Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kanttekening: op 10 mei wordt het terug geëvalueerd. En dan kan het plots gedaan zijn....“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
auto toegelaten om naar bos te rijden
Vanaf maandag mag iedereen een beperkte verplaatsing maken voor een recreatieve activiteit. U zal dus bijvoorbeeld de wagen mogen nemen om naar een bos te rijden. Ook een motorritje voor het plezier mag. Daarnaast zal meer buitensport mogelijk zijn onder enkele duidelijke voorwaarden. “We rekenen er wel op dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt bij die verplaatsingen”, zegt Yves Stevens, woordvoerder van het Crisiscentrum, naar aanleiding van de update van de lijst van vragen en antwoorden en de verwarring die ontstaan was door een wat ongelukkig antwoord van het Crisiscentrum zaterdag op Twitter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Moto ook niet?
moto zou blijven idd. Maar je weet nooit in ons landBMW X5 45e
Comment
-
Wat een hoop gezever, al die achterlijke regels allemaal.
Met een paar fatsoenlijke basisregels zonder al die bullshit erbij hadden we van in het begin alles veel beter onder controle kunnen houden, maar nee ze moeten het moeilijk zitten maken om de mensen allemaal nog wat extra te kunnen kloten.
En niet te vergetevergeten eens hoeveel ze al verdiend hebben aan al die "coronaboetes"!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
men zegge het voort
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWat een hoop gezever, al die achterlijke regels allemaal.
Met een paar fatsoenlijke basisregels zonder al die bullshit erbij hadden we van in het begin alles veel beter onder controle kunnen houden, maar nee ze moeten het moeilijk zitten maken om de mensen allemaal nog wat extra te kunnen kloten.
En niet te vergetevergeten eens hoeveel ze al verdiend hebben aan al die "coronaboetes"!
En laat ze die coronaboetes maar innen. Gewoon 2 maanden ff doorbijten kan toch nu niet zó moeilijk zijn?BMW X5 45e
- Likes 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenmen zegge het voort
https://donate.unhcr.org/be/covid-19.../~mijn-donatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Mooi initiatief!Mijn alter ego Willy met ne Toyota
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
wauw vind ik ook .kan ik ook een paar duizend condooms verzenden en anti conceptiepillen ???of nog beter dokter reginald moreels met een schaar en naald en een km draad om half afrika te sterilizeren, nee geld ga ik niet sturen sorry maar ik wil steunen he
Dan bedoel ik geen bedelende mensen die ‘s avonds hun geld aan 1 of andere pipo moeten afgeven.
Er zijn toch genoeg mensen die steun nodig hebben hier? Zijn die het dan niet waard om ‘steun’ aan te geven?
De enige steun die ik al gegeven heb ik het verleden is aan een lokaal hondenasiel, een organisatie die kledij verdeeld in kansarme gezinnen in Wallonië en een lokaal project dat mensen helpt zich terug in de maatschappij te integreren na een drugsverleden.
Mijn haar krult als we 100.000en Euro’s inzamelen voor goede doelen heel ver van ons bed maar onze eigen bevolking tekort doen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik weet dat het zéér controversieel is wat ik nu ga schrijven, maar: ik heb het redelijk goed in het leven. Af en toe zou ik wel eens iemand, structureel liefst, willen steunen. Maar waarom is het toch altijd zo moeilijk om steun te schenken (je moet dat eens proberen vinden - niet makkelijk) aan de mensen van hier die het nodig hebben.
Dan bedoel ik geen bedelende mensen die ‘s avonds hun geld aan 1 of andere pipo moeten afgeven.
Er zijn toch genoeg mensen die steun nodig hebben hier? Zijn die het dan niet waard om ‘steun’ aan te geven?
De enige steun die ik al gegeven heb ik het verleden is aan een lokaal hondenasiel, een organisatie die kledij verdeeld in kansarme gezinnen in Wallonië en een lokaal project dat mensen helpt zich terug in de maatschappij te integreren na een drugsverleden.
Mijn haar krult als we 100.000en Euro’s inzamelen voor goede doelen heel ver van ons bed maar onze eigen bevolking tekort doen.Mijn alter ego Willy met ne Toyota
- Likes 1
Comment
-
idd ; maar als je hier praat over eerst belgen helpen , ben je racist,.
Mijn buren zijn Wit-Russen. Het zijn de beste buren die een mens zich kan voorstellen. Harde werkers, en zodanig beleefd dat hij op zondag eerst komt vragen of het een probleem is als hij 4 keer in de muur moet boren in z’n huis voor het lawaai (echt gebeurd toen m’n jongste dochter kleiner was en nog sliep elke dag).
Als z’n remorque aan z’n wagen hangt en naar het containerpark moet, belt hij eerst even aan om te vragen of er iets mee moet.
Tegen zo’n mensen kan je gewoon niets hebben. En zo zijn er vele. Maar de rotte appels, de profiteurs die niks doen en alles willen, die heb ik liever niet. Dat laatste is trouwens een statement die voor mij eveneens waar is bij Vlamingen/Belgen ook.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Vergeet niet dat de belgen de kantjes graag van de regels willen afrijden eh. (Lockdownfeestjes, paasweekend, containerpark,...). Dus ze moesten wel bijschaven/verstrengen enz.
En laat ze die coronaboetes maar innen. Gewoon 2 maanden ff doorbijten kan toch nu niet zó moeilijk zijn?
het percentage mensen dat zich nergens geen kloten van aantrekt en de basisregels niet volgt is overal gelijk, boetes of niet...
en positief is dat in geeneen europees land de versoepeling van de regels tot op heden voor een opstoot infecties heeft geleid en sommige staan al veel in versoepeling voor terwijl ze niet per se later waren begonnen, paasweekend heeft niet tot een opstoot geleid...en die lockdownfeesjes...had de cafe's gelijk gesloten en ze waren er niet geweest...wat hadden ze kunnen denken...containerpârken hadden nooit dicht gehoeven in eerste plaats
excuise me mijn herhaling op andere herhalingen
Comment
-
Maar ze hebben wel files gecreëerd… Hadden ze de winkels en containerparken behandeld zoals de supermarkten ging er veel minder problemen zijn geweest...
Kappers werken meestal toch op afspraak? Eveneens als veel zelfstandigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik weet dat het zéér controversieel is wat ik nu ga schrijven, maar: ik heb het redelijk goed in het leven. Af en toe zou ik wel eens iemand, structureel liefst, willen steunen. Maar waarom is het toch altijd zo moeilijk om steun te schenken (je moet dat eens proberen vinden - niet makkelijk) aan de mensen van hier die het nodig hebben.
Mijn haar krult als we 100.000en Euro’s inzamelen voor goede doelen heel ver van ons bed maar onze eigen bevolking tekort doen.
Maar ik ben ook akkoord dat de mensen in arme landen recht hebben op wat steun, maar als ik dan soms zie hoe erg het er in B. aan toe gaat, dan mogen er toch wel meer middelen naar ons eigen land gaan denk ik dan. Bv de rode neuzen actie en warmste week.
Zelfde nu met de laptops voor de moeilijkere gevallen in vlaanderen. Vriend van mij laat de mensen uit de buurt oude laptops/tablets aan hem doneren en hij brengt die terug werkklaar voor de scholen in de buurt. Hij doet dit voor 3 scholen in de buurt, en daar zit hij alleen al enkele 100-en stuks. Terwijl Bentje Weyts al weken geleden beloofde om alles te regelen.
Ik heb ook een paar laptops gedoneerd aan de scholen. (voor onze linkse rakkers hier, uiteraard in naam van de firma )BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Akkoord.
Maar ik ben ook akkoord dat de mensen in arme landen recht hebben op wat steun, maar als ik dan soms zie hoe erg het er in B. aan toe gaat, dan mogen er toch wel meer middelen naar ons eigen land gaan denk ik dan. Bv de rode neuzen actie en warmste week.
Zelfde nu met de laptops voor de moeilijkere gevallen in vlaanderen. Vriend van mij laat de mensen uit de buurt oude laptops/tablets aan hem doneren en hij brengt die terug werkklaar voor de scholen in de buurt. Hij doet dit voor 3 scholen in de buurt, en daar zit hij alleen al enkele 100-en stuks. Terwijl Bentje Weyts al weken geleden beloofde om alles te regelen.
Ik heb ook een paar laptops gedoneerd aan de scholen. (voor onze linkse rakkers hier, uiteraard in naam van de firma )'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
idd ; maar als je hier praat over eerst belgen helpen , ben je racist,.
Dat zie je op de fb pagina’s goed passeren.
Voor de communisten van de pvda is geld vies, werken fout en is elke zelfstandige een belastingontduiker met miljoenen verstopt in het buitenland.
Dus een coronataks van 5% op grote vermogens. Dat gaat over minstens 150k. Dat blijft veel geld, ook voor zo’n mensen.
En voor de VB-mannen is alles de schuld van elke buitenlander die hier rondloopt en profiteert van het systeem. Zo zijn er veel idd, maar er zijn evengoed “witte” mensen die profiteren.
Last edited by kefkie; 03/05/2020, 12:28.BMW X5 45e
- Likes 1
Comment
-
afrika met zijn stammentwisten is een enorm probleem, ons vader spaarde al ziverpapier voor de toenmalige bevolking en das nog steeds nodig
ge moet u als persoon niet verantwoordelijk voelen over - voor ons belgen specifiek - congo...maar ons land draagt wel een verpletterende verantwoordelijkheid die veel te weinig in de scholen wordt verteld/vermeden/verzwegen uit wroeging of schaamte ik weet het niet
elken duits wordt met zijn neus op de feiten gedrukt wat hitler heeft gedaan
dat leopold bijna het dubbele van mensen heeft vermoord dan dien duits, handen heeft afgehakt, familiebanden kompleet heeft verwoest...zowat elk kind was wees en genoot geen opvoeding...das verwoestend voor een maatschappij tot vandaag de dag
ok, leopold was niet de nv belgie, maar het ging gewoon door toen belgie aan het hoofd stond, leegzuigen van het land, zijn goud, uranium (voor DE bom, waarvoor we veel leningen en centen hebben gekregen van us en nog steeds een speciale status genieten), uiteentrekken van families, verkrachtingen
en das niet lang geleden
de staatschuld van heel europa is geexplodeerd vanaf we de kolonies hebben opgegeven en op onze eigen poten moesten staan
- Likes 3
Comment
-
Er zijn toch heel veel organisaties die ook op lokaal vlak actief zijn? Bv. Sint vincentius. Dan zijn er ook nog de ocmw's, kunnen je misschien ook nog doorverwijzen naar andere verenigingen. Maar ocmw's draaien soms ook wat vierkant, daar niet van.
Ik vind het echter, net zoals heel het jaarlijkse warmste week gebeuren, eigenlijk heel triestig dat dit allemaal nodig is.
Verdienen enkel mondige mensen ondersteuning? (bv. baby Pia, wat als dit gezin minder mondig was?)
Het is gewoon allemaal tekenend van een falend overheidsbeleid. Al die lokale initiatieven zouden niet nodig moeten zijn.
Comment
Comment