Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Voordat we zagen en klagen over de rol van de EU in Corona, misschien eerst dit eens lezen: https://euobserver.com/coronavirus/147865

Dus als de EU hier met een Europese aanpak was gekomen om alles te sluiten 2 weken voor de meeste landen het hadden gedaan, dan was het kot waarschijnlijk te klein geweest: "te veel macht, dictatuur, ...!"
    Tja...bedankt voor het artikel.
    Misschien dat ze dat artikel 168 dan toch maar héél snel gaan bekijken en aanpassen. Er is ondertussen al 20 jaar gepasseerd en verloren gegaan.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Handelsakkoorden binnen Europa stellen niet echt veel voor. Als daar een autoconstructeur beslist om een nieuwe fabriek open te doen in Spanje bvb dan doet die dat omdat zij daar betere financiële ondersteuning krijgen van de overheid, niet meer of niet minder. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het soms een wedloop is door Europese landen om bedrijven binnen te rijven zodat hun economie een (tijdelijke) boost krijgen. Ieder voor zich dus. Daar sta je dan met je handelsakkoorden binnen Europa.
      BTW in Zwitserland van 8% (ok Zwitserland is een buitenbeentje binnen de EU) tot 27% BTW in Noorwegen en Hongarije? (Noorwegen = rijk land / Hongarije = arm land) moeilijk te verklaren allemaal.
      Als ze na al die jaren ook nog steeds geen overeenkomsten of draaiboek hebben kunnen maken op gebied van health... Het is nu niet dat ze daar nog geen tijd voor gehad hebben hé. Lijkt me zelfs iets wat al lang op nummer 1 had moeten staan op hun agenda om overal in Europa een meer dan gemiddelde medische ondersteuning aan te bieden voor de bevolking.
      We staan dus echt nog héél veraf van een goedwerkende Europese Unie. (wat volgens mij een utopie is aangezien we onderling teveel verschillen van elkaar).
      Ik snap niet wat jij precies verwacht van de EU? Jij verwacht dat alle landen gewoon "opgeheven" worden dan?
      En EU =/= Europa. Zwitserland heeft er niets mee te maken.

Comment

• bedoel dan vooral intercontinentaal handel drijven en taxatie daarop en niet zozeer het openen van een autofabriek en ja, de open binnengrenzen zijn ook een zegen...voor de handel

Comment

• Gisteren op TV, nog zo'n staaltje Europa en vooral transparantie.

Eén maffia-bende.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ik snap niet wat jij precies verwacht van de EU? Jij verwacht dat alle landen gewoon "opgeheven" worden dan?
            En EU =/= Europa. Zwitserland heeft er niets mee te maken.
            Zie hierboven, Zwitserland is een buitenbeentje (stond er al) is uiteraard geen lid van de EU maar economisch zogoed als volledig geïntegreerd (gelukkig maar)
            Blijkbaar snap jij niet veel want jij stelt je telkens nogal veel vragen als het over Europa gaat.

Ben jij het Guy?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik heb eerder de indruk dat ik meer "mee" ben. Het is daarmee dat ik vraag hoe jij het dan wel ziet?

Jij verwacht precies dat de EU gewoon de soevereiniteit van landen mag negeren als het U uitkomt? En dat vind ik heel vreemd.

Om het heel simpel te stellen : De EU doet niet meer, en niet minder, dan waar het de volmachten voor gekregen heeft van de landen die er deel van uitmaken. En voor de meeste zaken ligt de beslissing nog altijd bij de landen die er deel van uitmaken. Bij verschillende onderdelen is dit met een gewogen meerderheid. Bij andere zaken is dit met unanimiteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Gisteren op TV, nog zo'n staaltje Europa en vooral transparantie.

Eén maffia-bende.
                Haha ja, voor mij al lang geen geheim meer. Ik zie genoeg op "mijn eiland". Paar pagina's geleden heb ik hier nog maar geschreven over hoe goed Europa het wel voorheeft met hun tomatenteelt.
                En doe er gelijk ook nog maar even de olijven / olie bij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Zou je daar kunnen over uitwijden? Welke dingen vind je dat anders moeten aangepakt worden en/of geen gezond verstand zijn?
                  Kijk eens, als je de virologen laat doen dan blijft de boel op slot tot er een vaccin is. Ik vind dat de welvaart van de bevolking te allen tijde prioritair moet zijn: economisch, sociaal en mentaal. We stonden al aan de vooravond van een recessie en de corona-maatregelen gaan alles bespoedigen en vooral veel erger maken. Ik kan hier beroepsmatig een hele boom over opzetten maar dat zou me veel te ver leiden.

Men moet beseffen dat je op een planeet met 7,6 miljard mensen niet alles kunt controleren. Pandemieën horen erbij en ene met een mortality rate van 3% verantwoordt naar mijn mening niet om grote delen van je economie maandenlang plat te leggen. Het staat iedereen vrij om daar anders over te denken. Alleen word je met zo’n redenering meteen als een kille en harteloze rekenaar weggezet, wat compleet naast de kwestie is. Dat is wat dit VK-artikel m.i. terecht aankaart. Het zij zo en ik ga me daar ook niet tegen verdedigen want dat is toch verloren energie en moeite.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

Kijk eens, als je de virologen laat doen dan blijft de boel op slot tot er een vaccin is. Ik vind dat de welvaart van de bevolking te allen tijde prioritair moet zijn: economisch, sociaal en mentaal. We stonden al aan de vooravond van een recessie en de corona-maatregelen gaan alles bespoedigen en vooral veel erger maken. Ik kan hier beroepsmatig een hele boom over opzetten maar dat zou me veel te ver leiden.

Men moet beseffen dat je op een planeet met 7,6 miljard mensen niet alles kunt controleren. Pandemieën horen erbij en ene met een mortality rate van 3% verantwoordt naar mijn mening niet om grote delen van je economie maandenlang plat te leggen. Het staat iedereen vrij om daar anders over te denken. Alleen word je met zo’n redenering meteen als een kille en harteloze rekenaar weggezet, wat compleet naast de kwestie is. Dat is wat dit VK-artikel m.i. terecht aankaart. Het zij zo en ik ga me daar ook niet tegen verdedigen want dat is toch verloren energie en moeite.
                    Ik snap volledig wat je wilt zeggen hoor. Alleen, zo lijkt het nu, ga jij er misschien iets te ver in. Stel je even voor dat men in Italië totaal niets gedaan had, wat voor situaties had men dan gehad? Hoe was de "mortality rate" dan geweest? Dan was er mogelijk een veel grotere lange termijn impact geweest op de economie. Ik denk dat er dan gewoon chaos komt als de overheid niets doet en mensen zelf initiatief gaan nemen om maatregelen te nemen en van anderen af te dwingen.

Daarnaast ook even de side-note : Persoonlijk vind ik, ook in het dagelijkse beleid, een te grote aandacht voor "de economie" zonder inderdaad te kijken naar de "economie van de bevolking". Als je kijkt naar hoeveel miljarden Bezos/Amazon en constoorten nu verdienen, is "de economie" op sommige vlakken niet zo hard geraakt. Wilt echter niet zeggen dat er niets mis is.

Comment

ben je dan meer voor het amerikaans model ?
                      Daar hebben ze nu honger en er zijn er al die met het geweer op straat komen betogen. Omdat ze willen werken.
                      Vind het hier dan zo slecht niet aangepakt. Het kan natuurlijk altijd beter, maar het is toch de eerste keer dat ons zoiets overkomt.
                      We zullen het nooit weten hoe erg we er aan toe zouden zijn mochten we jouw aanpak genomen hadden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ben je dan meer voor het amerikaans model ?
                        ik hoopte ergens bij het begin van de uitbraak in italie, dat het virus de enige manier was om van trump af te geraken

we zullen zien wie er bij de verkiezingen zal winnen, maar ik vrees ervoor en we zullen nog wel ff met hem opgescheept zitten

en het blijft voor ons moeilijk om hun model te beoordelen, de weg die oboma insloeg is niet voortgezet
                        Last edited by bobo; 17/04/2020, 13:57.

Comment

Ik kan hier beroepsmatig een hele boom over opzetten maar dat zou me veel te ver leiden.
                          ik vind het toch de moeite mss om uw opgezette boom erover eens te lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik vind het toch de moeite mss om uw opgezette boom erover eens te lezen
                            Idem trouwens.

Comment

• Toerke met de fiets van 82 km. Volgens mij is de lockdown over, zoveel auto's op de baan. Niet gezien sinds de coronamaatregelen in voege zijn gegaan.

Comment

• Is inderdaad opvallend, dat merkte ik ook al op.

Duidelijk niet allemaal essentiële verplaatsingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Is inderdaad opvallend, dat merkte ik ook al op.

Duidelijk niet allemaal essentiële verplaatsingen.
                                  Is mij gisteren ook opgevallen toen ik fietste.
                                  Z4 M40i

Comment

• ja wa wilde nu ook , ge moogt ondertussen naar 150 soorten winkels... hoe gaan ze die essentiële ritten nog kunnen blijven controleren: noppes .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      ja wa wilde nu ook , ge moogt ondertussen naar 150 soorten winkels... hoe gaan ze die essentiële ritten nog kunnen blijven controleren: noppes .
                                      Welke zijn dit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Welke zijn dit?
                                        de bloembollenwinkel
                                        de haagschaarwinkel
                                        de spadewinkel
                                        de grasmachinewinkel
                                        de opblaasbaarzwembadwinkel
                                        de staalwolvoordebarbecuewinkel
                                        ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          ja wa wilde nu ook , ge moogt ondertussen naar 150 soorten winkels... hoe gaan ze die essentiële ritten nog kunnen blijven controleren: noppes .
                                          't is ne vuilen truuk om veel essentiële boetes te kunnen uitschrijven

Comment

Working...
                                          X