Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Maar wel thuis zitten, amper werken en toch betaald krijgen, dat kan wel natuurlijk...
    ok maar da's de overheid die tussenkomt. Stel dat er dan iemand voorstelt om later gratis te gaan werken, dan zou dat die winst naar de overheid moeten gaan en niet naar de baas zijn zak.
    De werkgevers schreeuwen altijd van de daken dat zij het zijn die de risico's nemen en blah blah blah. Ok dan moeten ze nu niet bleiten hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ja, trek het maar weer in 't belachelijke... . Een vriendin van mijn vrouw staat als verpleegkundige op een corona afdeling in Antwerpen. Zes(!) uur aan een stuk staat die in een benauwd astronautenpak te werken, niet pissen, niet eten... niks. Dat is niet haar normale werktenue noch haar normale werkritme noch haar normale dienst. Denk je dat die één euro extra krijgt? Ik loop op het werk constant het risico om besmet te geraken, kom in contact met veel verschillende mensen, soms onvermijdelijk dichter dan 1,5m. Maar ik moet blijven werken, gaat niet anders. Denk jij dat ik een euro extra krijg, of een andere compensatie? Niks van dat, en dat hoef ik ook niet. Iedereen moet nu een tandje bijsteken. Van enkele dagen extra delibereren en wat verbeteren ga je heus niet gaan sterven hoor. Onbetaald...?? Laat me niet lachen... .

misschien is dit een goede aanleiding om veel categorieen van werknemers beter te betalen. Nu blijkt dat de verplegend/verzorgend personeel o zo belangrijk is. Maar dat zijn ook de loodgieters, de dakwerkers, de vuinlismannen etc. Misschien moet iedereen een hoger loon krijgen want die zijn allemaal onmisbaar !
      De ceo's kunnen wat minder krijgen van mijn part. Een eerlijker wereld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Ik vind dat leraars een deel van hun loon zouden moeten afstaan aan ouders...
        En nu jullie...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        leraars nemen nochtans meer en meer de taak van de ouders over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Inderdaad, de meeste ouders liggen zelfs niet wakker wat hun kinderen doen op school.
          Sommige reacties die je nu overal leest bewijzen het nogmaals... school is voor de meeste een kinderopvang, meer niet.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            ik vind het ook wel totaal fout dat de leerkrachten zo klagen. Ze worden doorbetaald om parttime thuis wat voor te bereiden terwijl in sommige sectoren mensen op hun tandvlees zitten....een schande
            Zoals altijd zijn er dan mensen die heel hard hun best doen om dat leren vanop afstand mogelijk te maken, en harder werken, en er zijn er andere die er de kantjes af lopen.... zoals in bedrijven er mensen zijn waar je altijd iets extra aan kan vragen en anderen die om 16h hun boekentas inpakken om zeker geen minuut te veel te moeten werken.
            En geef toe, ook in bedrijven zijn er die er behoorlijk lang in slagen om zich te verstoppen.

Comment

Ja dat hadden we hier al een keer geschreven. Daaruit voortvloeiend de dienstplicht terug invoeren remember?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Thuis zitten, niet alleen "zonder werk". Lezen wat er staat is ook moeilijk precies.

En waarom ENKEL van leerkrachten?

En ja, ik snap dat wel dat dat moeilijk is, want men verwacht al jaren meer en meer en meer flexibiliteit van leerkrachten.
                M-decreet bv.

Basisprincipe blijft gewoon: Voor wat, hoort wat.
                Ik begrijp dat gewoon vanuit een standpunt van betrokkenheid niet. Wanneer ik hier met een hoop andere ouders een hele zaterdag de speelplaats van de dorpsschool onder handen neem op vraag van de school en er komen 2 van de meer dan 30 leerkrachten langs dan begrijp ik dat niet.

Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik kan mij dat niet inbeelden dat mijn werk gewoon niet meer is dan mijn boterham verdienen. Maar dat is ook waarschijnlijk waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. Als ik nu zie hoe de mensen in de jobs die er nu echt toe doen zich smijten ben ik er wel van overtuigd en blij dat ik niet de enige ben.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Ik begrijp dat gewoon vanuit een standpunt van betrokkenheid niet. Wanneer ik hier met een hoop andere ouders een hele zaterdag de speelplaats van de dorpsschool onder handen neem op vraag van de school en er komen 2 van de meer dan 30 leerkrachten langs dan begrijp ik dat niet.

Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik kan mij dat niet inbeelden dat mijn werk gewoon niet meer is dan mijn boterham verdienen. Maar dat is ook waarschijnlijk waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. Als ik nu zie hoe de mensen in de jobs die er nu echt toe doen zich smijten ben ik er wel van overtuigd en blij dat ik niet de enige ben.
                  Nee, dat begrijp ik volledig. Maar ik ga van een positiever mensbeeld uit en denk dan bv. "Het is weer de zoveelste keer, dat er iets van leerkrachten gevraagd wordt." Kheb 3 schoonneven (of hoe noemt dat? ) die les geven, en als ik hoor wat zij soms allemaal moeten doen... Dat is dan ook niet echt zichtbaar voor de meeste mensen wat er allemaal achter de schermen gaande is. Zo ook dat onderzoek dat hier eerder in de topic gepost is, als ik het goed onthouden heb, is lesgeven slechts 32% van hun tijdsbesteding gemiddeld gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Vind je dat nu echt?
                    Slachtoffers uit een wzc mee opnemen terwijl ze nog niet weten of ze Covid-19 hebben of niet. Dat is toch vreemd?!
                    In België zijn er tussen 01/01/2008 en 31/12/2018, dus lang voor er sprake is/was van Corona, hou u vast, 1.180.327 mensen overleden.
                    Dat zijn gemiddeld iets meer dan 263 per dag. Toch een “mooi”beeld over 10 jaar gespreid.
                    Toch even stilstaan bij al die cijfertjes. Hier zitten we nu aan ongeveer 72 per dag waarvan vele nog niet geweten zijn of ze wel covid-19 hadden.
                    Nu al die (slechte) cijfers zouden ons binnenkort wel eens parten kunnen gaan spelen als ze in Europa de grenzen terug gaan open stellen en er toelatingen gaan nodig zijn...

Ik vind dat alle landen hetzelfde systeem van rapporteren zouden moeten gebruiken (op zijn minst Europees, maar eigenlijk wereldwijd).
                    Maar elk land doet momenteel gewoon zijn eigen zin, dus de cijfers zijn onderling totaal niet te vergelijken.
                    Niet alle slachtoffers van de wzc worden zomaar mee opgenomen, alleen wanneer er een heel sterk vermoeden is door de symptomen die de mensen voor hun overlijden vertoonden.

Ik weet niet waar u cijfers vandaan komen, maar er klopt niet veel van die berekeningen, om te beginnen 01/01/2008 tot 31/12/2018 zijn 11 jaar, geen 10.
                    Als we die 1.180.327 op 10 jaar nemen, komen we aan 323,4 per dag
                    Als we die 1.180.327 op 11 jaar nemen, komen we aan 294 per dag
                    Hoe ge aan die 72 per dag komt weet ik ook niet.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Niet alle slachtoffers van de wzc worden zomaar mee opgenomen, alleen wanneer er een heel sterk vermoeden is door de symptomen die de mensen voor hun overlijden vertoonden.
                      Ik denk dat ze er eerder bij een "heel licht vermoeden" al bijgeteld worden, met dat het een paar dagen geleden slechts bij 2.8% bevestigd corona was.

Comment

De ceo's kunnen wat minder krijgen van mijn part. Een eerlijker wereld
                        en aan hoeveel extra bijdrage van de ceo per werkende...en mss mag de gepensioneerde ook wel een surpluske...want tenslotte is voor IEDEREEN het leven DUUR...had jij ongeveer gedacht, onslow

€50 extra is nix he, pffft...300 netto minimum?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ik denk dat ze er eerder bij een "heel licht vermoeden" al bijgeteld worden, met dat het een paar dagen geleden slechts bij 2.8% bevestigd corona was.
                          3% was getest en daarvan is 50% van de in de intenationaal statistieken belande doden, effectief corona

Slechts de helft van de rusthuisbewoners met ziektesymptomen blijkt besmet met covid-19. Hebben we de overlijdens als gevolg van corona in die woonzorgcentra overschat?

dus ze waren ons maar wat aan het wijsmaken dagelijks in elke media, om hun dure, falingen veroorzakende lockdown te verantwoorden...toch als het over de wzc's ging
                          Last edited by bobo; 20/04/2020, 00:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ik vind dat alle landen hetzelfde systeem van rapporteren zouden moeten gebruiken (op zijn minst Europees, maar eigenlijk wereldwijd).
                            Maar elk land doet momenteel gewoon zijn eigen zin, dus de cijfers zijn onderling totaal niet te vergelijken.

Ik weet niet waar u cijfers vandaan komen, maar er klopt niet veel van die berekeningen, om te beginnen 01/01/2008 tot 31/12/2018 zijn 11 jaar, geen 10.
                            Als we die 1.180.327 op 10 jaar nemen, komen we aan 323,4 per dag
                            Als we die 1.180.327 op 11 jaar nemen, komen we aan 294 per dag
                            Hoe ge aan die 72 per dag komt weet ik ook niet.
                            Ze hebben drie weken lang geen wzc-slachtoffers opgenomen in hun berekeningen, waarom dan plotseling nu wel?

Beschrijving: Aantal sterfgevallen per dag Periode: 1992-2023 Metadata:Variabelen, Sterfte

Download dan maar het Xlsx-bestand

Inderdaad is dat wel 11 jaar natuurlijk, dat klopt maar zijn nog altijd 4019 dagen in 11jaar wat dus wil zeggen 263 (heb ik hierboven al geschreven) doden/dag = 1.180.327

Die 72 doden per dag zijn de covid-19 doden van nu hé, gerekend tussen 01 februari (je moet ergens beginnen) en heden.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Typo van metaxa: 263=293

Comment

• Zoals ik dus al zei 294
                                Ook zijn die 11 jaar 4018 dagen, namelijk 365 x 11= 4015 + 3 schrikkeljaren = 4018

En als we vanaf 1 februari tellen zitten we op 71 doden per dag.
                                Maar de eerste dode in België was er pas op 11 maart, dus vanaf 1 februari beginnen tellen klopt helemaal niet.
                                Vanaf 1 maart tellende hebben we 111,5 doden per dag
                                Vanaf 11 maart tellende hebben we 138,5 doden per dag
                                Wat toch al een ander beeld geeft.
                                Last edited by knight-rider; 20/04/2020, 03:00.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Comment

• In Rusland gaat het toch ook snel de verkeerder kant uit.
                                    Van een paar duizend gevallen begin deze maand, naar meer dan 40.000 nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ja, trek het maar weer in 't belachelijke... . Een vriendin van mijn vrouw staat als verpleegkundige op een corona afdeling in Antwerpen. Zes(!) uur aan een stuk staat die in een benauwd astronautenpak te werken, niet pissen, niet eten... niks. Dat is niet haar normale werktenue noch haar normale werkritme noch haar normale dienst. Denk je dat die één euro extra krijgt? Ik loop op het werk constant het risico om besmet te geraken, kom in contact met veel verschillende mensen, soms onvermijdelijk dichter dan 1,5m. Maar ik moet blijven werken, gaat niet anders. Denk jij dat ik een euro extra krijg, of een andere compensatie? Niks van dat, en dat hoef ik ook niet. Iedereen moet nu een tandje bijsteken. Van enkele dagen extra delibereren en wat verbeteren ga je heus niet gaan sterven hoor. Onbetaald...?? Laat me niet lachen... .

Dan lijkt het er op dat uw baas in overtreding is, ik zou mijn leven op het spel niet zetten om naar de pijpen van de baas te dansen.
                                      Als je morgen doodvalt zal je baas zijn bedrijf niet moeten sluiten, zo onmisbaar zal je niet zijn.
                                      Nu, er zijn er altijd die dat denken.

Bij mij op het werk zit er ook zo een, en het moet lukken (of niet) hij moet ook altijd gelijk hebben of krijgen, en loop de ganse dag met een bruine tong van de baas zijn gat te likken.
                                      Last edited by camaro 68 rs; 20/04/2020, 09:06.
                                      Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        Ik zou dit later graag zo organiseren moesten mijn ouders zorgbehoevend zijn....
                                        Mijn 88 jarige vader woont bij mij,mag er niet aan denken moest die in een rusthuis geweest zijn.

Z4 M40i

Comment

• Ik heb gisteren nog eens met mijn dochter gesproken. Die werkt nu als Assistent Anaesthesie in een ziekenhuis.
                                          Bijna alle doden van Corona zijn mensen met onderliggende kwalen die de weerstand verzwakken.
                                          Vanaf 50 jaar zit je al in een risicozone, die uiteraard sterk omhoog gaat naarmate de leeftijd stijgt.
                                          Mensen die cortisones gebruiken in belangrijke hoeveelheden staan er niet goed voor.

En heel de discussie over Chloroquine. Dat wordt dus vrij vlot gebruikt, ook hier in ziekenhuizen en op ICU.
                                          De cijfers die we nu zien zijn MET gebruik van die middelen, dus het gezever van Trump dat door het gebruik er van Corona een gewone griep wordt is onzin.
                                          Alle mogelijke middelen worden gebruikt en af en toe wordt er zelfs geexperimenteerd.

Zij is het het er niet mee eens dat mensen in WZC verwaarloosd worden. Het is meestal een beslissing van die mensen zelf om niet naar de ICU te gaan, en om niet geïntubeerd te worden.
                                          Intuberen is trouwens behoorlijk ingrijpend. Je wordt eerst in coma gelegd, en dan is er een kans van 50% dat je niet meer wakker wordt.
                                          2 weken in coma, dat is ook voor een gezonde mens een enorme belasting waarna een stevige revalidatie volgt. Dat overleven mensen van 80 met overgewicht, diabetes en een hartkwaal vrijwel nooit.

Comment

Working...
                                          X