Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik denk dat je 2021 best al helemaal niet gaat vergelijken, jakkel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

En waarom niet?

er zullen vette jaren zijn, maar ook serjeus magere

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik denk dat je 2021 best al helemaal niet gaat vergelijken, jakkel
        Ik heb het over nu, net zoals jij.

Comment

• waarom zou het verschil in 2014 anders zijn dan 2020, overal loonstop - beetje ruimte boven de index om opslag te geven

Comment

er zullen vette jaren zijn, maar ook serjeus magere
            Daar is toch juist een belangrijke rol voor de overheid weggelegd. Om voor stabiliteit te zorgen. Als er meer inkomsten zijn kan men de schulden opbouwen. Als er minder zijn, dan worden deze inderdaad opgebouwd. Wordt nu toch ook al gezegd, dat, zo lang het inderdaad niet al te lang duurt, er eigenlijk niet zo'n groot probleem is door het plots gestegen begrotingstekort. Kijk bv. ook eens naar de verenigde staten, hoe groot het begrotingstekort daar de afgelopen 10 jaar geworden is. En is daar an sich een probleem? Niet echt. Het is een probleem als dit blijft stijgen, dat natuurlijk, en zeker specifiek voor de states kan dit nog een probleem gaan geven. Maar schokken opvangen is geen probleem.

Comment

• onze overheid die er nu met 'vaste' opbrengsten nog geeneens in slaagt

+ dat de politiekers - allemaal - populisten zijn phate, iets opbouwen hebben ze nog nooit van gehoord...ze schenken al weg in hun verkiezingsbeloften nog voor de inkomsten er zijn

Comment

waarom zou het verschil in 2014 anders zijn dan 2020, overal loonstop - beetje ruimte boven de index om opslag te geven
                Ik zal het u voor de derde keer zeggen... .

Omdat er in 2008 een bankencrisis was (dankzij het alom geprezen kapitalisme) ging het bijgevolg economisch ook minder. Minder economie = moeilijkere tijden voor bedrijven = minder werk, minder verloning enz,... . Dan kiezen mensen al makkelijker voor een job bij de overheid. Maar 2008 ligt inmiddels al 12 jaar achter ons... .

Comment

onze overheid die er nu met 'vaste' opbrengsten nog geeneens in slaagt

+ dat de politiekers - allemaal - populisten zijn phate, iets opbouwen hebben ze nog nooit van gehoord...ze schenken al weg in hun verkiezingsbeloften nog voor de inkomsten er zijn
                  Dat is iets anders, en daar ga ik ook mee akkoord. Daar niet van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik zal het u voor de derde keer zeggen... .

Omdat er in 2008 een bankencrisis was (dankzij het alom geprezen kapitalisme) ging het bijgevolg economisch ook minder. Minder economie = moeilijkere tijden voor bedrijven = minder werk, minder verloning enz,... . Dan kiezen mensen al makkelijker voor een job bij de overheid. Maar 2008 ligt inmiddels al 12 jaar achter ons... .
                    jakkel, sorry maar ik snap niet wat je wil zeggen

is het dat de staat niet meer de aantrekkelijkste is kwa solicitaties?
                    is het dat de lonen naar beneden zijn bijgesteld...in sectoren waar ze bovengemiddeld verdienen alleszins wel na 2008, niet zo bij de staat...maar de barema's zijn toch altijd van tel gebleven, zowel prive als openbaar?

is het dat je niet aan volk geraakt? ik blijf dan ook maar herhalen dat mijn goed betaalde sector ook niet aan volk geraakt...de job op zich moet ook 'fijn' zijn
                    in de wegenbouw of constructie werkt ook bijna geen belg meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Ik doe dat al terug, fuck it, ik zie wel dat er ne colruyt in de buurt van dat bos ligt en beetje uit uw doppen kijken.
                      Tzal bij mij ook ni lang meer duren.. Duidelijk zijn kunnen ze hier echt niet he. Vanaf maandag zou ik met mijn moeder een wandelingetje mogen maken, maar of ik dan ook met de wagen naar haar mag rijden om van daaruit te vertrekken? Een simpele vraag met een even simpel antwoord, maar er is nergens iets duidelijk over gezegd. Moeilijk toch zoiets..

Nog zoiets, mijn vriendin en ik wonen niet samen (zijn elkaar wel altijd blijven zien) mogen wij nu naar elkaar of niet? Je hoort en leest 101 verschillende dingen. Marc van Ranst op het nieuws 'indien je niet samen woont mag dat niet' Jan Jambon op datzelfde nieuws 'volwassen koppels met een vaste relatie en dezelfde sociale kring mogen elkaar bezoeken'. Wat is het nu!?
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Het zal beteren als het vlaams belang ooit aan de macht komt -geen geldstroom meer naar wallonie
                        -geen geldstroom meer voor vluchtelingen
                        - vakbonden aan banden gelegt
                        - pensioen voor iedereen van 1500 euro
                        - geen nutteloze investeringen meer zoals bv zavemtem schreinend is nu dat ze steun vragen , terwijl ze elke vakantie gebruikte om de werkmens ne dikke kloot af te trekken en lekker de vakantie van de mensen om zeep helpen , door te staken om elke onozele reden die ze maar konden bedenken , dus hier stel ik voor ga lekker failliet , ze hebben hun extra vakantie verdiend ,
                        - 1 regering met 8 minister ,
                        - senaat afschaffen

Dat lijkt hier precies op een verkiezingscampagne van vlaams belang , en politiek intressert me gene zak :-))

En de geen die jaloers zijn op Jakkel niemand hield/houd u tegen om ook bij den troep te gaan , zou een heel goede leerschool zijn voor vele hier
                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Nog zoiets, mijn vriendin en ik wonen niet samen (zijn elkaar wel altijd blijven zien) mogen wij nu naar elkaar of niet? Je hoort en leest 101 verschillende dingen. Marc van Ranst op het nieuws 'indien je niet samen woont mag dat niet' Jan Jambon op datzelfde nieuws 'volwassen koppels met een vaste relatie en dezelfde sociale kring mogen elkaar bezoeken'. Wat is het nu!?
                          Je mag elkaar zien als je elk apart een domicilie hebt, als de blauwe vrienden u tegenhouden moet je een kopie van de ID van de andere bijhebben.
                          Dan nog morgen ze u een boete geven, maar trek daar met naar de rechtbank en die vegen ze mooi van tafel want bovenstaande staat in de wet.

En degen die denken dat Vlaams belang een magische oplossing is keep on dreaming. Net zoal ik en u zijn die ook gebonden aan regels en wetten, op federaal vlak gaan ze nooit of te nimmer in een regering geraken hoogstens eens in een gemeente met een absolute meerderheid en met heel veel chance in de vlaamse regering met NVA maar daar zit ik niet op te wachten, en al zeker geen regering met groene apen.
                          Polo 6n 1.4

Comment

• Inventief , ik denk niet dat iemand jaloers is op mijn job hoor.

Het gaat ook helemaal niet om jaloezie. En dat VB een pensioen van 1.500 euro beloofde bij de verkiezingen, dat was gewoon om wat kiezers te gaan pikken bij PVDA. Tegen vreemdelingen en een pensioen van 1.500 euro, dat scoort heel goed in regio's waar armoede troef is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                              zeker geen regering met groene apen.
                              ik weet dat ook wel dat er niet EEN partij is die iets gaat oplossen , maar ik quote wel je zinnetje over groen en das wel iets wat me streelt want die deugen helemaal niet.
                              Maar zolang het verplicht is vind ik een stem voor vb nog het beste van het slechtste
                              Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• zolang het a-democratisch cordon sanitaire door de andere partijen in stand wordt gehouden is een stem voor het blok niets waard (behalve dat de andere partijen kunnen zeggen dat ze het signaal hebben begrepen)

of je kan wachten tot ze 50% halen, of dat nva overstag gaat...maar dan nog moeten ze samen groeien boven de 50% of de rest gaat olie en water proberen mengen om aan de vetpotten te blijven en andere potten afgedekt te houden, beneiuwd hoe corona ons stemgedrag gaat beinvloeden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Tzal bij mij ook ni lang meer duren.. Duidelijk zijn kunnen ze hier echt niet he. Vanaf maandag zou ik met mijn moeder een wandelingetje mogen maken, maar of ik dan ook met de wagen naar haar mag rijden om van daaruit te vertrekken? Een simpele vraag met een even simpel antwoord, maar er is nergens iets duidelijk over gezegd. Moeilijk toch zoiets..

Nog zoiets, mijn vriendin en ik wonen niet samen (zijn elkaar wel altijd blijven zien) mogen wij nu naar elkaar of niet? Je hoort en leest 101 verschillende dingen. Marc van Ranst op het nieuws 'indien je niet samen woont mag dat niet' Jan Jambon op datzelfde nieuws 'volwassen koppels met een vaste relatie en dezelfde sociale kring mogen elkaar bezoeken'. Wat is het nu!?
                                  Nu wil ik nog even wachten, maar het heeft genoeg mijn kl*ten uitgehangen: volgende week rij ik eens met de kinderen bij mijn ouders. Als ze iets zeggen ben ik op weg naar de winkel, en van zodra ik daar ben rij ik gewoon de garage binnen.

We zullen binnen wel afstand houden. Ben het intussen zo beu als kouwe pap.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

zolang het a-democratisch cordon sanitaire door de andere partijen in stand wordt gehouden is een stem voor het blok niets waard (behalve dat de andere partijen kunnen zeggen dat ze het signaal hebben begrepen)

of je kan wachten tot ze 50% halen, of dat nva overstag gaat...maar dan nog moeten ze samen groeien boven de 50% of de rest gaat olie en water proberen mengen om aan de vetpotten te blijven en andere potten afgedekt te houden, beneiuwd hoe corona ons stemgedrag gaat beinvloeden
                                    Voor het VB opkomen, de gemakkelijkste manier om poen te rapen. Gegarandeerd stemmen, gewoon wat hard roepen vanop de zijlijn, je hoeft niks te regelen noch enige verantwoording af te leggen want je komt er toch nooit aan. En elke maand een dik parlementair loon.

Comment

• inderdaad het VB gaat aaaaaales oplossen. Dat moeten toch wel heel slimme mensen zijn dat zij alles gaan oplossen wat de andere nooit konden.
                                      Gelooft maar verder in sprookskes !

Comment

• just jakkel

ze hebben dat virus veel te lang laten groeien door hun cordon...als ze al eens 1 keer mee aan de knoppen hadden gezeten was het al een pak minder geweest, zie wilders in laks en kompleet a-democrtisch nederland

Comment

• Alvast een vrag voor de VB liefhebbers : De Walen kosten ons blijjkbaar veel geld ? In Vlaanderen zijn er maar 2 provincies die geld opbrengen, de rest is een kost. Wat gaan we daarmee doen ? Bij de Walen voegen ? Lol.

Comment

Working...
                                          X