Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik heb ook niet gezegd dat ze 't moeten afpakken hé. Van mij mogen die hun royaal saldo aan verlof houden. Maar... in deze toch wel speciale tijden zou daar toch wel eens licht van afgeweken mogen worden. Dit zijn uitzonderlijke tijden hé.
    Ja, maar ik zou het ook niet toestaan dat men ervan wil afwijken. Doe het dan vrijwillig, en er mag wat mij betreft een dikke premie tegenover staan.

Er wordt continu geroepen dat verplegers en winkelbedienden dat moeten krijgen, mag wat mij betreft met leerkrachten ook.

Ik zie bij beide dochters heel gedreven leerkrachten. Die zijn heel de paasvakantie bezig gebleven.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Da’s zever hè, je zit zelf constant te zeggen dat je ‘de voorwaarden niet tijdens de rit mag veranderen’.
      de voorwaarden zullen tijdens de rit veranderd worden...en das al bezig...ik had een zwaar beroep en dat staat op de helling...ik had een pensioenplan ten bedrage van xxx euro's met een gegarandeerde rente en iets gegarandeerd zijn loze woorden uit het verleden (en beloften uit uw sector trouwens )...als de omstandigheden zwaar veranderen zullen wij als mens moeten ons aanpassen

Comment

Ducati monster
        ik zag gisteren, ik dacht een oldtimer honda crosser

maar het was een duc...knap ding zeg

Comment

Klopt. Ik heb er 35 vrij op te nemen, 3 bankholidays (die kan je dus niet kiezen), vanaf 15 jaar komt er elke 5 jaar nog een dag bij, en ik kan tot 10 (of was het 12?) dagen bijnemen via het cafetariaplan. Ik heb een collega die ergens begin de 50 dagen verlof heeft. Dat zit niet zoveel meer af van een leerkracht...
          Herfstverlof, kerstverlof, krokusverlof, paasverlof en grote vakantie. Samen goed voor 15 weken verlof = 75 werkdagen. En dan zwijg ik nog over de halve woensdagen, maar laat ons zeggen dat die dienen om lessen voor te bereiden en te verbeteren. En aan 7,6u per dag komen ze ook niet, die uit het secundair al helemaal niet!. Die extra tijd kunnen ze ook spenderen aan hun extra taken. Laat het ons dus gewoon bij 75d houden.

Comment

Ja, maar ik zou het ook niet toestaan dat men ervan wil afwijken. Doe het dan vrijwillig, en er mag wat mij betreft een dikke premie tegenover staan.

Er wordt continu geroepen dat verplegers en winkelbedienden dat moeten krijgen, mag wat mij betreft met leerkrachten ook.

Ik zie bij beide dochters heel gedreven leerkrachten. Die zijn heel de paasvakantie bezig gebleven.
            Het zou er nog aan mankeren dat ze helemaal niets zouden doen tijdens het paasverlof. Ze staan al een maand niet meer voor de klas les te geven. Denk je nu echt dat elke leerkracht die nu thuis zit 38u per week voor school bezig is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik zag gisteren, ik dacht een oldtimer honda crosser

maar het was een duc...knap ding zeg
              Dat is inderdaad een tof ding! Goh, wat mis ik het motorrijden, zeker met al dat mooie weer dat we al gehad hebben.

Comment

Het zou er nog aan mankeren dat ze helemaal niets zouden doen tijdens het paasverlof. Ze staan al een maand niet meer voor de klas les te geven. Denk je nu echt dat elke leerkracht die nu thuis zit 38u per week voor school bezig is?
                En toch, vakantie is vakantie. Je kan daar vrijwillig van afwijken. Maar een leerkracht die gepland had in de paasvakantie z’n huis te verven, moet dat kunnen, ongeacht van de weken ervoor.

Ik ben de leerkrachten heel dankbaar dat ze tijdens de paasvakantie tijd gemaakt hebben voor mijn kinderen, het is namelijk ‘the extra mile’, iets wat ze absoluut niet moeten doen.

Comment

En toch, vakantie is vakantie. Je kan daar vrijwillig van afwijken. Maar een leerkracht die gepland had in de paasvakantie z’n huis te verven, moet dat kunnen, ongeacht van de weken ervoor.

Ik ben de leerkrachten heel dankbaar dat ze tijdens de paasvakantie tijd gemaakt hebben voor mijn kinderen, het is namelijk ‘the extra mile’, iets wat ze absoluut niet moeten doen.
                  Tja, soms kunnen plannen gewijzigd worden hé. Dat noemt flexibiliteit. Mijn vrouw kan er heel goed van meespreken. En als er bij mij op 't werk iemand ziek valt, ik ook.

Eneuh, die verf zal in juli en augustus ook nog wel kunnen dienen, ook al zal 't dan misschien met een weekje minder zijn.

Comment

Tja, soms kunnen plannen gewijzigd worden hé. Dat noemt flexibiliteit. Mijn vrouw kan er heel goed van meespreken. En als er bij mij op 't werk iemand ziek valt, ik ook.

Eneuh, die verf zal in juli en augustus ook nog wel kunnen dienen, ook al zal 't dan misschien met een weekje minder zijn.
                    Jij hebt daar dan een andere mening over dan ik.

Ik ga tot er iemand zegt dat het 100% zeker niét kan, blijven hopen dat ik aan een zwembad kan gaan liggen in’t buitenland deze zomer. Gaat dat niet, dan gaat er hier geen halve euro buiten want binnenlands toerisme zegt me niets. Dat betekent nog niet dat ze aan mijn plannen moeten morren. Niet aan mijn verlof, en niet aan het feit dat er in juli géén school is. Ze gaan toch niet gaan dan.

Comment

• Altijd ambiance als het over onderwijs en verlof gaat

Comment

• pensioensparen - 2400 euro het afgelopen kwartaal zag ik merci corona

Comment

• Ik ben hier ook een kleine 2k kwijt.

Heb al volstort voor dit jaar voor mij en m’n vrouw, nu alles zo laag staat (het is intussen weeral mooi gestegen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            pensioensparen - 2400 euro het afgelopen kwartaal zag ik merci corona
                            Dat maakt niet veel uit... het gaat er om wat je portefeuille waard is als je langs de kassa gaat en dat is niet voor direct.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Dat maakt niet veel uit... het gaat er om wat je portefeuille waard is als je langs de kassa gaat en dat is niet voor direct.
                              Nee maar ik kijk wel ieder kwartaal naar dat cijfer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Nee maar ik kijk wel ieder kwartaal naar dat cijfer
                                Ik eens om de paar jaar.

Comment

Herfstverlof, kerstverlof, krokusverlof, paasverlof en grote vakantie. Samen goed voor 15 weken verlof = 75 werkdagen. En dan zwijg ik nog over de halve woensdagen, maar laat ons zeggen dat die dienen om lessen voor te bereiden en te verbeteren. En aan 7,6u per dag komen ze ook niet, die uit het secundair al helemaal niet!. Die extra tijd kunnen ze ook spenderen aan hun extra taken. Laat het ons dus gewoon bij 75d houden.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Edit:
                                  https://www.flair.be/nl/lifestyle/zo...erkracht-echt/
                                  Over een heel kalenderjaar, schoolvakanties inclusief, werkt een gemiddelde leerkracht 41 uur en 30 minuten per week.
                                  In de schoolweken zelf tellen de werkuren in het secundair onderwijs op tot 47 uur en 59 minuten, in het lager onderwijs zelfs tot 49 uur en 30 minuten.
                                  ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Maar je kan er al wel de aan kwasi zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat er een solidariteitstax op komt bij het eindbedrag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Maar je kan er al wel de aan kwasi zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat er een solidariteitstax op komt bij het eindbedrag.
                                      Wees gerust en dat zal niet enkel op pensioensparen zijn. We gaan nog wat zien en vooral dokken imo

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

...
                                        Zelf je job zwaarder voorstellen dan dat ie werkelijk is. Beetje eigen aan de mens. Zeker als het voor een onderzoek is.

De Vrije Universiteit Brussel deed in opdracht van minister van Onderwijs Hilde Crevits een onderzoek naar de tijdsbesteding van leerkrachten in het Vlaamse onderwijs. Bijna 9.600 leerkrachten uit het gewoon en buitengewoon basis- en secundair onderwijs deden daaraan mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Wees gerust en dat zal niet enkel op pensioensparen zijn. We gaan nog wat zien en vooral dokken imo
                                          Ik moet maandag naar de tandarts. Ik kreeg gisteren telefoon dat er een toeslag van 19 euro gevraagd zal worden voor de PBM's van de tandarts tengevolge de coronatoestanden. Trek je niks van terug. Alles gaat duurder worden. De gewone mens zal het gaan voelen.

Comment

Working...
                                          X