).
                                          Last edited by Metaxa; 17/04/2020, 11:37.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X