Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

https://www.ad.nl/binnenland/grens-m...n-br~a9b957fc/

Ik moet niet zo ver in DE zijn maar hetgeen ik heb gelezen is dat ze niet persee buitenlanders controleren, wel als er meerdere mensen in de auto’s zitten.
    Thx! Benieuwd! Als er geen opflakkering komt tenminste, hopelijk niet.

Maar of je dan zomaar Duitsland binnen mag staat er wel niet bij. Als daar geen grenscontrole is rijd ik in Oost-België rechtstreeks de grens over. Voor mij is dat niet verder.

Maja, ga toch nog wat geduld moeten hebben vrees ik
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Jongens,...ik ben afgelopen 2 weken, negen keer naar Nederland gereden en richting Nederland werd ik nooit gecontroleerd (Zandvliet, Meer en Zelzate), bij mijn weten ook niet op de grens België > Duitsland. Het is enkel bij het binnenkomen van België dat je controle kan verwachten (enkel personen wagens dan nog want vrachtwagens hebben meestal vrij verkeer).
      Van die 9 terugkomsten in België ben ik slechts 1 maal niet gecontroleerd (Zelzate), en 1 maal vroegen ze achter mijn ID-kaart (Meer). Andere keren moest ik me gewoon via een document (werk) verantwoorden wat we in Nederland waren gaan doen.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• je lief bezoeken in buitenland is essentiele verplaatsing...er worden geen documenten opgemaakt op de gemeente...kwestie erewoord zeker

Een voorbeeld van zo'n discussiepunt is het zogenaamde 'bezoek aan het lief’. Hoe kan je hardmaken dat een puber – wat is dat trouwens? – niet naar zijn lief mag, terwijl pakweg een veertiger wel nog naar zijn partner mag, terwijl die misschien ook nog een prille 'puberale' relatie beleeft? Voor ons mag dat wél, voor iedereen, ongeacht of uw lief juist naast uw deur woont of 50 km verder. Want in de rondzendbrief staat hooguit dat het ‘afgeraden’ wordt, dus niet dat het ‘verboden’ is.’

Comment

• Mijn ma gaat 1 x per veertien dagen boodschappen brengen naar haar hoogbejaarde tante en nonkel, net over de Franse grens. Andere familie hebben die mensen niet meer.
          Al iedere keer moeten stoppen, ofwel bij buiten rijden, ofwel bij binnen rijden Belgie, altijd door de Belgische politie.
          Na haar uitleg mag ze altijd door rijden, maar ze zeggen er steeds wel bij dat de Gendarmerie niet zo tolerant is.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Tja, je hoort vanalles nu. Ik wacht toch tot het zeker mag, stel dat we aan de Poolse grens teruggestuurd worden. Mijn madame heeft geen Poolse pas meer en de uitleg dat zij haar moeder of broer en zuster wil zien gaat niet pakken denk ik.

Ik heb hier in België mijn moeder en mijn zoon ook al 8 en 7 weken niet meer gezien, enkel met Skype of Whatsapp Hopelijk kan dat terug vanaf 18 mei.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Volgens mijn contacten in Polen zijn de grenscontroles toch nog altijd erg strikt.
              Vorige week moest sowieso elke Pool nog in quarantaine bij inreizen.

Hier mijn dochter die sinds kort in BXL woont ook al 7 weken niet meer live gezien... dat vreet toch op den duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Volgens mijn contacten in Polen zijn de grenscontroles toch nog altijd erg strikt.
                Vorige week moest sowieso elke Pool nog in quarantaine bij inreizen.

Hier mijn dochter die sinds kort in BXL woont ook al 7 weken niet meer live gezien... dat vreet toch op den duur.
                Klopt! Ik heb hier dezelfde info. Zullen nog wat geduld moeten hebben.

Ja, dat gemis van onze families hier begint te lang te duren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Jongens,...ik ben afgelopen 2 weken, negen keer naar Nederland gereden en richting Nederland werd ik nooit gecontroleerd (Zandvliet, Meer en Zelzate), bij mijn weten ook niet op de grens België > Duitsland. Het is enkel bij het binnenkomen van België dat je controle kan verwachten (enkel personen wagens dan nog want vrachtwagens hebben meestal vrij verkeer).
                  Van die 9 terugkomsten in België ben ik slechts 1 maal niet gecontroleerd (Zelzate), en 1 maal vroegen ze achter mijn ID-kaart (Meer). Andere keren moest ik me gewoon via een document (werk) verantwoorden wat we in Nederland waren gaan doen.
                  Hier in Zandvliet heeft het toch even lelijk gedaan qua controle.

zowel op de autostrade als in zandvliet zelf meerdere keren tegengehouden geweest.
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Klopt! Ik heb hier dezelfde info. Zullen nog wat geduld moeten hebben.

Ja, dat gemis van onze families hier begint te lang te duren
                    En het mag vanaf zondag!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En het mag vanaf zondag!!
                      Idd! Voor de Belgische kant van de familie toch al. De zoon komt zondag af, ikke blij!

Comment

Mensen met brillen zouden de lintjes als een kruis langs de kaken moeten dragen had ik ergens gelezen. Dan spant dat wat harder aan de neus en kan de bril niet aandampen.
                        Ik ken mensen met bril die dagelijks een mondmasker dragen en die zeggen dat dat toch niet zo goed werkt.
                        Last edited by knight-rider; 06/05/2020, 19:21.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                          Ik heb het hier al geschreven, je moet er voor zorgen dat de neusclip goed aansluit rond de neus, zodat de adem niet omhoog ontsnapt lang je neus.
                          Als ik rondkijk en zie op tv zijn de meeste zelfs niet op de hoogte dat daar een meetaal stripje inzit dat je kan plooien rond de neus.
                          Maar dat zit toch niet in alle mondmaskers?
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mensen met brillen zouden de lintjes als een kruis langs de kaken moeten dragen had ik ergens gelezen. Dan spant dat wat harder aan de neus en kan de bril niet aandampen.
                            Net niet.
                            De zijkanten komen dan open te staan.
                            Een knoop/lus in de rekker is wel goed.

In het UZ spreken ze er u op aan als je kruist.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Maar dat zit toch niet in alle mondmaskers?
                              Neen, ik koop er met neusclip.
                              Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Je zou corona moeten krijgen,dat je door de ademnood uw kloten in uw keel trekt.
                                Vergeet niet ike ike ike kan ook stike.
                                Dat gaat niet want heb nogal dikke kloten , maar dat jij met een klein lulleke zit heb ik van sommige al vernomen , kusjes xx[/QUOTE]

Dan is dat jammer voor u. te weinig gebruik blijkbaar.
                                Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                  Jongens,...ik ben afgelopen 2 weken, negen keer naar Nederland gereden en richting Nederland werd ik nooit gecontroleerd (Zandvliet, Meer en Zelzate), bij mijn weten ook niet op de grens België > Duitsland. Het is enkel bij het binnenkomen van België dat je controle kan verwachten (enkel personen wagens dan nog want vrachtwagens hebben meestal vrij verkeer).
                                  Bestaat de kans dat ze je niet terug binnenlaten in België?

Comment

• Ge moogt dus 4 vrienden zien, maar die vrienden moeten u ook terugkiezen en zelf niemand anders gekozen hebben.

Hier gaan vriendschappen sneuvelen in de komende weken
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Wouter Deprez had een leuke op zijn Instagram staan gisteren.

"Het lijkt wel als een verjaardagsfeestje vroeger. Er is al 4 uur beslist, dat je 4 vrienden mag uitnodigen, en ik heb nog geen enkele uitnodiging gehad."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten

Bestaat de kans dat ze je niet terug binnenlaten in België?
                                        nee, belgen mogen ten alle tijde terugkeren naar be

Comment

• de site van maaseik (wij zijn ook grensgemeentes met zelfde problematiek) is erg specifiek in die dingen

ivm uw lief

Het verplaatsen om je lief aan de andere kant van de grens te bezoeken, valt sinds vrijdag 17 april onder een essentiële verplaatsing. Dat werd via een Ministerieel Besluit bekend gemaakt en bevestigd door de gouverneur van Limburg.

De burgemeester Johan Tollenaere heeft de politie gevraagd om de zaken goed op te volgen. “Als er plots allemaal mensen zijn met ‘lieven’ in het buitenland dan zullen we dit moeten bekijken en ook nadenken over de zin van de grenscontroles”, aldus Tollenaere.

terugkeren

Belgen die zich momenteel in het buitenland bevinden, kunnen altijd terugkeren naar ons land.

Comment

Working...
                                          X