Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Ik ga nog even mijn bubbel niet vergroten, eerst nog eens 2 weken afwachten
    da's exact wat ik ook van plan ben. En rustig vanuit een hoekje observeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Er is 0 perspectief.
      Vooral de 'uitstapjes naar de Auchan en het geneesmiddelen-shoppen in NL lijken me echt ondraaglijk lijden om die te moeten missen.

Last edited by Atenza; 10/05/2020, 22:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Vooral de 'uitstapjes naar de Auchan en het geneesmiddelen-shoppen in NL lijken me echt ondraaglijk lijden om die te moeten missen.

Dat zijn inderdaad dingen die heel plezant zijn voor ons...

Maar laat die koord nog maar even achterwege. De kans dat het allemaal goed komt is bestaande. Zolang dat zo is, houden we vol.
        Last edited by Atenza; 10/05/2020, 22:24.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dat zijn inderdaad dingen die heel plezant zijn voor ons...

Maar laat die koord nog maar even achterwege. De kans dat het allemaal goed komt is bestaande. Zolang dat zo is, houden we vol.
          Aiaiai, dat ziet er niet goed uit voor u! De vraag is niet of we een tweede Lockdown krijgen, maar wanneer! Leg dat touw toch maar binnen handbereik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Aiaiai, dat ziet er niet goed uit voor u! De vraag is niet of we een tweede Lockdown krijgen, maar wanneer! Leg dat touw toch maar binnen handbereik!
            Ik ben daar echt nog niet zo zeker van.

Cijfers zien er overal goed uit. In China leven ze grotendeels normaal. En voor het eerst in 1 maand hebben ze 1 besmetting nu. Direct in quarantaine

De echte test zal komen met het openen van de horeca. Maar ik zou volop inzetten op tracen en quarantaine voor wie besmet is.

Comment

Jongen, jij moet toch echt eens een goede hobby zoeken zodat je je gedachten kan verzetten.
              Nog geen 2 maanden heb je je nu wat moeten afzonderen. Nog geen quarantaine: je kan gaan wandelen, joggen, fietsen, ... Eten kan je laten brengen of afhalen, andere goederen kan je gewoon online bestellen.
              Wat zou je nu op die 2 maanden echt anders gedaan hebben? Eens gaan eten, terrasje doen en op café gaan?
              @timothy: je fixeert je sterk op wat je niet mag, niet zal kunnen doen.
              Maak er gewoon het beste van. En dan moet je al eens iets meer out-of-the-box denken.

Wij hebben bv. vandaag voor moederdag bij een heel goede traiteur een viergangenmenu gaan afhalen. Een top-flesje wijn erbij, tafel gedekt gelijk uit de boekskes, en ons alle vier opgekleed al gingen we naar Peter Goossens zijn boite.

Beste moederdag ooit, dixit mijn vrouw (ze wist tot deze morgen van niks, alleen dat ze niet voor eten moest zorgen - pm: ik trek me gewoonlijk maar heel weinig aan van de keuken, en het enige wat ik ervan ken, is dat er 4 kookplaten en een oven zijn)
              Last edited by A160; 10/05/2020, 16:15.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben daar echt nog niet zo zeker van.

Cijfers zien er overal goed uit. In China leven ze grotendeels normaal. En voor het eerst in 1 maand hebben ze 1 besmetting nu. Direct in quarantaine

De echte test zal komen met het openen van de horeca. Maar ik zou volop inzetten op tracen en quarantaine voor wie besmet is.

Geloof vooral de Chinezen...
                je weet ook waar het ons gebracht heeft
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Je ziet ook een enorme dalende curve in Zuid-Korea, en in quasi alle Europese landen, ook die waar eerste versoepelingen al half april waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Geloof vooral de Chinezen...
                    je weet ook waar het ons gebracht heeft
                    Of bij Trump, in de USA lijkt de javel wel uitgeput te zijn ondertussen want daar wordt het ook niet echt beter.

Hier ook thuis een lekker etentje met 4 gehad juist. Eindelijk de zoon na 2 maanden terug in huis gekregen
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een greep uit wat gepland stond en wat niet doorgegaan is. En dan heb ik het nog niet over wat ‘op den bots’ zou gebeurd zijn:

- autosalon Genève voor 1 dag.
                      - 4 dagen Madrid
                      - dagje Nurburgring
                      - 2 dagen Parc Asterix in Frankrijk
                      - meerdere uitstapjes naar Auchan in Frankrijk
                      - de communie van mijn dochter met Hemelvaartsdag + feest dat erbij hoort
                      - op die tijd al minstens een keer naar NL geneesmiddelen inslaan (daar maak ik altijd een dagje van, ijsje, wat shoppen,...)
                      - ...

En het gaat door in de volgende maanden. Er is 0 perspectief.
                      Tja, ik had ook een zakenreis naar Tallinn gepland, mijn vrouw ging wat later ook komen. Zou een zalig tripje zijn met ons 2. Er gingen nog wat andere dingen zijn die ik spijtig vind dat ze niet doorgaan. En die communie zou ik ook wreed spijtig vinden.

Maar waar heb je het nu uiteindelijk over? Ritje naar Duitsland, Frankrijk en Nederland. Is dat nu echt zo frustrerend? Heb jij echt nog nooit tegenslag gehad dat dit je zo aangrijpt?

Leer toch wat genieten van de kleine dingen. Gisteren kwamen we ineens een geweldig ijssalon tegen dat open was. Enkel meenemen natuurlijk. En geen volk voor ons! Paar uurtjes later passeerden we aan Corsendonk waar de rij 100m lang was. Genoot ik nog eens van het feit dat ik eerder niet had moeten aanschuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                        ......en een aantal reeksen op Netflix bekijken....
                        Voor mij de ontdekking van de pandemie. Dat ik dat niet eerder in huis gehaald heb, wat een schitterende series en docu's, films zijn wel wat minder imo.

Samen met VRTnu echt de moeite en dat is ook al een streamingsdienst, ik heb eigenlijk geen kabelabo meer nodig

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Tja, ik had ook een zakenreis naar Tallinn gepland, mijn vrouw ging wat later ook komen. Zou een zalig tripje zijn met ons 2. Er gingen nog wat andere dingen zijn die ik spijtig vind dat ze niet doorgaan. En die communie zou ik ook wreed spijtig vinden.

Maar waar heb je het nu uiteindelijk over? Ritje naar Duitsland, Frankrijk en Nederland. Is dat nu echt zo frustrerend? Heb jij echt nog nooit tegenslag gehad dat dit je zo aangrijpt?

Leer toch wat genieten van de kleine dingen. Gisteren kwamen we ineens een geweldig ijssalon tegen dat open was. Enkel meenemen natuurlijk. En geen volk voor ons! Paar uurtjes later passeerden we aan Corsendonk waar de rij 100m lang was. Genoot ik nog eens van het feit dat ik eerder niet had moeten aanschuiven.
                          Ik hoop dat we hier volgend jaar of binnen twee jaar op kunnen reflecteren en dat het dan allemaal niet zo erg was.

Hoe langer het duurt, hoe meer dingen er niet doorgaan. Je kan dan wel zeggen ‘doe volgend jaar die citytrip naar Madrid’, maar netto onder de streep is dat een reis minder (en misschien 2 of 3 als de zomer en het najaar ook in het gedrang komen).

Die communie is dan nog minder erg, die wordt ingehaald: feest voor 18 man is 1 augustus (ik schat dat dat dan weer mag, zoniet stellen we weer uit), kerkdienst half september.

Heb ik al tegenslag gehad in het leven? Neen. Moet dat? Kan ik daar dan aan doen? Alles kapotrelativeren hoeft niet. Ik vind dit erg. En ik snap best wel dat iemand die net kanker overwonnen heeft nu lacht met deze situatie en superblij is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Voor mij de ontdekking van de pandemie. Dat ik dat niet eerder in huis gehaald heb, wat een schitterende series en docu's, films zijn wel wat minder imo.

Samen met VRTnu echt de moeite en dat is ook al een streamingsdienst, ik heb eigenlijk geen kabelabo meer nodig
                            Idem hier, mocht er nog een oplossing zijn om bepaalde sporten in huis te halen ik had ook geen digitale tv meer nodig. Op vandaag wil ik dat niet opzeggen omwille van voetbal en F1.

Comment

Je kan dan wel zo correct mogelijk willen zijn, ergens moet je toch ook snappen dat de mensen er extreem hard genoeg van hebben. Als in, schiet mij liever dood in plaats van dit ‘leven’ (is het wel nog een leven...).

Ben al meer dan een maand vroeger in quarantaine moeten gaan.
                              En neen ik snap het niet dat men zo reageert.

Komaan zeg, schiet mij liever dood.
                              Dan hebben die duidelijk nog NOOIT iets serieus meegemaakt.

Hier staan ook 2 auto’s, 2 moto’s en nog maar 4 fietsen en heb daar geen probleem mee dat ze moeten blijven staan.

Als ze nu al depressief worden in zo een korte periode dat ze meteen een ritje moeten maken met de moto ofzo dan mankeert er bij die mensen misschien iets meer.

Die hobby’s liggen bij de meesten al stil van oktober of vroeger en mocht het nu gewoon blijven regenen dan zouden ze die ook niet gaan beoefenen.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik wou dat ik ook is 2 maand in quarantaine moest, kon ik eindelijk al mijn favo series op Netflix is uitkijken... al mijn games uitspelen, met muziek bezig zijn, films kijken, eindelijk is fietsen, bbq'en,...........
                                Wel deze week veel cabrio ritjes kunnen maken met dit mooie weer, naar het werk weliswaar, maar evengoed genieten, morgen is het de scooter zijn beurt.
                                Moet triestig zijn als je thuis niets hebt waar je je kunt mee bezighouden.
                                Last edited by ; 10/05/2020, 18:09.

Comment

Heb ik al tegenslag gehad in het leven? Neen. Moet dat? Kan ik daar dan aan doen?
                                  Ge zijt toch bezig aan uw grootste tegenslag ooit ? En misschien duurt hij wel een jaar of langer ! Als je tenminste niet voortijdig de geest geeft ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Ge zijt toch bezig aan uw grootste tegenslag ooit ? En misschien duurt hij wel een jaar of langer ! Als je tenminste niet voortijdig de geest geeft ;-)
                                    Ik bedoelde hiervoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                      Ik ben er niet gerust in voor de corona besmettingen binnen 2-3 weken.(hopelijk ben ik mis)
                                      Als ik hier rondkijk bij de buren is het alsof er geen maatregelen meer zijn, en het was zaterdag, laat staan nu vandaag met de versoepelde regelgeving.
                                      Heb zaterdag gefietst en zag de ene na de andere overtreding.
                                      Ook een beetje op gelet wie zich in de auto's bevond , zeker niet altijd gezinnen.
                                      We zullen moeten afwachten en zien wat het gaat worden, maar ik ben er momenteel toch ook niet echt gerust in.
                                      Het viel gisteren (zaterdag) toch wel op dat er al veel volk op de baan was. Vandaag ben ik de deur niet uit geweest, dus kan niet zeggen hoe het vandaag is.

Als je mensen samen in een auto ziet zitten kan je natuurlijk niet weten of die samenwonen of niet, want het gaat er uiteindelijk om dat ze samen moeten wonen en niet dat het een "gezin" moet zijn.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Je ziet ook een enorme dalende curve in Zuid-Korea, en in quasi alle Europese landen, ook die waar eerste versoepelingen al half april waren.
                                        Na versoepeling verstrengt Seoel corona-maatregelen weer

In Seoel, Zuid-Korea, gaan alle cafés, karaokebars en discotheken dicht. Op één dag zijn 34 nieuwe coronapatiënten opgedoken, dat is de grootste stijging in een maand tijd.
                                        In Seoel, Zuid-Korea, gaan alle cafés, karaokebars en discotheken dicht. Op één dag zijn 34 nieuwe coronapatiënten opgedoken, dat is de grootste stijging in een maand tijd.

Comment

• Dat is inderdaad waar we naartoe moeten: gerichte maatregelen. Per stad, niet heel het land. Dat is al een heel ander verhaal.

Comment

Working...
                                          X