Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Phate nl en be, of ttz nl en vl zijn perfect te vergelijken, allebei een hub voor eu met hun havens...en schiphol nog meer als zaventem...nl-ers zelf zwermen nog meer uit over de wereld...altijd al geweest

maar het was niet daar, bij die hubs...zowel in vl als nl was het limburg (en een deel van noord-brabant)...en das een spijtige vaststelling, absoluut geen verwijt, in nl nog iets sneller als bij ons
    ook aan de franse grens zijn niet bepaald hotspots, in wal een beetje tegen de nederlands limburgse grens wel

maar be ging dus lockdown light (maar economisch heavy), nl niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dat overheidstekort zal iemand die ziek of dood is worst wezen.
      het individu is ondergeschikt aan de massa ik lijk wel een communist

zeker als het in 3/4 van de gevallen 75+ers zijn, of je ouders op 75 sterven of 77, dat maakt niet uit...je wil ze niet dood, maar niet ten alle prijze...zijzelf ook niet, het moment ze gaan doet pijn, niet het tijdstip, tenzij je het aan de overheid kunt wijdden

die tekorten ga jij mss ook niet meer voelen hehe ouwe mens en dikke vriend, maar uw nazaten eens te meer

10 miljoen euro per dode 75+er, and counting, de faillissement niet incl
      alle geluk het de doden een worst zal wezen

ik heb gewikt en gewogen, ik hoop dat niemand in mijn bek komt blaffen uit kwaadheid want ik vind dat vies tenzij het mijn ex-vrouw is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

zeker als het in 3/4 van de gevallen 75+ers zijn, of je ouders op 75 sterven of 77, dat maakt niet uit...
        Mij wel

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• dat mag jocar, das puur menselijk reactie

weet je hoeveel mensen in afrika daar langer van kunnen leven? dat zijn niet jouw ouders maar ook mensen
          heel het verhaal was anders geweest als kinderen de slachtoffers waren
          Last edited by bobo; 03/05/2020, 20:02.

Comment

• 1 besluit steekt er wel kop en schouders boven. Het bestuur in België werkt niet.... Jean Hesp beslist iets waarna hij federaal wordt teruggefloten. Nationaal stellen ze regels op die voor de grootste verwarring zorgen doordat ze niet duidelijk zijn. Welke belachelijk onozele bende randdebielen zitten daar eigenlijk aan het stuur?
            Je merkt duidelijk dat belangenverenigingen a la Comeos en andere mee de regels bepalen. Geld regeert, mensen worden verteerd.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Mooie reactie van een apotheker nav beslissing verkoop mondmasker in grootwarenhuizen.

Vandaag (3 mei) verscheen op sociale media een open brief aan Sophie Wilmès en Maggie De Block van apotheker Dirk Broeckx, die de politieke beslissing om mondmaskers via supermarkten te verspreiden niet kan vatten.
              “Voorziet het Besluit dat u uitvaardigt, dat de kassierster van de supermarkt ook tientallen keren per dag de tijd zal nemen om – met kennis van zaken (?!) – uit te leggen wanneer je een masker moet dragen?”
              Mevrouw de Minister

Uw recente beslissing dat supermarkten mondmaskers mogen verkopen door de aanpassing van het ministerieel besluit dat de verkoop in apotheken regelde, is de druppel die voor mij de emmer doet overlopen. De afgelopen acht weken hebben we in de apotheek dagelijks uren uitleg en advies gegeven aan burgers die beschermingsmateriaal (maskers, alcoholgel…) kwamen zoeken. We zijn de enige sector die letterlijk dag- en nacht de bevolking heeft geholpen om wegwijs te geraken uit de gezondheidsadviezen en haast dagelijks veranderende regels. We hebben, ook tijdens de lockdown, in alle stilte wachtdiensten gedaan.

Meestal zagen de mensen hun arts niet (teleconsultatie en/of schrik om naar spoed te gaan), maar ze zagen wel ons in de apotheek: rechtstreeks, close by, persoonlijk en betrokken. We hebben elke dag opnieuw onze plan moeten trekken om de noodzakelijkste producten te vinden. Geen van de resem bevoegde ministers heeft mij daarbij geholpen. In tegendeel: inspecteurs van economie en financiën kwamen collega’s controleren. Test Aankoop mocht ons schaamteloos aan de schandpaal nagelen. Geen minister die het over de lippen kreeg dat de prijzen waaraan we nu nog schaarse beschermingsmiddelen kunnen aankopen een tienvoud is van de publiekprijs die ze luidkeels toeterden.

Voorziet het Besluit dat u uitvaardigt, dat de kassierster van de supermarkt ook tientallen keren per dag de tijd zal nemen om – met kennis van zaken (?!) – uit te leggen wanneer je een masker moet dragen? Hoe je ze moet aan- en uitdoen en bewaren? Of je ze al dan niet kan hergebruiken? En (vooral) hoe je voor de rest veilig kan leven en werken?

De communicatie van de overheid bereikt immers niet iedereen. De meest kwetsbare groepen in de bevolking, onderaan de maatschappelijke ladder of anderstalig, maar vooral ook veel oudere patiënten, hebben behoefte aan uitleg op maat en een luisterend oor om praktisch én mentaal de storm te kunnen doorstaan.

Er zijn ruim 4.800 apotheken in België. Bijna op elke hoek van de straat. Waarschijnlijk meer dan er supermarkten zijn en hoe dan ook dichterbij de bevolking, competenter en vlotter beschikbaar. Verschuif een deel van ons aanbod en de nodige middelen voor een goede dienstverlening vallen weg. Samen met mijn motivatie.

Waarom deze slag in ons gezicht?

De zoveelste!

Bij de start van de lockdown moesten twee sectoren openblijven: apotheken en voedingswinkels. Het valt me op dat apotheken de afgelopen weken door de overheid niet alleen zo goed als doodgezwegen worden, maar zelfs pro-actief doodgeknepen worden.

Ik vind mezelf geen ‘held’, maar weet wel dat ik dagelijks in rechtstreeks contact sta met mensen die ziek zijn of het aan het worden zijn; meer dan de doorsnee vuilnisophaler, bakker, slager of taxichauffeur; wel allemaal ‘helden’.

Ik sta dit jaar ruim 41 jaar in het beroep. Ik werd samen met mijn partner ziek net voor de lockdown begon. We waren bij de eersten die positief testten. We hebben het samen uitgeziekt en bleven wekenlang in quarantaine, uit voorzorg voor onze medwerkers en patiënten. Of we voldoende immuun zijn mogen we niet weten, want de testen die dit kunnen aantonen heeft u verboden. Wanneer recent de eerste huisarts door Covid19 overleed, stond het in elke krant. Afgelopen week stierf de eerste apotheker door dezelfde ziekte, maar behalve in onze eigen kanalen, werd er met geen woord over gerept.

U hoeft niet ongerust te zijn: we gaan uit protest de apotheek niet sluiten. Daarvoor voelen we ons te zeer verantwoordelijk voor de patiënten die op ons kunnen rekenen. Maar van de politiek moet ik voorlopig niets meer hebben. Noch steun – die we toch nooit krijgen – noch meer slagen in het gezicht.

Met beleefde groeten,

Apotheker Dirk Broeckx
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                Mooie reactie van een apotheker nav beslissing verkoop mondmasker in grootwarenhuizen.

Vandaag (3 mei) verscheen op sociale media een open brief aan Sophie Wilmès en Maggie De Block van apotheker Dirk Broeckx, die de politieke beslissing om mondmaskers via supermarkten te verspreiden niet kan vatten.
                “Voorziet het Besluit dat u uitvaardigt, dat de kassierster van de supermarkt ook tientallen keren per dag de tijd zal nemen om – met kennis van zaken (?!) – uit te leggen wanneer je een masker moet dragen?”
                Mevrouw de Minister

Uw recente beslissing dat supermarkten mondmaskers mogen verkopen door de aanpassing van het ministerieel besluit dat de verkoop in apotheken regelde, is de druppel die voor mij de emmer doet overlopen. De afgelopen acht weken hebben we in de apotheek dagelijks uren uitleg en advies gegeven aan burgers die beschermingsmateriaal (maskers, alcoholgel…) kwamen zoeken. We zijn de enige sector die letterlijk dag- en nacht de bevolking heeft geholpen om wegwijs te geraken uit de gezondheidsadviezen en haast dagelijks veranderende regels. We hebben, ook tijdens de lockdown, in alle stilte wachtdiensten gedaan.

Meestal zagen de mensen hun arts niet (teleconsultatie en/of schrik om naar spoed te gaan), maar ze zagen wel ons in de apotheek: rechtstreeks, close by, persoonlijk en betrokken. We hebben elke dag opnieuw onze plan moeten trekken om de noodzakelijkste producten te vinden. Geen van de resem bevoegde ministers heeft mij daarbij geholpen. In tegendeel: inspecteurs van economie en financiën kwamen collega’s controleren. Test Aankoop mocht ons schaamteloos aan de schandpaal nagelen. Geen minister die het over de lippen kreeg dat de prijzen waaraan we nu nog schaarse beschermingsmiddelen kunnen aankopen een tienvoud is van de publiekprijs die ze luidkeels toeterden.

Voorziet het Besluit dat u uitvaardigt, dat de kassierster van de supermarkt ook tientallen keren per dag de tijd zal nemen om – met kennis van zaken (?!) – uit te leggen wanneer je een masker moet dragen? Hoe je ze moet aan- en uitdoen en bewaren? Of je ze al dan niet kan hergebruiken? En (vooral) hoe je voor de rest veilig kan leven en werken?

De communicatie van de overheid bereikt immers niet iedereen. De meest kwetsbare groepen in de bevolking, onderaan de maatschappelijke ladder of anderstalig, maar vooral ook veel oudere patiënten, hebben behoefte aan uitleg op maat en een luisterend oor om praktisch én mentaal de storm te kunnen doorstaan.

Er zijn ruim 4.800 apotheken in België. Bijna op elke hoek van de straat. Waarschijnlijk meer dan er supermarkten zijn en hoe dan ook dichterbij de bevolking, competenter en vlotter beschikbaar. Verschuif een deel van ons aanbod en de nodige middelen voor een goede dienstverlening vallen weg. Samen met mijn motivatie.

De zoveelste!

Bij de start van de lockdown moesten twee sectoren openblijven: apotheken en voedingswinkels. Het valt me op dat apotheken de afgelopen weken door de overheid niet alleen zo goed als doodgezwegen worden, maar zelfs pro-actief doodgeknepen worden.

Ik vind mezelf geen ‘held’, maar weet wel dat ik dagelijks in rechtstreeks contact sta met mensen die ziek zijn of het aan het worden zijn; meer dan de doorsnee vuilnisophaler, bakker, slager of taxichauffeur; wel allemaal ‘helden’.

Ik sta dit jaar ruim 41 jaar in het beroep. Ik werd samen met mijn partner ziek net voor de lockdown begon. We waren bij de eersten die positief testten. We hebben het samen uitgeziekt en bleven wekenlang in quarantaine, uit voorzorg voor onze medwerkers en patiënten. Of we voldoende immuun zijn mogen we niet weten, want de testen die dit kunnen aantonen heeft u verboden. Wanneer recent de eerste huisarts door Covid19 overleed, stond het in elke krant. Afgelopen week stierf de eerste apotheker door dezelfde ziekte, maar behalve in onze eigen kanalen, werd er met geen woord over gerept.

U hoeft niet ongerust te zijn: we gaan uit protest de apotheek niet sluiten. Daarvoor voelen we ons te zeer verantwoordelijk voor de patiënten die op ons kunnen rekenen. Maar van de politiek moet ik voorlopig niets meer hebben. Noch steun – die we toch nooit krijgen – noch meer slagen in het gezicht.

Met beleefde groeten,

Apotheker Dirk Broeckx

Serieus ?

Wat is het beste voor de volksgezondheid ? Dat de mensen zo snel en goedkoop mogelijk een deftig mondmasker kunnen kopen of dat de apotheker exclusiviteit krijgt “om gemotiveerd” te blijven ?

De apothekers lijken me nu precies niet “de hardst getroffen sector” te zijn... Of zijn de prijzen waaraan ze hoogstwaarschijnlijk in de supermarkten komen te liggen te confronterend ?

Er zijn veel mensen dag en nacht bezig geweest tijdens de crisis...

Comment

• Inderdaad, apothekers, een overbeschermde soort in België. In NL en vele andere landen haal je eenvoudige geneesmiddelen en pijnstillers bij de drogisterij voor een kwartje van de prijs. In de VS koop je je prescription drugs zo gewoon in de supermarkt (even voor de winkelen aan de balie afgeven, en tien minuten later kan je er al achter). Hier is er nul concurrentie.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Waarom moet dat nu plots via grootwarenhuizen? Er zijn meer apotheken dan grootwarenhuizen. De apotheek bij ons in het dorp geeft zelfs raad als je binnenkort voor een kwaal, maar daarvoor niet naar de dokter bent geweest. ik zie dat niet gebeuren in een supermarkt.

‘Laat iedere sector nu toch eens doen waar hij goed in is. En blijf van die mensen hun zaak af.

Comment

Waarom moet dat nu plots via grootwarenhuizen? Er zijn meer apotheken dan grootwarenhuizen. De apotheek bij ons in het dorp geeft zelfs raad als je binnenkort voor een kwaal, maar daarvoor niet naar de dokter bent geweest. ik zie dat niet gebeuren in een supermarkt.

‘Laat iedere sector nu toch eens doen waar hij goed in is. En blijf van die mensen hun zaak af.
                      Sorry, niet akkoord. Dat geldt misschien wel voor complexe medicijnen maar eenvoudige pijnstillers en van die dingen kan je perfect overal verkopen. Trouwens, de vaste apotheker waar ik ga, verkoopt ook zonnecrème in alle kleuren en geuren en wat weet ik nog allemaal. Ik denk dat een groot deel van de mensen intussen wel weet hoe het mondmaskers aan te doen.

Ik (of mijn vrouw) gaan wekelijks enkele keren naar een supermarkt. Apotheek hoogstens paar keer per jaar: alle vrij verkrijgbare medicijnen sla ik in NL in, vaak bestel ik online als ik ‘snel’ iets nodig heb voor ik naar NL ga, en de apotheek: da’s als iemand ziek is, en er bij dokter langs geweest is (op voorschrift).

Comment

Waarom moet dat nu plots via grootwarenhuizen? Er zijn meer apotheken dan grootwarenhuizen. De apotheek bij ons in het dorp geeft zelfs raad als je binnenkort voor een kwaal, maar daarvoor niet naar de dokter bent geweest. ik zie dat niet gebeuren in een supermarkt.

Je kon voor de crisis toch ook mondmaskers kopen in de bouwmarkt ?
                        Sinds wanneer is een pbm plotseling een zaak van apothekers ?
                        Mogen ze dan ook het alleenrecht vragen op de verkoop van veiligheidsschoenen ?

Ik zou ook graag het alleenrecht hebben op de verkoop van een artikel dat iedereen moet hebben maar doe dan aub niet alsof het over het belang van de mensen gaat...

Comment

• Ik ken CVS en Walgreens en consorten ook. En die mogen bestaan. Hier is er ook al toegestaan dat sommige zaken in supermarkten worden verkocht. En ik heb daar geen probleem mee.

Comment

• PBM is inderdaad in zelfbouwmarkten en consorten, maar als het om puur medisch aanverwante zaken gaat, laat ze dan bij de zaken die er voor bestaan.

Comment

Ik ken CVS en Walgreens en consorten ook. En die mogen bestaan. Hier is er ook al toegestaan dat sommige zaken in supermarkten worden verkocht. En ik heb daar geen probleem mee.
                              Zalig toch dat? Uw pillen, uw medische check up, uw alcohol en uw sigaretten in een verkooppunt!

Comment

PBM is inderdaad in zelfbouwmarkten en consorten, maar als het om puur medisch aanverwante zaken gaat, laat ze dan bij de zaken die er voor bestaan.
                                Het benodigde mondmasker is niet puur medisch he... Als een sjaal ook al goed is...
                                Het belangrijkste is dat iedereen er zo snel en goedkoop mogelijk aangeraakt... en goedkoop + apotheek is meestal niet de juiste combinatie.

Comment

Mooie reactie van een apotheker nav beslissing verkoop mondmasker in grootwarenhuizen.

Mevrouw de Minister

De zoveelste!

Met beleefde groeten,

Apotheker Dirk Broeckx
                                  Sorry maar vind dit nu toch ook maar bullshit. Die mens mag nog blij zijn dat hij moest openblijven van de overheid en nog geld kon verdienen.

Afgelopen week deed ik dus een poging bij mijn locale apotheker om aan mondmaskers te geraken.
                                  Kom daar binnen: goede namiddag heeft u nog mondmaskers aub? Sorry mijnheer ik ken u niet. Bent u van hier afkomstig. Ja mevrouw, wij wonen hier nu twee jaar in de x-straat en ben begin februari hier voor het eerst binnen geweest voor een puffer, mijn vrouw zal u wel kennen vermoed ik, die zit in de auto... keek even buiten...hoe noemt u of u vrouw?
                                  Allé wat later ben ik buiten gestapt met 4 stuks (4x€1.40).
                                  Dag en nacht? Je moet ‘s nachts eens naar een apotheker gaan zoeken...om de zoveel weken heb je geluk om in je eigen gemeente ééntje te vinden anders mag je 1 of 2 dorpen verder rijden.
                                  Volgens mij mochten ze die een tijd ook niet verkopen aan particulieren (en jij gelooft dat...) en moesten ze voor de zorgsector gereserveerd worden.

En helden...die zitten volgens mij in het hospitaal, wzc en in de supermarkt en al zeker geen taxichauffeurs want die moesten net als apothekers verplicht hun diensten aanbieden met één groot verschil, apothekers hadden nog klanten, veel klanten waarschijnlijk, de taxichauffeur en neven activiteiten hebben niets, 0,0.
                                  Neen neen, beetje oud gefrustreerd persoon lijkt me die waarschijnlijk persoonlijke of familiale problemen heeft en dan kan je al wel eens je gal willen uitspugen natuurlijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ja ik kan daar dan wel weer inkomen want persoonlijk had ik gehoopt of gedacht dat ze eerste gemeentelijk de mondmaskers gingen bezorgen om deze dan vervolgens naar apothekers uit te leveren zodat elke inwoner zijn mondmasker daar kon afhalen. Lijkt me een logische strategie en logistiek de eenvoud zelve.
                                    Maar langs de andere kant, als je ziet dat ze in het buitenland nu al in automaten worden aangeboden...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

wauw vind ik ook .kan ik ook een paar duizend condooms verzenden en anti conceptiepillen ???of nog beter dokter reginald moreels met een schaar en naald en een km draad om half afrika te sterilizeren, nee geld ga ik niet sturen sorry maar ik wil steunen he

de wereld zit toch iets complexer in elkaar dan je op het eerste gezicht zou denken.
                                      Condooms hebben beperkte houdbaarheid bij warmte (en zo heeft bijvb niet iedere Afrikaan een koelkast).
                                      Alles begint met opvoeding. Dus misschien nog beter investeren in onderwijs ? En dan vooral voor vrouwen ?
                                      Een paar generaties terug was het hier niet beter hé, gezinnen met 10 en meer kinderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Vergeet niet dat de belgen de kantjes graag van de regels willen afrijden eh. (Lockdownfeestjes, paasweekend, containerpark,...). Dus ze moesten wel bijschaven/verstrengen enz.

En laat ze die coronaboetes maar innen. Gewoon 2 maanden ff doorbijten kan toch nu niet zó moeilijk zijn?
                                        We moeten ook niet overdrijven he.
                                        Die lockdownfeestjes dat was een druppel op een hete plaat, het effect daarvan was te verwaarlozen.
                                        Ook omdat er veel meer zever rond geweest is dan wat de feestjes op zich waren.
                                        Dat paasweekend, ook daar is eigenlijk niks gebeurd, net als het weekend ervoor waar heel veel mensen bbq gedaan hebben.
                                        En die containerparken, dat was al helemaal niks, veel over zitten kwelen, maar uiteindelijk niks gebeurd.
                                        Allemaal zaken waar veel over gezaagd is geweest, maar uiteindelijk een te verwaarlozen effect gehad hebben op de verspreiding van het virus.

Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dus feesjes van een bende zatlappen die rond elkaars lijf hangen konden geen kwaad?

De containerparken gingen open voor dringende zaken, op de moment dat alles ging stonden ze in files aan te schuiven om iets te kunnen weggooien. Het gaat niet over de mogelijkheid tot besmetting want dat zal wel miniem zijn geweest in containerparken, maar geef de mensen 1 vorm van vrijheid na een lockdown en ze staan er weer. Ipv nog enkele dagen te wachten en te spreiden, wat kan er zo dringend zijn om persee op dag 1 te gaan aanschuiven
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X