Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    mondmaskers alleen als de andere regels niet kunnen worden voldaan, ik wil dat niet op ik heb 20 jaar met een masker (ffp3 nog lastiger) moeten werken, blij dat ik ervan af ben

das geen leven
    nu moet ge daar eens goed over nadenken, als fietser in de buitenlucht moet ge opletten dat ge niet besmet raakt door achter een andere fietser te rijden.
    En dan gaan ze mensen samen in dezelfde ruimte steken op 1.5m afstand zonder mondmasker ??? Waar is de logica in godsnaam ???
    Als er 1 besmette persoon te luid spreekt in een bureau en ge zit op 1.5 meter afstand, wel dan hebt ge het ook aan uw been ! Zo goed als zeker.
    We gaan nog verschieten, geloof me.

Comment

• wat versta je niet?

60% moet het krijgen, maar niet allemaal tegelijk, een minimale dosis via achter een fietser te rijden ga je waarschijnlijk niet dood

velen met mij leven op het werk aan 1.5 meter, er is geen paniek, ook de kassadames in de supermarkt overal blijven dezelfde
      Last edited by bobo; 01/05/2020, 20:29.

Comment

• ...en het zal natuurlijk naar boven gaan, mag de media vanaf 5 mei ook al beginnen duidelijk te maken

maar niet meer élke dag een programma daaraan wijden (is al gebeurd) van een half uur dat geciteerd wordt in elk blad, deel van't leven

Comment

• Wie weet of we de cijfers die we vandaag te zien en te horen krijgen wel kloppen? Paniek voorkomen doet cijfers aanpassen.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• er is geen paniek, dat zie je aan de uitdrukking van de smoelen

das in feite de beste referentie

Comment

• een virus werkt niet in dosissen. Ge hebt of ge hebt het niet. Eens in uw systeem gebruikt het uw eigen celstructuur om zich te vermenigvuldigen.

ik heb woensdag een webmeeting met het VSV omtrent de opstart van onze sector. Ben curieus hoe men het voor de 3 partijen veilig gaat houden in een kleine besloten ruimte.
              www.peugeotforum.be

Comment

• een virus heb je wel in dossisen, het praktijkvoorbeeld is een vaccin in feite
                niet die vandaag worden gebruikt, maar in het verleden

en dat doen we dagelijks allemaal
                het gebruik nu van allesdodende gels gaat nog slachtoffers eisen, mensen krijgen ook smetvrees en dasnigoe

Comment

• een vaccin is niet het volledige virus maar een deel ervan

en dat bestaat onder verschillende vormen: levend vaccin of dood vaccin
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Hahahaha, had ik bijna "dasnigoe" gegoogled.

Comment

• je hebt je ? ni gebruikt !

Comment

• Omdat ik geen vraag had
                        Ik geef je gelijk dat een te steriele samenleving ook zijn gevaren heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          een virus werkt niet in dosissen. Ge hebt of ge hebt het niet. Eens in uw systeem gebruikt het uw eigen celstructuur om zich te vermenigvuldigen.

ik heb woensdag een webmeeting met het VSV omtrent de opstart van onze sector. Ben curieus hoe men het voor de 3 partijen veilig gaat houden in een kleine besloten ruimte.
                          Toch wel. Al verschillende virologen horen zeggen. Als je maar een beetje virus binnenkrijgt zou je niet zo ziek worden.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• bobo, je laat het nu uitschijnen alsof er enkel bij de privé en bij de ambtenaren helemaal niet bespaard wordt. Dat is niet waar hoor.
                            Ik heb overlaatst eens nagekeken en eigenlijk verdien ik nu netto (buiten de index) niks meer dan een kleine 10 jaar geleden. Binnen dezelfde functie en gezinssituatie, ik wil dat wel eens zien in veel privé bedrijven. Er wordt heel fel bezuinigd en niet alleen op loon. Als NMBS werknemer bv. heb je geen contract en kunnen de werkvoorwaarden steeds eenzijdig aangepast worden wat continue gebeurt. En meestal niet in ons voordeel.
                            Daarom ook dat regelmatig collega's bij ons vertrekken om goederentreinen gaan rijden in de privé. De verloning is er echt aanzienlijk hoger. Anderzijds de werkuren nog rottiger en minder sociaal contact. 't Is een keuze en het ene niet beter dan het andere.

't Is helemaal niet of-of. Het moet en-en zijn.
                            Een goed geleide, dynamische staatsstructuur die kwalitatieve openbare diensen en zorg aanbiedt en tegelijk duurzaam privaat ondernemen ondersteunt. Maar dat vraagt visie en ambitie. Twee dingen die ik niet terugvind bij onze politieke klasse.
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              Als we met 2 (max) in de stuurpost (trein) zitten is zelfgemaakt stoffen of gekregen wasbaar medisch mondmasker verplicht. Verder hebben we ook ontsmettingsspray, een paar wegwerphandschoenen en een reinigingskit.
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• omdat het in het verleden, tous ensemble, nogal gemakkelijk de andere kant uitging, wou ik van paretten geven

ik weet ook dat specifiek bij jou het heel aanlokkelijk is om de prive te kiezen, zelfs zo aanlokkelijk dat medewerkers door't rood zouden duven rijden om ontslagen te worden (maar minder begrip over je oma)

natuurlijk betaalt die prive niet de opleiding, en daarmee zitten jullie hopelijk vast, voor even toch tot jullie renderen

ik apprecieer enorm je bijdrage verder, ik wil mijn toon ook matigen
                                het is niet dit of dat, maar wel tesamen liefst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Als we met 2 (max) in de stuurpost (trein) zitten is zelfgemaakt stoffen of gekregen wasbaar medisch mondmasker verplicht. Verder hebben we ook ontsmettingsspray, een paar wegwerphandschoenen en een reinigingskit.
                                  ok, maar ik vermoed niet dat jullie heeeeel dicht op elkaar zitten (ik zit schouder aan schouder bijna), dezelfde bedieningsorganen moeten aanraken op dezelfde moment (ik moet soms het stuur vastpakken van de leerling om ongeval te vermijden, moet soms de pook bedienen, de ruitenwissers, enzovoort). Ik kan niet elke keer dat er kruisbestuiving is, heel de boel gaan ontsmetten inclusief mijn handen. Leerlingen moeten ook elke keer rittenblad tekenen. De stylo wordt dus gedeeld. Ik hoop dat ik nu ga mogen tekenen in hun plaats en dat het niet wordt afgestraft door de inspectie.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Wat je NIET doet is de spelregels veranderen en cours de route. Zoals Jakkel al zei, (statutaire) ambtenaren hebben toen gekozen voor een een ander type carrière. De verloning voor hetzelfde werk was lager dan in de privé, het opgebouwde pensioen hoger. Daarvoor is er een carrière lang meer afgehouden. Dat neem je niet af halverwege een loopbaan. Dat is pure diefstal. Verhofstadt heeft dat vroeger al eens gedaan door de fondsen in de Pensioenkas van het Spoor af te nemen en ten gelde te maken om zijn begroting op orde te krijgen...
                                    Dit moet ik toch even nuanceren, al was het maar voor de jeugd die hier mee leest. Enkel in hun begin jaren waren die netto-lonen laag, met de jaren stegen die wel gestadig om te eindigen op alvast GEEN armoede-pré. Die bruto-lonen waren gewoon HOOG waarmee ze inderdaad een gigantisch pensioenfonds konden opbouwen maar...en dit meld je niet, na je 55ste en amper 35!!! jaren dienst was het afgelopen, wat dus wil zeggen dat die 10 jaar (>65) geen bijdragen meer moesten betalen (buiten hun belastingen op hun pensioen dan natuurlijk) maar dat was meestal peanuts.
                                    De rest van je verhaal klopt wel.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• niet in uw neus pulken, vooral bij gebruik pen, daar wen je aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dit moet ik toch even nuanceren, al was het maar voor de jeugd die hier mee leest. Enkel in hun begin jaren waren die netto-lonen laag, met de jaren stegen die wel gestadig om te eindigen op alvast GEEN armoede-pré. Die bruto-lonen waren gewoon HOOG waarmee ze inderdaad een gigantisch pensioenfonds konden opbouwen maar...en dit meld je niet, na je 55ste en amper 35!!! jaren dienst was het afgelopen, wat dus wil zeggen dat die 10 jaar (>65) geen bijdragen meer moesten betalen (buiten hun belastingen op hun pensioen dan natuurlijk) maar dat was meestal peanuts.
                                        De rest van je verhaal klopt wel.

gedane zaken nemen geen keer

nu aktie liefst, en snel of we gaan ten onder zoals uw vaderland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                          Maar zo slecht kan het hier nog niet zijn, als VB liefhebbers die geen belasting betalen met een Ferrari kunnen rondrijden.
                                          't Kan verkeren zei Bredero
                                          Gij profileert u als ne slimme , he komaan laat uwe IQ is werken , ik ga u een (1) vraag stellen

Hier komt ze , goed nadenken voor je antwoord je krijgt 1 kans anders valde van uwe troon

Wat is het verschil tussen een VB stemmer die bv met een , mercedes ,bmw, rolls , ferrari, lamborgini rondrijd , en zo weinig mogelijk belastingen betaalt , EN
                                          MIEKE VOGELS die als groene rat door het leven gaat de mensen allerlei kut pest belastingen in de nek heeft gedraaid met haar partij , en opkomt voor gelijke rechten voor iedereen bruin wit of zwart , maar bij haar pensioen lekker VIERHONDERDVIJFTIGDUIZEND jaja u leest het goed 450.000 euro mee naar huis neemt ,
                                          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

Working...
                                          X