Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Its Bekijk Berichten
    Na versoepeling verstrengt Seoel corona-maatregelen weer

In Seoel, Zuid-Korea, gaan alle cafés, karaokebars en discotheken dicht. Op één dag zijn 34 nieuwe coronapatiënten opgedoken, dat is de grootste stijging in een maand tijd.
    In Seoel, Zuid-Korea, gaan alle cafés, karaokebars en discotheken dicht. Op één dag zijn 34 nieuwe coronapatiënten opgedoken, dat is de grootste stijging in een maand tijd.
    Tja, en daar zijn ze dan nog gedisciplineerd. Je kan dus al denken wat dat hier zou kunnen worden met al die betweters

Hopelijk gaat nu iedereen zijn hersenen eens gebruiken en dan zie ik het spoedig goedkomen, want anders...
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Dat is inderdaad waar we naartoe moeten: gerichte maatregelen. Per stad, niet heel het land. Dat is al een heel ander verhaal.
      Seoul ~ België. Quasi hetzelfde qua inwoners. België is maar een scheet groot. Ja natuurlijk, Seoul is nog wel een stuk kleiner dan België, daar niet van. Maar als je Brussel en Antwerpen dichtgooit, dan moet je mij es zeggen hoe we dat moeten gaan doen, met dat zoveel mensen oftewel van, naar of langs Brussel/Antwerpen moeten om te gaan werken.

Ik snap je verzuchtigingen heel goed, zoals ik al gezegd heb, maar je bent toch wel heel simplistisch in je oplossingen. Ook zoals je opmerkingen hierboven. Het mondmasker dient NIET om jezelf te beschermen maar om het NIET door te geven. De maatschappij gaat voor op het individu. Nu, ik ben al blij dat je aangeeft de maatregelen wel gewoon te volgen, dat kan van vele anderen ook weer niet gezegd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Dat is inderdaad waar we naartoe moeten: gerichte maatregelen. Per stad, niet heel het land. Dat is al een heel ander verhaal.
        Dat was/is hier toch al?
        Ward den Bever liet toe dat je wat op een bankje ging zitten, J.M. De Decker verkondigde dat tweede verblijvers welkom zijn... Enz...

​​​​​​

Om alles zeer duidelijk te maken misschien ook opteren voor verschillende maatregelen per stadswijk lijkt me ook een zeer lumineus idee.
        Elk boerenhol zijn eigen regels!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Seoul ~ België. Quasi hetzelfde qua inwoners. België is maar een scheet groot. Ja natuurlijk, Seoul is nog wel een stuk kleiner dan België, daar niet van. Maar als je Brussel en Antwerpen dichtgooit, dan moet je mij es zeggen hoe we dat moeten gaan doen, met dat zoveel mensen oftewel van, naar of langs Brussel/Antwerpen moeten om te gaan werken.

Ik snap je verzuchtigingen heel goed, zoals ik al gezegd heb, maar je bent toch wel heel simplistisch in je oplossingen. Ook zoals je opmerkingen hierboven. Het mondmasker dient NIET om jezelf te beschermen maar om het NIET door te geven. De maatschappij gaat voor op het individu. Nu, ik ben al blij dat je aangeeft de maatregelen wel gewoon te volgen, dat kan van vele anderen ook weer niet gezegd worden.
          Regels overtreden =/= er niet mee akkoord gaan.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dat was/is hier toch al?
            Ward den Bever liet toe dat je wat op een bankje ging zitten, J.M. De Decker verkondigde dat tweede verblijvers welkom zijn...
            Ah De Decker ook blijkbaar, Tommelein was wel een eerste die daarover begonnen is.

Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Vooral de 'uitstapjes naar de Auchan en het geneesmiddelen-shoppen in NL lijken me echt ondraaglijk lijden om die te moeten missen.

Met alle respect voor een pittige discussie, maar dit is niet oké. Er zijn families met nabestaanden die op deze manier uit het leven zijn gestapt. Dit neem je niet zo maar licht op. En is zeker hier niet op zijn plaats...

Last edited by Atenza; 10/05/2020, 22:25.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Its Bekijk Berichten
                Na versoepeling verstrengt Seoel corona-maatregelen weer

Van de 34 zijn er 15 terug te leiden naar 1 persoon, blijkbaar.
                Relativeert een en ander, maar toont ook aan hoe besmettelijk dat beestje wel niet is
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Atenza Thx
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• 't Is gere gedaan.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Vooral de 'uitstapjes naar de Auchan en het geneesmiddelen-shoppen in NL lijken me echt ondraaglijk lijden om die te moeten missen.

eerst dacht ik 'die hangt' maar blijkbaar is het gewoon zijn lont die uit is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Met alle respect voor een pittige discussie, maar dit is niet oké. Er zijn families met nabestaanden die op deze manier uit het leven zijn gestapt. Dit neem je niet zo maar licht op. En is zeker hier niet op zijn plaats...
                        Uw opmerking is terecht als je deze ene post losstaand bekijkt. Mijn excuses aan hen die geen verband met vorige posts zagen en zich hierdoor gekwetst voelen.
                        Maar in de context geplaatst als reactie op en dus niet uit z'n verband gerukt, lijkt mij er niets fout aan.

Comment

• Gezond verstand is weer niet te vinden in de wachtrijen van de Action
                          heb hier al wa foto's zien passeren
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Maar in de context geplaatst als reactie op en dus niet uit z'n verband gerukt, lijkt mij er niets fout aan.
                            Neen, een strop is eigenlijk nogal humaan en niet zo pijnlijk, als 'm goed gelegd en berekend is tenminste.
                            Doodgaan aan Covid is erger, dat staat gelijk aan stikken, dat wil je niet meemaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                              Gezond verstand is weer niet te vinden in de wachtrijen van de Action
                              heb hier al wa foto's zien passeren
                              Ik ben net met de fiets aan eentje gepasseerd, niet te doen, buiten een rij van ruw geschat 30 personen, allemaal tegen elkaar. Social distancing my ass!

Je moet toch al redelijk geschift zijn om daar te gaan aanschuiven momenteel
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Uw opmerking is terecht als je deze ene post losstaand bekijkt. Mijn excuses aan hen die geen verband met vorige posts zagen en zich hierdoor gekwetst voelen.
                                ge zijt gewoon ne lompe boer , net zoals uwe vriend onslow .je kunt hier zever verkopen of de mensen uit maken ,(zoals ik ook doe) maar met zelfmoord lach je niet , uwe goeie vriend verweet mij ook krijg de corona , heb daar toen geen zever willen over maken , maar jullie zever blijft duren ik begrijp Utah heel goed dat dit missvhien voor hem heel gevoelig ligt
                                Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

ge zijt gewoon ne lompe boer , net zoals uwe vriend onslow .je kunt hier zever verkopen of de mensen uit maken ,(zoals ik ook doe) maar met zelfmoord lach je niet , uwe goeie vriend verweet mij ook krijg de corona , heb daar toen geen zever willen over maken , maar jullie zever blijft duren ik begrijp Utah heel goed dat dit missvhien voor hem heel gevoelig ligt
                                  Hou die komedie maar voor jezelf, of moet ik hier even een copy/paste doen van het privé-chatje dat je mij stuurde?
                                  Daaruit zal snel blijken wie hier een lompe boer is.

Comment

Hou die komedie maar voor jezelf, of moet ik hier even een copy/paste doen van het privé-chatje dat je mij stuurde?
                                    Daaruit zal snel blijken wie hier een lompe boer is.
                                    ik ga je nog een sturen kun je dat er bij plaatsen
                                    Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

je zou toch moeten weten dat er mensen rare dingen kunnen doen als ze verweten worden een klein piemeltje te hebben zoals eerder hier in dit topic?
                                      Of bepaal jij waarmee gelachen kan worden en waarmee niet ? Of was het in jouw geval geen humor ?

Comment

• Action-files hadden alweer perfect vermeden kunnen worden door de noorderlingen te volgen en niet te sluiten ipv de zuiderlingen

Herhaling herhaling

Maar al bij al kompleet geen overompeling

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ik vind dat er bij dat Action publiek nog redelijk wat mondmaskers te zien waren en dat in buitenlucht. Positief vind ik dat.
                                          Zelfs in een Delhaize vol hogeropgeleiden vind je zoveel mondmaskers niet :-)

Comment

Working...
                                          X