Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Het is dat die mensen in de paasvakantie niks gedaan hebben... Je zou eens moeten weten.

Nu, leerkrachten doen meestal toch door tot de 2de week van juli.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Dat heb ik niet gezegd hé. Maar iedereen draagt de gevolgen van de crisis, een klein beetje flexibiliteit is hier wel op z'n plaats. Ik loop op m'n werk constant het risico om besmet te worden, over mijn vrouw die gans de dag op haar werk als verpleegkundige met een mondmasker moet werken zwijg ik dan nog, net als van haar flexibel en constant veranderend uurrooster. En de meeste leerkrachten die werken tot de tweede week van juli, ik ken ze alvast niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dat heb ik niet gezegd hé. Maar iedereen draagt de gevolgen van de crisis, een klein beetje flexibiliteit is hier wel op z'n plaats. Ik loop op m'n werk constant het risico om besmet te worden, over mijn vrouw die gans de dag op haar werk als verpleegkundige met een mondmasker moet werken zwijg ik dan nog, net als van haar flexibel en constant veranderend uurrooster. En de meeste leerkrachten die werken tot de tweede week van juli, ik ken ze alvast niet.
      Een klein beetje flexibiliteit is hier wel op zen plaats? We doen niet anders man.

Zaterdag, vandaag, 10.45. met zen allen op vergadering via zoom om alles voor maandag op punt te krijgen. Afgelopen weken heeft iedereen in het onderwijs hem dubbel gelegd om alles draaiende te houden voor kinderen en ouders.
      En met de glimlach, maar dan komt die pipo af met in de zomervakantie voort te doen.

De eerste richtlijnen waren om enkel de cruciale lessen te geven voor de einddoelstellingen. Elke school heeft dat nu op de planning staan om effectief in juni positief te kunnen afsluiten.

Nu afkomen met dit is gewoon geen respect hebben voor de mensen die het wel doen want dat wil zeggen dat al ons werk voor niks is.

Dat hij eerst eens zijn eigen doelen behaald, ik wacht al 4 weken op 10 laptops die hij heeft beloofd voor kinderen die er geen hebben. Waar zijn ze? Hadden het na een week al door en hebben onze eigen materialen maar gegeven.

De media is goed bezig met de mensen tegen elkaar op te zetten, das smullen natuurlijk.

Dat iedereen zich maar bemoeid in zijn eigen sector.

Comment

• Hahaha den Ben...die man lijdt aan tunnelvisie, was met zijn vorige portefeuille (mobiliteit) ook al zo.
        Maar ik dacht dat het maar een suggestie was? Nu ja, eerst nadenken voor je iets uitkraamt is er bij die mensen niet bij natuurlijk.
        Dat lampeke springt aan met volgens hen een lumineus idee en dan sturen ze dat maar de wereld in.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Een klein beetje flexibiliteit is hier wel op zen plaats? We doen niet anders man.

Zaterdag, vandaag, 10.45. met zen allen op vergadering via zoom om alles voor maandag op punt te krijgen. Afgelopen weken heeft iedereen in het onderwijs hem dubbel gelegd om alles draaiende te houden voor kinderen en ouders.
          En met de glimlach, maar dan komt die pipo af met in de zomervakantie voort te doen.

De eerste richtlijnen waren om enkel de cruciale lessen te geven voor de einddoelstellingen. Elke school heeft dat nu op de planning staan om effectief in juni positief te kunnen afsluiten.

Nu afkomen met dit is gewoon geen respect hebben voor de mensen die het wel doen want dat wil zeggen dat al ons werk voor niks is.

Dat hij eerst eens zijn eigen doelen behaald, ik wacht al 4 weken op 10 laptops die hij heeft beloofd voor kinderen die er geen hebben. Waar zijn ze? Hadden het na een week al door en hebben onze eigen materialen maar gegeven.

De media is goed bezig met de mensen tegen elkaar op te zetten, das smullen natuurlijk.

Dat iedereen zich maar bemoeid in zijn eigen sector.

Veel mensen die drie weken verlof per jaar hebben en ook extra werken buiten de reguliere en voorziene opgelegde tijdstippen van hun werk. Denk daar maar eens over na... .Voor de rest maak ik er geen woorden meer aan vuil.

Comment

Voor de rest maak ik er geen woorden meer aan vuil.
            Best.

Comment

• Mijn antwoord is simpel: kom gerust ook naar onderwijs. Eerst interims doen, bijna nooit aan een fulltime geraken Elke 6 maand pas weten of je werk hebt.
              Ik heb ook weer een hels jaar achter de rug met vervangingen overal in vakken die ik zelf nog nooit gaf en nu zelfs totale onzekerheid over werk in september.

Ja er zijn er in onderwijs die een luxeleven hebben. Maar er zijn er ook heel veel die zwarte sneeuw zien en veel te veel uren kloppen, verplaatsingen en op verschillende scholen met elk zijn eigen regels en gebruiken moeten werken.
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
              Helderzienden

Comment

• Ps: de meeste die van privé binnenwaaien zijn al even snel weer weg. Geen vergoeding? Geen auto? Zelf mijn laptop kopen? Vergaderen buiten mijn uren? Klusjes opknappen? Klachten van ouders? ...
                IRIDIUM
                Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
                  Ps: de meeste die van privé binnenwaaien zijn al even snel weer weg. Geen vergoeding? Geen auto? Zelf mijn laptop kopen? Vergaderen buiten mijn uren? Klusjes opknappen? Klachten van ouders? ...
                  Dit dus... Maar o wee als je zegt dat het moeilijk gaat in het onderwijs. Dan kijken ze naar u alsof je de profiteur van de maatschappij bent. Ziekelijke makend is dat.

Comment

• Zoals overal zullen er tussen leerkrachten wel een deel carottentrekkers
                    ​​​​​zitten, maar van mij mogen de meesten hun job hebben.
                    In de afdelingen Latijnse en aanverwante afdelingen zitten er bij de leerlingen hoofdzakelijk geïnteresseerden en is lesgeven waarschijnlijk zeer prettig en voldoening gevend, maar voor de rest... (om nog te zwijgen over de ouders)

Comment

• Ik denk dat er inderdaad veel mensen onderschatten wat het allemaal inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken. Het is een stuk meer dan een beetje voor de klas staan en een boekske afratelen. Der zullen der inderdaad tussen zitten die vastbenoemd zijn en het minimum doen, maar dat is iets wat je in veel bedrijven ziet, en in het onderwijs qua systeem ook zou mogen aangepakt worden. Maar ik geloof dat er een stuk meer tussen zitten die hart & ziel in hun werk leggen, om dan toch maar continu tegen ne muur op te lopen.

Comment

• Ach, het is van alle tijden: politie, leerkrachten en andere ambtenaren, plezant om op te kakken zeker?
                        Grapjes over maken moet kunnen, maar voor de rest... wat respect kan geen kwaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
                          Ps: de meeste die van privé binnenwaaien zijn al even snel weer weg. Geen vergoeding? Geen auto? Zelf mijn laptop kopen? Vergaderen buiten mijn uren? Klusjes opknappen? Klachten van ouders? ...
                          Klopt, vooral het meer verdienen en andere voordelen in de privé zorgen daarvoor. De economie is de laatste jaren terug flink aangezwengeld, vandaar. Het is natuurlijk de dingen wat afwegen tegenover elkaar. Kijk, ook al is de job als leerkracht voor sommigen een stressjob, waar ik volledig kan in komen hé. Het vele verlof heb je, een saldo dat in geen enkele andere sector bestaat. Maar dat mag je nooit zeggen, want dan staan ze op hun achterste poten. Enfin, de meesten toch. Ik ken genoeg leerkrachten die eerlijk zijn en er heel oprecht voor uitkomen dat dat vele verlof een waarheid en een zegen is voor hen. En dat dat verlof ook de reden, of één van de redenen is waarom ze voor het beroep van leerkracht gekozen hebben. En daar heb ik geen problemen mee.

Comment

• Ik denk dat er genoeg plaatsen zijn waar je bij een gelijkaardig saldo uitkomt. Ook bij mensen die ik persoonlijk ken. Daar is het dan gewoon een ander systeem. En dat kan heel hard schommelen. Seizoensgebonden plaatsen bv. waar men bepaalde periodes een stuk meer uren moet draaien en met die overuren gemakkelijk aan veel verlof in totaal komt.
                            Iets specifiekers en enkel op latere leeftijd, maar de rimpeldagen in de sociale sector, zorgen ervoor dat je sowieso 36 extra verlofdagen hebt vanaf je 55ste, bovenop hetgeen je al had.
                            En zo zijn er nog wel heel wat systemen die er voor zorgen dat je veel verlof hebt, standaard, gewoon omdat je in dat systeem zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                              Ik denk dat er genoeg plaatsen zijn waar je bij een gelijkaardig saldo uitkomt. Ook bij mensen die ik persoonlijk ken. Daar is het dan gewoon een ander systeem. En dat kan heel hard schommelen. Seizoensgebonden plaatsen bv. waar men bepaalde periodes een stuk meer uren moet draaien en met die overuren gemakkelijk aan veel verlof in totaal komt.
                              Iets specifiekers en enkel op latere leeftijd, maar de rimpeldagen in de sociale sector, zorgen ervoor dat je sowieso 36 extra verlofdagen hebt vanaf je 55ste, bovenop hetgeen je al had.
                              En zo zijn er nog wel heel wat systemen die er voor zorgen dat je veel verlof hebt, standaard, gewoon omdat je in dat systeem zit.
                              Overuren kloppen die je nadien kan terugnemen, dat is geen verlof hé. En van die rimpeldagen, dat is vanaf uw 45 één dag extra, dan vanaf 50 weer eentje extra. Maar tegen dat je op pensioen gaat kom je niet aan hetzelfde saldo als het onderwijs hoor. Een voltijds equivalent komt aan 26d verlof. En rimpeldagen mag je niet altijd opnemen (ik heb er hier zo eentje zitten die dat niet mocht), soms word je onder licht dwang 'verplicht' om te kiezen voor een premie. En die premie mag wel hoor, hard werken voor een niet al te hoog loon, dat is de zorgsector.

Comment

Overuren kloppen die je nadien kan terugnemen, dat is geen verlof hé. En van die rimpeldagen, dat is vanaf uw 45 één dag extra, dan vanaf 50 weer eentje extra. Maar tegen dat je op pensioen gaat kom je niet aan hetzelfde saldo als het onderwijs hoor. Een voltijds equivalent komt aan 26d verlof. En rimpeldagen mag je niet altijd opnemen (ik heb er hier zo eentje zitten die dat niet mocht), soms word je onder licht dwang 'verplicht' om te kiezen voor een premie. En die premie mag wel hoor, hard werken voor een niet al te hoog loon, dat is de zorgsector.
                                Dan zijn de verlofdagen van leerkrachten ook gewoon later opgenomen overuren van alle verbeterwerk? Tis maar dat het kind ne naam heeft zeker...

En rimpeldagen is zoals ge zegt, maar dan wel PER MAAND. Dus vanaf 45, 1 dag per maand, vanaf 50, 2, vanaf 55, 3. En 3 x 12 = 36.

Edit:

Over een heel kalenderjaar, schoolvakanties inclusief, werkt een gemiddelde leerkracht 41 uur en 30 minuten per week.
                                In de schoolweken zelf tellen de werkuren in het secundair onderwijs op tot 47 uur en 59 minuten, in het lager onderwijs zelfs tot 49 uur en 30 minuten.
                                Last edited by Phate; 18/04/2020, 16:10.

Comment

• Als wij niet tot aan de palmboom geraken

Komt de boom maar tot bij ons

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Veel mensen die drie weken verlof per jaar hebben en ook extra werken buiten de reguliere en voorziene opgelegde tijdstippen van hun werk. Denk daar maar eens over na... .Voor de rest maak ik er geen woorden meer aan vuil.
                                    Da’s zever hè, je zit zelf constant te zeggen dat je ‘de voorwaarden niet tijdens de rit mag veranderen’.

Een leerkracht die begint weet dat hij in de zomer twee maanden vakantie heeft. Da’s een deel van de deal en dan moet je dat niet plots gaan veranderen.

Als ze mij morgen nog maar een halve dag afpakken van m’n royale verlof gaat het ook niet pakken. En het kan me geen fluit schelen hoeveel verlof een ander heeft.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dan zijn de verlofdagen van leerkrachten ook gewoon later opgenomen overuren van alle verbeterwerk? Tis maar dat het kind ne naam heeft zeker...

En rimpeldagen is zoals ge zegt, maar dan wel PER MAAND. Dus vanaf 45, 1 dag per maand, vanaf 50, 2, vanaf 55, 3. En 3 x 12 = 36.
                                      Ken jij een leerkracht die elke dag van maandag t/m vrijdag 7,6 (38 / 5) uur effectief voor de klas staat? Ik alvast niet... .

Dat is 62d verlof helemaal op het einde van uw carrière. Mag wel hé, de meesten zijn tegen die leeftijd dan ook letterlijk krom gewerkt. Voor uw 45 is het 26d. In 't onderwijs is het vanaf dag 1 het volledige saldo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Da’s zever hè, je zit zelf constant te zeggen dat je ‘de voorwaarden niet tijdens de rit mag veranderen’.

Een leerkracht die begint weet dat hij in de zomer twee maanden vakantie heeft. Da’s een deel van de deal en dan moet je dat niet plots gaan veranderen.

Als ze mij morgen nog maar een halve dag afpakken van m’n royale verlof gaat het ook niet pakken. En het kan me geen fluit schelen hoeveel verlof een ander heeft.

Ik heb ook niet gezegd dat ze 't moeten afpakken hé. Van mij mogen die hun royaal saldo aan verlof houden. Maar... in deze toch wel speciale tijden zou daar toch wel eens licht van afgeweken mogen worden. Dit zijn uitzonderlijke tijden hé.

Comment

Ik denk dat er genoeg plaatsen zijn waar je bij een gelijkaardig saldo uitkomt. Ook bij mensen die ik persoonlijk ken. Daar is het dan gewoon een ander systeem. En dat kan heel hard schommelen. Seizoensgebonden plaatsen bv. waar men bepaalde periodes een stuk meer uren moet draaien en met die overuren gemakkelijk aan veel verlof in totaal komt.
                                          Klopt. Ik heb er 35 vrij op te nemen, 3 bankholidays (die kan je dus niet kiezen), vanaf 15 jaar komt er elke 5 jaar nog een dag bij, en ik kan tot 10 (of was het 12?) dagen bijnemen via het cafetariaplan. Ik heb een collega die ergens begin de 50 dagen verlof heeft. Dat zit niet zoveel meer af van een leerkracht...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X